Dodge911 09.09.2007 12:28:29 | |
---|
Onks kellään kokemusta epiphonen gold top kitarasta? Se malli mill on 2 Alnico V-P90 Singlecoil PUs. Onko se järkevä ostos? totta kai Gibsonin oma olisi hyvä mutta rahat et riittää siihen |
käsi 10.09.2007 01:17:59 | |
---|
Onks kellään kokemusta epiphonen gold top kitarasta? Se malli mill on 2 Alnico V-P90 Singlecoil PUs. Onko se järkevä ostos? totta kai Gibsonin oma olisi hyvä mutta rahat et riittää siihen Taitaa olla artikkeli ko kitarasta tuolla artikkelit osiossa. JCM muistaakseni joskus kirjoittanut. Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
mickey76 10.09.2007 15:07:08 | |
---|
On järkeä, noin lyhyesti... Omistan ite juurikin samanlaisen ja samaisesta syystä, kun ei ihan Gibsoniin oo varaa investoida. Ja Mike Ness oli syynä tähän valintaan, se kerrottakoon. Mut joo, tosta JCM:n artikkelista löydät aiheeseen kaiken olennaisen! Hyvän valinnan teet, jos tuohon päädyt! =D "Smör mamma, julsex tillbaka!"
-Voi äiti, joulukuusi palaa! |
Vanhemmissa Epin Goldtopeissa oli runkomateriaalina leppä. Nythän se on uudempiin malleihin vaihtunut mahongiksi (no, ainakin jonkun lajikkeen mahongiksi vissiin). Samoin kansi onpi perinteitä kunnioittaen "mahonkia". Ei lainkaan pöllömpi vaihtoehto P90-varusteiseksi Les Pauliksi. Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
Corto 13.09.2007 18:25:55 | |
---|
Kyllä minäkin diggaan kovasti Epiphonen LP Gold Topista. P90-mikit soivat tässä kitarassa ainakin omaan korvaani hieman niitä Lespoissa perinteisempiä humbukkereita kuulaammin ja terävämmin (no, single coilejahan ne ovatkin). Pakko on myös kehua Gold Topin nauhoja: vähänkään yhtä nakkisormiselle soittajalle kuin minä sen leveä kaula on iso plussa. Soitto soljuu ainakin minulla huomattavasti paremmin kuin vaikkapa Ibanezin ultrakapealla Wizard II -kaulalla. Vaan makuasiaioitahan nämä silti. |
Grabel 13.09.2007 22:17:05 (muokattu 13.09.2007 22:30:29) | |
---|
Minkäs laatuiset nuo Epin P90-mikit mahtavat olla? Onko joku pystynyt vertaamaan niitä Gibsonin vastaaviin? Ja tähän yhteyteen vielä vähän yleisempi kysymys; että hurisevatko ne kuinka kovasti verrattuna humppareihin? Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa.. |
Starlia 13.09.2007 22:18:35 | |
---|
Minkäs laatuiset nuo Epin mikit mahtavat olla? Onko joku pystynyt vertaamaan niitä Gibsonin vastaaviin? Gibsonin mikeistä ei kokemusta, mutta mun Epi Customin mikit yllätti mut täysin. Hyvä soundi, ei hurinoita, eikä vinkumista. Korkeammillakaan volyymeilla. Luulin että heti alkuun saa vaihtaa mikit, mutta eipä tarvitsekaan. |
Grabel 13.09.2007 22:32:08 | |
---|
Gibsonin mikeistä ei kokemusta, mutta mun Epi Customin mikit yllätti mut täysin. Jees, kirjoitin kysymykseni puutteellisesti (päivitetty) - tarkoitin kysymykselläni siis Epin P90-mikkien laatua. Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa.. |
mickey76 14.09.2007 11:36:14 | |
---|
En oo ihan rinta rinnan Gibsonin kanssa soittanut, mutta kyllä se Epiluuri ihan hintansa edestä P-ysikymppiseltä kuulostaa! Hurinahan noissa on humppareihin verrattuna hirveä, mutta se on ominaisuus -ei vika! "Smör mamma, julsex tillbaka!"
-Voi äiti, joulukuusi palaa! |
fox 14.09.2007 13:02:51 | |
---|
Minkäs laatuiset nuo Epin P90-mikit mahtavat olla? Onko joku pystynyt vertaamaan niitä Gibsonin vastaaviin? Eivät nuo(kaan) P-90 look-a-liket ole ollenkaan huonoja, Samaa voi sanoa esim. vanhoissa Iban "kopioissa" olleista Funky Koil- mikeistä. Ihan melko uskollinen variaatio. Vertailut on aina vähän sellasia tuulen ja taivaanrannan välissä, kun täytyis samassa rungossa päästä tutkailemaan.. Sanoisin ettei vaihto ole lainkaan välttämätön.. ;) Ja tähän yhteyteen vielä vähän yleisempi kysymys; että hurisevatko ne kuinka kovasti verrattuna humppareihin? Ainahan ne hurisevat toki enemmän, voi sitä "torjua" vallan menestyksellisesti hommaamalla parin, jossa toinen on RWRP. Tällöin "molemmat päällä" tulee humppari tuosta yhdistelmästä. Vaikka siitä asiasta on käyty iäisyyskeskustelua toisaalla, olen itse tuolla kannalla. Toki väärässä voin olla, sen verran kovia "todisteita" on tuota RWRP-juttua vastaan esitetty. Ihmetyttää vaan, että minkä vuoksi nuo mikkivalmistajatkin sitten vaivautuvat moista tekemään... :) Ja, itse olen noita "paketteja" asentaneena tuossa uskossa myös. Hurinaa toki saa sisuskolot vuoraamalla myös pienennettyä, mutta valitettavasti se perus-totuus on, että kyllä niistä aina jotain pohjahurinoita jää, vallankin suuremmilla tehoilla, epäedullisessa (häiriöalttiissa) ympäristössä soitettaessa, jos ei muuten... |
Joees 14.09.2007 13:13:43 | |
---|
Ainahan ne hurisevat toki enemmän, voi sitä "torjua" vallan menestyksellisesti hommaamalla parin, jossa toinen on RWRP. Tällöin "molemmat päällä" tulee humppari tuosta yhdistelmästä. Vaikka siitä asiasta on käyty iäisyyskeskustelua toisaalla, olen itse tuolla kannalla. Toki väärässä voin olla, sen verran kovia "todisteita" on tuota RWRP-juttua vastaan esitetty. Ihmetyttää vaan, että minkä vuoksi nuo mikkivalmistajatkin sitten vaivautuvat moista tekemään... :) Ja, itse olen noita "paketteja" asentaneena tuossa uskossa myös. Hurinaa toki saa sisuskolot vuoraamalla myös pienennettyä, mutta valitettavasti se perus-totuus on, että kyllä niistä aina jotain pohjahurinoita jää, vallankin suuremmilla tehoilla, epäedullisessa (häiriöalttiissa) ympäristössä soitettaessa, jos ei muuten... Aaah, ihanaa yksikelaisten hurinaa. Tulee aina lämmin kun sitä kuuntelee. Pitäs hommata joku P90-kepukka joskus. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
fox 14.09.2007 13:23:12 | |
---|
Aaah, ihanaa yksikelaisten hurinaa. Tulee aina lämmin kun sitä kuuntelee. Pitäs hommata joku P90-kepukka joskus. Oivallisten soundien pariin joudut sitte.. Onneks et soittele (otaksuttavasti) suuremmin hi-gain alaviremättelöä, voi olla vähän ei-optimaaliset mikit moiseen.. 8) |
Dodge911 16.09.2007 10:44:27 | |
---|
Kiitos tästä. joutuu nyt vaan odotta kuukausi palkkaa ja mietitään onnko minulla varaa siihen nyt. Tiedättekö jos thomannilta se epiphone gold top on mahonkista tehty? |