Arcane 04.09.2007 16:13:40 | |
---|
E: Hyvin tehty, mutta sisällötön video...IMO Lainataan nyt viestiä yli kymmenen sivun takaa, mutta mun mielipide on niin täysin eri, että pakko vähän rustailla omia ajatuksia. Mielestäni tuosta biisistä ja videosta löytyy merkitystä vaikka kuinka. Jo nimi Amaranth on vertauskuva itsessään. http://fi.wikipedia.org/wiki/Revonh%C3%A4nn%C3%A4thttp://en.wikipedia.org/wiki/AmaranthLyhyesti siis, kasvi, joka on kuolemattomuuden vertauskuva. Minun pieneen mieleen tulee väkisinkin ajatus, että nimi Amaranth symboloi itse bändiä, sitä, miten bändi pysyy kasassa ja jatkaa, vaikka ajat muuttuu ja laulaja vaihtuu. Caress the one, the Never-Fading löytyy myös sanoituksista. Never-Fading = Nightwish? Sitten itse videosta. Tuo Hugo Simbergin taulun idean käyttö on mielestäni kertakaikkiaan nerokas. Videoon on muutenkin viljelty ahkerasti vertauskuvia ja piiloviittauksia. Se enkeli voisi kuvastaa Nightwishiä itseään, miten bändin ura voi näyttää olevan ohi tai lopuillaan, koska varmasti monelle Nightwish oli sama kuin Tarja Turunen. Nämä kaksi jamppaa, jotka vievät enkelin kotiinsa uskoen, että kyllä se vielä henkiin saadaan, tuovat mieleen Nightwishin uskolliset fanit, jotka luottaa siihen, että bändiltä tulee vielä hyvää musiikkia. Ne, jotka ei näe bändiä pelkästään sen keulakuvana. Mitenkäs kylän asukkaat, jotka tuikkaa ladon enkeleineen päivineen tulille? Voisivat olla niitä, joiden mielestä Nightwish on kuollut laulajan vaihdoksen takia. Vastaavan takia on tehty melkoisen radikaalejakin tekoja, kuten Timo Tolkin nakkaaminen puukolla. Lopuksi, ladon palaessa, enkeli lähtee ylöspäin jonkinlaisena valo-olentona. Nightwish jatkaa, tykkäsipä ihmiset siitä tai ei. Pelkkiä arveluita, mutta tällaisia asioita tuli mieleen. Ich bin eine Krankenhaus. Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37 |
aivokuolio 04.09.2007 17:14:57 | |
---|
Pelkkiä arveluita, mutta tällaisia asioita tuli mieleen. Otahan plussaa. I've got soul but I'm not a soldier |
Tohtori Tonus 04.09.2007 17:28:58 | |
---|
Pelkkiä arveluita, mutta tällaisia asioita tuli mieleen. Kaikenlaista! O__O Hurjia päätelmiä, ota ihmeessä toinenkin. "Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi" - 1. Kor. 11:14 |
Janus 04.09.2007 21:15:49 | |
---|
Joskus sikari on vain sikari. |
Tympee Huttunen 04.09.2007 22:02:28 | |
---|
kuten Timo Tolkin nakkaaminen puukolla. Tolkki taisi tuolloin käydä läpi aika vaikeita aikoja ja huhujen mukaan koko puukotus-episodi oli enemmän tai vähemmän meikkaajan hommia. Jos siis tarkoitit sitä etelä-amerikassa tapahtunutta. |
mungiisi 04.09.2007 22:13:02 | |
---|
Tolkki taisi tuolloin käydä läpi aika vaikeita aikoja ja huhujen mukaan koko puukotus-episodi oli enemmän tai vähemmän meikkaajan hommia. Jos siis tarkoitit sitä etelä-amerikassa tapahtunutta. Eivätkös he ole myöntäneetkin että koko juttu oli kusetusta? Näin muistaisin lukeneeni jostain... Stupid Flanders... |
Arcane 04.09.2007 22:58:11 | |
---|
Eivätkös he ole myöntäneetkin että koko juttu oli kusetusta? Näin muistaisin lukeneeni jostain... Tuosta muistan vaan lukeneeni jostain, että Tolkkia olisi nakattu teräaseella. En kovin tarkkaan alkanut nettiä selata tarkistaakseni väitteen todenperäisyyttä. Joskus sikari on vain sikari. Toki, ja turhaahan onkin etsiä vertauskuvia jokaisesta Römppääsem Eskon baarireissusta tai vastaavasta, mutta mielestäni kuitenkin nuo teemat olivat verrattain selkeästi esillä tuossa videossa. Ja tuskinpa tuotakaan biisiä on vaan sävelletty ajatellen "Heh hassu sana juum. Teempä piisin." Aika varma olen, että Holopainen haluaa biisillä, sanoituksilla ja tuolla videolla jotain sanoakin. Se on sitten eri asia, että tulkitsinko minä sanoman siten, kuin hän sen tarkoitti. Ich bin eine Krankenhaus. Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37 |
Disposable 04.09.2007 22:59:13 | |
---|
Hoho, kuuntelin eilen Oceanbornin. Nyt kun on Olzonia jonkin aikaa kuunnellut niin se Tarjan oopperamylviminen suorastaan sattui korviin. Mutta kyllähän mä siitä ennen tykkäsin :( Devil & The Deep Dark Ocean! Ensimmäinen ikinä ostamani albumi, ja vieläkin potkii kovasti. Sacrament of Wilderness! "PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH |
Janus 05.09.2007 09:29:59 | |
---|
Toki, ja turhaahan onkin etsiä vertauskuvia jokaisesta Römppääsem Eskon baarireissusta tai vastaavasta, mutta mielestäni kuitenkin nuo teemat olivat verrattain selkeästi esillä tuossa videossa. Ja tuskinpa tuotakaan biisiä on vaan sävelletty ajatellen "Heh hassu sana juum. Teempä piisin." Aika varma olen, että Holopainen haluaa biisillä, sanoituksilla ja tuolla videolla jotain sanoakin. Se on sitten eri asia, että tulkitsinko minä sanoman siten, kuin hän sen tarkoitti. Hoho. Holopainenhan ei ole tuota videota ohjannut. Biisi oli jo kokonaisuudessaan valmis (demoversio nimellä "Reach", jossa kokonaan erilainen kertsin laulumelodia/sanat ja Marcon laulamat demovoksut) ennen "Amaranth"-nimeä. Syventyykö koko loppubiisin tematiikka jotenkin, kun siihen "liimaa päälle" 4 riviä tekstiä? Kertsin sanoitus on muuten ihan hirveää diibadaabaa, vaikka melodia onkin yks hienoimpia aikoihin ("fading, rain in..." on ihan toimiva koukku, juu). Biisi ei ollut edes varmuudella tulossa singleksi/videobiisiksi, vaan jopa tippumassa jossain vaiheessa levyltä pois. Cadence Of Her Last Breath olisi ollut vahva ehdokas. Tuomasta haastattelun perusteella itse asiassa jopa vähän huvitti/hävetti yhtä aikaa Amaranthin kertsin kirjoittaminen, koska se on niin laskelmoitua poppia (ihan turhaan mun mielestä). Ja jos Dark Passion Playn sanoituksia lukee ja kuuntelee, niin huomaa, että Tuomaksen ei tarvitse käyttää mitään hintahtavia yrjänämäisiä vertauskuvia saadakseen pointtinsa perille, ainakin mitä tulee Tarja/Marcelo -issueen... (kyllä, levy on kuultu ja nähty laillisesta lähteestä) |
Arcane 05.09.2007 13:06:47 | |
---|
Hoho. Holopainenhan ei ole tuota videota ohjannut. Ei se varmaan myöskään ole ohjaajalle biisuä lykännyt sanoen "Tuossa biisi. Teepä siihen joku kiva video." Arvelen, että kyllä Holopaisella on ollut sormensa pelissä tuon videon tekemisessäkin. Biisi oli jo kokonaisuudessaan valmis (demoversio nimellä "Reach", jossa kokonaan erilainen kertsin laulumelodia/sanat ja Marcon laulamat demovoksut) ennen "Amaranth"-nimeä. Syventyykö koko loppubiisin tematiikka jotenkin, kun siihen "liimaa päälle" 4 riviä tekstiä? Kertsin sanoitus on muuten ihan hirveää diibadaabaa, vaikka melodia onkin yks hienoimpia aikoihin ("fading, rain in..." on ihan toimiva koukku, juu). Miksei se sitten jäänyt Reach-nimiseksi? Vaihdettiinko nimi vain sen takia, että Amaranth kuulostaa paremmalta kuin Reach? Ehkä, ehkä ei. Biisi ei ollut edes varmuudella tulossa singleksi/videobiisiksi, vaan jopa tippumassa jossain vaiheessa levyltä pois. Cadence Of Her Last Breath olisi ollut vahva ehdokas. Voihan muissakin biiseissä kun sinkkubiiseissä olla vertauskuvia? Tuomasta haastattelun perusteella itse asiassa jopa vähän huvitti/hävetti yhtä aikaa Amaranthin kertsin kirjoittaminen, koska se on niin laskelmoitua poppia (ihan turhaan mun mielestä). Ei tuollaisen rustaamista häpeillä tarvitsisi yhtään kyllä. Ja enemmän minä aiemmassa kirjoituksessani toin esille niitä (mahdollisia) vertauskuvia videosta ja biisin nimestä, sanoituksiin en keskittynyt niinkään paljon, poimin vain pari yksittäistä kohtaa. Ja jos Dark Passion Playn sanoituksia lukee ja kuuntelee, niin huomaa, että Tuomaksen ei tarvitse käyttää mitään hintahtavia yrjänämäisiä vertauskuvia saadakseen pointtinsa perille, ainakin mitä tulee Tarja/Marcelo -issueen... Mitä hintahtavaa on siinä, että kaikkea ei sanota suoraan? (kyllä, levy on kuultu ja nähty laillisesta lähteestä) Hyvä, että ollaan edes jostain samaa mieltä ^^ Tässä vaiheessa saisin levyn kuunneltavaksi vain laittomasta lähteestä. Sellaista en harrasta, odottelen suosiolla levyn julkaisupäivää. Ans kattoo sitten, huomaanko biisien sanoituksia lukiessa ja kuunnellessa sen, mitä sinä niissä huomaat. Ich bin eine Krankenhaus. Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37 |
aivokuolio 11.09.2007 00:25:54 | |
---|
I've got soul but I'm not a soldier |
aikavaikea 11.09.2007 07:36:21 (muokattu 11.09.2007 07:57:22) | |
---|
Anetten tuoretta haastattelua noin ajasta 8.30 eteenpäin. Kiitti vinkistä, tuota oli kiva katsella ja kuunnella. Ei tullut sitä ikävää myötähäpeän tunnetta, mikä välittyi lähes aina sen entisen vokalistin haastatteluja kuunnellessa. E: Kannattaa katsoa se Brittany Andrewsin haastattelu myös, loistosettiä! I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
Ukkosenjumala 11.09.2007 12:34:32 (muokattu 11.09.2007 12:35:28) | |
---|
Indica Nightwishin lämmittelijänä Skandinavian kiertueella: http://www.imperiumi.net/news_2.php?id=5267 ...miksi ne ei osaa valita kunnollisia (hyviä) lämmittelijöitä noille kiertueille.. ei ymmärrä...:( E: Tampereella 15.12. olis tarkotus mennä katsastaan Nightwish, voi olla hyvin tod.näköistä että skippaan lämppärin. JepJep |
Pelsi 11.09.2007 12:38:55 | |
---|
Indica Nightwishin lämmittelijänä Skandinavian kiertueella: http://www.imperiumi.net/news_2.php?id=5267 ...miksi ne ei osaa valita kunnollisia (hyviä) lämmittelijöitä noille kiertueille.. ei ymmärrä...:( E: Tampereella 15.12. olis tarkotus mennä katsastaan Nightwish, voi olla hyvin tod.näköistä että skippaan lämppärin. Mulle käy kyllä. Jyväskylässä 13.12 ja katson kyllä lämppärinkin suurella mielenkiinnolla. |
Tuolla ei mainita Helsingin Jäähallin keikkaa.... Lämmitteleekö Indica siel sit? |
saastara 11.09.2007 14:46:09 | |
---|
Tuolla ei mainita Helsingin Jäähallin keikkaa.... Lämmitteleekö Indica siel sit? Indica!? Jumankauta! Pakko päästä. :) Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima! |
Jokunen 11.09.2007 16:47:36 | |
---|
No huhhuh! Viimeeksi lämppärinä Jyväskylän Paviljongissa oli Twilightning, joten nyt ei mielestäni ihan nappiin mennyt. Aika kova pettymys. No, Yövissyähän sinne katsomaan mennään. "Räppärit on niin syvältä............. ne ei ajele millään muulla kun jollain bling bling kaaroilla ja näyttäis ihan että niillä olis paskat housussa kun roikottaa niitä housujaan hyi helwetti=#
Rokkareissa on taas asennetta niin vitusti." |
Disposable 11.09.2007 18:28:57 | |
---|
E: Kannattaa katsoa se Brittany Andrewsin haastattelu myös, loistosettiä! Tämä oli jotain ihan ihmeellistä. Hirveä nainen. "PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH |
fox 11.09.2007 22:57:56 | |
---|
Indica!? Jumankauta! Pakko päästä. :) Sanopa muuta.. Hakamettään olen menossa kyllä. Toisaalta olishan sitä voinut vaikka Sonata Arcticakin olla.. Mutta jees, hyvin se menee Jonsu & Indicakin.. |
Nimismies 12.09.2007 08:41:00 | |
---|
Jotain hyvää Nightwishille on tapahtunut. Turusen vokalisointiin en koskaan mieltynyt, mutta pakko myöntää että tämä Amaranth on aivan perkuleen vetävä ralli. Saapa nähdä saako tässä levykauppaan vielä suunnistaa. |