Aihe: Hidas oppimaan!
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Kylyma
30.08.2007 16:51:31

Ilman pääsooloa menee 2 V soittaneelle, pitäis mennä 6 v soittaneelle

Ei muuten tällä 2 v soittaneella mee kovin hyvin.
Life is too long, and guys like you make it longer.
marge14
01.09.2007 15:38:10
voiko tulla muka hyvä jos harjottelee vaan tunnin päiväs? oon ihmetelly ku joissain paikois on kauhee riita et ei tunnilla voi oppii kunnol jos soittaa päiväs :D en kyl osaa sanoo tohon mitää :D oon vasta viel aika noviisi mut kyl se 3h päiväs menee
KaRa
01.09.2007 20:40:36
voiko tulla muka hyvä jos harjottelee vaan tunnin päiväs? oon ihmetelly ku joissain paikois on kauhee riita et ei tunnilla voi oppii kunnol jos soittaa päiväs :D en kyl osaa sanoo tohon mitää :D oon vasta viel aika noviisi mut kyl se 3h päiväs menee

Ei se kuinka paljon vaan kuinka usein.
Seuraava lause on valetta - edellinen lause on totta.
emuva
01.09.2007 21:02:39 (muokattu 01.09.2007 21:02:56)
Pitää kompata vielä yksi sana harjoitteluun liittyen, eli säännöllisyys. Ei niitä tekniikkaharjoituksia jaksa sahata 24/7, mutta jos harjoittelet jotain eksoottisempia tekniikoita (sweepit ja tappingit, jotka eivät oikeasti ole olennaisia vain tyylisidonnaisia, jokaisen oma valinta opetteleeko imho) säännöllisesti vaikkapa 20-30min päivässä niin kehityt niissä, muttet kehity jos kerran kuussa uhraat niille päivän... Go for it! Aluksi mielestäni kannattaa keskittyä komppaamiseen ja soittaa tiukalla rytmillä! Kompit eivät kuullosta miltään jos niitä taukoja ei tule ja eivät ole oikean pituisia... Peruskauraa ylläolevat asiat mutta halusin muistuttaa vielä, mielestäni niitä ei ole painotettu täällä vielä tarpeaksi :)
black-dog
03.09.2007 16:46:26
no minäkin olen tämmönen hidas oppija, nyt 4v takana eikä voi paljoa kehua taitoja. sooloilu alkaa vasta nyt muodostua jonkinnäköiseksi, eikä sekään mitenkään erikoisen hyvällä mallilla ole. komppikitara on jo selkäytimessä. että ei tää mikään kiireisen harrastus ole:D
Watch my back sano kyttyräselkä
magister
04.09.2007 20:22:23

Olen omistanut useita kitaroita 25 vuoden ajan enkä osaa yhtään biisiä hyvin.

Tää oli kannustava ketju lukea, nyt rupeen treenaamaan.

:)
Blodapelsin
05.09.2007 08:38:17 (muokattu 05.09.2007 08:46:35)
Olen soittanut kohta vuoden enkä osaa soittaa kokonaan:Smells like teen spirit, Free Bird, Enter Sandman ja master of puppetsin. Olen hidas oppimaan! kertokaa jotain kikkoja mikä helpottaa oppimista!

Mä oon soittanu 5 vuotta enkä taida osata noinkaan paljon biisejä kokonaan...

edit. jaha... Täällähän on hoettu samaa fraasia miltein joka toisessa kommentissa...

Mutta joo tosiaan... Vuosihan ei kitaroinnissa ei juurikaan ole aika eikä mikään, eli äläs vielä ala panikoimaan...

Mun mielestä fiksuinta olisi treenata vaikka joka päivä edes sen tunnin (tai enemmän jos halajaa.) Tunnin putkeen soittaminenkin on jo ihan reipas määrä soittoa.
jou peace
Gizmo86
05.09.2007 21:55:43
Joka päivä semmonen 4 tuntia tulee soiteltua ja joskus kerran viikossa lepopäivä.11 kuukauden aikana ihan kohtalaista kehitystä tullut tekniikassa esim. bendit,slidet,hammerit ja vibraatto alkaa sujuu jo ihan ok.Muutaman biisin vaan osaan mutta nykypäivinä yritän panostaa puhtaaseen soittoon.Vaikea sanoa että onko kehitys hidasta vai nopeaa mutta eipä tuolla väliä ku motivaatio ollu koko ajan korkealla.
erikiva
07.09.2007 13:51:27 (muokattu 07.09.2007 13:51:51)
Ottaa sen kitaransoittamisen nöyrästi vastaan ja toteaa heti alkuun, että on aivan paska soittamaan eikä osaa mitään ja toistaa sitä itelleen vaikka tuntuiski että oppis uutta. Syy tähän on se että kun oppii soittamaan paremmin niin arvostaa enemmän niitä pieniä yksityiskohtia mitä soittamiseen, soundiin, taimiin, tarkkuuteen ja nopeuteen kuuluu ja siitä saa sitten intoa parantaa soittamistaan vielä enemmän. Vasta sitten kun on täysin tyytyväinen omaan soittoonsa ja pystyy hallitsemaan kitaran missä tahansa musiikkilajissa, temmossa ja tyylissä sekä soittamaan millä tahansa voluumilla, soundilla ja kosketuksella mitä tahansa biisiä mikä eteen laitetaan voi lopettaa itsensä piiskaamisen.

Omakohtaisesti voin sanoa, että moinen ajattelutapa syö ainakin meikäläisen motivaatiota soitteluun. Sitä tuppaa aina silloin tällöin masentumaan ja kitara saattaa lojua ständissään seuraavan viikon tai pari. Joskus pitää saada sellanen "starba"-fiilis päälle ja sitten sitä onkin taas innokkaana ottamaan vastaan uusia haasteita IMO. Mutta kukin tyylillään..
How could I care?
FensonGibder
08.09.2007 09:47:48
Koitakaa nauttia nykyisestä soittotasostanne. Tulevaisuudessa sitä kuitenkin toteaa olleensa vuosi sitten aivan paska.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
Eddie
08.09.2007 11:43:16

Koitakaa nauttia nykyisestä soittotasostanne. Tulevaisuudessa sitä kuitenkin toteaa olleensa vuosi sitten aivan paska.

Tästä päästään siis kehäpäätelmään, että on aina paska, jos vaan jatkaa soittamista. Jos taas lopettaa soittamisen vuodeksi, voi todeta ollaan vuosi sitten parempi soittaja.
Ostetaan soittotaito.
InYourFace90
08.09.2007 12:47:42
Tästä päästään siis kehäpäätelmään, että on aina paska, jos vaan jatkaa soittamista. Jos taas lopettaa soittamisen vuodeksi, voi todeta ollaan vuosi sitten parempi soittaja.

Joten lyhyesti:
Jos haluat olla hyvä soittaja tulevaisuudessa, lopeta soittaminen.
Up The Irons!
FensonGibder
08.09.2007 16:23:54

Aivan totta tämäkin. Olit taatusti vuosi sitten parempi soittaja, kuin mitä pystyt vetäisemään vuoden tauon jälkeen.
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)