Paka88 22.08.2007 14:20:33 | |
---|
Olis hakusessa basso, jossa mielellään 34" kaula, 21-22 nauhaväliä ja 4 tai 5 kieltä. Eli foorumilaiset sais ehdotella omien kokemusten pohjalta eri valmistajien bassoja, joissa nämä reunaehdot täyttyvät :) |
balzary 22.08.2007 14:29:10 | |
---|
Hintaluokka ja minkälainen soundi hakusessa? |
Basismi 22.08.2007 14:52:17 | |
---|
On niin tiukat kriteerit, ettei mitään kyllä keksi. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
slapvete 22.08.2007 15:02:51 | |
---|
Juu. Pahaksi menee. Olisko Music Man Stingray lähimpänä sittenkin? Kun ei se nyt presari voi olla noilla spekseillä. "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
Paka88 22.08.2007 18:30:08 | |
---|
Noh, periaatteessa soundissa sais attakkia olla jonkun verran. Ja ehkä vähän klangia. Stingrayta tässä ihailin ja mietin oisko vastaavanlaisia? Hintahaitari vois olla siin 500-1000€... |
Paka88 06.09.2007 15:24:55 | |
---|
Elikkä, täsmennetään vielä että kaulaprofiili saisi olla Stingrayn kaulaa vastaava... |
Elikkä, täsmennetään vielä että kaulaprofiili saisi olla Stingrayn kaulaa vastaava... Jos sulla on normaalin kokoinen tai isompi koura niin kaikki bassot toimivat. Stingray:n kaula on sieltä tukevammasta päästä. Mulle ei ole mitään väliä mikä kaulan profiili on. Kaikkiin olen tottunut. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
1976 07.09.2007 01:29:53 | |
---|
Jos heavy hommiin olet etsimässä bassoa, niin ehkä joku Warwick voisi olla sopiva. Mitä olen fendereitä yms. soitellut, niin niistä ei löydy ihan niin paljoa semmosta pistävää attaccia, mutta muuten murisevat alhaalta ja kovaa. Paljon vaihtoehtoja, ei muuta kuin testailemaan :) |
Seba 07.09.2007 01:38:47 | |
---|
Thunderbirdissä on 34" kaula, mutta nauhoja on vain 20, jos se nyt niin tarkkaa on? Ainakin aitoa voin lämpimästi suositella, eikä epissäkään mitään sen suurempia vikoja tule mieleen. Mitä nyt kaula on paksumpi ja kokonaisuus painavampi sekä pulttikaula. Muita kirahvikauloja ei juuri ole tullut soiteltua eli suositukset rajoittuu siihen. Uusien hinnat toki on aika suolaisia, mutta löytyyhän noita aarteita käytettynäkin aina välillä, tai sitten 5 kielinen studioversio liimakaulalla tai Epin elitevastaava. |
hollstro 07.09.2007 09:56:23 | |
---|
Thunderbirdissä on 34" kaula, mutta nauhoja on vain 20, jos se nyt niin tarkkaa on T-birdin soittoergonomia poikkeaa muista bassoista. Talla tulee melkein navan kohdalle ja satula on reilusti kauempana kuin esim. Fendereissä. Tästä johtuen otelautakäsi on suorempana. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Seba 07.09.2007 18:17:51 | |
---|
No ei nyt ihan navan kohdalle :) Ehkä epissä jos ei kiinnitystappeja siirrä. Pidemmälle kuitenkin kuin "normaaleissa" bassoissa. Gibassa saa ihan hyvin asettumaan, kaukana on kuitenkin lapa. |
TommiW. 08.09.2007 17:27:44 | |
---|
Stingray-henkiseen soundiin kandee muuten kokeilla myös Ibanezin ATK-sarjan bassoja. Pari satkua lisää hintakattoon, niin aito Stigu voisi myös olla vaihtoehto. "onko vesinokkaeläin
esimerkki ID-hypoteesin
improvisaatiosta?" |
Paka88 09.09.2007 15:43:13 | |
---|
Jos sulla on normaalin kokoinen tai isompi koura niin kaikki bassot toimivat. Stingray:n kaula on sieltä tukevammasta päästä. Mulle ei ole mitään väliä mikä kaulan profiili on. Kaikkiin olen tottunut. Miellyin kyllä Stingrayn kaulaan. Oli kyllä kuin kouraan valettu. Kyllähän sitä pystyy soittelemaan vaikka 35" skaalaisella mutta jotenkin tuo pienempi skaala istuu paremmin käteen. |