Aihe: viulun kielistä
1
-Olivia-
10.09.2007 16:26:28
Kommenttia viulun kielisarjoista, ystävät rakkaat:

Eli itselläni on Thomastik Dominant. Kohtsillään pitäisi ostaa uudet kielet, ja mietin jatkanko Dominanteilla, vai tiedättekö joitan muuta hyvää kielisarjaa?
Mielellään saisi olla semmoinen pehmeä-ääninen kielisarja. Mitä itse käytätte viulussanne ja oletteko kokeneet hyväksi? Suositelkaa :D

Olen vuoden verran viulua soittanut ja kielet on vaihtanu viuluuni Mark Ahlgren.. alkuperäiset kielet oli tosi ohuet ja metalliset, niillä mitään järkevää ääntä saanut.. Onko Thomastik Dominantteja eri paksuisia? Mikä paksuus pitäisi valita ylipäätään?

Kiits, vastauksista!

Pirastron Obligatoissa taitaa olla aika pehmeä saundi, mutta hintaa rutosti enemmän kuin Dominanteilla. Jollet välttämättä halua kokeilla uusia kieliä, Dominantit on alkuvaiheessa hyvät "peruskielet". Itselläni tällä hetkellä Evah Pirazzit, joiden kanssa olen kyllä tullut toimeen; hämmästyin vain kun huomasin niiden Thomannilla maksavan 58 € - itse muistaakseni maksoin sarjasta Suomessa yli 80€... Jos joku osaa selittää asian niin kuuntelen mielelläni...:)
What do you call one pretty good violinist, one better-than-average violinist, one failed violinist, and someone who hates violinists who are all together in the same room? A string quartet.
Miuq
25.09.2007 17:48:44
henk koht olen aina ollut sitä mieltä, ettei paras mahdollinen vaihtoehto välttämättä ole ottaa kaikkia kieliä samasta sarjasta. westminsterin e on ylivoimaisesti paras e-kieli mitä olen koskaan kokeillut - saatavana niin pallo- kuin lenkkipäällä, eri pinnoitteilla etc etc, mikä kenellekin parhaiten sopii. evahit ovat myös toimineet mun viulussa mainiosti, eritoten a ja d. d ja g-kielistä obigatot ovat kestosuosikkeja. tällä hetkellä laatikossa on kiinni westminster e, evah pirazzi a ja obigaton d & g. pelittävät upeasti yhteen.

kokeilemalla löytyy paras satsi kuhunkin viuluun ja jokaisen yksilölliseen soittotapaan nähden.
Virheitä tekemällä oppii tekemään parempia virheitä.
pgroves
23.11.2007 10:44:41 (muokattu 23.11.2007 10:49:15)
Kaikista tummimmat saundit synteettisistä kielistä löytyy Pirastron Flexocor-Permanent -kielisarjasta. Erittäin hyvä ääni, syttyy melko nopeasti ja sammuu myös melko nopeasti. Eudoxa -sarja on myös erittäin hyvä, ne vaan ovat kylläkin suolikieliä, joten tarvitsee ottaa pikavirittimet pois (eivät kestä niitä). Tummasaundisissa kielissäkin on äänensävyeroja, ei kaikki ole samaa tummaa saundia. Mutta siinä parit hyvät vaihtoehdot.
Edit. Flexocor-Permanent -sarja Soitin Laineella 50e.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)