Laaris 31.07.2007 10:42:08 | |
---|
Säilytin kotonani bassoa seinällä kun cortin headlessissa on päässä semmonen kätevä pikkuinen kahva. Nooh, kaula ropellina. Isäpappaihmetteli mites se nyt noin ja vei oikasuun ja laittoi takaisin seinälle. Kahden oikaisun jälkeen tajusimme että siitä roikkumisesta se vinous johtuu. Ketutti. |
Jysky1234 31.07.2007 23:11:01 | |
---|
|
Jonte 01.08.2007 16:20:56 | |
---|
En tiedä onko tämä mitenkäs läpikoluttu aihe tällä foorumilla, mutta ajattelin silti kysyä, että mikä on pahinta mitä omille instrumenteillenne on koskaan sattunut? Oman Fernandes-stratoni päälle on kerran oksennettu joku vuosi sitten. Suoranainen ihme, että toimii vielä. Mikkeihin lisäytyi ehkä hieman surina. Jos tuosta jotain positiivista on keksittävä, niin eipähän ainakaan joka poika soita kitaralla, jolle olisi tuollaista käynyt:) Mutta kertokaa.. Kattotuulettimen mela kolahti kerran basson lapaan. Molemmat jäivät ehjäksi, lapaan jäi ruskea petsilakkatahra. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
kauhu-köös 13.08.2007 21:20:55 | |
---|
eka sähkökitara(skuju strato) laitettiin uuteen seinäständiin roikkumaan, no seinähän oli kyprokkilevyä ja vaikka ständissä oli kyprokki ruuvit, niin koko paska tuli alas yöllä Tilua täältä:
http://www.mikseri.net/artists/?id=68687 |
Torniojaws 14.08.2007 11:49:31 (muokattu 14.08.2007 11:50:04) | |
---|
(...) että mikä on pahinta mitä omille instrumenteillenne on koskaan sattunut? Yamaha EG112U - tipahti perä edellä paljaalle betonille, mutta ei tullut naarmuja eikä mitään, ei mennyt edes epävireeseen :) Jackson DX7 - lapa kolahti johonkin ja pienenpieni palanen (5 mm) irtosi reunasta. Schecter 007 Blackjack - eipä oikeastaan mitään, paitsi jos laskee muutaman kerran itsestään irronneen jakkiliittimen. |
Fender Stratocaster 15.08.2007 18:13:28 (muokattu 15.08.2007 18:13:47) | |
---|
Onhan tuolle stratolle käynyt vähän vaikka mitä, yhdellä keikalla sain jostain syystä huitaistua mikinvalitsimen nupin pois paikoiltaan, sitten siihen kytkimen terävään kulmaan kämmensyrjä auki ja verta kuulemma tuli ihan reilusti, itse en edes huomannut tätä. Sitten vasta valkeni kun keikka loppui ja laitoin kitaraa ständiin ja katsoin että mitäs pirua tuossa on ja vertahan siinä oli... :D Orange amplifiers - Voice of the world |
kauhu-köös 16.08.2007 16:31:22 | |
---|
Niin joo ja ajoin kolarin mopolla, basso selässä(ainoa päivä kun kuljetin jazzia ilman laukkua) vaikka törmäyksessä ei sattunut ihmisille mitään eikä edes ajoneuvoihin tullut naarmua, basso lensi selästä hihnan petettyä asfaltille. Tuli kulmaan itkettävä kolo:D Tilua täältä:
http://www.mikseri.net/artists/?id=68687 |
FunMachine 18.08.2007 08:43:48 | |
---|
Näitä yleisimpiä eli mitä nyt on tullut lapaa kolhittua ovenkarmeihin yms teräviin kulmiin. Pitää kyllä kerrata "ikävin" tapaturma: soittelin kitaraa seisaaltani ilman hihnalukkoja. Fiilistellessä skeba piti tietty nostaa melkein pystyyn... ja hihna luiskahti tietty ylemmästä tapista pois -> iskin itseäni kitaran lavalla hampaisiini, jonka jälkeen häkellyksissäni tiputin koko soittimen varpailleni. "ei näin" :P |
JS 18.08.2007 11:09:51 (muokattu 18.08.2007 11:23:32) | |
---|
Tässä tapauksessa ei sattunut soitinta vaan soittajaa, mutta kuitenkin... En ole koskaan oikein lessuihmisiä ollut. Olin joskus kuitenkin poikkeuksellisesti menossa mainitunlainen soitin, keissin sisällä, muassa treenikselle. Rappukäytävässä on kätevä peili, jonka edessä on kiva laittaa letti ojennukseen rock-uskottavalla mossausmanööverillä. Yllätin itseni iskemällä silmäkulmani verille lessukeissillä. Silmissä sumeni ja polvet olivat pettää. Ei siinä mtn, vahinkoja sattuu kaikille ja niin päin pois. Tyhmältä tuntui, kun toistin tempun poistuessani... Do you the Devil's work
>-)))> #20 - Hevijuntti #313 "hevi on junttimusaa!!! junteista ei ole idolsiksi!!!" "No Commands!!!" |
losalvaros 19.08.2007 10:59:06 | |
---|
Itse en ole kolhinut, mutta rumpalilla oli ongelmia pitää pehmeästä kitaralaukusta ja kitarasta huolta, tuloksena pientä asfaltti-ihottumaa kakkoskeppiin. Niin, ja taisi se olla ulkoilmassa yhden kesäyön. "Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua" |
rock-kukko 23.08.2007 19:37:50 | |
---|
joo o, kyllähän noita kitaroita vähän väliä tulee johonkin kolhittua. Muutama päivä sitten kun soitin kitaraa ja päätin lopettaa sillä kertaa niin taas tuttuun tyyliin nakkasin sen kitaran sinne sängylle. No tällä kertaa meni lapa edellä seinään. Ei siinä mitään onneksi käynyt, hieman epävireeseen meni... |
InYourFace90 01.09.2007 20:58:01 | |
---|
Ibanezi putosi maha edellä parketille, kun hihna petti. Sille ei käynyt mitään. Kerran pudotin Les Paulin kaula edellä maahan, kun hihna taas kerran petti. Eipä Lespa tykännyt siitä. ;) Onneksi ei ole tuon kummempia sattunut. Up The Irons! |
tekerolant 02.09.2007 18:51:39 | |
---|
Oli kunnon kievarimeininki eräissä pikkujouluissa. Soitin istualtani ja kansa tanssi pöydällä vieressä. No sieltäpä sitten rysähti syliin mua isompi setäihminen. Väliin jäi itsetehty keskiajan mallinen kampiliira. (Tämmöinen, pinossa keskimmäinen: http://www.judithlindenau.com/threegurdies.html ) Veivi jäi käteen, soitin kuoli silpuksi. Biisi vedettiin loppuun, toki. Eihän satanut edes vanhoja ämmiä risukarhit selässä vaan ihan vain toimitusjohtajaa. Herra maksoi mukisematta 1500e. Vakuutukset oli kuulemma kunnossa. Eipä se silti tuo uniikkia itsetehtyä hienoa peliä takaisin. Muszika, aggression! Muszika, elegant! |
Eilen (tai no, toissapäivänä) illalla kun soittelin (=rämpytin?) huoneessani bassoa, käännyin/nousin (en muista) melkoisen nopeasti ja yht'äkkiä basson body tipahti maahan, kun sieltä tallan puolelta pääsi hihna irti; joko törkkäsin vahingossa lukon nappia taikka se oli huonosti kiinni. Tulos: bodyn reunasta lohkesi maalia n. 4 cm:n matkalta. Tämä nyt ei ole kovin vakava onnettomuus, mutta laitan nyt kuitenkin: Eilen/toissapäivänä päivemmällä hyppytunnilla ennen liikuntatunnille lähtöä ajattelin käydä paskalla ja samalla laittaa basson takaisin EADG-vireeseen ja kiristää vähän kaularautaa samalla. No hommahan hoitui ihan hyvin A-kielen uudelleenkiristämiseen asti. Kiireessä (ja vessanpöntöllä istuen :D) en ollut huomannut, että A-kieli oli noussut hieman siitä virittimen rei'ästä, enkä siten edes kunnolla tajunnut mitään, kun kieli ei kiristynyt, vaikka kuinka pyöritin viritintappia. No, kielihän napsahti poikki n. 1,5 cm:n päästä sieltä lavan puoleisesta päästä. |
Marklar 17.09.2007 21:10:59 | |
---|
Soittelin kerran bassoa kun hihna petti ja basso rojahti piuhan päälle. Kävi sen verran huono mäihä että piuhan liitin katkes basson sisälle :D Sain sen kyllä jotenkin pois. If I were an alchemist, I'd turn gold in to metal. |
Murgo 18.09.2007 14:17:57 | |
---|
Joskus ammoisina nuoruusvuosina säilyttelin bassoa seinällä jossain nahkaremmissä kaulastaan roikkumassa, ja heräsin eräänä yönä kauheaan pamaukseen, remmi petti ja basso putosi. Vauriot rajoittuivat pienehköön kolhuun rungossa, vaneri on lujaa. Kaverin kitaran pari vuotta sitten otin puhdistaakseni, en edes tiedä mitä sen päälle oli treenikämpällä kaatuillut,mutta tallan sopukat ja mikkien ympäristöt olivat vihertävässä karvaisessa töhnässä. Itselle ei näin ole käynyt, mutta pari kertaa olen nähnyt kun kaveri laittaa kitaran tuolille, lähtee kuselle kompastuen piuhaan -> kitara lattialle. Toistaiseksi ovat kestäneet tuonkin. Oman syntikkani päälle lienee joku kaatanut jossan vaiheessa pienehkön määrän jotakin (luultavasti kaljaa), koskettimiston keskellä on pari kosketinta jotka soivat ainoastaan lujaa painamalla (täytynee avata ja putsata). Sähköurut taas kostivat silpomisensa,irrotettuani alaosan niistä jätin sen keskelle eteistä odottamaan vintille vientiä, ja yöllä vessaan mennessäni osuin varpalla sen jalkaan niin että varvas oli kuukauden kipeä. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Rhoads... 20.09.2007 14:45:07 | |
---|
Omistan Jackson RX10D-kitaran. Kaikkihan tietävät muodon...? Randy Rhoads-malli. Soitin kitaraa ja lähdin käveleen keittiöön kitara kädessä. Huitaisin kitaran "sakaran" telkkariin ja siitä lähti maalia pois. :D |
rytilahti 21.09.2007 19:11:12 | |
---|
Juoppohulluus kohtauksessa, (tai jossain...) Hakkasin es-355 kopioni (lisiko ollut washburn HB-35...) paskaksi lattiaan, samalla kyllä hajosi stereot ym. irtaimisto.. Parsin kyllä skeban kasaan suhteellisen hyvällä menestyksellä. Oli vähän morkkis aamulla. Tosin kitara on jo eläkkeellä koska hakkasin sen rumpuihin paskaksi ja heitin seinään, paska keikka. Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
shovi 21.09.2007 21:36:56 | |
---|
Tosin kitara on jo eläkkeellä koska hakkasin sen rumpuihin paskaksi ja heitin seinään, paska keikka. Rock'n'roll, etten sanoisi. Keep up the good work! Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir |
rintapek 22.09.2007 01:40:44 | |
---|
Rock'n'roll, etten sanoisi. Keep up the good work! Mä sanon tämän nyt vain kerran. Soittimille sattunutta ei ole sama kuin törmäilyä umpikännissä. Keikalla sattuu ja tapahtuu on eri asia, kuin että kännissä kamat kaatuu. Niin käy kokeneemmillekin. Se ei ole kehumisen aihe. Minä olen dinosaurus, jolla kamat ovat aina pysyneet ehjinä. Voit olla 12v wannaberockstar, jolla kamat särkyy joka keikalla. Ihan vapaasti. Tienaan hyvin, mutta minulla ei ole varaa pelleilyyn. One kind of music only - the good kind |