Aihe: DIGITECH DF7 DISTORTION FACTORY bassosärönä?
1
jounihynynen
08.09.2007 21:12:52
Ehkä turhaa tehdä tästä uusi aihe mutta tarttisin melko kiireesti vastauksen kun tilausta oon t-kauppaan pistämäs piakkoin. Eli miten tämä ( http://www.thomann.de/fi/digitech_df7_distortion_factory.htm ) säröpedaali toimisi basson kanssa? Vieköhän paljokin alapäätä pois kuten jotkut säröt tekevät? Tarkoitus olis saada melkosen murea, rouhee ja munakas soundi niin, että basson jytä säilyisi silti mukana.
pekezu
08.09.2007 21:25:22

Digitechin Metal Master ainakin on aivan onneton bassossa, joten en usko että tuostakaan purkista irtoaa kovin jyräkkää saundia. Osta mieluummin joku overdrive summassa.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
jounihynynen
08.09.2007 21:35:38
Digitechin Metal Master ainakin on aivan onneton bassossa, joten en usko että tuostakaan purkista irtoaa kovin jyräkkää saundia. Osta mieluummin joku overdrive summassa.

Oliskohan jossain päin nettiä jonkinnäköstä ääninäytettä jostain overdrivesta? Lähinnä metallinrytkettä soittelen eli matalia ääniä sisältävä näyte ehkä ajaisi asiansa paremmin kuin tilupätkä..
Nazareth
09.09.2007 10:00:31
Oliskohan jossain päin nettiä jonkinnäköstä ääninäytettä jostain overdrivesta? Lähinnä metallinrytkettä soittelen eli matalia ääniä sisältävä näyte ehkä ajaisi asiansa paremmin kuin tilupätkä..

http://www.musiciansfriend.com/
Tältä sivustolta löytyy hyviä ääninäytteitä.
jounihynynen
09.09.2007 12:25:41 (muokattu 09.09.2007 13:06:39)
http://www.musiciansfriend.com/
Tältä sivustolta löytyy hyviä ääninäytteitä.

joo hyvinhän tuolta löytyi. En kuitenkaan oikein lämmennyt noille overdriveille.. millainen Electro Harmonixin Metal Muff olisi basson kanssa? Ja onko kyseisellä tuotteella suurta eroa Micro Metal Muffiin? Tai olisiko Bossin Metal Zonesta mihinkään bassosärönä?

Minkä itse mieluiten seuraavista hankkisitte:

DIGITECH DF7 DISTORTION FACTORY
ELECTRO HARMONIX MICRO METAL MUFF
BOSS MT-2 METAL ZONE
Bassolow
09.09.2007 14:47:25 (muokattu 09.09.2007 14:47:49)
Miten olisi Ibanez PD7?
Arvostelu: http://www.rytmi.com/vanharytmi/rytmi701/701bassot.html

Ääninäyte: http://www.ibanez.co.jp/japan/produ … ffects/mp3/pd7_heavy_distortion.mp3

Alapää pysyy oman EQ:n ansiosta ennallaan.
Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi http://www.mikseri.net/thel Instrumentaalia stoner metallia
ötzi
09.09.2007 15:14:36
Mikset katso ihan oikeita bassosäröjä? Olet tähän mennessä ehdotellut vaan kitarasäröjä
Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin
jounihynynen
09.09.2007 15:29:46 (muokattu 09.09.2007 15:30:20)
Mikset katso ihan oikeita bassosäröjä? Olet tähän mennessä ehdotellut vaan kitarasäröjä

Koska olen tutustunut jo aiemmin useampaan bassosäröön ja todennut että niiden soundi ei yksinkertaisesti miellytä minua. Kitarasäröjä olen testaillut jonkin verran ja pidän niiden soundeista paljon enemmän, mutta ne ovat syöneet botnea pois. Tahtoisin vain että en menettäisi soundista liikaa alataajuuksia, siksi kyselen eri kitarasäröjen sopivuutta bassoon. Toi Ibanezin PD7 ei kuulostanut hullummalta, vaikka ei minusta ihan testaamieni kitarasäröjen tasolle yllä. Harkitsenkin vakavissani tuon Ibanezin hankkimista mutta kaipailisin vielä mielipiteitä noista mainitsemistani kitarasäröistä.
ötzi
09.09.2007 15:36:23 (muokattu 09.09.2007 15:37:00)
Vai niin, Oletko testannut ämmöstä spedua? Vaikutti aika monipuoliselta purkilta mitä testailin kaupassa kerran, aion ehkä hankkia itekkin jossain vaiheessa

http://www.thomann.de/fi/boss_odb-3_bass_overdrive.htm
Värinä
09.09.2007 15:40:38 (muokattu 09.09.2007 15:42:45)
Kannattaa miettiä myös vaihtoehtoa, että miksaisi särötettyä ja puhdasta signaalia keskenään. Siis jakaa signaalin kahteen, pistää toisen puolen kitarapedaalin läpitte ja pitää toisen puhtaana. Sitten yhdistää nämä kaksi jollain pikkumikserillä ja ajaa vaffariin. Tuolla saisi sitä kitarasärön soundia ja toisaalta botne säilyisi vahingoittumattomana. Noista kahdesta sääteemällä sitten hakisi sopivaa balanssia...

Tällainen ehdotus.

EDIT: Olen saanut käsityksen, että tuo boss on aika metallivaikutteinen. Voisi siis sopia hyvinkin käyttötarkoitukseen. Toinen mistä saisi varmaan raa'at metallisäröt olisi MXR Blowtorch...
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
jounihynynen
09.09.2007 15:40:43
Vai niin, Oletko testannut ämmöstä spedua? Vaikutti aika monipuoliselta purkilta mitä testailin kaupassa kerran, aion ehkä hankkia itekkin jossain vaiheessa

http://www.thomann.de/fi/boss_odb-3_bass_overdrive.htm

En ole itse testannut, mutta bossin sivuilla olevan näytteen perusteella en vakuuttunut. Pidin paljon enemmän tuon Ibanezin näytteestä. Toki olen tietoinen että nuo netin ääninäytteet eivät kerro kaikkea eikä niistä saa niin hyvää kuvaa todellisesta soundista kuin itse testaamalla..
jounihynynen
09.09.2007 15:44:19
Kannattaa miettiä myös vaihtoehtoa, että miksaisi särötettyä ja puhdasta signaalia keskenään. Siis jakaa signaalin kahteen, pistää toisen puolen kitarapedaalin läpitte ja pitää toisen puhtaana. Sitten yhdistää nämä kaksi jollain pikkumikserillä ja ajaa vaffariin. Tuolla saisi sitä kitarasärön soundia ja toisaalta botne säilyisi vahingoittumattomana. Noista kahdesta sääteemällä sitten hakisi sopivaa balanssia...

Tällainen ehdotus.

Eipä tuo hullummalta ehdotukselta kuulosta...mutta sitten ilmeisesti pitäisi hankkia se pikkumikseri jostain, ja voisi ehkä tulla budjetin kanssa tiukkaa kun olen juuri hankkimassa nuppi + 2 kaappia -yhdistelmää. Ja miten tämä singnaalin jakaminen sitten tapahtuu? Olen lievästi sanottuna taitamaton ja tietämätön näistä tekniikkapuolen asioista...
Värinä
09.09.2007 15:45:20
En ole itse testannut, mutta bossin sivuilla olevan näytteen perusteella en vakuuttunut. Pidin paljon enemmän tuon Ibanezin näytteestä. Toki olen tietoinen että nuo netin ääninäytteet eivät kerro kaikkea eikä niistä saa niin hyvää kuvaa todellisesta soundista kuin itse testaamalla..

Ääninäytteet on yleensäkin aika onnettomia referenssejä. Se on ihan eri tunne kun pääsee itse tuuttaamaan vaffarista raa'alla kädellä. Lisäksi oma basso ja vahvarikin vaikuttaa osaltaan soundiin. En ole vielä ikinä kuullut ääninäytettä joka kuulostaisi hyvältä... Monesta näytteen kuvaamasta pedaalista olen kyllä tykännyt.
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
ötzi
09.09.2007 16:14:49
Ääninäytteet on yleensäkin aika onnettomia referenssejä. Se on ihan eri tunne kun pääsee itse tuuttaamaan vaffarista raa'alla kädellä. Lisäksi oma basso ja vahvarikin vaikuttaa osaltaan soundiin. En ole vielä ikinä kuullut ääninäytettä joka kuulostaisi hyvältä... Monesta näytteen kuvaamasta pedaalista olen kyllä tykännyt.

Niinpä, kannattaa käydä kaupassa testaamassa.
kozmik
09.09.2007 17:55:59

Miten olisi Hughes & Kettnerin Warp factor? En tiedä saako noita enää mistään uutena, Thomannilta ei ainakaan. F-musiikissa Turussa niitä oli ainakin pari-kolme kuukautta sitten vielä.

Kotiteollisuuden basisti ilmeisesti käyttää kyseistä pedaalia, eli jos hänen soundinsa sattuu olemaan mieleen niin voisi olla hyvä ratkaisu...
"Worship!" cried the clown, "I am a TV, making bandsmen go clockwork!"
pekezu
10.09.2007 16:15:37

Warp Factor on tiukka pedaali (psst. saat sen multa käytettynä kunhan virtalähde tulee ;)). Itse käytin pitkään, oli vaan omaan makuun loppupeleissä sittenkin turhan murhaava. Se ei ainakaan bottnea syö, sen sub- napin avulla varsinkaan. Suosittelen jos hongisto- saundi on lähellä sydäntä.
PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa
jounihynynen
10.09.2007 20:43:21
Warp Factor on tiukka pedaali (psst. saat sen multa käytettynä kunhan virtalähde tulee ;)). Itse käytin pitkään, oli vaan omaan makuun loppupeleissä sittenkin turhan murhaava. Se ei ainakaan bottnea syö, sen sub- napin avulla varsinkaan. Suosittelen jos hongisto- saundi on lähellä sydäntä.

No ainakaan hongiston live-soundi ei ihan hirveästi korvia hivele...sitä paitsi, päädyin jo hankkimaan riskillä tuon Ibanez PD7:an kun se tuntuu kuvausten perusteella sopivan mun tarkoitukseeni varsin hyvin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)