Aihe: Mesa Boogie Stiletto Trident
1 2 3 4 513 14 15 16 17
DZN
22.08.2007 01:05:11
Kertokaahan viisaimmat mitä onnistuin todennäköisimmin Mesasta rikkomaan.

Vertailin muutamaa kaappia keskenään, vehje pois päältä aina vaihdon ajaksi ja output ohmeiltaan sopivaksi. Sitten yllättäen yhden vaihdon aikana tehot tippuivat noin kolmannekseen, möykkää lähtee vieläkin paljon mutta vain murto-osa siitä mitä normaalisti. Kaikki pääteputket hehkuvat ja soundi on muuten normaali.

Osaako joku sanoa mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?

Ootko kattonu jo sulakkeet? En usko, että putket olis vielä päivänsä päässä. Pitää miettiä lisää aamulla.
Aka. Dino and 6077dino
Tympee Huttunen
22.08.2007 06:22:34
Kai jokainen kaapeista oli ehjä, eikä kukaan ollut esim. jakkia juottanut uudelleen tms? Mulla kävi vähän hölmösti kerran, kun kaappia kokosin. Ihmettelin, miksi ääni tulee aivan älyttömän hiljaa ja (trankku)pääte käy todella kuumana. Otin piuhan pois jakista ja mittasin kaapin ja kaikki oli kunnossa. Kunnes ymmärsin, että kun laitan piuhan jakkiin, kuuma puoli taipui ja nappasi jakin maahan kiinni.
Minä Rakenna itse pedaalisi As drunk as a cuckoo.
Uto
22.08.2007 09:10:53
No niin, 4,5 vuotta hyvin palvellut Single Rectifier vaihtui eilen Dual Rectifieriin. En päässyt vielä koko bändin kanssa testailemaan mutta kyllä se saundi on mahottoman hyvä. Ehkä suurin parannus oli se 100 watin tuoma headroom, nyt nimittäin jytisee ihan toisella tavalla kuin aikaisemmin. Vihreä kanava kuulostaa samalta kuin singlessäkin, oranssi on tosiaan turboahdettu marshall kuten Ben_D totesi, mutta punainen kanava - se oli ehdoton lemppari! Jotkut väittävät että se kuulostaa hyvälle vasta lujalla, minun korviin se oli kyllä mahtava jo hiljaisellakin. Komppisaundit toimivat varmasti, mutta kunnon soolosaundia en vielä löytänyt, olisko tähän jollain antaa vinkkiä?
Ben_D
22.08.2007 09:41:55

Heh..mäkin luulin, että mun Dual Recto oli jotenkin paskana kun vein sen ekan kerran kämpille. Kotona se kuulosti jo kello 11:sta hemmetin kovalta...tosin huone ei ollut kovinkaan iso. Kämpillä väänsin volan puoleenväliin ja ihmettelin, että eihän tää nyt niin kovalla soikaan...kaverit vieressä viitto, että laita nyt vitussa se aparaatti hiljasemmalle...korvat hajoo eikä ENGL:stä kuulu enään mitään :)
FIERCE etsii intensiivista Thrash vokalistia!!!
this1sux
22.08.2007 11:11:39
Heh..mäkin luulin, että mun Dual Recto oli jotenkin paskana kun vein sen ekan kerran kämpille. Kotona se kuulosti jo kello 11:sta hemmetin kovalta...tosin huone ei ollut kovinkaan iso. Kämpillä väänsin volan puoleenväliin ja ihmettelin, että eihän tää nyt niin kovalla soikaan...kaverit vieressä viitto, että laita nyt vitussa se aparaatti hiljasemmalle...korvat hajoo eikä ENGL:stä kuulu enään mitään :)

Volat puolessa välissä..huh, alkaa olemaan jo aika isolla, en tosin tiedä minkä verran kajarit vaikuttaa siihen. Itellä on tosiaan 2xgreenback ja 2xv30 ja en muista oonko treenikämpälläkään koskaan kärsinyt laittaa volumea yli puolen välin, ja mulla on aina tulpatkin päässä.

Ilmeisesti vahvistin on siis jäämässä taloon?
lalalaa
Werde
22.08.2007 13:57:26
Jahas, vaara ohi. Yksi Tung-Solin etusputkista oli pössähtänyt heti tuoreeltaan, joten nyt homma skulaa taas.
Dead men tell no tales.
Detox
22.08.2007 19:25:21

Jahas, vaara ohi. Yksi Tung-Solin etusputkista oli pössähtänyt heti tuoreeltaan, joten nyt homma skulaa taas.

Hervemmin nuo hajoaa, mutta onneksi ei mitään sen vakavampaa. Uuden Tung-Solinko ostit tilalle?
Mesa 4 Life!
Uto
23.08.2007 07:32:24
Bad Monkeysta olisi sellainen kysymys että onko se kuinka "clean boost"? Lähinnä mietin että meneekö cleani kanava särölle jos pitää sitä koko ajan päällä?
Detox
23.08.2007 15:55:29

Bad Monkeysta olisi sellainen kysymys että onko se kuinka "clean boost"? Lähinnä mietin että meneekö cleani kanava särölle jos pitää sitä koko ajan päällä?

No mikä tahansa boosteri säröttää minkä tahansa kanavan (puhdas tai särö) mikäli boostia tai gainia on liikaa (tapissa). Jos haluat että puhdas kanava pysyy puhtaana on syytä katsoa ettei Level- ja Gain -säädöt ole liian kovalla. Ja vahvarin säädöillä on tietenkin asiaan vaikutusta myös.

Yleensä vahvistimen särökanavan yliajamiseen riittää mieto/kohtuullinen boostaus joka ainakin omalla kohdallani toimii myös mielyttävästi puhtaan kanavan kanssa. Itselläni ei kyllä ole apinaa (vaan muutama muu laite ajamassa samaa), joten en itse apinasta osaa sanoa mitään, mutta eiköhän nuo kaikki ole aika samanlaisia laitteita loppupeleissä.
Mesa 4 Life!
villeh
08.09.2007 12:38:49 (muokattu 08.09.2007 12:39:52)

Tuli eilen hommattua tuollainen dual recto trem o-verb. Osto testissä en saanut oikeen mitään "hyvää" soundia irti sillä vaihtoehtoja tuntui olavan liikaa, no rahat käteen vaan, kun tiedossa on että tuo vanha dual on "holy grail" särö osastolla.

no illalla etsin netistä perus säätöjä ja sain studio hemmoilta vinkkiä soundin tekemisestä.

Ja HELEVATA että mitä saundia sieltä saa revittyä irti, ei jumaleissön, ei mikään ihme että tuota on hehkutettu, säätää sitä saa mutta kolmessa tunnisssa oli löytänyt sielä jo yli puolenkymmentä erilaista korvat sulattavaa soundia, ei voi kun ihmetellä nupin monipuolisuudesta

eniten yllätti se parjattu kliini soundi, oikeesti sieltä sai kaivettua aivan mahtavat kliinit.

orangelta saa irti sellaiset wylde soundit että wyldekin olis kateellinen, myös soolo osasto on siellä jumalainen, irtoaa myös moderninpaa maisemaa.

rediltä sitten vallisäröt ja junttaukset

olen myyty. ei tarvi miettiä meneekö powerball myyntiin

ps kun sielä takana on se musta switsi mistä saa vaihdettua sitä modern ja vintage soundia orange ja red kanavalle, siinä on vähän kosketus häikkää, mutta toimii kun painelee.

mutta kysymys. muttuuko teillä soundin voimakkuus huomattavasti tuota painaessa etenkin orange kanavalla.

putkina on kiinni mesan alkuperäiset tuubit ja kaappina 4x12 framus dragon rennpäkeillä. buusterina paha apina (ei paha mutta yläkihinää on verattuna tube scrameriin, eli sellainen ostolistalle)
www.psychemic.com
Hipelius
08.09.2007 13:15:57
Tuli eilen hommattua tuollainen dual recto trem o-verb

Mitä eroa on muuten Trem-o-Verb ja Solo Head rectoilla?
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Thule
08.09.2007 13:40:38
Mitä eroa on muuten Trem-o-Verb ja Solo Head rectoilla?

Mesa itse ilmoittaa näin:

The Tremoverb majors in the Blues. It's the civilized sibling to its armor-plated Biker Brother the Recto Head. But don't be fooled by its softer exterior: underneath lurks all the same deviant behavior plus a bag of tricks and a mode called Blues.

Channel CloningTM, Dual selectable Rectifiers and ALL the juicy features of the RectoSolo Head are indluded in the Tremo-O-Verb, plus dedicated Reverb and auto-assignable Tremolo per channel.
"Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island."
Detox
08.09.2007 15:39:26 (muokattu 08.09.2007 15:39:58)

Tuli eilen hommattua tuollainen dual recto trem o-verb.
olen myyty. ei tarvi miettiä meneekö powerball myyntiin

Onneks olkoon, ja tervetuloa Mesa kerhoon ;)
Ei sitä vaan tajua mitä menettää ennenkuin sen pääsee kokemaan.
Mä en osaa tuosta voimakkuuksien eroista kommentoida sen kummemmin kun ei ole normi Rectoa talossa, mutta kyllähän Vintage ja Modern "kanavien" eräs ominaisuus on äänen voimakkuus. Eli eiköhän tuo ole ihan normaalia, tai siis ominaisuus.

Ja manuaalihan löytyy täältä:
http://www.mesaboogie.com/manuals/Tremoverb.pdf

Tuotesivu:
http://www.mesaboogie.com/Product_I … Production/Tremoverb/tremoverb.html

E: linkit
Mesa 4 Life!
villeh
08.09.2007 15:59:59

Joo manuaali tuli lurkittua tarkkaan

Olen nimen omaan mestästänyt tuota tem o-verbbiä kun siinä on kuulemma rectoista the soundi, lämpöisin yms. tiedä sitten. tuo mun oma on se vanha musta malli.

monipuolinen tuo kyllä on ja bluussit siitä saa irti heittämällä, myös tuo hot wylde soundi oli parhautta. ja tietenkin se kuuluista ahtojuntta. eli nomaalin recton lisäksi löytyy kanaville vielä bluus napit. eli vaihtoehtoja löytyy. ja ne kuulostaa oikeesti erilaisita ei sellaista pientä maustamista vaan ihan eri soundia, positiivisesti kyllä yllätyin, piru ku pääsis taas pian huudattamaan

Noissa mallintavissa vampeissa sun muuta on lähes poikkeusetta yritetty kloonata tuota dual rectifier trem o-verb soundia, tai niin niissä lukee, tiedä tuota

olis kiva verrata tuota myös uudempien rectojen kanssa. eli kaikki lähellä seinäjokea tai täällä piipahtavat recton omistajat voi ilmoittautua jos kiinnostaa.
www.psychemic.com
mungiisi
08.09.2007 22:58:04
Oon lukenut tätä threadia varmaan niin kauan kuin se on ollut olemassa ja varsinkin nyt on alkanut varsinainen Mesa-kuume nousemaan.

Elikkäs, mitä näistä nupeista suosittelisitte minulle? Kaipaan sitä rankkuutta, jota niistä tiedän irtoavan, mutta myös hyviä puhtaita ja sitten tätä välimaastoa. Rokkia tulee myös soiteltua eli kevyempien soundien pitäisi myös toimia.

Mitenkäs noiden jenkkivehkeiden kanssa kun siihen väliin vaatii sen suodattimen? Minkä hintaisia ne ovat ja mitkä ovat laitteen huonot puolet koon lisäksi (jos siitä nyt haittaa on), onko mitään riskejä että laite hajoaa ja sitten hajoaa myös nuppi?
Stupid Flanders...
Boge
09.09.2007 09:01:06
Elikkäs, mitä näistä nupeista suosittelisitte minulle? Kaipaan sitä rankkuutta, jota niistä tiedän irtoavan, mutta myös hyviä puhtaita ja sitten tätä välimaastoa. Rokkia tulee myös soiteltua eli kevyempien soundien pitäisi myös toimia.

Maailmalla kirjoittelevat että ainakin 3-kanavaisesta rectosta irtoais paremmat puhtaat kuin vanhemmasta 2-kanavaisesta ja itsekin tykästyin juurikin siihen cleaniin, jollaiseen en päässyt triaxiksellakaan. Säröt taas löytyy koko skaalalta ja kevytrosot toimii hyvin. Rankemmat soundit irtoaa myös, mutta se vaatii jo sen että vahvistinta avaa kunnolla, eli kotivoluumeilla en ainakaan itse diggaile soundista, liian pyöreähkö ja mössö. Tähän auttaa boosteri kyllä.

Muita recton malleja en ole testannut tämän 3ch dualin ja roadsterin lisäksi, stiletto deucen kokeilin myös, mutta en diggaillut kun oli liian brittihenkinen mun makuun, enkä päässyt kunnolla availemaan sitä että olisi todellinen luonne tullut esille joten en voi sitä täysipainoisesti arvioida.

3ch recton luulisi toimivan sun tapauksessa, mutta mene ihmeessä itse testaamaan, ei kukaan voi sun puolesta sitä päätöstä tehdä. Kotisoitteluun löytyy kyllä parempiakin vahvistimia kuin nää isommat mesat, mutta treeni/live/studio käyttöön on vaikea löytää parempia vahvistimia.
Team Shocker!
Boge
09.09.2007 10:33:24
No enpä nyt sanoisin noinkaan...kyllä löytyy, IMO. Riippuu mitä halutaan, mutta kyllä 5150:t ja ENGL:t ovat takuuvarmoja studiovehkeitä.

Makuasioita joo, studioon mentäessä harvoin millään näillä luettelemillasi perus high-gain vehkeillä metsään mennään. Ja harvoin enää nykyisin levyllä kuullaan vain yhtä vahvistinta, monesti löytyy useampi rinnakkain.
Team Shocker!
olzzu
09.09.2007 16:45:50
Ja HELEVATA että mitä saundia sieltä saa revittyä irti, ei jumaleissön, ei mikään ihme että tuota on hehkutettu, säätää sitä saa mutta kolmessa tunnisssa oli löytänyt sielä jo yli puolenkymmentä erilaista korvat sulattavaa soundia, ei voi kun ihmetellä nupin monipuolisuudesta

eniten yllätti se parjattu kliini soundi, oikeesti sieltä sai kaivettua aivan mahtavat kliinit.

Kliinihän on tremoverbissä aivan hulvaton! Jos kaikissa rectoissa olisi samanmoinen, niin ei takuulla parjattaisi. Kannattaa myös perehtyä tuohon blues-kanavaan, siitä saa ulos semmosia blues ja rock soundeja että oksat pois.

ps kun sielä takana on se musta switsi mistä saa vaihdettua sitä modern ja vintage soundia orange ja red kanavalle, siinä on vähän kosketus häikkää, mutta toimii kun painelee.

mutta kysymys. muttuuko teillä soundin voimakkuus huomattavasti tuota painaessa etenkin orange kanavalla.

Siis meinaatko sitä kloonaus vempelettä (?) org to modern jne. Kyllähän se voimakkuus aika paljon muuttuu kovemmaksi tuolla modernilla.
Muusikon tavoitetteena on kasvattaa tukka, kasvattaa parta, tulla läskiksi ja siinä sivussa opetella soittamaan jos tarve vaatii.
villeh
09.09.2007 21:01:10

Kliinihän on tremoverbissä aivan hulvaton! Jos kaikissa rectoissa olisi samanmoinen, niin ei takuulla parjattaisi. Kannattaa myös perehtyä tuohon blues-kanavaan, siitä saa ulos semmosia blues ja rock soundeja että oksat pois.

No se siinä ihmetyttikin, kun montaa vahvistinta on tullut soitettua ja tuossa oli ihan älyttömän hyvät kliinit. Tykkäsin siitä bluus kanavasta, sieltä saa sellaista ei mesamaista maalimaa että, hymyillen tuota on tullut ihmeteltyä. ihme peli

Siis meinaatko sitä kloonaus vempelettä (?) org to modern jne. Kyllähän se voimakkuus aika paljon muuttuu kovemmaksi tuolla modernilla.

just se nappi, no ei sitä lennosta tulisis silti vaihdeltuakaan että tuskin tuolla sen suurempaa seksuaalista merkitystä mikä on se alku voimakkuus.

vitutaa vaan kuinka paljon tässä on mennyt rahaa ja aikaa välissä tätä etsien, no titenkin jos tälläisen olis teininä saanu olisko tuosta jäljellä enää palautuspullot jäljellä...
www.psychemic.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)