Aihe: Kokemuksia ESP LTD MH250NT:stä?
1 2 3
Välle
07.09.2007 19:13:08 (muokattu 07.09.2007 19:13:54)
Tällainenkin tuli nyt mieleen kun on ollut aikaa selailla eri vaihtoehtoja näistä kiinteätallaisista kitaroista kun en ole päässyt kaupunkiin testaamaan ja tekemään kauppojaa, niin olisiko jolla kulla kokemusta kyseisestä kitarasta? HUOM! ESP LTD MH250NT

Kertokaa materiaaleista ja totta kai soinnista sekä muutenkin koko kitarasta. (myös tieto kaulan lakka pinnasta olisi kiva kun ex kitarassa (esp ltd m50:ssä) se kului hetkessä). millaiset nuo EMG mikit ovat ja ovatko edes "oikeat" EMG:t?

Tässä vielä linkki kitaraan:
http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_mh250_nt_dbsb.htm

E: Ainiin ja haulla ei löytynyt keskusteluja juuri tästä kitarasta.
KurtCobain
07.09.2007 19:20:33
Kannattaa unohtaa LTD:n agathis body kitarat jossa on tuhnut mikit. Kannattaa toria tsiikailla vähän väliä kun 500e hintaluokkaan voisi löytyä varsin hyviä kitaroitakin. Ittekkin maltoin toria kattella kärsivällisesti ja sieltä löytyi hintaan 500e tuo ibanez vbt700 johon oli ostettu vielä 50e maksava loistava hihna, ja mukaan tuli myös todella hyvä laukku jota ei saa paskaks sitten millään :) Eli kattele toria kärsivällisesti.
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
hullu_ukko
07.09.2007 19:21:20
Sellainen helpposoittoinen perushevikeppi..Ei tuosta voi sanoa juuta tai jaata. Rakennettu Agathiksesta, mikä nyt ei ole se paras puu soitinrakennukseen. Mikit ovat EMG/ESP:t tai EMG HZ:t.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Ihan tosissaan. Kitarakin on käytetty ja sen saa halvalla enkä tee toisella oikeakätisellä mitään=). -Ushimir
Insane Kane
07.09.2007 19:22:57
Mh-400 saattas löytyä käytettynä 500€, joka on jo todella hyvä jouskari.
Ei näin! >=)
Välle
07.09.2007 19:27:59
Okei kiitos vastauksista. Epäilinkin tuota ja siksi kirjoitin tämän. Harmi vaan kun haluan ostaa kepin uutena. Ja budjetti ei kovin hirveästi yli 400:n veny. Riippuu tietenkin tilanteesta.
Insane Kane
07.09.2007 19:43:40
Okei kiitos vastauksista. Epäilinkin tuota ja siksi kirjoitin tämän. Harmi vaan kun haluan ostaa kepin uutena. Ja budjetti ei kovin hirveästi yli 400:n veny. Riippuu tietenkin tilanteesta.

Olen tullut omien kokemusten myötä siihen tulokseen että uuden kitaran ostaminen on typerää. Mutta sehän on vaan mun mielipide.
Kun ostaa järkevästi käytettyjä romuja, niistä saa omansa takaisin miltei poikkeuksetta.
Ei näin! >=)
musaniko
07.09.2007 20:54:29
Mulla on toi mh250 floikallinen versio. Ostin käytettynä torilta ja oon kyllä tyytyväinen. Miten niin agathis ei ole hyvä puu kitarassa? Ainakin itselläni soi niin pirun kauniisti. Kitara on 2,5v vanha ja kaulassa ei ole mitään vikaa.. Ainakin tämän yksilön lakka on pysyny hyvässä kunnossa. Ja floikkakin pitää vireen.. :) (ja ihan kunnon kyytiä saa päivittäin) Mikit on emg hz h4 ja kyllä ne on ihan aidot ja hyvät emg mikit. =) Ainakin omasta mielestäni soivat hyvin. (menossa kyllä vaihtoon dimarzion d activatoreihin) Neck-thru on mielestäni erittäin hyvä asia sillä nyt ylettyy vähän paremmin ylimmille nauhoille. Kyllä mä ainakin suosittelen tätä kitaraa. Ja jos jokin rupee nyppii niin ensin vaihdellaa mikkejä ja floikkaa ja jos ei vieläkään onnistu niin eikun torille. Tietysti jos joskus pääset kokeilee niin on hyvä sillä tossa on toi maalattu kaula niin ei oo kaikkien mieleen/käteen hyvä.
KurtCobain
07.09.2007 21:02:33
Mulla on toi mh250 floikallinen versio. Ostin käytettynä torilta ja oon kyllä tyytyväinen. Miten niin agathis ei ole hyvä puu kitarassa? Ainakin itselläni soi niin pirun kauniisti. Kitara on 2,5v vanha ja kaulassa ei ole mitään vikaa.. Ainakin tämän yksilön lakka on pysyny hyvässä kunnossa. Ja floikkakin pitää vireen.. :) (ja ihan kunnon kyytiä saa päivittäin) Mikit on emg hz h4 ja kyllä ne on ihan aidot ja hyvät emg mikit. =) Ainakin omasta mielestäni soivat hyvin. (menossa kyllä vaihtoon dimarzion d activatoreihin) Neck-thru on mielestäni erittäin hyvä asia sillä nyt ylettyy vähän paremmin ylimmille nauhoille. Kyllä mä ainakin suosittelen tätä kitaraa. Ja jos jokin rupee nyppii niin ensin vaihdellaa mikkejä ja floikkaa ja jos ei vieläkään onnistu niin eikun torille. Tietysti jos joskus pääset kokeilee niin on hyvä sillä tossa on toi maalattu kaula niin ei oo kaikkien mieleen/käteen hyvä.

Oisit ostanu sen ibanezin vbt700 skitan nii siin ois ollu dimarzio d activatorit, parempi body puu ja kiintee talla.
musaniko
07.09.2007 21:09:21
Oisit ostanu sen ibanezin vbt700 skitan nii siin ois ollu dimarzio d activatorit, parempi body puu ja kiintee talla.

Dimarzion d activatorit saan itekin kolvattua tohon kitaraan. Ei tarvii ostaa sellasta jossa ne jo on. Perustele parempi bodpuu väitteesi? Haluaisin tietää vähän että mihin väitteesi perustuu. Ja kiinteällä tallalla en tee mitään koska on jo sellainen kitara. Kiinteällä tallalla ei nääs pystyy samaan mitä floikallisella mutta floikallisella pystyy samaan mitä kiinteällä.. :P Ja turha perustella kiinteää tallaa sillä että pitää vireen paremmin ku ei se kuiteskaa pidä paikkaansa. Sehän riippuu ihan floikasta.
KurtCobain
07.09.2007 21:51:38
Dimarzion d activatorit saan itekin kolvattua tohon kitaraan. Ei tarvii ostaa sellasta jossa ne jo on. Perustele parempi bodpuu väitteesi? Haluaisin tietää vähän että mihin väitteesi perustuu. Ja kiinteällä tallalla en tee mitään koska on jo sellainen kitara. Kiinteällä tallalla ei nääs pystyy samaan mitä floikallisella mutta floikallisella pystyy samaan mitä kiinteällä.. :P Ja turha perustella kiinteää tallaa sillä että pitää vireen paremmin ku ei se kuiteskaa pidä paikkaansa. Sehän riippuu ihan floikasta.

Kyllä mää tiedän että kitaraan voi kolvata mikit ;) Ja tuossa ibanezissa on mahonki body joka on reippaasti parempi ku agathis. Testailin tässä kaverin LTD mmv sn keppiä ja se ei kyllä soinu oikee samalla tavalla kun omani. Jos sitä floikka keppiä haluat nii se ihmetyttää että mikset ostanut ibanezin RG5xx sarjalaista? niissä on edge floikka joka vastaa originaali floikan tasoa. Ja olen aivan varma että sulle tulee ongelmia ton vireen pidon suhteen ennemmin tai myöhemmin ton ltd:n kanssa.
musaniko
07.09.2007 22:32:38
Kyllä mää tiedän että kitaraan voi kolvata mikit ;) Ja tuossa ibanezissa on mahonki body joka on reippaasti parempi ku agathis. Testailin tässä kaverin LTD mmv sn keppiä ja se ei kyllä soinu oikee samalla tavalla kun omani. Jos sitä floikka keppiä haluat nii se ihmetyttää että mikset ostanut ibanezin RG5xx sarjalaista? niissä on edge floikka joka vastaa originaali floikan tasoa. Ja olen aivan varma että sulle tulee ongelmia ton vireen pidon suhteen ennemmin tai myöhemmin ton ltd:n kanssa.

Ei se mahonki sen parempi oo.. Loppupeleissä saundi on niin monesta asiasta kiinni että ei se puu ojaan kaada. Ainakin mun korvaan on kuulostanu yhtä hyvältä kuin mahonki. Otapa huomioon myös se että mmv sn on liima kaula. Ei kaula läpi rungon. Siks en osta sitä ibaa koska siinä on pulttikaula. Millä tahansa tulee ongelmia pidon kanssa kun aikaa kuluu.. Niin myös sinun ibassasi kuin originaali floikissa. Niissä se ehkä tulee myöhemmin mutta jos ongelmia tulee niin pistän schallerin ellen jo muutenki sitä tee. Ja iban rg5xx on mun mielestä liika hehkutettuja. En ite syttyny kun kokeilin jäken rockoulussa sellaista. Musta tuntuu että sun mielipiteet perustuu aikalailla m.netin yleisiin oletamuksiin/hehkutuksiin ilman mitää kunnon omaa tietoa. VArma en voi olla mutta luulen vain..
Välle
07.09.2007 22:32:41
Floikka on kyllä kiva ja minulla ainakin RG350EX:ssä pysyy pari kuukautta vire jos en tee joka päivä hirmusia Herman Li divebomdeja... Mutta haen nyt seuralaista tuolla floikka kitaralle kun aijon sen psitää d-vireeseen ja kun sitä ei kovin nopeasti saa vaihdeltua niin kiinteätallainen on ihanne kun siitä saa vireen heti vaihdettua. Luulisi tuon ainakin ymmärtävän? Eli ei ole nyt kyse floikan vireenpidosta. Mutta kiitos kun vastailette.
Ziggy Bubba
08.09.2007 01:14:41 (muokattu 08.09.2007 01:15:18)

Noiden agathis-runkoisten LTD:iden (alle 400-sarjan) hintoja en kyllä käsitä ollenkaan; osat ovat parhaimmillaankin vain keskinkertaisia, mutta hinta pyörii 500 euron tietämissä. Kyllä kehtaavat heittää hintaan ilmaa tuon ESP-yhteyden takia. Kannattaa tutustua juuri Ibanezin tai vaikkapa Yamahan tarjontaan, noilta firmoilta kun saa jo ihan kunnon kitaroita viidellä huntilla.
You said a' what now?
Bookkeeper
08.09.2007 01:59:49
Noiden agathis-runkoisten LTD:iden (alle 400-sarjan) hintoja en kyllä käsitä ollenkaan; osat ovat parhaimmillaankin vain keskinkertaisia, mutta hinta pyörii 500 euron tietämissä. Kyllä kehtaavat heittää hintaan ilmaa tuon ESP-yhteyden takia. Kannattaa tutustua juuri Ibanezin tai vaikkapa Yamahan tarjontaan, noilta firmoilta kun saa jo ihan kunnon kitaroita viidellä huntilla.

Jep. Sen lisäksi minua kummastuttaa neck-thru rakenne ja bling-blingin määrä. Miksi ihmeessä kuluttaa työtunteja moiseen kun perusasiat eivät ole kunnossa? Ilmeisesti korea ulkonäkö ja "kova" speksilista myyvät paremmin kuin laatu. 400- ja 1000-mallit ovat sitten asia erikseen. Jos merkillä on väliä, suosittelen säästämään pari hunttia lisää.

PS. täytyy nostaa hattua ESP:lle. Toisin kuin tapauksissa Fender/Squier ja Gibson/Epiphone, linkki ESP:n ja LTD:n välillä toimii kuin unelma - molempiin suuntiin.

"Mä soitan Gibsonilla, en Epiphonella"
"Mä soitan Fenderillä, en Squierilla"
"Mä soitan ESP:llä, en LTD:llä"

Sama asia. Mutta:

"Tää on Epiphone, ei Gibson"
"Tää on Squier, ei Fender"
"Tää on _ESP_ LTD-malli"

Nerokasta ;-)
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Muuki
08.09.2007 02:25:58
Musta tuntuu että sun mielipiteet perustuu aikalailla m.netin yleisiin oletamuksiin/hehkutuksiin ilman mitää kunnon omaa tietoa. VArma en voi olla mutta luulen vain..

Tähän on kyllä pakko yhtyä. Perusteluja kaipaisin mikä tekee tuossa kyseisessä LTD:ssä agathiksesta huonon sointipuun. Ihmettelinpä syvästi myös "tuhnuja" HZ:ia, jotka itselläni soivat vallan mainiosti. On varmasti erottelevimpiakin mikkejä, ei sillä.

Ei sovi siis lantaa vain listata täällä.
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
Twinkle
08.09.2007 03:44:16
Jep. Sen lisäksi minua kummastuttaa neck-thru rakenne ja bling-blingin määrä. Miksi ihmeessä kuluttaa työtunteja moiseen kun perusasiat eivät ole kunnossa?

Sen takia että joku ehkä haluaa Neck-thru -kitaran ja blingblingiä? ite en näe tuossa vekottimessa kyllä mitään semmoista minkä takia se olisi susipaska. Minä en kyllä tiedä millä tavalla tuossa ei ole perusasiat kunnossa, jos se on hyvin duunattu siitä agathiksesta niin esimerkiksi hardware ei ole kuin ostamista ja asentamista. Kyllä ne tuolla ESP:lläkin osaa laskea ja markkinoita varten ne tekee noita soittimia, ei tyydyttääkseen m.netin raatia.
Välle
08.09.2007 08:42:20
Tähän on kyllä pakko yhtyä. Perusteluja kaipaisin mikä tekee tuossa kyseisessä LTD:ssä agathiksesta huonon sointipuun. Ihmettelinpä syvästi myös "tuhnuja" HZ:ia, jotka itselläni soivat vallan mainiosti. On varmasti erottelevimpiakin mikkejä, ei sillä.

Ei sovi siis lantaa vain listata täällä.

Siis mitä mieltä olitkaan?
Ziggy Bubba
08.09.2007 10:30:41

Sen takia että joku ehkä haluaa Neck-thru -kitaran ja blingblingiä? ite en näe tuossa vekottimessa kyllä mitään semmoista minkä takia se olisi susipaska. Minä en kyllä tiedä millä tavalla tuossa ei ole perusasiat kunnossa, jos se on hyvin duunattu siitä agathiksesta niin esimerkiksi hardware ei ole kuin ostamista ja asentamista. Kyllä ne tuolla ESP:lläkin osaa laskea ja markkinoita varten ne tekee noita soittimia, ei tyydyttääkseen m.netin raatia.

Niin, kyllähän tuo saattaa olla ihan toimiva soitin, mutta hintaa on vaan aivan liikaa. Ei ne "blingblingitkään" noin paljoa maksa. Vastaavilla kamoilla varustettuja kitaroita saa yleensä noin kolmella sadalla. Vaikkeivät tekisikään kitaroitaan meitä miellyttääkseen, niin kyllä hyvä hinta/laatu-suhde olisi aika mojova kilpailuvaltti markkinoilla.
You said a' what now?
Muuki
08.09.2007 11:30:58
Siis mitä mieltä olitkaan?

Väännetään ysikakkoselle rautalangasta: paskaa lentää päivittäin, sitä kannattaa lapioida pois.
"The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." -Vanishing Point
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)