Aihe: Kuka Zeppeliniin Bonzon pallille?
1 2 3 4 5 6 79 10 11 12 13
Mikael
07.09.2007 19:13:05 (muokattu 07.09.2007 19:16:58)

Mun ääni menis kyl Abelle.

Bonzo-imitointi tuntuis musta vähän tyhmältä. Mielummin stailitaan ja asenteeltaan sopiva hahmo kun kopiokone. Vähänniikkö Ringon poika The Who:ssa.
Inhimillisyys on hyve.
colosseum
07.09.2007 23:03:37
Led Zeppeliinin soundin tunnistettavimpia tekiöitä oli Bonzon soundi ja tyyli. Koska mahdollinen comebackkiertue olisi vain vanhan muistelemista, olisi rumpalin syytä kunnioittaa Johnin käsialaa. Siis yrittää imitoida mahdollisimman tarkasti. Eli olen tästä nyt varmaan erimieltä monenkin kanssa.

Ihan hyvä lähtökohta tämäkin, poissaolevan jäsenen panosta kunnioitetaan yli muun ja rumpaliksi valitaan paras Bonham-copycat ja muut alkuperäiset muusikot seuraavat perässä kuten kykenevät.

Kaverit ovat kuitenkin vanhentuneet useamman vuosikymmennen verran, soitto ja laulu eivät välttämättä kulje ihan samalla lailla kuin 60-luvun lopussa ja 70-luvun alussa.

Toinen lähtökohta voisi olla se, että uskottaisiin Led Zeppelin-biisien olevan niin hyviä, ettei ainoa syy niiden kuuntelemiseen ole rumpuraidat. Tältä pohjalta rumpalin valinta olisi enemmän comeback-tiimin kokonaisuus kuin Bonham-imitointikyky.

Cream-comeback oli hyvä esimerkki, eivät ne valitettavasti soittaneet "niin kuin silloin ennen", Baker ja Bruce omasta mielestäni kuitenkin tosi hyvin.
colosseum
08.09.2007 01:14:25
Jos olit katsomassa The Policea, niin tuskin jouduit pettymään. Bändi potki todella aivan 80-luvun malliin. eniten pelkäsin tuolla keikalla mahdollista "ukkoutumista". Turha oli pelko.

Samoin joku AC/DC rokkaa aivan mahtavasti, vaikka ikää on jo kertynyt. Siksi uskon, että LedZeppelin hengissä olevalta osaltaan osaa veistää biisinsä entiseen malliin.

Ikäkysymys tämä ei tietenkään ole, itse olen yli 50-vuotias, ja no niin, aika huono soittaja, mutta Police ja AC/DC ovat eri sukupolvea kuin Led Zeppelinin äijät.

Toivottavasti LZ kuulostaa enemmän itseltään kuin Cream, joka mielestäni Claptonin muuttumisen ja kehittymisen takia ei ollut se trio, jonka olisin halunnut nähdä ja kuulla.

Tämä kirjoitus on tehty ilman tietoa Pagen ja Jonesin viimeaikaisista uroteoista.
hollmi-5
08.09.2007 08:18:48
Policen Andy Summers on 64, joten ei se mitenkään hirveästi nuorempi Plantiin verrattuna ole.
Soundit, piuhat ja kajarit.
BigPapa
08.09.2007 10:20:24

Toivottavasti LZ kuulostaa enemmän itseltään kuin Cream, joka mielestäni Claptonin muuttumisen ja kehittymisen takia ei ollut se trio, jonka olisin halunnut nähdä ja kuulla.

Koko Cream veti oikein hyvin mun mielestä. Hienoo, että vielä 2005 Cream veti noin loistavasti ja varsinkin Clapton. On se toki hivenen erilaista kuin Live Cream vol II, mutta ei huonompaa.
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers. http://www.youtube.com/watch?v=skZoK37V8Mk
Jupi57
08.09.2007 13:11:32
Suomalaisista 70-luvun ulkonäön perusteella ykkösvalinta olisi
"Rape" Raimo ``The Quick`` Pikanen
http://www.historia.tampere.fi/manserock/isotpojat_7.html
Quot capita tot sensus
Hola
08.09.2007 15:33:59
Dave Weckl ;)
Muista: aina kun sinulla on hauskaa - joku treenaa, ja saa sinun paikkasi..
jannu
09.09.2007 18:55:53
Jimmy Chamberlin? Matt Cameron?
"Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain
PJS
10.09.2007 12:13:36 (muokattu 10.09.2007 12:13:52)

Jimmy Chamberlin? Matt Cameron?

Yhdyn väkivaltaisesti.

Varsinkin chamberlinin soitossa olen aina ollut kuulevinani sellaista bonzoilua, joskin silti omalla tyylillä.
Relaa, beibi!
-Jere-
10.09.2007 23:26:05
Se joka veteli siinä plantin ja pagen no quarter bändissä. Meikä olis myös aika hyvä ;D
No hei, onhan se nyt tosiaan!
Bonham
11.09.2007 11:23:06
Ei kysyttävää:

http://www.youtube.com/watch?v=f5jGzv6yCf0

Se on siinä, eli Matt Abts!
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
WyW
12.09.2007 14:13:11

The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm
Tankero
12.09.2007 22:44:54
Ei kysyttävää:

Erittäin hyvä vaihtoehto. Mulla on yhden jenkkityypin lähettämä Gov`t Mulen keikkalive Zep Mule. Toimii kympillä. Haynes vois tuurata samaan aikaan sekä Planttia että Pagea.
Varmasti, vissiin.
sirdickyj
13.09.2007 20:40:30
Ei kysyttävää:

Jos multa kystään, niin toi on paljon parempaa kamaa kokonaisuudessaan ku Zeppelin.

Hieno bändi, tuo Gov't Mule.
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Progressor
13.09.2007 21:15:25
En ole mikään erityinen Zeppelin-asiantuntija, mutta tuli mieleeni, että Simon Phillips voisi olla mielenkiintoinen valinta.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
hollmi-5
13.09.2007 22:01:56
Simon Phillips voisi olla mielenkiintoinen valinta. Mielenkiintoinen indeed. Hän kun on niin valtavan hifi, että kaiki se Bonzon huojunta (positiivinen) olisi poissa. No tosi hifihän se minun ehdottama Steve Smithkin on...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Silvio Dante
14.09.2007 22:10:24
Max Weinberg, häh?

Se on muute hieno ku vetivät joku vuos sitte Dazed And Confusedin niinku Song Remains The Same "hengessä" Conan O'Brien shöyssä.
Well, with the first Saturn V, "the question wasn't whether the Saturn went up, but if Florida went down!"
Analuuk
15.09.2007 15:31:25
Dave Grohl, piste.
Keep it simple and hit it hard!
sirdickyj
15.09.2007 15:54:58
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)