Aihe: aktiivimikit?
1 2
heviman
24.01.2004 15:41:58
eli, voikos noita aktiivimikkejä laittaa semmoseen kitaraan missä alkuperäiset mikit ei ole aktiivimikkejä? Tarvitaanko aktiivimikeille joku patterikolo bodyyn vai mites?
poppamies
24.01.2004 20:13:18 (muokattu 24.01.2004 20:13:44)

eli, voikos noita aktiivimikkejä laittaa semmoseen kitaraan missä alkuperäiset mikit ei ole aktiivimikkejä? Tarvitaanko aktiivimikeille joku patterikolo bodyyn vai mites?

Jo voi laitta ja kyllä tarttee patterin. Normaalisti yksi 9v näppäriparisto.
"G-strings are for strippers"
randy
26.01.2004 09:38:47
Ja patterille on paikka siinä itse mirkofonissa (jos ei halua käyttää verkkolaitetta:).
Lumiukolla on valkonen perse.
Eemil
26.01.2004 12:50:12
Miten aktiivimikki eroaa soundiltaan passiivisesta?

Niin, eipä sitä moni osaa kuullun perusteella kertoa kummanlainen mikki oli soitettavana. Eli eipä mitään mullistavaa.

Aktiivit ovat käytännössä häiriöttömät, koska signaalin ei tarvitse kulkea vahvistimeen samaa matkaa, kuin passiivi-kitarassa. Tosin häiriöttömiä ovat käytännössä jo monet passiivihumpparitkin.

Isoin ero mun mielestä on se, että aktiivikitarassa on itse kitarassa niitä säätöpotikoita, joista sitten voi saundia muokata vähän enemmän, kuin passiiveilla.
Torilla Ibanez S570wnsol 800! Tukekaa köyhää muusikkoa.
Heart Of Steel
27.01.2004 17:41:18

Isoin ero mun mielestä on se, että aktiivikitarassa on itse kitarassa niitä säätöpotikoita, joista sitten voi saundia muokata vähän enemmän, kuin passiiveilla.

Niin tässähän puhuttiin aktiivimikeistä eikä aktiivielektroniikasta. Jos ostaa vaikka emg-81:n, niin eipä siinä tule mukana kuin volume- ja tone-potikka. Eri asia on sitten nämä vaikkapa B.C.Richin Full Active Electronic-kitarat joissa on potikkaa ja vipua kun jumbojetin kojelaudassa.
"Nobody tells a Man how to play."
Ed-Die
29.01.2004 23:20:55
Niin, eipä sitä moni osaa kuullun perusteella kertoa kummanlainen mikki oli soitettavana. Eli eipä mitään mullistavaa.

Noh, ei se mikään kovin merkittävä ero ole, mutta kyllä ainakin itse vaihdettuani EMG-81 tallaan, huomasin selvän eron mutta, en mitään kovin mullistavaa. Soundista tuli ainakin minulla paljon kirkkaampi, outputtia hemmetisti enemmän ja iskut kuullostavat tarkemmilta. Suosittelen kyllä aktiivi mikrofoneja ainakin rankemman metallin soittajille. :)
"And let there be chaos.." http://chaosinfinitum.cjb.net
juzci999
06.02.2004 13:38:46
onkohan tämä ihan yleistä vai onko mun kitarassa tai mikeissä vikaa kun puhtaita soundeja ei oikeen tahdo saada irti. semmonen pieni räpsähdys kuuluu aina kun lyö vähän lujempaa. ite oon tässä pähkäilly et se johtuis siitä että niistä lähtee niin voimakas signaali, mut enpä tiedä.. volumea kitarasta laskemalla saa sitä räpsintää karsittua, mutta se on niin v:mäistä hommaa pyöritellä oikeeseen kohtaan aina sitä potikkaa kun vaihtaa kanavaa. ja mikit on ne emg:n zakk wylde hommelit (enpä kyllä edes tykkää niistä.. pitäis vaihtaa varmaan..)
Jormaz
06.02.2004 22:42:28
Joo juzci toi on se EMG:n huono puoli, ei noissa sun mikeissä vikaa ole.
Back to the 80's
Skebaaja
07.02.2004 16:49:25
Niin ja aika moniin kitaroihin mahtuu se 9V-patteri sinne pleksin alle piiloon ilman että tarttee tehä patterille omaa koloa.
En ole isäsi.
mathias
09.02.2004 11:25:35
onkohan tämä ihan yleistä vai onko mun kitarassa tai mikeissä vikaa kun puhtaita soundeja ei oikeen tahdo saada irti. semmonen pieni räpsähdys kuuluu aina kun lyö vähän lujempaa. ite oon tässä pähkäilly et se johtuis siitä että niistä lähtee niin voimakas signaali, mut enpä tiedä.. volumea kitarasta laskemalla saa sitä räpsintää karsittua, mutta se on niin v:mäistä hommaa pyöritellä oikeeseen kohtaan aina sitä potikkaa kun vaihtaa kanavaa. ja mikit on ne emg:n zakk wylde hommelit (enpä kyllä edes tykkää niistä.. pitäis vaihtaa varmaan..)

Höh. Kyllä EMG:istä puhtaatkin irtoaa. Ja jopa ihan IMO kivat sellaiset. Ei minulla ainakaan niistä mitään räpsähdyksiä ole kuulunut. Ja volymet on kitarasta aina täysillä. Sekä säröllä että puhtaalla.
Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen-
Bilharzia
11.02.2004 04:38:44

Ootkos kokeillu ruuvata alemmas niitä mikkejä tai muuten vaan säätää? Tiukemmat kielet vois auttaa kanssa.
www.LifeofDebauchery.Com
juzci999
11.02.2004 13:04:20
kyllä oon kokeillu niitä mahdollisimman alhaalla ja ylhäällä muttei niissä oikeen huomattavaa eroa ollu. ja noista kielistä sen verran että setti on 11-48 enkä varmaan paksumpia aatellu laittaa.
Fortune
11.02.2004 17:16:36
Ja patterille on paikka siinä itse mirkofonissa (jos ei halua käyttää verkkolaitetta:).

Kitaranmikeistä oli varmaankin kyse :)

Tosin en "mirkofoneista" tiedä...

Aktiivien vittumaisin piirre on se automaattinen kompressio, joka kuuluu "tarkentuneina iskuina".

En tykkää niin yhtään, vaikka hurinattomuus on kivaa.

Passiiveilla mennään.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Heart Of Steel
11.02.2004 17:44:40

semmonen pieni räpsähdys

Koita kuristaa tonee piiru tai pari cleaneissa. Jos ei auta, ruuvaa mikkejä loitommas kielistä.
"Nobody tells a Man how to play."
Köttelö
27.07.2005 11:06:49
mitenköhän pitkään se patteri kestää?
ps3t
27.07.2005 12:00:51

Mulla on ollu kitarassa aktiivit about 5v ja vissiin kolmas patteri menossa ja päivittäin soittelen. Oon aina vaihtanu ton patterin jo ennen kun se on ruvennu hyytymään elikkäs kyllä aika pitkään saa soitella.
Life is shit and then you fucking die.
saha
27.07.2005 13:04:03

Jos duracellin laitat, niin sinulla on palttiarallaa vuosi soittoaikaa. Muista ottaa kitarapiuha irti kitarasta soiton päätteeksi, sillä siellä jakissa on on/off kytkin(=jos johto kiinni, virta kuluu).
>-)))> #2
irc-kanava röydetty!
#kalapersoonat@IRCnet
Punttisika #5
Köttelö
28.07.2005 11:35:55
Jos duracellin laitat, niin sinulla on palttiarallaa vuosi soittoaikaa. Muista ottaa kitarapiuha irti kitarasta soiton päätteeksi, sillä siellä jakissa on on/off kytkin(=jos johto kiinni, virta kuluu).

Jes! mulla kerkes jo pari vuorokautta olla johto paikallaan.
mathias
28.07.2005 15:08:52
Suora lainaus EMG:n sivuilta:

If you left your guitar plugged in day and night, the battery should still last a month. Under normal playing conditions, you would probably be looking at changing the battery twice a year.

Yksi mikki (60, 81 tai 85) toimii yhdellä patterilla noin 3000 tuntia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)