brn2sk8 09.09.2007 18:32:06 | |
---|
Elikkäs.. Ihan yksinkertasesti siitä vaan on kyse että kun soitellaan bändin kanssa niin tottakai rumpujen päälle vaatii kauheet volat, ja ongelmana on se että kun lakkaan soittamisen niin alkaa kiertää ihan pirusti aina, ei poikkeuksia.. demppaan kaikki kielet joka kerta joka hillitsee aina välillä ihan hieman sitä vinkunaa, mutta yleensä ainoa apu on se että pistän kitaran omat volat ihan minimille, ja taas täysille kun alan soittaa.. Miten kiertoa saa poistettua? On nimittäin erittäin ikävä asia kun kiertää jatkuvasti, jopa cleanilla. Säröllä sitä enemmänkin, ihan kauheet äänet.. Toinen kysymys koskee pedaaleilla leikkimistä, kuinka säröpedaalien taustakohinaa saa poistettua? Käytän Bossin metal zone MT-2:sta ja toinen kitaristi käyttää digitechin metal masteria, jos yritetään nauhottaa mitä tahansa biisiä niin taustakohina on ihan hirvee eikä mitää rajaa.. Ei olla mitenkään eksperttejä näissä asioissa, ohjataan vaan yksinkertasesti säröt suoraa vahvareihin, kitaran ja vahvistimen väliin ja jalalla poljetaan käyntiin ja pois, pitäiskö olla jotain muutakin välissä? Miksauspöytään ei oo mahdollisuutta, mutta oon nähnyt että keikoillakin porukka käyttää MT-2 peduja eikä niillä kierrä eikä kohise ollenkaan, miten se on mahdollista? Piuhat on testattu häiriöttömiksi, ne on ihan kunnossa mutta silti ne vaan kiertää ja kohisee pirusti.. Ainoo mikä ei kierrä on basistin nuppikaappi vaikka siinä on paljon enemmänkin tehoo kun meidän kitaravahvareissa, en tajua näistä asioista mitään.. Auttakaa, kierto ja kohina häirittee niin maan perkeleesti! Cry Baby and ask me WHY WHY |
oiva tumpeloinen 09.09.2007 18:34:58 | |
---|
Mikkien vahaus voipi olla ratkaisu tuohon kiertämiseen. Haulla löytynee jorinaa aiheesta. Kohinat taas pitää kurissa noise gate (ääniportti på suomi). Niistäkin löytyy haulla juttua. |
esprit de corps 09.09.2007 18:36:06 (muokattu 09.09.2007 18:36:58) | |
---|
Äläkä seiso liian lähellä vahvistinta. Pienessä mestassa voi tietysti olla ongelmallista. E: Ja sun asentosikin vaikuttaa. Koita eroa, kun olet kasvot vahvistinta ja selkä vahvistinta kohti. "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
Jucciz 09.09.2007 18:37:00 | |
---|
(kohinasalpa på suomi) Luultavasti säröä on ihan liikaa, jos taustakohinat ja häiriöt ovat ongelmallisen suuret. Noise gate ei poista ongelmaa, ainoastaan lieventää oireita. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
brn2sk8 09.09.2007 18:44:05 | |
---|
Selkä vahvariin päin olemisesta ei vaikuta mitään, mutta sen oon huomannut että tallamikki kiertää helpommin kun kaulamikki ykkös skitassa... Mikä juttu se mikkien vahaaminen on? Cry Baby and ask me WHY WHY |
Itsellä asian ratkaisi bossin ns-2:nen. Loppui kaikki ylimääräinen rutina ja suhina. |
Jungleman 09.09.2007 19:48:24 | |
---|
Peruskysymykset: mikä kitara ja mitkä mikit siinä on? Mikä vahvistin? Onko muita pedaaleja kuin Metal Zone? Mistä pedaalit saavat virtaa? Entä millaisia piuhoja on käytössä - mielellään merkit ja pituudet, kiitos? Kun näihin saa vastaukset, voi olla helpompaa arvailla vinkunan alkulähteitä. Jos vinkuna on riipivää ja pistävää kiljuntaa, syy on useimmiten mikeissä. Puutteellinen vahaus, teknisesti orientoituneemmat ihmiset selittäköön tarkemmin. Myös piuhat saattavat tarpeeksi kovilla gaineilla ja volyymeilla muuttua mikrofonisiksi, eli ne paukkuvat ja rätisevät - joskus jopa vinkuvat - liikuteltaessa tai vaikkapa mäjäytettäessä lattiaan. Myös vaikkapa wah-pedaalit saattavat ryhtyä päästelemään omituisia ääniä, rahinaa, kihinää, ulvontaa, venäläisiä radiolähetyksiä. Noin hatusta vedettynä. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
rock-kukko 09.09.2007 19:49:40 | |
---|
kannattaa tietysti kattoa ettei niitten vahvistimien vieressä ole mitään muita sähkölaiteita |
Joees 09.09.2007 19:53:59 | |
---|
Selkä vahvariin päin olemisesta ei vaikuta mitään, mutta sen oon huomannut että tallamikki kiertää helpommin kun kaulamikki ykkös skitassa... Mikä juttu se mikkien vahaaminen on? Kokeile kääntyä 90 asteen kulmaan vahvistimeen nähden jos joudut suoraan sen edessä olemaan. Toki nuo mikit jos ovat huonosti vahatut niin... Kuten on jo todettu. Ja Jucciksella hyvät pointit myös. Ja lopuksi, soittakaa hiljempaa? ;-) Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
nothingnes 09.09.2007 19:55:17 | |
---|
jos sulla on 100 w putki vahvari täysillä, metalzone vola täysillä ja ehkä vielä bilteman muuntaja ni varmaan kiertää ja kohisee ei paljo vaikuta mikkien vahaukset Teuvo on hintauttanut kotini -m.nykänen- |
Fender Stratocaster 09.09.2007 21:17:29 | |
---|
jos sulla on 100 w putki vahvari täysillä Eihän tuota kestä kukaan, oli sitten minkälaiset tulpat hyvänsä. Kerran luukutin mun 15w Orangea niin ei uskaltanut paljon yli puolenvälin kääntää volaa tulppienkaan kanssa... Orange amplifiers - Voice of the world |
Antti1 09.09.2007 21:25:27 | |
---|
Eihän tuota kestä kukaan, oli sitten minkälaiset tulpat hyvänsä. Hevonkukkua. Monen monituista kertaa on pistetty 100W JMP Super Leadilla menemään fullstackin kautta studiolla. Kyllä siinä vähän ikkunat helisee ja tavarat pöydillä heiluu, mutta mitäpä ei tekisi soundin takia. :) "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
nothingnes 10.09.2007 17:21:55 | |
---|
samaa mieltä en ole koskaan ymmärtäny ihmisiä joilla esim tuolla ulkomaisilla foorumeilla juttelee "minulla on 5W putkivahvari mistä hyvä keinokuorma? pää hajoo" minäki haluun sellasen vahvarin. itse olen ainaki huomannu että kyllä se 30-40W on aika minimi millä vielä pärjää ainaki rockissa. itellä jtm-30 normaali treeneissä vola siinä kello 3 paikkeilla ni just hyvä. Teuvo on hintauttanut kotini -m.nykänen- |
Einherjar 10.09.2007 17:50:14 | |
---|
Jos kohina ja herkkä kierto haittaa, niin ensimmäinen ensiapu on vetäistä metelizonesta säröjä lievemmiksi. Jos siellä on hirveitä korostuksia eq:lla ja särö tapissaan, niin kohisee ja kiertää, teki mitä tahansa. Vahvistimen gainia kannataa myös kokeilla laitella vähän pienemmälle "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Henkka370 10.09.2007 18:20:39 | |
---|
Itellä ainakin autto se, että pistin metal zonen gainit puolväliin. Ei kierrä yhtää ja säröä on sopivasti, dempit kuulosta taivaallisilta gainit puolvälissä :P Hannu Karpo on äijä! |
nothingnes 10.09.2007 18:48:27 | |
---|
metalzone on muuten erikoinen spedu löytyy esim.mr.allmanin rigistä ja aikas jumalaisen hieno soundi on silläki. mut yleisesti ilmeisesti aika paskaks haukuttu peli itellä ei kokemusta ole Teuvo on hintauttanut kotini -m.nykänen- |
nothingnes 10.09.2007 18:53:02 | |
---|
siis mr.warren haynesin allman brothers bandistä Teuvo on hintauttanut kotini -m.nykänen- |
zeme 10.09.2007 20:43:02 | |
---|
samaa mieltä en ole koskaan ymmärtäny ihmisiä joilla esim tuolla ulkomaisilla foorumeilla juttelee "minulla on 5W putkivahvari mistä hyvä keinokuorma? pää hajoo" minäki haluun sellasen vahvarin. itse olen ainaki huomannu että kyllä se 30-40W on aika minimi millä vielä pärjää ainaki rockissa. itellä jtm-30 normaali treeneissä vola siinä kello 3 paikkeilla ni just hyvä. KUinka helvetin kovaa te soitatte?! Itelläni on "vain" 50wattinen putki marsu ja en pysty pitää ees puolessavälissä volumea, ainakaan harkoissa ja isoissa ulkoilma keikoillakin volume on vaan jossain puolessa välissä, pikkusen yli ja tökyä tulee jo niin saamaristi.. No problem.
http://www.mikseri.net/haulu/
http://koti.mbnet.fi/haulu/ |
nothingnes 10.09.2007 20:53:53 | |
---|
ei soiteta sen lujempaa kuin että rummuille pärjää ja rummut ei ole mikitetty. Teuvo on hintauttanut kotini -m.nykänen- |
oiva tumpeloinen 10.09.2007 20:54:25 | |
---|
KUinka helvetin kovaa te soitatte?! Itelläni on "vain" 50wattinen putki marsu ja en pysty pitää ees puolessavälissä volumea, ainakaan harkoissa ja isoissa ulkoilma keikoillakin volume on vaan jossain puolessa välissä, pikkusen yli ja tökyä tulee jo niin saamaristi.. Kannattanee nyt muistaa kuitenkin, että eri vahvistimissa volumepotikka käyttäytyy eri tapaan. Joissain vahvistimissa tuntuu, että potikan ollessa ykkösellä, on vahvarista revitty jo 90% tehoista irti. |