mtheikko 25.08.2007 14:59:04 | |
---|
En löytänyt juuri tähän kysymykseeni vastaavaa keskustelua Jazzmasterin mikeistä, so here I go. Tilanne: -Ostin täältä torilta pari kuukautta käytetyn Japski-Jazzmasterin (sunburst, alunperin Thomannilta) -Kämpällä Marshall JMP 2203 + JCM 900 4x12 + mm. Tube screamer, Big Muff, Memory Man ym peruspedaalia ketjussa -Tarkoitus soittaa rämisevää mutta "lämmintä" indiemurinaa. Paljon säröä ja kampea mutta tarpeen tullen myös puhdasta -Soundi niin saatanan viiltävä, että nupista treble, middle ja presence nollassa, kitarasta tone lähes nollassa, sitten vasta ns. tullaan toimeen --> Ehdotuksia uusiksi mikeiksi tms? Tuolla vanhoissa ketjuissa puhuttiin kyllä jo Jazzarin mikkien vaihtamisesta, mutta jos jollain haisua tällaiseen käyttöön parhaiten soveltuvista mikeistä, niin olisin kiitollinen vinkistä. M |
Traditional 25.08.2007 15:36:53 | |
---|
Jatketaampas kakan jauhamista, Ainakin paperilla nuo duncanin Ahb-1 black outit kuulostaisivat hyvältä, mutta toimisivatko Lehmus rg:ssä? Jumaleishön. Hyvä huomio. -saastara Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi. |
black-dog 02.09.2007 21:44:07 | |
---|
haulla en löytänyt tätä asiaa niin pistetäämpä tänne: rankan googletuksen ja keskustelupalstojen selailun jälkeen ei löytynyt tietoa Ovation GPn mikeistä. Kyseessä on siis kitara jota ei ole tehty montaa sataa kappaletta ja queens of the stone agen laulaja/kitaristi Josh Homme on kuuluisin tämän kitaran käyttäjä. noniin sivuraiteille meni. siis minkälainen elektroniikka GPssä oli? Watch my back sano kyttyräselkä |
Retard1 05.09.2007 09:46:06 | |
---|
Pikku varmistuskysymys tähän: Mun pitäisi laittaa uudet humpparit kitaraan kiinni, mutta en ole sitä saanut aikaiseksi kun ohjeet on niin surkeat. Kyseessä on siis mikit joissa on neljä piuhaa + kuoreton maa. Olen ymmärtänyt täältä haulla löytyneen tekstin perusteella, että "humbucker output" menee mikinvaihtokytkimeen johonkin paikkaan, kaksi groundia (tuo kuoreton + kuorellinen) menevät volumepotikan kuoreen. Sitten kun on kaksi "series link"-piuhaa, niin ne vain laitetaan toisiinsa kiinni, eli siis niitä ei laiteta toisen mikin vastaaviin eikä potikoihin tai mikkiswitchiin. Onko varmasti näin? (vähän kiire kirjottaa, atk-tunti loppuu just). Se on menoks sano Annie Lennox |
oiva tumpeloinen 05.09.2007 10:18:36 | |
---|
Pikku varmistuskysymys tähän: Mun pitäisi laittaa uudet humpparit kitaraan kiinni, mutta en ole sitä saanut aikaiseksi kun ohjeet on niin surkeat. Kyseessä on siis mikit joissa on neljä piuhaa + kuoreton maa. Olen ymmärtänyt täältä haulla löytyneen tekstin perusteella, että "humbucker output" menee mikinvaihtokytkimeen johonkin paikkaan, kaksi groundia (tuo kuoreton + kuorellinen) menevät volumepotikan kuoreen. Sitten kun on kaksi "series link"-piuhaa, niin ne vain laitetaan toisiinsa kiinni, eli siis niitä ei laiteta toisen mikin vastaaviin eikä potikoihin tai mikkiswitchiin. Onko varmasti näin? (vähän kiire kirjottaa, atk-tunti loppuu just). Joo. Sen kuuman karvan paikan selvität helposti laittamalla sen siihen paikkaan, missä vanhakin piuha oli. Ne kaksi yhteen niputettua piuhaa kannattaa sitten eristää kunnolla. Jos ne ottavat maihin, puolittuu bukkeri. Nekin muuten saattaa olla vanhassakin mikissä kytkimessä. Tai jos ei ole, niin katso netistä ohje, jos haluat jonkin mikkikytkimen asennon puolittavan mikin. ....jos nyt on vaikea löytää sopivaa, niin laita uuden mikin merkki/malli ja sama kitarasta, niin katsotaan, löytyykö jotain sopivaa. |
saastara 05.09.2007 13:42:51 | |
---|
Kysellääs hieman.. Onkos soittoväellä täällä kokemuksia Rio Grande valmistajan mikeistä..? Vintage Tall boy itseä hieman kutkuttelisi.. Eipä taida Vanhalla mantereella olla noille edustusta..? Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima! |
Baraka 05.09.2007 16:57:45 | |
---|
Tää on melekosen tyhmä kysymus varmaan, mutta kitarassa ei varmaan voi olla samaan aikaan aktiivi ja passiivimikkiä? Oon ajatellu vaihtaa noi alkuperäset passiiviset emg aktiivimikkeihin mutta paska säkä jos ei budjetti anna periks kahteen mikkiin.. Ja kyllä, voin kyllä säästää jos se siitä on kiinni mutta ajattelin noin varmuuden vuoksi kysäistä kun en itse niin tiedä. |
oiva tumpeloinen 05.09.2007 17:04:05 | |
---|
Tää on melekosen tyhmä kysymus varmaan, mutta kitarassa ei varmaan voi olla samaan aikaan aktiivi ja passiivimikkiä? Oon ajatellu vaihtaa noi alkuperäset passiiviset emg aktiivimikkeihin mutta paska säkä jos ei budjetti anna periks kahteen mikkiin.. Ja kyllä, voin kyllä säästää jos se siitä on kiinni mutta ajattelin noin varmuuden vuoksi kysäistä kun en itse niin tiedä. Voi olla samaan aikaan. Vaikeampi se on kyllä toteuttaa, mutta ei mahdotonta. |
Baraka 06.09.2007 08:33:52 | |
---|
hmm... Osaisikos kukaan kertoa miten se käytännössä pitäisi toteuttaa vai ostanko suoraan kaksi aktiivimikkiä? |
oiva tumpeloinen 06.09.2007 11:51:41 | |
---|
hmm... Osaisikos kukaan kertoa miten se käytännössä pitäisi toteuttaa vai ostanko suoraan kaksi aktiivimikkiä? Siinä on vähän säätämistä, joten kehoittaisin ostamaan ne molemmat aktiivimikit. |
Iron Horse 06.09.2007 20:15:00 (muokattu 06.09.2007 20:16:32) | |
---|
Eri elektroniikat molemmille mikeille, jakki ja switchi toki samat, niin pitäis toimia. E: voimakkuudessa voi olla sitten aika isoja eroja (EMG 81 tms. tallassa ja Seymour Duncan Jazzn kaulassa, nii volume-erot tuntuu aika hyvin) -Kaulamikki, kompura, liikaa säröä ja kaikua -- KYLLÄ LÄHTEE !! |
Joo. Sen kuuman karvan paikan selvität helposti laittamalla sen siihen paikkaan, missä vanhakin piuha oli. Ne kaksi yhteen niputettua piuhaa kannattaa sitten eristää kunnolla. Jos ne ottavat maihin, puolittuu bukkeri. Nekin muuten saattaa olla vanhassakin mikissä kytkimessä. Tai jos ei ole, niin katso netistä ohje, jos haluat jonkin mikkikytkimen asennon puolittavan mikin. Jep jep, sain laitettua :) ihme taiteilua oli sellaisella puolimetrisellä kolvilla sohlata. Se on menoks sano Annie Lennox |
M_Rouge 10.09.2007 14:33:01 (muokattu 10.09.2007 14:42:59) | |
---|
Olen tässä miettinyt uusia mikkejä Schecteriini, joten kahlasin tämän ketjun läpi kokonaisuudessaan... Todella paljon hyvää infoa mikeistä, ja myöskin paljon uutta minulle, sillä eipä ole juurikaan tullut kitaramikkien kanssa värkkäiltyä. Keskustelua oli mm. Seymour Duncanin SH-4 JB mikistä. Erään kirjoittajan mielestä on yllättävää, että niinkin tunkkainen mikki on niin suosittu. Kirjoittajan kommentti koski Ibanez RG550 -kitarassa ollutta SH-4 JB:ta. Sitten joku kommentoi asiaa seuraavasti: Jos en aivan väärin muista, niin Ibanez RG550:n runko on lehmusta, (On se!) joka on kohtalaisen kirkassoundinen puu. En siis ihmettele yhtään, ettei JB siinä natsannut, sillä ainakaan minä en voisi kuvitella JB:tä muussa kuin mahonki runkoisessa kitarassa, jossa se pääsee oikeuksiinsa. Eikö juuri "perus tunkkainen" mikki pitäisi toimia paremmin kirkassoudisessa kitarassa, kuin tummasoundisessa? Ja.. Jos kitara on lehmusta niin onko kirara niin kirkassoundinen? No ei todellakaan. Aikaisemman kokemukseni perusteella ja nykyisenkin (Itselläni on lehmusta ainakin Schecter, Omen 7), voisin väittää, että lehmus on yksi tummasoundisista puulajeosta. Korjatkaa jos olen väärässä, näin on ainakin oma musta tuntuu -mielipiteeni. Niin ja sitten; Ne hyvät ja selkeäsoundiset mikit tuohon seiskaani. Omat suosikkini tällä hetkellä on Evolution7, vaikka en ole koskaan kyseisillä mikeillä itse soittanut, tai siis kiraralla, jossa kyseiset mikit on. Mietityttää sekin, että jos laita Evolutionit sekä talla- että kaulamikiksi, niin korostuukohan kaulamikki sitten liikaa soundillisesti, eli on volyymiltaan paljon suurempi kuin tallamikki, sillä eikös juuri yleensä kaulamikki ole ulosanniltaan hieman pienempi. Jeps, harmi vain, että esim. Evolutionissa on ruman musta ulkokuori, lukisi edes mikin nimi niin näyttäisi siistimmältä. Visuaalisuus myöskin kunniaan! Niin ja vielä sen verran, että soittelen pääsääntöisesti tuollaista instrumental rock/neo-classical tilujuttuja, ja tarvisisin myöskin puhtaan mutta pehmeän cleanin soundin ja sitten selkeän ei niin särömäisen distortion-soundin rytmijuttuihin. Ja sitten EMG:t ja aktiivimikit ei siis yleensäkään kiinnosta, eli ne on vähän niin kuin ulkopuolella - ja Humbuckereistahan on siis kysymys. |
_NP2_ 23.09.2007 11:37:38 | |
---|
Hankin tässä kesällä ihka ensimmäisen sähkökitarani: ( http://www.thomann.de/fi/epiphone_l … s_paul_standard_cherry_sunburst.htm) Kysymys siis kuuluu, että voiko tuollaiseen Les Pauliin vaihtaa kaulamikiksi yksilelaista mikkiä(ei siis P-90:ntä). Olisi myös kiva kuulla jonkun asiantuntevamman mielipide kitaran alnico mikeistä, kun ei ollut varsinaisesti hajuakaan ostettaesssa kuinka laadukkaat mikit olivat. Nyt tuntuu, että ne ovat vähän tunkkaisen kuuloiset(joka voi johtua myös microcube vahvistimesta). |
JHL 26.09.2007 22:07:56 | |
---|
suositelkaas humbuckeria: kitarana strato, mutta hardtail ja humppari tallassa. puut leppää ja vaahteraa. vertailukohtana suurinpiirtein vastaavista puista kasattu tele, jonka tallamikkinä toimii erittäin hienosti DiMarzion virtual vintage hot tele bridge (!). mikäs mahtais olla semmoinen humbuckeri jolla pääsisi suht samoihin maisemiin tuon telen tallamikin kanssa? erityisesti tykkään ilmavuudesta ja dynamiikasta, eli hiljaa näpättäessä ihan nätti puhdas soundi ja kovaa lyödessä raaka runttaus. ei en laita stratoon telen mikkiä. ei en selviä pelkällä telellä, tahdon straton ergonomian (ja kaikkee muutakin..). kiitos! |
Kitaristit_kunniaan 03.10.2007 18:57:02 | |
---|
Mistä ihmeestä tiedän oman kitaramikrofoonin merkin?? Onni on kuin uni - sen tiedostaa vasta herättyään. - Hans Ruin
Köyhä itkee ironialla. |
black-dog 03.10.2007 23:48:44 | |
---|
mikäs mahtais olla semmoinen humbuckeri jolla pääsisi suht samoihin maisemiin tuon telen tallamikin kanssa? erityisesti tykkään ilmavuudesta ja dynamiikasta, eli hiljaa näpättäessä ihan nätti puhdas soundi ja kovaa lyödessä raaka runttaus. ei en laita stratoon telen mikkiä. ei en selviä pelkällä telellä, tahdon straton ergonomian (ja kaikkee muutakin..). miten olis DiMarzio Humbucker from Hell. Laitoin semmosen kaulaan omaan ibaneziin ja tuo ilmavuus ja dynamiikka on aika hyvät sanat kuvailemaan soundia. Suosittelen. Watch my back sano kyttyräselkä |
päänahka 08.10.2007 13:58:45 | |
---|
Mistä ihmeestä tiedän oman kitaramikrofoonin merkin?? Alkuperäismikit etenkin halvemmissa kitaroissa ovat yleensä merkitöntä bulkkikamaa. Tai kai niilläkin jokin merkki on, vaikka Airam tai Datsun. Up and down, that's how energy stays alive. |
GuitarSatan 17.10.2007 11:54:22 | |
---|
Onko kellään kokemuksia Kerry Kingin mikki setistä? (EMG 81/85 + preamp booster) Ajattelin omat Warlock NT:n BSDM mikit vaihtaa semmosiin. No one can destroy the metal
The metal will strike you down with a vicious blow
We are the vanquished foes of the metal |
Edward 18.10.2007 12:55:46 | |
---|
Onkos kenelläkään kokemusta baritonikitaroihin hyvin istuvista mikeistä? Olen itse hankkimassa Fenderin Jaguar Baritone Speciaalia ja mietin siihen erilaisia vaihtoehtoja. Yksi omasta mielestäni varteenotettava vaihtoehto olisi SD:n SSH-6 setti. Tarkoituksena olisi saada erittäin hyvin muriseva ja erotteleva särösoundi. Puhtailla ei ole niin väliä. I'm just asking - Olen vain persekuningas |