Ze Kink 11.09.2007 02:22:40 (muokattu 11.09.2007 15:48:04) | |
---|
Pitkästä aikaa kamasuositteluketju! Ongelma on siis tämä: Minulla on Laney Gh50L -nuppi, jonka saundiin olen jotakuinkin tyytyväinen. Se on kuitenkin välillä hieman liian tiukka makuuni, enkä oikein löydä tuosta kaikkia tarvitsemiani saundeja. Musiikkityyli, jota soitan, on hyvin suureksi osaksi Post-Rockia tyyliin vaikkapa Mono, GY!BE, World's End Girlfriend, uudempi Envy ja 65daysofstatic. Tarvitsen siis sekä hyvää kliiniä, että hyvää säröä. Efektejäkin olisi tarkoitus käyttää vielä enemmän, heti kun saan laudan kasaan. Siispä kaksi kanavaa olisi kaikin puolin ideaalimpi ratkaisu. Sen lisäksi kaipailisin NIN -tyylistä raiskattua kitarasaundia omiin juttuihini. Jotta ei päästäisi helpolla, niin soitan sen lisäksi myös Avant-Garde -metallia ja mättöä tyyliin SYL ja Meshuggah, ja mieluiten hoitaisin molemmat ainakin vielä tällä rahamäärällä yhdellä ja samalla nupilla. Boostailisin sitä sitten tarpeen mukaan Bad Monkeyllä tai Uraltone SD-1:llä, jollei nupin oma särö siihen riitä. Tai sitten vetelen tuolla Marsun Valvestate -ruoskalla. Uskoisin että pärjään alle 50w nupilla, sillä tuosta Gh50L:stäkään ei ole tehot päässeet loppumaan. Tällä hetkellä olen katsonut speksiensä puolesta näitä: -Orange AD30HTC -Orange Rocker 30H (särölle ja kliinille ei tosin ole erillisiä eq:ita, joka olisi iso +) -Laney L20H -Koch Studiotone (ditto Rocker 30H) -Koch Twintone -5150 III (paitsi että minkä hintainen mahtaa olla?) Ps. Ja ajattelin tosiaan hommata käytettynä, joten testaaminen ei välttämättä kaikkien kohdalla onnistu. Siksi kyselisinkin kokemuksia ja suositteluja noista. Ja muita tuohon hintaluokkaan ja noihin vaatimuksiin sopivia nuppeja kannattaa (tai siis pitää) myös ehdottaa! Ja lisättäköön, että soitan pääasiassa 7-kielisellä. |
ballfish 11.09.2007 09:33:05 (muokattu 11.09.2007 09:33:25) | |
---|
Orangen AD-30 ei taivu Mesuun tahi Syliin sitten mitenkään. Todella perinteinen soundi. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
Antti1 11.09.2007 09:35:46 (muokattu 11.09.2007 09:38:19) | |
---|
Mun mielipiteeni on, että ilman jotain himmeää säröpedaaliarmadaa, eq:ta ja ties mitä ei ole minkäänlaista toivoa löytää noita kaikkia vaatimuksia hoitavaa vahvaria, varsinkaan tuohon hintaluokkaan. Mallintavat saattaisivat antaa tyydyttäviä lopputuloksia, mutta sä tuskin oot niitä hakemassa? Sensijaan kannattaisi miettiä mikä on oikeasti se kaikkein tärkein juttu. Hommaat ne kriteerit täyttävän vahvarin ja yrität selviytyä lopuista kunniallisesti vaikka polkimilla. Mä suosittelen Orangen Rockerverbejä, mutta hinta saattaa olla nyt vähän turhan kova. Ne ovat kuitenkin aika monipuolisia koneita soundipaletiltaan ja niitä on helppo muokata modernimpaankin suuntaan parilla pedaalilla. EDIT: Tosiaan, saattaa Thordendalin ja kumppaneiden soittelu tollakin olla vähän siinä ja siinä. Suoriutuu kuitenkin huomattavasti AD-sarjaa paremmin metallistakin. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Juntunen 11.09.2007 09:41:24 (muokattu 11.09.2007 10:21:33) | |
---|
Mä suosittelen Orangen Rockerverbejä, mutta hinta saattaa olla nyt vähän turhan kova. Ne ovat kuitenkin aika monipuolisia koneita soundipaletiltaan ja niitä on helppo muokata modernimpaankin suuntaan parilla pedaalilla. Mulla on tuo 50W Rockerverbi ja voin kyllä myös suositella sitä. Säröähän tuosta sinänsä lähtee yllättävänkin paljon, mutta särö on tyypiltään sellaista mureaa brittisäröä, eikä niinkään tiukkaa metallisäröä. Pedaalien avustuksella irtoaa hevimpikin mättö. Itse buustaan Bad Monkeyllä. En tiedä soitammeko treeneissä jotenkin tavallista isommalla, mutta about klo 12:ssa pidän volumea ja ei se nyt niin kauheasti metelöi. 50W on mulle just hyvä. EDIT: Eli siis jos vielä hevimpää jytyytystä kaipaa, niin joutuu varmaan jonkin distortion-pedaalin tuon eteen laittamaan. Minä nyt en niin heviä itse soittelekaan. EDIT2: Äh, eihän tuo tuhanteen euroon kyllä taivu. Tsori. |
Vilhelmus 11.09.2007 11:24:25 | |
---|
300 lisää ja saat ton mun kolmikanavaisen Kochin ;P |
Tietysti Pauligin 11.09.2007 11:45:56 (muokattu 11.09.2007 11:47:06) | |
---|
Mitenkäs H&K Trilogy? Käytettynä menee mukavasti budjettiin. Nupista enemmän tietävät kertokoot lisää, omia kokemuksia ei juuri ole. Hönkää on sitten se 100w kyllä jo. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
duc 11.09.2007 11:53:55 | |
---|
Olisikohan Marshallin TSL 60 myös mahdollinen, 820 euroa posteineen tuolta: soundslive.co.uk |
kimurantti1 11.09.2007 12:27:44 | |
---|
Ongelmana monipuolisissa putkivahvistimissa on, ettei sellaisia oikeastaan ole olemassa. Harvoista putkivahvistimista saa enemmän kuin yhden tai kaksi oikeasti erilaista perussoundia ulos. Jos haluaa monikäyttöisen putkivahvistimen, pitää valita vahvistin, jonka ominaissoundi ei ole millään osa-alueella niin räikeä, että se pistäisi korvaan miksauksesta. Loppujenlopuksi suurimmassa osassa vahvistimissa on se yksi perussoundi, jota voi nupin namiskoilla muokata haluamaansa suuntaan, mutta mitenkään radikaalisti erilaista siitä ei ainakaan ilman lisälaitteita tule. Kyllä suurimmalla osalla nykyvahvistimista pystyy vetämään ihan uskottavasti melkein mitä vaan. Eri asia sitten on, kun studiossa aletaan miettiä, että minkälaista soundia jokin biisi kaipaa toimiakseen parhaalla mahdollisella tavalla. No ongelma ei ole kovin kummoinen, jos pitää luoda vaan mahdollisimman iso kitaravalli, siihenhän on jo omat aika tarkatkin niksinsä. Mutta kyllä siihen on syynsä, miksi vähän monipuolisempaa musaa soittavilla bändeillä on studiossa enemmän kuin yksi vahvistin ja kitara ollut käytössä. Robben Fordia ja Meshuggahia voi vetää samalla vahvistimella, muttei varmaan ole yhtäkään vahvistinta, joka toimisi molemmissa aivan yhtä ihanteellisesti. Antti1 sen jo sanoikin. Jos sun pitää soittaa musiikkia aivan laidasta laitaan, eikä rahaa ole loputtomasti käytössä, joudut aivan varmasti tekemään kompromisseja. Mieti mikä on se tärkein juttu, ja valitse vahvistin sen mukaan. |
Esp 11.09.2007 12:29:42 | |
---|
300 lisää ja saat ton mun kolmikanavaisen Kochin ;P Ooksää myymässä sitä? Täh?!? |
Ooksää myymässä sitä? Kyllähän se tuolla Torilla on. Siitä vaan kakskymppisjonot tiskiin, oi Näätämies! |
Esp 11.09.2007 12:32:57 | |
---|
Kyllähän se tuolla Torilla on. Siitä vaan kakskymppisjonot tiskiin, oi Näätämies! Ostin just toisen nupin... muuten olisin voinutkin ostaa. Mitä hommaat/hommasit tilalle? Täh?!? |
Vilhelmus 11.09.2007 13:10:30 | |
---|
Ostin just toisen nupin... muuten olisin voinutkin ostaa. Mitä hommaat/hommasit tilalle? Perverssi mies. Damn. Engliä tai Mesaa, näjet sitten ;P Mutta nyt karkaa poisotsikoksi.. |
jazzIII 11.09.2007 14:03:15 | |
---|
Täytyykö olla nuppi? Mesan comboja pyörii käytettynä nyt melkoisen paljon tonnin molemmin puolin. Ja ainahan combon voi kytkeä omaan kaappiin jos sellainen jo löytyy. Soitin Huttusella esim. on Nomad 45 combo, en tiedä saisko tinkastua tonniin. |
saastara 11.09.2007 14:11:26 | |
---|
Linja Kuuden Valve Spider..? ;) Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima! |
Ze Kink 11.09.2007 14:28:23 (muokattu 11.09.2007 14:29:56) | |
---|
Täytyykö olla nuppi? Mesan comboja pyörii käytettynä nyt melkoisen paljon tonnin molemmin puolin. Ja ainahan combon voi kytkeä omaan kaappiin jos sellainen jo löytyy. Soitin Huttusella esim. on Nomad 45 combo, en tiedä saisko tinkastua tonniin. Joo, mieluiten. Soittelisin kuitenkin aina kaapin kanssa, ja nuppi on helpompi roudata, jos vetää esim. lainakaapilla. En odotakaan että siitä lähtisi mitkään taivaalliset saundit kaikkeen mahdolliseen. Studiohommat yms. on asia ihan erikseen, eikä treeni/livesaundien tarvitse olla täydellisiä. Tärkeintä olisi varmaan säröpuoli, sillä volumepotikalla olen saanut ihan tarpeeksi hyvät puhtaat melkein mistä vain. Ja tosiaan, mikään löysä överisärö ei ole mieleen, vaan sellainen mieletön jyrinä tyyliin The Ocean. Eq saisi tosiaan olla monipuolisempi kuin tuossa Gh50L:ssä, ja olisi hyvä, että vahvarista saisi säröt paljon pienemmälle, jos meinaan käyttää vaikkapa fuzzia. Tuossa tapauksessa kun se volumepotikka ei ole enää niin hyvä. Mallintavien kovuuden tiedän, ja itseasiassa niiden takia vähän päädyinkin vaihtamaan tuota nuppia. Omistin siis Pod XT:n, ja totesin, että olisi kiva saada nupista enemmänkin kuin yksi hyvä saundi. En kuitenkaan viitsi mitään Pod pöytään -viritelmää miettiä ennen kuin Pod X3 Live tulee kauppoihin, ja sen hinta on ehtinyt vähän laskea. Tuossa aika hyvä esimerkki siitä, mitä olisi haussa: http://www.youtube.com/watch?v=oY_4EkwzJcw Noilla taitaa olla Fenderin vahvareita lähinnä. ps. ja vetäähän Boriskin Orangeilla, ja jytisee. http://www.youtube.com/watch?v=64cL1duKik8 Linja Kuuden Valve Spider..? ;) Voisihan tuota tyypata, odotan kuitenkin enemmän sitä X3:a. |
kimurantti1 11.09.2007 14:40:45 | |
---|
No miten olisi jokin putkipääte ja Pod XT Live? Päätteksi vaikkapa Peaveyn 50/50, ja molemmät käytettyinä, niin olisiko vielä budjetin rajoissa? Vai oliko Pod XT:n soundeissa jotain vikaa? |
Sotaratsu 11.09.2007 14:50:20 | |
---|
Entäpä VH100R ? Vaikkakin on 100W, mutta irtoaa käytettynä helposti alta tonnin. Mielestäni tosi hyvät cleanit, ja tarpeen mukaan menee ruttuunkin tosi hienosti. Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu? |
joukov 11.09.2007 14:54:18 | |
---|
Line6 Vetta -nupin saatat saada käytettynä tuohon tonnin pintaan. Hey! Ho! Let's Go |
Ze Kink 11.09.2007 15:07:09 | |
---|
No miten olisi jokin putkipääte ja Pod XT Live? Päätteksi vaikkapa Peaveyn 50/50, ja molemmät käytettyinä, niin olisiko vielä budjetin rajoissa? Vai oliko Pod XT:n soundeissa jotain vikaa? No siis ei mitään, mutta häiritsee tuo, että ihan tässä lähiaikoina olisi tulossa ihan uusi vehje :D Entäpä VH100R ? Vaikkakin on 100W, mutta irtoaa käytettynä helposti alta tonnin. Mielestäni tosi hyvät cleanit, ja tarpeen mukaan menee ruttuunkin tosi hienosti. Muuten toki tämä, mutta tuon mättöbändin toinen kitaristi soittelee jo tällä. En tiedä tulisiko sitten tarpeeksi erilaiset saundit. Mutta harkitsen toki myös tätä vaihtoehtoa, sillä diggaan kyllä tuon saundista. |
Ze Kink 11.09.2007 15:51:02 (muokattu 11.09.2007 15:53:06) | |
---|
Mulla on tuo 50W Rockerverbi ja voin kyllä myös suositella sitä. Säröähän tuosta sinänsä lähtee yllättävänkin paljon, mutta särö on tyypiltään sellaista mureaa brittisäröä, eikä niinkään tiukkaa metallisäröä. Onkos tuo käytössä tuossa musanäytteessäsi? Nimittäin tuo saundi on aikalailla juurikin mitä etsin, mitä nyt ehkä vähän enemmän alapäätä saisi olla. Lieneekö tuossa AD30 -nupissa yhtään samanlainen saundi? Hinta tuossa Rockerverbissä kun kuitenkin on yli mun hintaluokan. E: Eikun äh, olihan tuohon jo vastattu, pitänee opetella lukemaan. Entäs tuo Rocker? |