Aihe: Kysymys säröpedaaleista
1
PJS
10.09.2007 13:42:19

Elikkäns, metsästän uutta säröpedaalia (mikäli löytyy parempi kuin nykyinen). Kamat on Fender Tele, 100W Hughes & Kettner Tour Reverb-vahvari ja muut pedaalit on Boss CE-5 Chorus Ensemble ja Dunlop Crybaby Wah, ei siis mitään ihmeellistä, mutta hoitaa homman.

Tähän mennessä mulla on ollu MXR Distortion + ja nykyään löytyy Proco RAT (taitaa olla se II-malli). Pidän itseasiassa kummanki pedaalin soundista, mutta välillä tulee eteen tilanteita, joissa tarvis enemmän säröä mitä pedaalista irtoaa. Johtunee osittain siitä, että kitara tosiaan on Telecaster, mutta sitä en lähde vaihtamaan.

Jos optimaalista säröä haetaan niin mulle se olis MXR:n ja RAT:n väliltä soundillisesti, mutta 11 asti menevällä distortion-säädöllä.

Onko kenelläkään mitään suositusta pedaalista, joka hoitais sen mitä kummallakin ed.main.pedaalilla saa aikaan (yksinään), ja josta saisi vielä lisäksi sellaisen über-särön?

Hmm... oudolta tuntuu et esim. RAT:sta ei sais tarpeeks säröö... itellä on vintage versio ja siitä ainakin saa ihan pirusti säröä...telellä ja stratolla. ilman humbuckereita.

mut koitappa esim. et ryydität sitä rottaa jollain miedommalla säröllä.
Relaa, beibi!
Umas
10.09.2007 13:45:27

Elikkäns, metsästän uutta säröpedaalia (mikäli löytyy parempi kuin nykyinen). Kamat on Fender Tele, 100W Hughes & Kettner Tour Reverb-vahvari ja muut pedaalit on Boss CE-5 Chorus Ensemble ja Dunlop Crybaby Wah, ei siis mitään ihmeellistä, mutta hoitaa homman.

Tähän mennessä mulla on ollu MXR Distortion + ja nykyään löytyy Proco RAT (taitaa olla se II-malli). Pidän itseasiassa kummanki pedaalin soundista, mutta välillä tulee eteen tilanteita, joissa tarvis enemmän säröä mitä pedaalista irtoaa. Johtunee osittain siitä, että kitara tosiaan on Telecaster, mutta sitä en lähde vaihtamaan.

Jos optimaalista säröä haetaan niin mulle se olis MXR:n ja RAT:n väliltä soundillisesti, mutta 11 asti menevällä distortion-säädöllä.

Onko kenelläkään mitään suositusta pedaalista, joka hoitais sen mitä kummallakin ed.main.pedaalilla saa aikaan (yksinään), ja josta saisi vielä lisäksi sellaisen über-särön?

Itselläni on radialin tonebone hot british putkisärö, siittä olen kyl löytänyt kaiken tarvitsemani ac/dcstä ihan mättöihin asti. http://www.tonebone.com/tb-hotbritish.htm
http://www.addictinggames.com/bonelessgirl.html
oiva tumpeloinen
10.09.2007 13:51:08
Ryydität toista säröäsi toisella säröllä. Järjestyksen voit valita itse, kumpi vain kuulostaa paremmalta. Jos ei noilla saa tarpeeksi säröä, niin sitten loppu pitää hakea ihan ranteesta. Mistään sen enempia lähde.

Jos hommana on kuitenkin saada jotain uutta ostettua, niin Visual Soundin Jekyll&Hyde ilmaantuu näihin topiceihin jossain vaiheessa kuitenkin. Kiva lelu ja sen avulla saisit tuplattua säristinmääräsi.
Krice
10.09.2007 13:58:17 (muokattu 10.09.2007 13:59:01)

Black Paisleystä tuli mieleen, että siinähän on mid boost-kytkin, jolla saa vaihdettua äänenlaatua kuopatusta sellaiseen keskiäänipörinään (keskiasento on neutraali). Säröä löytyy takuulla tarpeeksi, säätövara on muuhun kuin metalliin ehkä liiankin rajoittunut koska säätövara on väliltä paljon - tuhottomasti. Kannattaa tosin ottaa viestini varauksella, koska olen vannoutunut Black Paisley -fani.

http://www.thomann.de/fi/danelectro_black_paisley.htm
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
McNulty
10.09.2007 14:08:19
Metsästäppä jostain käytettynä MXR DoubleShot Distortion. Se pitää sisällään kaksi varsin laadukasta säröä, eli sen perinteisen MXR Distortion Plussan ja sen lisäksi vielä tuon räyhäkkäämmän DimeDistortionin. Toinen kova "tuplaspedu" onpi se usein suositeltu Visual Sound Jekyll&Hyde, joka onkin varsin monipuolinen (ulkoasu vain kookas ja ruma... verrattuna sievään MXR:n Hammond-kotelointiin).

Kyllä RAT:sta pitäisi lähteä riittävästi gainia... se Filter-potikka vain toimii häijysti "päinvastoin" mihin on esim. Tone-potikoiden kanssa normaalisti tottunut. Kannattaa siis hakea sen Gainin ja Filtterin kanssa sopiva asetus. RAT II on varsin hyvä perussärö kovempaankin menoon.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
oiva tumpeloinen
10.09.2007 14:15:36
Metsästäppä jostain käytettynä MXR DoubleShot Distortion. Se pitää sisällään kaksi varsin laadukasta säröä, eli sen perinteisen MXR Distortion Plussan ja sen lisäksi vielä tuon räyhäkkäämmän DimeDistortionin.

Eli noi puolet on siis erilaiset? Mielenkiintoisen näköinen vehjes kyllä.
McNulty
10.09.2007 14:23:10
Eli noi puolet on siis erilaiset?

Ovat. Tuo ylempi puolisko on tosiaan DD-11... tai siis, DD-11 on tuon DoubleShotin yläpuolisko. Alempi puolisko on sitten enempi tuota perinteistä MXR Dist+ osastoa.

Mielenkiintoisen näköinen vehjes kyllä.

Ja hyväsoundinenkin vielä pirulainen. Frendillä onpi tuo mutta ei tahtonut myydä :(
Threadin aloittajalle tämä tekisi MXR:n Dist+:n "tarpeettomaksi" joten sen voisi pistää kiertoon ja saada siitä rahaa käytettyyn d-shottiin.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
Jinxed
11.09.2007 13:43:53
Ok, kiitoksia kaikille vinkeistä, pärjäänkin varmaan noilla tiedoilla. Pitää katsoa josko pk-seudulta mistään liikkeestä löytyis MXR Doubleshotia. Jekyll & Hydeä olen kerrain kokeillu, mutta silloin ostin RAT II:sen kun pidin soundista enemmän. Onko kellään kokemusta Turbo RAT:sta?

Pedaaleja en voi muuten yhdistellä kun mulla on siis nykyään vaan tuo RAT :P
"What a tool!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)