Aihe: Kuka Zeppeliniin Bonzon pallille?
1 2 3 4 59 10 11 12 13
markkuliini
04.09.2007 20:39:00

Abe Laboriel Jr.

ASIAA! JES!
Roberto
04.09.2007 20:42:23

ASIAA! JES!

Määrää ihan vitusti! Vähä rasvaa siihen hommaan...
hollmi-5
04.09.2007 21:04:46
Puhut nähneesi Smithin "mallintaneen" Bonzon soittoa ja sen perusteella sanot hänen olevan paras paikkaamaan Bonzoa. Olet varmaan nähnytkin sitten muitakin, vakuuttavimpia Smithin Bonzoimitaatioita, kun tämän vanhan "youtuben tulitikkuaskin kokoisen paskaksi pakatun" klipin, joka oli ihan luvalla sanoen suht heikko esitys. Kerrotko mullekin, missä sellaisia on nähtävissä? Smithin History of US Beat -DVD:ltä löytyy alkupeäiset klipit. Pakko todeta, että juutuubin klippi on kalpea haamu siihen verrattuna.

Tämä Smith Bonzoksi-asia ei minua niin paljoa liikauta, että alkaisin enemmän tekemään tutkimusta asian tiimoilta. Minua liikuttaa, koska Bonzo on minulle tärkeä rumpali ja olen todella tarkasti tutustunut hänen tuotantoonsa. Olen nähnyt paljon Steve Smithin soitantaa, hänen fuusiotouhujaan (sekä korkealaatuisena dvd-kuvana, että youtuben tulitikkuaskista), rokimpaa soittoa Journeyn parissa ja vielä sokerina pohjalla tämän jo mainitun Bonzopätkän Youtubesta. Ihan vain ja ainoastaan näiden havaintojen perusteella muodostin mielipiteeni. On naurettavaa alkaa kertoa mielipiteeni olevan jotenkin jäävi siitä syystä, että en välttämättä ole nähnyt/kuullut kaikkea mahdollista Steve Smithin soittoa sisältävää materiaalia. Melko heikko esitys puolustuspuheeksi. Kerro toki, jos olet jossakin nänyt parempia Bonham-klippejä. Kokeile itse vetää ilman muita soittimia jokin Bonzon raita nauhalle kuvan kanssa ja katso (tai anna muiden katsoa), miten vörkkii. Takaan ja alleviivaan, että paha rasti on ihan kelle vain. Steve Smith laittoi klipit julkisuuteen ja soitti niin, että kappaleet tunnistaa ilman muita instrumentteja, pieteetillä ja uskottavasti. Sinun pellinriekaileista vedän sellaisen johtopäätöksen, että mielestäsi Steve ei vedä tarpeksi kovaa. Tokihan tiedät senkin, että John ei särkenyt kalustoaan, vaikka kovakätisen rumpalin maineessa on edelleenkin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
04.09.2007 21:07:08
Abe Laboriel Jr. Abe on kova luu. Varmaan hoitaa tarvittaessa tyylikkäästi Zeppeliinitkin.
Deino
04.09.2007 21:07:18

Sinun pellinriekaileista vedän sellaisen johtopäätöksen, että mielestäsi Steve ei vedä tarpeksi kovaa.

Oikeasti, mitä helvettiä?
hollmi-5
04.09.2007 21:41:23
Oikeasti, mitä helvettiä?
Tämän ymmärtämiseksi pitää olla elämänkokemusta sen verran, että partaa ajellaan ammuisin kohteliaisuudesta - muiden viihtyvyydeksi- ja Alkosta saa itse ostaa kirkasta ilman, että papereita edes ajatellaan kyseltäväksi ;-)
Epämuusikko
04.09.2007 22:11:25
Tämän ymmärtämiseksi pitää olla elämänkokemusta sen verran, että partaa ajellaan ammuisin kohteliaisuudesta - muiden viihtyvyydeksi- ja Alkosta saa itse ostaa kirkasta ilman, että papereita edes ajatellaan kyseltäväksi ;-)

...........................

Ällistysmies.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
hollmi-5
04.09.2007 22:15:31
...........................

Ällistysmies.
Pelkkä mies, kiitos vain ;-)
Epämuusikko
04.09.2007 22:31:07
Pelkkä mies, kiitos vain ;-)

hehe.

Policesta olen kateellinen.

ja jos topicissa ollaan, niin en ehkä Zepuja lämmittäisi uudestaan, vaikka en ole touhuun muutenkaan 100% sisään päässyt.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
ultra
04.09.2007 22:41:57
Hauska aihe sinänsä. Maailma on täynnä osaavia rumpaleita, jotka pystyisivät vetämään Zepujen kanssa varmasti uskottavasti. Moni meistäkin pystyisi, mutta ne saappaat on vaan niin helvetin isot, ettei kenelläkään ole rahkeita niitä täyttämään. Eikä tule.
I'm a gooner
sirdickyj
04.09.2007 22:46:13
Hauska aihe sinänsä. Maailma on täynnä osaavia rumpaleita, jotka pystyisivät vetämään Zepujen kanssa varmasti uskottavasti. Moni meistäkin pystyisi, mutta ne saappaat on vaan niin helvetin isot, ettei kenelläkään ole rahkeita niitä täyttämään. Eikä tule.

"moni meistä"?

ja; miksei tule?
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
ultra
04.09.2007 23:09:58
"moni meistä"?
Se ei vaadi maailmantähteyttä ja olen oman soittoni lisäksi ollut seuraamassa useammankin m.netin rumpalin työskentelyä. Ei paha.

ja; miksei tule?

Jaa.. Korvaajaa Bonzolle? Ei tule eikä edes tarvitse tulla.
I'm a gooner
Roberto
05.09.2007 06:07:55

Ton lisäksi pitää vielä olla jotain tragikomiikan empatointikykyä puolen Euroopan verran. Sitä on aika harvalla.

Bonhamista vielä sen verran et ei se soittanut nykypäivän mittapuulla mitenkään älyttömän lujaa. Se vaan kuulostaa siltä. Eli hyvältä.

Steve Smith olis ehkä paras Bonzo-emulaattori mut siihen hommaan pitäis oikeasti hoitaa joku tyyppi joka ottais sen haltuun jotenkin muuten kun kalkkipaperipohjalta. Laboriel olis kova, tai Buddy Miles. Valkoset pojat kandee unohtaa samantien.
sirdickyj
05.09.2007 06:34:45
Ton lisäksi pitää vielä olla jotain tragikomiikan empatointikykyä puolen Euroopan verran. Sitä on aika harvalla.

Bonhamista vielä sen verran et ei se soittanut nykypäivän mittapuulla mitenkään älyttömän lujaa. Se vaan kuulostaa siltä. Eli hyvältä.

Steve Smith olis ehkä paras Bonzo-emulaattori mut siihen hommaan pitäis oikeasti hoitaa joku tyyppi joka ottais sen haltuun jotenkin muuten kun kalkkipaperipohjalta. Laboriel olis kova, tai Buddy Miles. Valkoset pojat kandee unohtaa samantien.

Mitä vittuu? Esim. Chad Smith on ilman muuta vanhan liiton äijä, miks se pitäs tosta kisasta unohtaa? Vetää saletisti muutenki ku mallinnusmeiningillä.
"Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks". -Irwin Goodman-
markkuliini
05.09.2007 09:25:43 (muokattu 05.09.2007 09:26:58)

Mitä vittuu? Esim. Chad Smith on ilman muuta vanhan liiton äijä, miks se pitäs tosta kisasta unohtaa? Vetää saletisti muutenki ku mallinnusmeiningillä.

Siksi koska Chad on enemmän etukenoliiton miehiä. Soitto on ikäänkuin "funkkia", mutta punk rumpalin asenteella. Ja hyvä niin, en mitenkään väheksy sitä tyyliä, se sopii hienosti esim Rd Hot Chili Peppers:iin. Mutta Bonzon pallilla pitäisi soittaa rockia, ja funk-rumpalin asenteella. Eli mielummin hieman taaksepäin kallellaan ja liimaten kuin etukenossa kiilaten. En toki väitä etteikö Bonzo olisi ikinä kertaakaan kiilannut, mutta useimmiten John soitti sellaisella hienoisella takakenolla. Siksi ymmärrän hyvin tuon aiemman "valkoisella miehellä ei mitään jakoa" kommentin.

Omasta mielestäni parhaat ehdotukset tähän asti ovat olleet Abe Labourel Jr. ja Ahmir Thompson. Ahmir nimenomaan timefiiliksensä ansiosta. Esim. Erykah Badun Mama's gun levyn avaus raidalla Ahmir kuulostaa (rumpusoundeja lukuun ottamatta) minun korvaani Bonzolta. Mielestäni heillä on samanlainen svengi soitossaan.
Strumbali
05.09.2007 10:40:38
Tässä oli jossain vaiheessa ruffin soitosta keskustelua. Keskustelussa oli mainintaa ruffin soittamisesta "alijakoisesti 16-osina". Siitä kyllä tuli mieleen Bonzon ruffi, mikä eroaa mielestäni monista saman ajan rumpaleista, jotka soittivat etuheleen nopeampana (enemmän klosettina?).

Bonzon ruffi on komea ja se on minun (vaatimattoman) musiikinkuuntelu kokemuksen mukaan ensi askeleita rehevämpään/rokimpaan ruffiin. On myös totta, että ei se Bonham ihan niin lujaa kuitenkaan soittanut, kuin helposti itsekin miellän. ( http://www.youtube.com/watch?v=331l9_-J9ho )
koera
05.09.2007 11:16:31
Sinun pellinriekaileista vedän sellaisen johtopäätöksen, että mielestäsi Steve ei vedä tarpeksi kovaa.

Olen ennenkin huomannut teikäläisellä jonkinlaisia asenneongelmia ja muutenkin yleistä negatiivista asennetta asiassa kun asiassa, mutta nyt viimeistään sait täydellisen pellen leiman otsaasi. Huhhuh...
hollmi-5
05.09.2007 11:45:20
Olen ennenkin huomannut teikäläisellä jonkinlaisia asenneongelmia ja muutenkin yleistä negatiivista asennetta asiassa kun asiassa, mutta nyt viimeistään sait täydellisen pellen leiman otsaasi. Huhhuh... Olen savolainen. Siksi vastuu siirtyy kokonaan kuulijalle, eli lukijalle:-) Steve Smith on yksi niistä hyvin monipuolisista rumpaleista, joilla taittuu mikä vain. Onko se vika, jos osaa soittaa monipuolisesti?

Seve Smithin musa nykyisin on sellaista, että en sitä kuuntele. AOR-aikaan Journeyn musa ei sinänsä puhutellut, mutta rumpali puski läpi niin, että oli pakko tutustua miehen tekemisiin. Lainaa jostakin Steven DRUMSET TECHNIQUE/HISTORY OF THE U.S. BEAT. Siinä on paljon hyviä klippejä, joissa Steve soittaa eri aikakaudelle tyypillisiä juttuja. Harva rumpali on ottanut setin noin totaalisesti haltuun. Bonzo-klipit olisivat voineet olla isommalla setillä vedetty, jolloin soundimaailmaan olisi saatu autenttisempaa klangia jatkuvasti humisevan setin ansiosta. Muuta vikaa en keksi.

Voisitko perustella, miksi Steve Smith ei kelpaisi Bonhamin tuuraajaksi?
koera
05.09.2007 11:52:05 (muokattu 05.09.2007 14:08:15)
Olen savolainen.

Tervetuloa kerhoon. Savolainen olen alunperin minäkin, mutta silti yritän pitää keskustelun raiteillaan perustelluilla mielipiteillä, enkä ala laukomaan täysin tyhjänpäiväisiä henkilökohtaisuuksia, jotka eivät taatusti kuljeta keskustelua mihinkään muuhun suuntaan kuin päistikkaa jorpakkoon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)