Aihe: Hei, ostin kitarakamaa!
1 2 3 4 5104 105 106 107 108122 123 124 125 126
Rypsolisti
05.09.2007 18:36:15
Mulle tuli pari kuukautta sitten samanlainen olympic white värillä. Kaula on tosiaan tuhti mutta istuu mainiosti ainakin mun käteen.

Mitens olet muuten tuosta tykännyt?
Fender Stratocaster '62
Ze Kink
05.09.2007 18:53:30
Ai niin, mähän ostin myös! Nimittäin Uraltone -modatun Sd-1:n, jonka tosin haen ja maksan vasta huomenna. Saa nähdä lähteekö Bad Monkey kiertoon, vai siirtyykö bassosärökäyttöön tms.
Rypsolisti
05.09.2007 18:53:57 (muokattu 05.09.2007 18:57:20)
Täytyy kysyä... Samalla rahalla saa kotimaassa soitinrakentajan tekemän stratocasterin ihan tasan omilla spekseillä, vaikka sitten samoilla kuin ym. strato.

Miten tuo Fender on parempi soittimena?

Tarkoitus ei ole siis tässä mollata, vaan kysyä, miksi päädyit(te) ison F:n tuotteeseen customsoittimen sijasta?

JuSu

No Fender tuli valittua kun olin jo tuossa viime talvena kokeillut American Vintage '62 Stratoa ja kovasti siihen sitten tykästyin ja kerkesin sitten jo päättää että sen hankin. Kuitenkin alkoi sitten paksut kaulat kovasti houkuttaa ja Vintage Hot Rod '62 vaikutti kaikin puolin järkevimmältä vaihtoehdolta, vintage nauhat olisin halunnu mutta medium jumbot käy myös. Tuossa välissä tuli kuolattua myös Custom Shopin Closet Classic '56 Stratocasteria sekä American Vintage '57:a mutta '62:n päädyin.

Soitinrakentajalla teettäminen ei käynyt mielessä mutta kaulan ja rungon teettämistä esim. Musikraftilla tai Warmothilla mietein, tuossa kuitenkin on oma homma kun osia metsästää eri paikoista ja kestää että kaikki lopulta saa. Sitten vielä kun olen hieman mämmikoura noissa sähköhommissa ja tosiaan kun tuo mieluinen keppi löytyi valmiinakin niin päätin sen hankkia. Siitä en tiedä paljon olisi maksanut teettää soitinrakentajalla. Kuten tuossa joku mainitsikin niin noiden osista koottujen kitaroiden arvo on selkeästi huonompi kuin Amerikan Fenderin, toisaalta nuo osakitarat ovat muutenkin halvempia kuin tehdasvalmisteiset vastaavat. Tuo myös vaikutti päätökseeni.

Ja täytyy myöntää että myös hieman siitä merkkiuskollisuudesta oli kyse, Fenderit sopii hyvin omaan käteen ja niihin olen tykästynyt.
Fender Stratocaster '62
Ziggy Bubba
05.09.2007 23:12:02

Kyllästyin LP Studioni hiukan tylsään ulkoasuun ja vaihdoin mustien irto-osien tilalle kultaa ja kermaa, samalla tosiaan vaihtui tallamikkikin... Omakuvasta löytyy tuo kevyesti modattu Giba.
You said a' what now?
rainmaker
05.09.2007 23:15:25
Pocket podin investoin. Kuulokkeiden kanssa toimii yllättävän hyvin. Vahvarin kanssa ei niinkään hyvin. Mutta kuulokesoittoa varten tuon ostinkin, ja siihen se taitaa pääasiassa olla tarkoitettukin.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Wolfie
06.09.2007 08:23:26
Pocket podin investoin. Kuulokkeiden kanssa toimii yllättävän hyvin. Vahvarin kanssa ei niinkään hyvin. Mutta kuulokesoittoa varten tuon ostinkin, ja siihen se taitaa pääasiassa olla tarkoitettukin.

Saman hommasin minä. Illalla kokeilin pikaisesti kuulokkeiden kanssa, ja kaikkea sieltä tuntuu löytyvän. Pitää tutustua vielä tarkemmin ja kaivella kaikki mahdolliset toiminnot esille. Ovelahkot säätämistavat löytyvät kyllä pikaisen testin perusteella ja manuaalia pikaisesti vilkaistessa.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
Arabian Lauri
06.09.2007 12:14:53
Torilta tuli tortoise-pleksi stratoon.
"Some people are like Slinkies... not really good for anything, but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs."
buju
06.09.2007 12:42:14
Bogner duende tuli taloon. Laadukkaat reverb ja tremolo vahvistimessa, josta irtoaa jos jonkinmoista rosoa. En voisi olla tyytyväisempi vahvistimeen. Ensimmäisen kerran on semmonen fiilis, että mä en tarvii muuta. Suosittelen tutustumista Bogner vahvistimiin.
Damn right, I´ve got the blues
duc
06.09.2007 12:52:53 (muokattu 06.09.2007 12:53:20)
Ei pysty, liian halpoja.

Joo. Ja ihme Bogner-hypetys täällä käynnissä, kohta jokaisella on sellainen nurkissa. Ei kyllä tuollaiseen voi lähteä mukaan.
saastara
06.09.2007 12:53:50
Joo. Ja ihme Bogner-hypetys täällä käynnissä, kohta jokaisella on sellainen nurkissa. Ei kyllä tuollaiseen voi lähteä mukaan.

Pyh.. If ya can't beat 'em, join 'em.
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima!
HeavyMachinery
06.09.2007 13:17:25

Noni, Trilogy meni Mäkrölle, ja tilalle tuli Laney VH100R. Tänään vetelin treeniksellä ekat löylyt, ja nyt hymyilyttää... :)

Koe ajoin alkuviikosta VH100r ja tykäistyin siihen komeasti...

Tarviisi Screameri laittaa kiertoon tarjouksia otetaan vastaan !!
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
buju
06.09.2007 13:17:34
Ei pysty, liian halpoja.

No onhan ne vähän hinnakkaita, mutta hyvästä vahvistimesta on enemmän iloa kuin kitaroista seinällä.
Hipelius
06.09.2007 14:01:51
No onhan ne vähän hinnakkaita, mutta hyvästä vahvistimesta on enemmän iloa kuin kitaroista seinällä.

Ja kitaran ja vahvistimen yhdistelmä vasta hienoa onkin!
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Iron Horse
06.09.2007 16:49:14
Warmothilta tuli kitarakamaa: straton kaula (eebenpuu otelauta, lievästi loimuinen vaahtera, CBS-lapa), ja Wilkinson VS100N-tremolo. Joku aika sitten tuli myös Tompalta muuta liittyvää tavaraa: mikit ko. keppiin (SD JBjr., Duckbucker, Li'l '59)
-Kaulamikki, kompura, liikaa säröä ja kaikua -- KYLLÄ LÄHTEE !!
Joees
06.09.2007 17:21:20

Näinkin. Joku Bogner voisi olla hauska kaveri Buddalle... Hehheh. Tai sitten ei, mistäs minä tiiän.
Anyway, onnea uudesta vahvistimesta vain! Varmasti hyvä peli on se.

(Hyvä niitä kitaroitakin on olla seinillä, tai lattialla, tai missä vaan)
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Metal90
06.09.2007 17:56:35
Täällä on nyt uusi perheen jäsen tullut taloon.
Elis tälläänen http://www.musamaailma.fi/WebRoot/m … A8/071A/756C/FX-400SM_NS%5B1%5D.jpg

Vaikka kuinka kuka sanoisi että kun kitarassa on EMG:t ei kitaran oma saundi enää vaikuta ollenkaan. Näin ei kyllä ole. Tässä on siis mahonki body ja kuulostaa aivan toiselta kuin toinen kitarani joka on leppää. Kyllä mahonki vain murisee komiasti. Päätin myös juuri että en osta enää kuin mahonkisia soittimia, on se saundi vain niin murea.

Yllätyin LTD:n laadusta oikein kunnolla. Tässä on aivan uskomaton sustain (siis ilman vahvistintakin soittaessa). Mielestäni aivan loistava hinta/laatusuhde. Hyvät puut ja hyvä rauta. Jos jotain pahaa pitää sanoa niin LTD:ssä pintakäsittely ei ole parhaasta päästä. Pieniä viimeistely virheitä näistä pakkaa löytyä, ei tosin mitään isoa.
Vain 4x12" -kaappi kuulostaa 4x12" -kaapilta. The holy truth
buju
06.09.2007 18:03:27
Näinkin. Joku Bogner voisi olla hauska kaveri Buddalle... Hehheh. Tai sitten ei, mistäs minä tiiän.
Anyway, onnea uudesta vahvistimesta vain! Varmasti hyvä peli on se.

(Hyvä niitä kitaroitakin on olla seinillä, tai lattialla, tai missä vaan)

Onhan niitä hyvä olla mikäli niillä kaikilla soittaa. Itse laitoin vaihdossa skeban jota en juurikaan soitellut.
Minä ainakin tykkään, en ole ennen näin hyvää vahvistinta omistanut.
Ze Kink
06.09.2007 20:17:49
Tosiaan, Uraltone SD-1 tuli hommailtua, nyt olisikin tarkoitus tyyppailla sitä Gh50l:n kanssa.
tegu
06.09.2007 20:23:21
Tulihan tässä kesälomapalkoille kyytiä kun uutta kitaraa metsästin. Gibsonin Flying-V (Faded) tuli hommattua torilta. Boostia ostin myös MXR:n Boost/Overdriven muodossa.
Kyllä huomisissa treeneissä soitto raikaa makoisasti!
Seuraava lause on totta. Edellinen lause ei ole totta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)