Aihe: MadAmp - DiY vahvarit
1 2
HeavyMachinery
30.08.2007 11:08:46

http://www.musikding.de/product_inf … amp;products_id=799&language=en

Tuollaisen harkitsin pistäväni tilaukseen. Onko kukaan täällä tuollaista rakentannut tai onko kellään tuollaista.

Käyttäjä kommenteja kaipaisin..
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
duc
30.08.2007 11:13:35
Itse pistin eilen sellaisen kaikkein halvimman kitin tilaukseen tuolta samasta paikasta. 115 euroa tuli hintaa postikulujen kanssa.
Tami
30.08.2007 11:29:25

http://www.musikding.de/product_inf … amp;products_id=799&language=en

Tuollaisen harkitsin pistäväni tilaukseen. Onko kukaan täällä tuollaista rakentannut tai onko kellään tuollaista.

Käyttäjä kommenteja kaipaisin..

Mulla on tuo ja tällä hetkellä odottelen että saavat lähetettyä tuohon sen jalkakytkinpaketin. Soundit: No semmonen perus rähisijä. Mulla tuon perässä on 1 x 12" texat heat suljetussa lootassa ja kyllähän noista puhdasta ja melkoista säröäkin löytyy. Loopissa olen kokeillut gmajoria ja edessä badmonkeytä ja sd-1:stä. Tuolla setillä ja vielä jalkakytkimellä toimivalla kanavanvaihdolla oikeasti varteenotettava vahvistin.

Rakentaminen oli melkoisen helppoa kun otti sen deluxe-version valmiilla reikäsetillä. Osat on halvahkoja, mutta kyllä nilllä laitteen kasaan saa ja vielä soimaankin. Mukana tulevat putket oli musitaakseni JJ:n putkia.

Omani laitan myyntiin jahka saan tuon jalkakykimen puuhasteltua paikalle. Tarkoitus on askarrella seuraavaksi jotain fenderimpää koska en noista särökoneista niin diggaa...

Tuolla muutaman vanha kuva, pitäiskin nappailla uusia nyt kun kotelokin on jo ympärillä.

http://personal.inet.fi/koti/sami.espo/Saminkitarasivut.htm
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
HeavyMachinery
30.08.2007 11:58:13

Mulla on tuo ja tällä hetkellä odottelen että saavat lähetettyä tuohon sen jalkakytkinpaketin. Soundit: No semmonen perus rähisijä. Mulla tuon perässä on 1 x 12" texat heat suljetussa lootassa ja kyllähän noista puhdasta ja melkoista säröäkin löytyy. Loopissa olen kokeillut gmajoria ja edessä badmonkeytä ja sd-1:stä. Tuolla setillä ja vielä jalkakytkimellä toimivalla kanavanvaihdolla oikeasti varteenotettava vahvistin.

Rakentaminen oli melkoisen helppoa kun otti sen deluxe-version valmiilla reikäsetillä. Osat on halvahkoja, mutta kyllä nilllä laitteen kasaan saa ja vielä soimaankin. Mukana tulevat putket oli musitaakseni JJ:n putkia.

Omani laitan myyntiin jahka saan tuon jalkakykimen puuhasteltua paikalle. Tarkoitus on askarrella seuraavaksi jotain fenderimpää koska en noista särökoneista niin diggaa...

Tuolla muutaman vanha kuva, pitäiskin nappailla uusia nyt kun kotelokin on jo ympärillä.

http://personal.inet.fi/koti/sami.espo/Saminkitarasivut.htm

Kuvailes hieman sitä hi-gain osastoa ? saako laulavaa liidiä ?

Itseä himoittaisi myös samalla modata noi etu panelin switchit jalka kytkimen taakse.
Deranged
30.08.2007 15:52:05
Onko kukaan täällä tuollaista rakentannut tai onko kellään tuollaista.

Mulla on tuo A15Mk1, katohan juttua Elektroniikka ja soitinrakennus-puolelta.

laitoin sinne pitempää kommenttia asiasta silloin.
pekurides
30.08.2007 16:21:06

Kyyllä se "high-gain" osasto on enempi semmoista ohutta ja terävää rähinä rokkia... näin niinko komppipuolella, en noista liideistä nyt mitään muista....

En minä ainakan 4x12 kaapillakaan siitä saanut irti oikein minkäänlaista kehuttavaa "metalli" saundia vaikka mitä pedaalia buustaamassa... keinokuorman kanssa sai tosin aika messeviä jimi henkkoja ulos kun rupesi olohuonevolyymillä päätesäröäkin saamaan pihalle, siihen tarkoitukseen asiallinen, myös ZZ-topit luonnistuu!

Kaverihan tuon tietenkin niiden pirun siistien klippien perusteella hommasi mutta ei me siittä kyllä semmoisia saundia irti saatu kuin klipeissä luvattiin:)

RäyhäRokkipeli sanon minä, pienet päättärit ja myös pienempi saundi,luonnollisesti.
Tunteella päin vittua.
HeavyMachinery
30.08.2007 23:49:44

Kyyllä se "high-gain" osasto on enempi semmoista ohutta ja terävää rähinä rokkia... näin niinko komppipuolella, en noista liideistä nyt mitään muista....

En minä ainakan 4x12 kaapillakaan siitä saanut irti oikein minkäänlaista kehuttavaa "metalli" saundia vaikka mitä pedaalia buustaamassa... keinokuorman kanssa sai tosin aika messeviä jimi henkkoja ulos kun rupesi olohuonevolyymillä päätesäröäkin saamaan pihalle, siihen tarkoitukseen asiallinen, myös ZZ-topit luonnistuu!

Kaverihan tuon tietenkin niiden pirun siistien klippien perusteella hommasi mutta ei me siittä kyllä semmoisia saundia irti saatu kuin klipeissä luvattiin:)

RäyhäRokkipeli sanon minä, pienet päättärit ja myös pienempi saundi,luonnollisesti.

Luin tuon rakennus puolen ketjun läpi jo ennen tänne kirjoittamista.

Kiinnostaa silti kovasti varsinkin juuri tuon pääte runnun takia. Harkitsen tässä kahden nupin systeemiä mutta mietin sitä kuinka asian totetuttasi kaappien suhteen kun en haluisi kuin yhden kaapin. Toiseksi nupiksi tarviisin juuri tuollaisen nupin joka menee pääte puolelta helposti ruvelle ja saidissa on sellaista runtsahtavaa munaa....
Deranged
31.08.2007 09:53:49 (muokattu 31.08.2007 09:54:31)
Toiseksi nupiksi tarviisin juuri tuollaisen nupin joka menee pääte puolelta helposti ruvelle ja saidissa on sellaista runtsahtavaa munaa....

Kannattais ehkä harkita sitten tuota pienempää 5W Madamppia "JCM800 on steroids"
Tami
31.08.2007 10:38:04

Itseä himoittaisi myös samalla modata noi etu panelin switchit jalka kytkimen taakse.

Niin varmaankin tuo RÄyhärockki on hyvä sana kuvaamaan tuon säröjä. Laulavan liidinkin siitä saa aikaseksi vaikkei varmaankaan mitään mesan tryyppistä paksua samettia. Nuo on kuitenkin niin paljon mielipide- ja kalustokysymyksiä.

Yhtä kaikki ihan tervesoundinen laite kevyeen ja hiukkasen rankempaankin menoon. Noiden switchien jalkakytkimeen kannattaa harkita, sillä tuo clean kanavan fatti kytkin ei vaikuta kovinkaan paljoa, kun taas särökanavan + / ++ asento vaikuttaa volumeen melkoisesti, joten sen käyttöarvo saattaapi olla huonohko... tuosta meidän tallista saa osien hinnalla valmiiksi kootun laitteen jos haluaa...
pekurides
31.08.2007 15:41:27 (muokattu 31.08.2007 15:54:51)

Luin tuon rakennus puolen ketjun läpi jo ennen tänne kirjoittamista.

Kiinnostaa silti kovasti varsinkin juuri tuon pääte runnun takia. Harkitsen tässä kahden nupin systeemiä mutta mietin sitä kuinka asian totetuttasi kaappien suhteen kun en haluisi kuin yhden kaapin. Toiseksi nupiksi tarviisin juuri tuollaisen nupin joka menee pääte puolelta helposti ruvelle ja saidissa on sellaista runtsahtavaa munaa....

Stereokaappi? tai sitten voit itse kytkeä kaapin stereoksi, suht yksinkertainen operaatio.

Päätesäröä siitä kyllä sai aikaiseksi mutta mitenköhän tehot sitten sopivat sen toisen laitteen kanssa mitä suunnittelit sillä ei tuo madamp mikään tehokone ole, että voipi reeniksellä jäädä hiukan pieneksi...

päivitys, katos 15w orange näyttäs löytyvän.... hmm.en kyllä heti keksi mitään syytä tuota madampia sen kaveriksi kun luulisin että tuo orange päihittää sen joka osa-alueella kuitenkin.???

Mitäs jos vaikka keinokuormaa kokeilisit orangella? tai uusia pedaaleja...
Tunteella päin vittua.
Tami
31.08.2007 20:29:51

äivitys, katos 15w orange näyttäs löytyvän.... hmm.en kyllä heti keksi mitään syytä tuota madampia sen kaveriksi kun luulisin että tuo orange päihittää sen joka osa-alueella kuitenkin.???

Tarkoitatko tuota cr15r orangea??? Hiukkasen olen kyllä erimieltä orangen ja tuon madampin voimasuhteista... Kyllä toi orange aikamoinen päristin on...
Insane Kane
31.08.2007 20:49:38
Tuollla säätöpöydällä on J5 levällään. Pitäs keretä vkonloppuna se kasaamaan =).
Pirhana kun unohtunut parit pultit kitistä.
Ei näin! >=)
HeavyMachinery
01.09.2007 02:29:27

Stereokaappi? tai sitten voit itse kytkeä kaapin stereoksi, suht yksinkertainen operaatio.

Päätesäröä siitä kyllä sai aikaiseksi mutta mitenköhän tehot sitten sopivat sen toisen laitteen kanssa mitä suunnittelit sillä ei tuo madamp mikään tehokone ole, että voipi reeniksellä jäädä hiukan pieneksi...

päivitys, katos 15w orange näyttäs löytyvän.... hmm.en kyllä heti keksi mitään syytä tuota madampia sen kaveriksi kun luulisin että tuo orange päihittää sen joka osa-alueella kuitenkin.???

oranki on trankku :D no on mulla epi valve juniori se on kiva peli mutta madamppi ois ajatuksena viedä reenikselle.

En lämpene ajatukselle stereo kaapista josta vain toinen puoli futaa paitsi jos molemmat vaffarit ois koko ajan päällä....
Insane Kane
08.09.2007 13:57:54
Köh, huh.
Pitkäänhän tuo Madamp J5 makas tuossa säätöpöydällä ilman letkuja.
4 tuntia tuon laittamiseen meni.
Laite tulille ilman "extra" tarkisteluja hivenen ylimielisenä, notta johan tässä on kolvailtu.
Ja mitä ihmettä, laitehan pärähti käyntiin =).

Ensivaikutelmaa...
No onhan tuo aika, miten sen sanos, accedekke X).
Säröä ei saa liikaa, joten pysyy todella selkeänä koko ajan. Boostispedullakaan en saanut tukkoon.

Toteamus;
-On muuten viisikin putkiwattia liikaa kerrostaloon, keinokuormankin kanssa, prkl =).

Luokattoman huonot piuhat tuossa tuli mukana, kun kynnellä painoi, meni muovista läpi, hyi. Vaikka kolvi oli apaut 270 asteella, siltikin oli todella haastavaa saada kunnon juotoksia ilman että johtojen ydin alkoi ulostautumaan kuoristaan.
Laitoin teflon-päällysteiset...
Ei näin! >=)
pekurides
08.09.2007 15:25:19

oranki on trankku :D no on mulla epi valve juniori se on kiva peli mutta madamppi ois ajatuksena viedä reenikselle.

En lämpene ajatukselle stereo kaapista josta vain toinen puoli futaa paitsi jos molemmat vaffarit ois koko ajan päällä....

ok. (kevyt ehdotus) no myy kakki muut romut poijes ja putki oranki tilalle?
Siihen se kuitenkin lopulta menee.... ei tuo madamp mielestäni tarpeeksi hyvä vaffari ollu tosin suht halpahan se on... mutta reenikselle.. ei riitä potku kyllä millään ellei ihan jazzia van vetele

Säästä pikkasen enempi ja vaikka Valveking nuppi se rupiaa olee jo enempi oikea vahvistin ja hintalatusuhte aika kondiksessa.

Tämän ihan vain omista ja muidenkin kokemuksisita kerron että se ei loppupeleissä ole kauhean järkevää ensin ostella kymmenen paskaa ja halpaa vaffaria ja sitten
lopuksi se parempi.
siinä häviää rahaa joka vahvistimen vaihdon yhteydessä ja saa soitella monta vuotta niillä surkeilla saundeilla kun kannattaisi kerralla satsata enemmän rahaa ja ottaa vaikka velkaa että pääsisi samantien kunnon saundeihin kiinni ei tuhlaisi aikaa paskoihin.
Tunteella päin vittua.
HeavyMachinery
08.09.2007 15:59:57

ok. (kevyt ehdotus) no myy kakki muut romut poijes ja putki oranki tilalle?
Siihen se kuitenkin lopulta menee.... ei tuo madamp mielestäni tarpeeksi hyvä vaffari ollu tosin suht halpahan se on... mutta reenikselle.. ei riitä potku kyllä millään ellei ihan jazzia van vetele

Säästä pikkasen enempi ja vaikka Valveking nuppi se rupiaa olee jo enempi oikea vahvistin ja hintalatusuhte aika kondiksessa.

Tämän ihan vain omista ja muidenkin kokemuksisita kerron että se ei loppupeleissä ole kauhean järkevää ensin ostella kymmenen paskaa ja halpaa vaffaria ja sitten
lopuksi se parempi.
siinä häviää rahaa joka vahvistimen vaihdon yhteydessä ja saa soitella monta vuotta niillä surkeilla saundeilla kun kannattaisi kerralla satsata enemmän rahaa ja ottaa vaikka velkaa että pääsisi samantien kunnon saundeihin kiinni ei tuhlaisi aikaa paskoihin.

Voin sen verran valaista että oon tuota tullut vaikka mitä omistettua aina SISO:sta - non-master bassmaniin että kaikkea on tullut kokeiltua.

Jos olisin halunnut viisaita neuvoja olisin niitä kysynyt , nyt olin vain kiinnostunut tuosta kyseisestä vahvistimesta ja siitä miltä SE soundaa enkä kaivannut M.net hyväksyttyä kommentia Valvekingistä.

Ps. En näe mitään yhteyttä valvekingin ja tuon madampin välillä......
pekurides
08.09.2007 20:03:09

Voin sen verran valaista että oon tuota tullut vaikka mitä omistettua aina SISO:sta - non-master bassmaniin että kaikkea on tullut kokeiltua.

Jos olisin halunnut viisaita neuvoja olisin niitä kysynyt , nyt olin vain kiinnostunut tuosta kyseisestä vahvistimesta ja siitä miltä SE soundaa enkä kaivannut M.net hyväksyttyä kommentia Valvekingistä.

Ps. En näe mitään yhteyttä valvekingin ja tuon madampin välillä......

noh noh:) en katsonnut sinun profiiliasi sen tarkempaa ja jostain tuli semmoinen mielikuva että hiukan kevyempiä laitteistoja enempi ollut käytössä...

,,,siis luulin että aloittelija siksi tuo perinteinen läppä.sorry ja peace man!

Yritin vain hienovaraisesti sanoa että tuo madamp oikeasti saundaa juuri siltä miten paljon se kustantaa eli aika surkea loppupeleissä.imo.
Klippien perusteella oli itselläkin suuret odotukset mutta todellisuus oli aika karu.

Eipä tuo Valvekingikään juuri sen parempi ole mutta hintaluokassaan pärjää.

Niin ,no makuasioiotahan nämäkin ja kun nykyään vertailen hevisaundeja Omaan Framus Cobraan niin en ole ihan jäävi...
Tunteella päin vittua.
Insane Kane
08.09.2007 20:31:06
noh noh:) en katsonnut sinun profiiliasi sen tarkempaa ja jostain tuli semmoinen mielikuva että hiukan kevyempiä laitteistoja enempi ollut käytössä...

,,,siis luulin että aloittelija siksi tuo perinteinen läppä.sorry ja peace man!

Yritin vain hienovaraisesti sanoa että tuo madamp oikeasti saundaa juuri siltä miten paljon se kustantaa eli aika surkea loppupeleissä.imo.
Klippien perusteella oli itselläkin suuret odotukset mutta todellisuus oli aika karu.

Eipä tuo Valvekingikään juuri sen parempi ole mutta hintaluokassaan pärjää.

Niin ,no makuasioiotahan nämäkin ja kun nykyään vertailen hevisaundeja Omaan Framus Cobraan niin en ole ihan jäävi...

Noh noh, ei ne ole niin huonoja kuin annat ymmärtää =)
Tuputat tuota osien huonoudesta... Ainoat huonot osat tuossa kitissä oli piuhat.
Muuten polypropeleeni konkat, keraamiset putkenkannat, alphan potikat, hammondin ot jne.
Kahtoppa mitä tunnettuja laatu-osia sieltä cobrasta löytyy. >=)

Jos haluaa askarrella 200 eurolla hyvän rokki-vaffarin, niin tuossa hintaluokassa saa melko pitkään pyöritellä päätä.
Hevyt lähtee kun boostaa TS-808:lla
Ei näin! >=)
pekurides
09.09.2007 17:45:49

juu... niino makuasioitahan nämä.
ei se nyt niin huono ollut mutta ei vain omaan makuuni.

Sanon etelleen että kivat päätesärö jimi henkat ja zztopit siittä sai mutta kun itse enempi kallellaan metallisaundiin niin siihen ei taipunut.

Eiku tilaukseen vaan kyllähän näitä välillä torillakin ollut ja näköjään suht nopeasti vaihtaneet omistajaa jos ei saundi ole se juttu.
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)