isojussi 10.09.2007 17:05:12 | |
---|
Niin - aattelin pitkinä talvi-iltoina värkätä mappini kuntoon. Onko kaksirivinen tsydeemi hyvä: Alarivi basso ylärivi välisoitot, obligaatot, taustalaulut ym. sovituksellinen sotku. Ja soinnut rivien välissä. Sävellaji ja rakenne toki just eikä melkein ja jos on mnelodiasooloo, se on kirjoitettu ulos. Eiköös toi Hyvärisen Anttikin tee just semmosia kuponkeja? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
uruttaja 10.09.2007 17:24:11 | |
---|
Niin - aattelin pitkinä talvi-iltoina värkätä mappini kuntoon. Onko kaksirivinen tsydeemi hyvä: Alarivi basso ylärivi välisoitot, obligaatot, taustalaulut ym. sovituksellinen sotku. Ja soinnut rivien välissä. Sävellaji ja rakenne toki just eikä melkein ja jos on mnelodiasooloo, se on kirjoitettu ulos. Eiköös toi Hyvärisen Anttikin tee just semmosia kuponkeja? Periaatteessa kyllä. Oletko nähnyt yhtään? |
isojussi 10.09.2007 17:29:11 | |
---|
Periaatteessa kyllä. Oletko nähnyt yhtään? Mulla on jokunen Antin tekemä lappu ja oon itekin tehnyt vastaavia - minusta net on viisaat. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Sertzo S 10.09.2007 17:38:45 | |
---|
Mulla on jokunen Antin tekemä lappu ja oon itekin tehnyt vastaavia - minusta net on viisaat. Olen nähnyt Antin lappuja myös. Ammattimiehen työtä. |
v_m_kangas 10.09.2007 17:40:19 | |
---|
Olen nähnyt Antin lappuja myös. Ammattimiehen työtä. Jep, hyvin ideat kirjattu ylös, kunhan vain joku kirjoittaisi puhtaaksi ne käsinkirjoitetut muistiinpanot. Ei oikein prima vistana mee semmoiset hahmotelmat. Humppaa tai soita humppaa |
uruttaja 10.09.2007 17:46:00 (muokattu 10.09.2007 17:47:11) | |
---|
Jep, hyvin ideat kirjattu ylös, kunhan vain joku kirjoittaisi puhtaaksi ne käsinkirjoitetut muistiinpanot. Ei oikein prima vistana mee semmoiset hahmotelmat. Aika haastavahkoja ne on olleet, mitä minä niihin olen törmännyt. Varmasti ammattitaidolla tehdyt, mutta tämmöselle puoliamatöörille käsinkirjoitetut osiot on vaikeasti luettavissa. EDIT: Mulla on 3 puhelinnumeroa sellaisille kavereille, joiden tekemät nuotit ovat tehty siististi ja erittäin ammattitaitoisesti. |
mack the knife 10.09.2007 19:31:30 | |
---|
Niin - aattelin pitkinä talvi-iltoina värkätä mappini kuntoon. Onko kaksirivinen tsydeemi hyvä: Alarivi basso ylärivi välisoitot, obligaatot, taustalaulut ym. sovituksellinen sotku. Ja soinnut rivien välissä. Sävellaji ja rakenne toki just eikä melkein ja jos on mnelodiasooloo, se on kirjoitettu ulos. Eiköös toi Hyvärisen Anttikin tee just semmosia kuponkeja? Jos haluat tavalliselle meikäläiselle heittää kansion viis minuuttia ennen keikkaa, niin jätä pois yläriviltä taustalaulut. Ja obligatot mahd. yksinkertaista. COVS n:o 1. |
jon lord 10.09.2007 19:48:18 | |
---|
Hyvärisen Antin puhtaaksikirjoitetut nuotit olivat hyvinkin selviä. Yksi kesä niistä väännettiin ja hyvä oli lukea. Tosin sillä oli sellainen tyyli että se väsäsi nopeasti uuden sovituksen ja ne laput oli aika vaikeaita lukea kun oli yliviivattua siellä täällä. Joissain tapauksissa pelkkä melodiarivi ja sointumerkit käännöksineen ( bassolle)on myös aika hyvät ja selkeät. Monilla solisteilla oli myös sellaiset missä oli introt välisoitot ja muu merkittävä ja loput pelkkää sointumerkkiä. Sellaistenkin kanssa pärjää hyvin ja ei ole liikaa sälää jota lukea. On myös ollut sellaisia ettei ole ollut lappuja ollenkaan heh heh. COVS jäsen N.o 3 |
kuunsirppi 10.09.2007 20:13:32 | |
---|
Pärjääkö alkuunkaan esim. tuuraaja tollasilla, mitä mäkin teen, kun transponoin itelleni sopivaks nuotteja; melodia ja sointumerkit. Yleensä vielä introkin, jos on originaalissa kirjotettuna erikseen ja sitten tietty välisoitot. Minen osaa muuta, kun alkuperäsestä tolla encorella transponoida, mutta kaikista omista biiseistäni pyrin jonkinlaisen lapun kansioon värkkämään Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen(ainakin joskus!) |
Pärjääkö alkuunkaan esim. tuuraaja tollasilla, mitä mäkin teen, kun transponoin itelleni sopivaks nuotteja; melodia ja sointumerkit. Yleensä vielä introkin, jos on originaalissa kirjotettuna erikseen ja sitten tietty välisoitot. Minen osaa muuta, kun alkuperäsestä tolla encorella transponoida, mutta kaikista omista biiseistäni pyrin jonkinlaisen lapun kansioon värkkämään Pärjää, saatana. Tuuraaja just ei kuitenkaan ehdi soittaa kuin olennaiset asiat, ne sovitushässäkät on siellä melko varmaan usein ihan turhia. COVS n:o 1. |
kepulainen 10.09.2007 21:43:14 | |
---|
Pärjää, saatana. Tuuraaja just ei kuitenkaan ehdi soittaa kuin olennaiset asiat, ne sovitushässäkät on siellä melko varmaan usein ihan turhia. Just. Kerrot enemmän itsestäsi. Meitä on moneen junaan. |
oivasorsa 10.09.2007 22:10:53 | |
---|
Bassot, melodiasoolot, komppivihjeet, tempot, päkkärit, rakenne hyvin. Pitää tippua (eli valita oikeat soittajat). Tyhjältä pitää näyttää. Rakenne pitää nähdä kolmen metrin päästä selän takaa. Selkeetä. Soittaja soittaa - haitaristi haittaa. |
mack the knife 10.09.2007 22:26:13 | |
---|
Just. Kerrot enemmän itsestäsi. Meitä on moneen junaan. Niinpä niin. Antaapa olla mun osalta. COVS n:o 1. |
uruttaja 10.09.2007 22:30:31 | |
---|
Tosin sillä oli sellainen tyyli että se väsäsi nopeasti uuden sovituksen ja ne laput oli aika vaikeaita lukea kun oli yliviivattua siellä täällä. . On myös ollut sellaisia ettei ole ollut lappuja ollenkaan heh heh. Noita muistiinpanolappuja on eksyny mun tontille. Kauheimmat laputhan on niitä +5 tai sitten sanotaan että mennäänkin juhlan kunniaksi puolikasta alempaa. Silloin on tosiaan parempi, ettei ole ollenkaan. Kait sä Jussi nyt tiedät minkälaista nuottia ruppeet työstämään? |
isojussi 11.09.2007 00:55:00 | |
---|
Kait sä Jussi nyt tiedät minkälaista nuottia ruppeet työstämään? HOHO - näköjään tiesin jo ennen kun edes kyselin. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
onni 11.09.2007 06:37:36 | |
---|
Niin ja mieluummin valkoiselle paperille mustia nuotteja. On tullut vastaan sellaisia nuotteja jotka on präntätty esim.räikeän oranssille tai keltaiselle paperille. Ei ole kovin kiva kun vesi lentää silmistä kun yrittää tihrustaa nuotteja. Toisaalta jos on ohjelmistossa paljon haikeita ja surullisia biisejä niin onhan se kiva että mappi on edes iloisen värinen. |
kuunsirppi 11.09.2007 07:00:02 | |
---|
Bassot, melodiasoolot, komppivihjeet, tempot, päkkärit, rakenne hyvin. Pitää tippua (eli valita oikeat soittajat). Tyhjältä pitää näyttää. Rakenne pitää nähdä kolmen metrin päästä selän takaa. Selkeetä. Lisäyksenä vielä omiin lappuihini, että pyrin laittamaan myös näkyviin tempon ja sitten teen niin noihin tuuraajanuotteihin, että merkkaan esim. kertaukset vaikka punasella huomiovärillä ja segnot ja codat sitten taas omilla väreillään. Kuvittelen senkin helpottavan lukemista Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen(ainakin joskus!) |
v_m_kangas 11.09.2007 08:43:29 | |
---|
Lisäyksenä vielä omiin lappuihini, että pyrin laittamaan myös näkyviin tempon ja sitten teen niin noihin tuuraajanuotteihin, että merkkaan esim. kertaukset vaikka punasella huomiovärillä ja segnot ja codat sitten taas omilla väreillään. Kuvittelen senkin helpottavan lukemista Nuo väritykset on melkein pakollisia joidenkin lapuissa. Nimittäin jotkut harrastavat tupla (jopa tripla) segnoja ja codaa. Saahan tuolla tavalla kivan lyhyen lapun, mutta vaikean seurata. Humppaa tai soita humppaa |
EP 11.09.2007 10:23:32 | |
---|
Olen nähnyt Antin lappuja myös. Ammattimiehen työtä. Onhan ne mutta ne pitää viedä ensin apteekkiin.. |
isojussi 11.09.2007 10:24:11 | |
---|
Nuo väritykset on melkein pakollisia joidenkin lapuissa. Nimittäin jotkut harrastavat tupla (jopa tripla) segnoja ja codaa. Saahan tuolla tavalla kivan lyhyen lapun, mutta vaikean seurata. Tossa pitää kans olla järki päässä. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |