Aihe: Poweria pedaaleille?
1
dnwrm
03.09.2007 15:31:02
Tiedän, tiedän - tätä on kysytty jo monta kertaa, mutta kun on tyhymä eikä ymmärrä, niin täytyy kysyä vielä kerran. Siis: onko olemassa jotakin todella universaalia pedaalipoweria, jolla saisi pelit soimaan riippumatta siitä, tarvitseeko pedaali 9, 12 tai kenties 18V tai mitä tahansa muuta? Efektiarsenaali on laajenemassa siinä määrin, että aiemmin riittäneet patterit (wiritin, wah + särö), eivät enää tule kyseeseen. Mutta kun on sähkön kanssa täydellinen tumpelo, tarttisi olla jokin riittävän yksinkertainen systeemi, jolla tällainenkin puupää saa uusia pedaaleja käyttöön ilman että täytyy halkaista atomi.

Mulle ei ole suurta merkitystä, toimiiko homma "hubilla", josta lähtee sammakoille yksittäisiä piuhoja vai yhdellä pitkällä haaroitetulla letkulla. Pääasia olisi, ettei tarvitse välittää tippaakaan siitä, minkälaista sähköä kukin pedaali tarvitsee, kunhan vaan tökkää piuhan sen murikan persiiseen.

Kaikista vastauksista etukäteen suuresti kiittäen,

Simo
JuSu
03.09.2007 15:54:22
Siis: onko olemassa jotakin todella universaalia pedaalipoweria, jolla saisi pelit soimaan riippumatta siitä, tarvitseeko pedaali 9, 12 tai kenties 18V tai mitä tahansa muuta?

Oisko tossa:

http://www.custom-sounds.com/epages … 8e274159fa3d3d0645+FI/products/2402

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
dnwrm
03.09.2007 15:59:19
Oisko tossa:

http://www.custom-sounds.com/epages … 8e274159fa3d3d0645+FI/products/2402

JuSu

Juu, kiitos, voisi hyvinkin olla! Onko muuten tässäkin vielä se vaihtoehto, että voi esimerkiksi tuosta 18V antavasta reiästä haaroittaa piuhalla useammalle 18V haluavalle pedaalille?
j4kk1
03.09.2007 16:26:10
Onko muuten tässäkin vielä se vaihtoehto, että voi esimerkiksi tuosta 18V antavasta reiästä haaroittaa piuhalla useammalle 18V haluavalle pedaalille?

Kyllä, kunhan pysytään virtalähteen maksimiulosantotehon rajoissa. Tästä nouseekin vielä tyhmempi kysymys: kuinka paljon samaan aikaan käytettyjen pedaalien nimellisvirtojen summan kärsii ylittää DC-virtalähteen ohjeellinen maksimiulosantovirta? Esim. jos on 30mA antava virtalähde, kestääkö sitä käyttää kahden 30mA ottavan pedaalin kanssa? Ilmeisesti nämä arvot ovat kuitenkin lähinnä teoreettisia, mutta milloin alkaa nousta savu tjsp.?
karikko
03.09.2007 19:51:54
http://www.guitar.co.uk/effects/ped … ap_universal_stomp_box_power_supply

Tollasta oon käyttänyt 5 pedaalin kanssa ja aina on toiminu. (4 pedaalia + wah wah)
Saa ihan suomesta noita mm. Milbrook-Musiikki Helsingissä myy niitä.
zepeteus
03.09.2007 20:17:59
kuinka paljon samaan aikaan käytettyjen pedaalien nimellisvirtojen summan kärsii ylittää DC-virtalähteen ohjeellinen maksimiulosantovirta?

Ei yhtään, maksimi on maksimi.

Esim. jos on 30mA antava virtalähde, kestääkö sitä käyttää kahden 30mA ottavan pedaalin kanssa? Ilmeisesti nämä arvot ovat kuitenkin lähinnä teoreettisia, mutta milloin alkaa nousta savu tjsp.?

Arvot on (toivottavasti) laskettu normaaliolosuhteille ja turvamarginaalilla. Teoreettisia ne ovat ainakin siinä mielessä, että todellisia käyttötilanteita ja olosuhteita ei kukaan voi ennustaa tarkalleen.

Mainitsemassasi esimerkissä voi esim. ehkä toimia, mutta kukapa mittaa missä kohtaa systeemi antaa periksi asetetuista toleransseista jos toiminta on mahdollista? Pedaalit eivät kulutakkaan niin paljoa, vai virtalähde ei notkahtanutkaan niin helposti...vai molemmat?

Ne joilla on varaa empiirisiin testeihin, niin tekevät. Muut pysynevät asetetuissa rajoissa vaikkapa turvallisuuden nimissä?
Lancelot
03.09.2007 20:28:52
http://www.beatman.fi/product_details.php?p=397

Tämmöstä oon ite käyttäny.
HeavyMachinery
03.09.2007 22:33:35

Jos on liian heikko muuntaja seurauksena on esim delayssä härö ääniä, wahi jutelee omia, säröistä häviää potkua ja jotkut laitteet vain hyytyy...

Mulla on T.rex FuelTank ja se on riitänyt ihan hyvin. Mulla on siinnä Whammy ja noin 10 pedaalia....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
H-Diddy
06.09.2007 16:43:26
Mulla pedaaleille käytössä on toi 1spot mutta nyt ihmeeksi nousee että sopiiko se uuteen perheenjäseneen eli line 6 pocket podiin. Valmistajan sivut väittää että ei mutta osaako joku sanoa että miksi muka ei?
JMP71
06.09.2007 21:05:05
Mulla pedaaleille käytössä on toi 1spot mutta nyt ihmeeksi nousee että sopiiko se uuteen perheenjäseneen eli line 6 pocket podiin. Valmistajan sivut väittää että ei mutta osaako joku sanoa että miksi muka ei?

Ei käynyt ilmi ainakaan line6-sivuilta virtaliittimen tarkemmat speksit. Jos virtaliitin on samaa tyyppia kuin line6:sen mallintavissa laitteissa, visual soundilla on tarjolla konvertteri siihen:

L6 Converter (CL6):
* Allows the 1 SPOT and MC5 cable to power Line6 modeling pedals and the Digitech RP100

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/518102
Tuolta saat kotimaasta.

Voihan tuo olla ihan boss-tyypin perusliitin, jolloin 1spot käy suoraankin.
Hanki parempaa luettavaa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)