Aihe: Varoittava esimerkki musabisneksestä: Rock Rooster kusettaa
1 2 3
rintapek
29.08.2007 00:42:50

En osaa. Minulla loppuu rautalanka.Kivi auta?
One kind of music only - the good kind
januszian
29.08.2007 01:25:59

Joo, teosto valvoo minun etujani. Tee rautalangasta vaikka pallo lapsille. :)

Pelkistetympää: Voiko teostoon rekisteröityneenä säveltäjänä jollain tapaa tehdä teostovapaata musiikkia?

"ei" tai "joo" riittää kiitos.
http://www.myspace.com/solnic & http://koti.welho.com/jpappila/
rintapek
29.08.2007 01:45:43

"ei" tai "joo" riittää kiitos.

Joo.

Miksi teet asioista turhan monimutkaisia?
Jos januzian kuuluu teostoon, niin blöryziän ei sitten kuulu.
Yhteystiedot posterestante.
Omat ovat oikeutesi.
One kind of music only - the good kind
januszian
29.08.2007 03:12:53

kiitos.

Kysyn kun en tiedä.
The Scarmaker
27.09.2007 09:19:42

Tässä meidän 0rkesterin kokemus:

Rock - Rooster tarjosi keikkaa meille 14.7.2007 Saloon Torirock nimiseen tapahtumaan. Rock-Rooster mainosti, että keikka tullaan kuvaamaan ammattimaisesti usealla kameralla ja jonka lopputulosta tulisi päätymään heidän netti-TV:hen sekä jollekkin metallikokoelman DVD puolelle. Bändi saisi kopion keikasta, jota voisi käyttää vapaasti promotio käyttöön. Rock-Rooster ei vastaisi bändin kuluista, mutta lämpimän ruoka kuului sopimukseen. Meininki vaikutti vielä ihan jees touhulle!

Pienen tuumailun jälkeen suostuimme lähtemään tuolle keikalle, juuri tuon kuvaustouhun vuoksi. Ammattimainen, usean kameran kuvausmeininki bensoja vastaan ei kuulostanut pahalle. Mutta sitten alko kukolla valumaan paskaa pyrstön alta:

Otto Sikstus laittoi mailia, että he eivät suostu ostamaan kuvanauhaa keikasta, koska se on "paskalaatuista". Että sorry! He tarjosivat jotain studiolive keikkaa jonnekkin saloon liepeille korvauksesti, jonne taas olisi pitänyt matkustaa omilla kuluilla ja ruuialla, plus että koko kuvaus setti on 8-16 arkisin. Eli helppoa laskea, että jos bändi on jyväskylästä ja kaikki ukot viikot töissä, niin ei välttämättä a) ole mahdollisuutta b) studiolivehän kiinnostaa oikean keikan rinnalla kuin kilo paskaa! Rock-Rooster kirjoitutti myös nivasta sopimuksia tuohon tallenteeseen liittyen, jotka liittyivät tallenteen käyttöoikeudet Rock-Roosterille. Keikka kuvattiin loppupeleistä kahdella kameralla.

Keikkapaikalle saapuessani Otto Sikstuksen ensisanat oli: "Tää tapahtuma on kyllä järjestetty ihan päin persettä", mistä aloin jo haistelemaan paskan katkua. Julisteet oli jopa paria päivää ennen saatu jaettua kaupunkiin yms. Siis tässä vain muutama esimerkki todella ammattimaisesta meiningistä. Mutta ei kuulu varsinaisesti tähän nytten.

Ensimmäiseen postiin Otto Sikstus vastasi, että jokainen bändi saa punnita vaa'assaa, että onko monikamerakuvaus matkakulujen arvoista. Ehkä oli meidän mielestä, mutta missää ei lukenut, että Rock-Roosteri voi olla ostamatta sen nauhan kuvaajilta. Otto Sikstuksen sähköposteista ymmärsi vielä, että Rock-Rooster kuvaa sen keikan, mutta palvelu ostettiin jostain ulkoa.

Yrittelin sovitella hommaa Rock-Roosterin kanssa ehdoilla, että a) korvaa bensat mulle takasin keikasta tai b) jos ne haluaa sitä kuvanauhaa, niin järjestää uuden keikan mistä ei tule kuluja bändille.

Kuullut muutamalta muultakin bändiltä tarinaa siitä, miten kukko on silmään kusenut.

Mua ei kiinnosta se, että päätyköön se keikka pyörimään vaikka sudaniin mongoafrikkalaisten katukeittiöön mainoskatkolle tai minne petolinnun perseeseen tahansa, se on aivan sama! Mutta se luvattu nauha bändille mitä voisimme käyttää promotarkoitukseen on vieläkin saamatta.

Olkoon tämä kirjoitus varoitus niille, ketkä harkitsevat lähtevän Rock-Roosterin kanssa asioimaan! Ei kannata!
januszian
02.10.2007 11:38:36 (muokattu 02.10.2007 11:42:06)

Meiän studiolive meni kyllä ihan loistavasti. Ja mitä vähän kerettiin kurkkaamaan niin jälki on erittäin mahtavan näköistä! Äänestä ei osaa sanoa kun ääntä ei kuultu mutta kamat erillismikitettiin moniraiturisoftalle eli niistä saa tehtyä varmasti vaivan kanssa kelvollista.
Meiät kuvattiin 3:lla kameralla. Tästä ei tainnut olla mitään esimainintoja sen kummemmin. Tai jos oli niin otettiin se niin että "katotaan nyt mitä tulee kun päästään paikanpäälle..."
Eikä me muutenkaan mitään ihmeitä odotettu joten TODELLA positiivisesti yllätyttiin! Kyllä mun mielestä tollasissa hommissa kannattaa se tietty skeptisyys säilyttää loppuun saakka. Ja tietää se että voi olla että se 10 euroa voi mennä hukkaan bensoina... :) Ihan jo senkin puolesta että jos bändi ite kusee homman soitannallisesti ja/tai esiintymiseen liittyen!

Kun joku lupaa ILMASEKSI bändiä kuvata ja hankkia kuvaajat ja valaistukset ja tekee monta tuntia hommia että bändi näyttää hyvältä niin mun mielestä bändin menettämä bensaraha ei ole paha korvaus koko hommasta.

Täytyy vaan toivoa että saadaan promo DVD sitten ihan fiksusti.

ps. Me otettiin koko orkesteri pekkaset tota hommaa varten kun maanantaina kuvattiin. Kyllä mä olen aika paljon valmis uhraamaan tän jutun vuoksi. Sehän on sitten kaikille yksilöllistä.
pps. keikkalupauksistahan en tiedä itse mitään...
69
02.10.2007 14:55:22

Itsellä ei ole moittimista Rock Roosterin toiminnasta.
Oma bändini oli maaliskuussa soittamassa Rockmaratonissa, jonka RR kuvasi.
Silloinen levy-yhtiömme kielsi nauhan levityksen/esityksen, eikä tiettävästi ole pätkää missään esiteltykään. Bändille kyseinen tallenne toki saapui vasta hiljattain, kun ei kukaan ollut perään aiemmin kysellyt.
RR kävi myös tuossa kesän aikana kuvaamassa yhden keikkamme, eikä ole tästäkään tapauksesta mitään moittimista.
Samoiten RR vieraili joku tovi takaperin treenikämpällämme kuvaamassa treenit. Muistaakseni 3 kauko-ohjattavaa kameraa ja yksi videokamera (kera kuvaajan) kämpässä hääräsi.
Yllätyimme positiivisesti kuvan- ja erityisesti äänenlaadusta.
Kaikista vedoista olemme saaneet koko setit ja kaiken mitä kuvattuna oli.
Ammattimaisella otteella ja ilmeisesti ihan provermeillä tekevät.
Meidän bändimme osalta ei voi kuin nostaa peukkuja ja kiittää.
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
Me olemme Varissuo ja te olette maa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)