texjazz 12.08.2007 18:55:40 | |
---|
Miulla on 1.5 gt:tä ihan kotikäytössä, josta vähän musakäytössä. Eipähän ole tökkinyt yhtään. Reino-tossut! Pelastakaa ne! |
Lennu 12.08.2007 19:59:44 | |
---|
Miulla on 1.5 gt:tä ihan kotikäytössä, josta vähän musakäytössä. Eipähän ole tökkinyt yhtään. Sama homma, välillä pyörii rantapallo, kun on CS2 ja suunnilleen koko iLife auki, mutta muuten pärjää ihan mainiosti. "Jos Sex Pistols olisi tullut Suomeen konsertoimaan, Suomen nuoriso olisi sankoin joukoin tatuoinut itsensä, lävistänyt itsensä, alkanut käyttää huumeita ja kieltäytynyt aseista" -Matti Huttunen, Espoo |
texjazz 12.08.2007 21:52:25 | |
---|
Sama homma, välillä pyörii rantapallo, kun on CS2 ja suunnilleen koko iLife auki, mutta muuten pärjää ihan mainiosti. Jos sulla on Garagekin siinä auki, niin sehän on pirun raskas. Reino-tossut! Pelastakaa ne! |
Lennu 12.08.2007 21:57:11 | |
---|
Jos sulla on Garagekin siinä auki, niin sehän on pirun raskas. Heh, se on kyllä aina auki :D "Jos Sex Pistols olisi tullut Suomeen konsertoimaan, Suomen nuoriso olisi sankoin joukoin tatuoinut itsensä, lävistänyt itsensä, alkanut käyttää huumeita ja kieltäytynyt aseista" -Matti Huttunen, Espoo |
texjazz 12.08.2007 22:01:14 (muokattu 12.08.2007 22:02:45) | |
---|
Heh, se on kyllä aina auki :D Meilä on tää iMac koko päivän auki; emäntä tekee töitä tällä, muksut ja minä istutaan netissä. Sen lisäksi mää oon ihan persauki. Jos ei olis näin persauki, ostais muksuille oman macminin, niin saisivat itunettaa ipotsuillaan ja istua ircissa niin, että ei tätä tarviis pitää koko ajan auki. Reino-tossut! Pelastakaa ne! |
Haitaristi 04.09.2007 17:50:31 | |
---|
Terve! Tilasin verkkokaupasta macbookin kun sai korottomalla maksuajalla ja nyt suunnittelin että hommaisin Applen Airport expressin. Mutta ongelma on että toimiiko se myös meidän toisen koneen kanssa (hp) kun siinä on windows vista? Muuten homma on selvä mutta kun tuolla applen sivuilla lukee että pitää olla Windows XP tai Windows 2000. Mutta luin sitten jostain että se netti toimis, mutta ei pysty asentaan niitä ohjelmia mitä siinä tulee mukana ja tällöin ei pystyisi laittamaan salasanaa. Jos se ei toimi vistan kanssa niin voinko pitää hp:n koneen yläkerrassa netissä ton nykysen modeemin kautta http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=13468 ja sitten laittaa macin alakertaan ton airport expressin kautta? Eli molemmat tuli eri puhelin pistokkeeseen. Vähän huonosti selitetty taas.... |
moscowian 04.09.2007 20:12:54 | |
---|
Terve! Tilasin verkkokaupasta macbookin kun sai korottomalla maksuajalla ja nyt suunnittelin että hommaisin Applen Airport expressin. Mutta ongelma on että toimiiko se myös meidän toisen koneen kanssa (hp) kun siinä on windows vista? Muuten homma on selvä mutta kun tuolla applen sivuilla lukee että pitää olla Windows XP tai Windows 2000. Mutta luin sitten jostain että se netti toimis, mutta ei pysty asentaan niitä ohjelmia mitä siinä tulee mukana ja tällöin ei pystyisi laittamaan salasanaa. Jos se ei toimi vistan kanssa niin voinko pitää hp:n koneen yläkerrassa netissä ton nykysen modeemin kautta http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=13468 ja sitten laittaa macin alakertaan ton airport expressin kautta? Eli molemmat tuli eri puhelin pistokkeeseen. Vähän huonosti selitetty taas.... Voisi löytyä halvemmalla jostain jokin ihan "perus" modeemi langattomiin tarpeisiin.. MacBookissahan on tämä Airport -systeemi valmiina, tarvitsen vain sen modeemin, johon liittyä ja jonka kautta matkata internetin ihmeelliseen maailmaan. Itse olen ainakin pärjännyt hyvin tuollaisella zyxelin romulla. Siitä ei ole mitään tietoa, toimiiko VISTAn kanssa. Uskoisin niin, mutta kun ei kokemusta ole, niin pidän suuni kiinni. Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. |
iggy 06.09.2007 11:56:25 | |
---|
Jos se ei toimi vistan kanssa niin voinko pitää hp:n koneen yläkerrassa netissä ton nykysen modeemin kautta http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=13468 ja sitten laittaa macin alakertaan ton airport expressin kautta? Eli molemmat tuli eri puhelin pistokkeeseen. Vähän huonosti selitetty taas.... Toimii, mulla on Airport Extreme ja Express ja samassa verkossa muutama macci, linux-purkki sekä xp ja vista. Ainoa jonka kanssa on ollut ongelmia on Canonin ip4000R printteri. Whole world's about 2 drinks behind - Humphrey Bogart |
Haitaristi 06.09.2007 16:54:56 | |
---|
Toimii, mulla on Airport Extreme ja Express ja samassa verkossa muutama macci, linux-purkki sekä xp ja vista. Ainoa jonka kanssa on ollut ongelmia on Canonin ip4000R printteri. Saako verkolle siinä salasanaa? Vai tarviiko sitä edes? |
Janus 06.09.2007 17:53:54 | |
---|
Saako verkolle siinä salasanaa? Vai tarviiko sitä edes? Saa verkolle, ja tarvitsee jos asuu kerrostalossa ja haluaa suojata yhteytensä. Täältäkin ääni Airport Expressille. Toimii kuin tauti, ihan äärimmäisen helppo laitos asentaa, ja Mac (Powerbook) sekä PC-läppäri toimivat ongelmitta koko 60 neliön kämpässä. |
Titares 07.09.2007 05:08:34 (muokattu 07.09.2007 05:10:04) | |
---|
Ihan kiitettävästi Mac-keskustelu pysyy pinnalla, mutta mitenköhän saisi Mac-sivun pysyvälle paikalle Muusikoiden nettiin? ... Yritin ehdottaa asiaa ylläpitäjälle aikaa sitten, ilman tulosta. Varmaan olisi avuksi, jos joku muukin tekisi samoin, sillä tämä keskustelu kyllä ansaitsisi pysyvän paikan. Katsokaapa vain vastausten lukumäärää! |
Lennu 07.09.2007 05:15:48 | |
---|
Varmaan ei ole pysyvä, kun on se Macintosh- huone. Että sinne vaan kaik kiinnostuneet ja omenain omistajat. "Siirryn digihanuriin sinä päivänä, kun analogiset hanurilähetykset lopetetaan." -Qsine |
Sertzo S 07.09.2007 08:03:03 (muokattu 07.09.2007 08:03:28) | |
---|
Ihan kiitettävästi Mac-keskustelu pysyy pinnalla, mutta mitenköhän saisi Mac-sivun pysyvälle paikalle Muusikoiden nettiin? ... Yritin ehdottaa asiaa ylläpitäjälle aikaa sitten, ilman tulosta. Varmaan olisi avuksi, jos joku muukin tekisi samoin, sillä tämä keskustelu kyllä ansaitsisi pysyvän paikan. Katsokaapa vain vastausten lukumäärää! Samaa mieltä olen kanssasi, vaikka tuo Mac on pysynyt vielä minulla vain haaveissani, köyhä kun olen. Julkinen palsta vain kaikille Mac-käyttäjille ja niistä haaveileville. |
shovi 07.09.2007 08:13:55 (muokattu 07.09.2007 08:15:06) | |
---|
Ihan kiitettävästi Mac-keskustelu pysyy pinnalla, mutta mitenköhän saisi Mac-sivun pysyvälle paikalle Muusikoiden nettiin? ... Yritin ehdottaa asiaa ylläpitäjälle aikaa sitten, ilman tulosta. Varmaan olisi avuksi, jos joku muukin tekisi samoin, sillä tämä keskustelu kyllä ansaitsisi pysyvän paikan. Katsokaapa vain vastausten lukumäärää! Pistin sulle kutsun Macintosh -huoneeseen. Samaa mieltä olen kanssasi, vaikka tuo Mac on pysynyt vielä minulla vain haaveissani, köyhä kun olen. Julkinen palsta vain kaikille Mac-käyttäjille ja niistä haaveileville. Tässähän sellainen on, jos on jotain nopeita kysymyksiä, muttei halua liittyä huoneen jäseneksi. Jos haluaa enemmänkin haaveilla, kyllä mä päästän sisään ilman perusteellista dokumentaatiota omista ompuista ;) Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir |
Sertzo S 07.09.2007 08:43:41 (muokattu 07.09.2007 08:45:21) | |
---|
Pistin sulle kutsun Macintosh -huoneeseen.
Tässähän sellainen on, jos on jotain nopeita kysymyksiä, muttei halua liittyä huoneen jäseneksi. Jos haluaa enemmänkin haaveilla, kyllä mä päästän sisään ilman perusteellista dokumentaatiota omista ompuista ;) Sinulla on ns. sydän paikallaan näissä Mac-asíoissa. Kun joskus ja toivottavasti olen Mac-omistaja, niin turvaudun varmasti sinun muidenkin apuun sen käytössä. Toistaiseksi ei valoa näy tunnelin päässä koneen hankintaan lisvarusteineen musan tekoon. Joku käytetty G5 GarageBand- ohjelmalla voisi olla myös yksi mahdolisuus kuin aivan uusi kone. |
shovi 07.09.2007 13:29:57 | |
---|
Joku käytetty G5 GarageBand- ohjelmalla voisi olla myös yksi mahdolisuus kuin aivan uusi kone. Jep, noita iMac 20" G5 rev.B vehkeitä pitäis kahdeksan huntin kieppeille, mutta jos malttaa odottaa tonne Leopardin julkaisun tienoille, on vanhoja vehkeitä tarjolla yllin kyllin ja hintatasokin laskee aavistuksen. Welcome to my website this site is normal guitar site and if you have some suggestions you can go to **** -Ushmir |
Sertzo S 07.09.2007 15:03:11 | |
---|
Jep, noita iMac 20" G5 rev.B vehkeitä pitäis kahdeksan huntin kieppeille, mutta jos malttaa odottaa tonne Leopardin julkaisun tienoille, on vanhoja vehkeitä tarjolla yllin kyllin ja hintatasokin laskee aavistuksen. Kiitos vihjeestä! Maltan kyllä syyhyävin sormin odotella. :) |
Titares 07.09.2007 16:30:53 (muokattu 07.09.2007 16:48:38) | |
---|
... äh, PC-selaimeni temppuilee ... |
Titares 07.09.2007 16:31:22 (muokattu 07.09.2007 18:55:56) | |
---|
.... |
Kyllä se hankinta säästämällä onnistuu yllättävänkin pian - näin ainakin luulen ja toivon. Nyt on vaan töissä hirveä sählinki kaikenmaailman uusien työajan-, projekti-, hankinta-, matka- ja ties minkä päivittäin niukistuvaa työaikaa kuluttavan seurantajärjestelmän kanssa ja sitten vielä iskivät kaikenpäälle Innovaatioyliopistoa, tavanomaista väli- ja loppuraportointia, ikuisesti toistuvaa määräraha-anomusten tekoa (ja niitähän pitää vuosittain olla monta ja vieläpä "tieteellistä huippua", jotta saisi edes yhden niukan toimeentulon!), projektikokouksia, säästötalkoita, rahoitusvaikeuksia, irtisanomisia, puolipäiväisyys- ja lomautusuhkia koko henkilökunnalle jne. Haaveilen tässä vain Mac'n ohella, että saisin joskus tehdä oikeaa työtänikin eli sitä "tärkeää tutkimusta", mitä varten hakemuksiakin pitää hulluna kirjoitella - mutta taitaa olla turha toive. Sen verran monta vuotta olen tätä kiihtyvää hullunmyllyä katsellut. Sen olen myös nähnyt, että tyhmän-innokkaat, yli-energiset, ehkä jopa oikeasti hieman tyhmät tai nuoret ja kokemattomat vouhottajat, niuhot, tärkeilijät ja minä-itse-päällepäsmärit keksivät oikein ammatikseen sitä sun tätä "uutta" tai uudeksi luulemaansa, "hienoa" ja vaikuttavaa, pienen "huippututkijan" pään menoksi. Siksei varmaan täällä muut niin montaa vuotta ole kestäneetkään, mutta vieteri ja mitta se on minullakin. Olisi hyvä vähän miettiä mitä omilla toimillaan toisille aiheuttaa. ... Kun "ihan pieniä vaivoja" kasataan niskaan parikymmentä vuotta, niin ne alkavat vähitellen painaa. 1. teesi: Koko projektikilpailuttamisiin perustuva systeemi on väärä, kallis, rasittava ja tarpeeton, sillä osastojen ja laitosten kokeneet johtajat kyllä osaavat ihan itse päättää kenet ottavat hommiin, mitä pitää tutkia ja mitä ei. 2. teesi: Terveiset vaan valtiovallalle ja 200% lisää liksaa näillä ylityömäärillä! Ylitöistähän ei ylemmällä koulutustasolla makseta mitään korvausta. Yhteenveto ja kokeneen tutkijan neuvo: Älkää ihmeessä erehtykö lähtemään tutkijan uralle - olipa into ja "kutsumus" kuinka suuri hyvänsä, sillä se on vain tyhmää! Harrastaminen sensijaan on hauskaa, koska olet siinä oma herrasi. Anteeksi tämä hirveä ja aiheenvierestä vuodatus, mutta piti päästää ylimääräisiä höyryjä pois, kun juuri nyt kaikki tuntuu kaatuvan päälle vieden mukanaan myös musikaalisen luomisvoimani - jota kautta tämä liittyykin aiheeseen. Varsinaisesti oli ajatukseni siis sanoa omaksi ja muiden kannustukseksi, että meinaan säästää pari-kolmesataa kuussa, niin senjälkeenhän ei mikään estä Applen hankintaa. Ties vaikka jättäisin liian raskaaksi käyneen "huippututkijan" paikan ja uppoaisin toiseen rakastamaani aiheiseen eli musiikkiin (ja sfäärien harmoniaan) viimeinkin täysipainoisesti. Minkä tiedemiehen ja muusikon maailma minussa menettikään! ... siis minkä? |