Aihe: Mikseri.netistä mielipiteitä
1
Reddie
25.01.2004 21:40:24
En tiedä onko tästä puhuttu jo mutta kun haku ei toimi niin koitetaan. Jos on puhuttu niin unohtakaa.

Eli mitä mieltä ootte mikseri.netistä? Paljon oon kuullu palautetta siitä että suurin osa musasta mitä siellä on olis ns. "vähemmän laadukasta" mutta mielestäni on aika hienoa että on saatu tämmöinen foorumi joka on tarkoitettu pelkästään musan julkaisemisalustaksi. Näin "kaikilla" on mahdollisuus levittää musiikkiaan.

Paljon oon myös kuullut tätä legendaarista "bändiltä katoaa uskottavuus jos se on mikserissä"-läppää. Mikä uskottavuus kysyn? En muista tiedä mutta ainakin minä nautin bändimme musiikkissa eniten (heti pelkän soiton riemun jälkeen) että muut ihmiset voisivat saada kiksejä kuunnellessaan musaamme. Joten onko mitään väliä mistä ne sen kuulee?

No olin mä asiasta paljon muutakin mieltä mutta ehkä tällä aloitellaan..
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
Härski
25.01.2004 22:18:11
No siis... kyllähän noissa pitäis jonkunnäköinen laaturaja olla, mitä sinne laitetaan. Harvoin sieltä löytää mitään edes hieman kunnian himoista laatua olevaa musaa. Tai sitten mulla on vaan käyny niin saatanan paska mäihä. Enkä mä tiiä syökö se uskottavuutta bändiltä, jos tuotos sieltä löytyykin.
Halldor
25.01.2004 22:25:45
Kuten itsekin sanoit suurin osa mikserissä olevasta muusiikista on vähemmän laadukasta. Tämä "uskottavuus-juttu" linkittyy juuri tuohon. Koska suurin osa musiikista on paskaa ei koko juttua viitsitä ottaa vakavasti. Sama homma toimii kaikessa muussakin, ulkomailla huonosti käyttäytyvä suomalainen ei pilaa ainoastaan omaa mainettaan, vaan koko kansan. Ihmiset ovat hanakoita yleistämään. Itse voin kyllä todeta, että kaikki musiikki mitä mikseristä löytyy ei ole todella huonoa, jotkut on jopa ihan kivoja :).
Nimismies
25.01.2004 22:51:27 (muokattu 25.01.2004 22:53:05)
Mikseri.netissä on paljon helvetin hyvää musaa, joka valitettavasti peittyy teiniamispaskaan ja suomiräppiin. Sääli.

Tutustukaapa bändiin nimeltä Melos, se on Mikserin ehdottomia helmiä.

EDIT: Tuosta uskottavuusjutusta en piittaa pätkääkään. Jos musiikki on hyvää, ei sen levityspaikalla ole merkitystä.
"Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
Hotakainen
25.01.2004 23:23:31
99% mikseri.netin kappaleista on jotain vitun räppiä. Senpä takia se onkin huono sivu.
Huora! Kuraperse!
Reddie
25.01.2004 23:37:39
Halldr:

Ihmiset ovat hanakoita yleistämään. Itse voin kyllä todeta, että kaikki musiikki mitä mikseristä löytyy ei ole todella huonoa, jotkut on jopa ihan kivoja :).

Tämäpä juuri. Senpä takia mua sylettääkin ns. turha mikseri-dissaus koska sen perimmäinen tarkoitus (ymmärtääkseni, korjatkaa jos oon väärässä) on juuri olla foorumi missä kaikki saisivat tuoda musiikkiaan julki, mikä on minusta vain ja ainoastaan positiivinen asia. Tästä tietenkin väistämättä seuraa se että siellä sitä shittiä liikkuu myös. Mutta on se musta vaan ilonen asia kun nuoretkin jannut saa edes jotain tehtyä musalleen, jollekin se voi olla todella iso asia.

Nimismies:

Tuosta uskottavuusjutusta en piittaa pätkääkään. Jos musiikki on hyvää, ei sen levityspaikalla ole merkitystä.

Amen. Juuri näin.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia suomesta
Larry
26.01.2004 09:11:34 (muokattu 26.01.2004 09:12:58)
Mikseri on tällaiselle rokkenrollimiehelle vähän kaksjakoinen paikka. Totuushan on, että siellä on uskomaton määrä kaikkea konemusapaskaa ja suomirap yrityksiä jotka ei sais missä nimessä nähdä päivänvaloa, mutta jos pahaa niin vähän hyvääkin.. muutamia loistavia bändejä on löytynyt tämänkin sivuston kautta.

Happoradiohan oli Mikserissä "pitkään" ennen kuin breikkas ja monia muita hyviä pop/rock bändejä löytää kun jaksaa etsiä.

Mikserin käyttäjäkunta taitaa olla hieman nuorempaa ikäluokkaa kuin esim. Mnet:in ja sen huomaa esim. keksustelufoorumeilla.

Esim. jotkut vaan kirjautuvat sen takia Mikseriin kun tykkäävät @junkmailista ja haluavat ilmoittaa kaikille mikä heidän niccinsä on kun on uusia kuvia ii2.org:issa ja Irc-galleriassa.

EDIT: käykää vaikka kuuntelemassa Bleak:ia tai Fantastic Pooria.
Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK!
Jabbe
26.01.2004 09:18:48
Hyvä paikka siinä suhteessa, että siellä voi helposti ja ilmaiseksi levittää musiikkiaan todella suurelle yleisölle. Valitettavasti taso on vähän mitä on, mutta heijastaa aika hyvin musiikkiskeneä. Underground on undergroundia ja mainstream mainsteamia, sielläkin. Foorumi on myös hyvä ja sieltäkin löytyy paljon asiantuntemusta. Valitettavasti esipuberteettiasteella olevia wannabe-tr00-ganstoja on valitettavan paljon, mikä heijastuu "mikä on paras ohjelma biittien tekoon?" ja "eix fintelligens oo vähän ihq??111" -tyylisinä kysymyksinä. Onneksi älykästäkin keskustelua löytyy.

Isoinpana miinuspuolena on ehdottomasti hitaus. Käyttäjiä on paljon ja minkä tahansa sivun latautumista saa odotella puoli tuntia, minkä takia jää mikserin käyttö vähän vähemmälle.

Arvosana sivustolle kokonaisuudessaan 8, idealle 10.
My name is Baron, Jabbe Baron.
Larry
26.01.2004 09:22:28
Juu toi oli muuten hyvä pointti... sivut on todella hitaat ja varsinkin jos lataat sivuille jotain...esim. biisejä tai kuvia ym.. niin varaa aikaa koska se loppuu kuitenkin.

Pelkkä keskusteluaiheen avaaminen vie pirullisen kauan.
Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK!
Juntunen
26.01.2004 09:34:24

Harvoin sieltä löytää mitään edes hieman kunnian himoista laatua olevaa musaa. Tai sitten mulla on vaan käyny niin saatanan paska mäihä.

Paska mäihä varmaan. Minä olen joitakin ihan kuunneltavia sieltä löytänyt ja pari todella hyvääkin. Siis oman bändin lisäksi tietenkin. :)

Mutta niinkun joku jo mainitsikin, tottahan tuollaisessa paikassa missä kaikki voivat teoksiaan levittää, tulee myös sitä paskaa sinne sekaan. Ja käyttäjäkunnan nuoruus varmaan myös vaikuttaa paljon esim foorumin jutusteluun.

Hyvää paikassa on statistiikka, minkä avulla näkee paljonko omia tuotoksia kuunnellaan päivittäin. Meiltäkin kuunnellaan muutamaa piisiä jo vähintään yhdesti joka päivä. Kuitenkin rumpali käy latailemassa... :D
Rokkia kansalle! Keväällä uusi demo ulos!
Nimismies
26.01.2004 12:16:45
Apua. onkohan meiltä nyt mennyt uskottavuus

Ei.
"Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)