krautio 04.09.2007 22:19:31 | |
---|
Hei! Olen siirtänyt ison pinon cd-levyjä kovalevylle Itunesin avulla. Ongelmana ovat jotkin kokoelmalevyt (tai levyt joissa on useita eri esiintyjiä), joista Itunes jostain syystä tekee kaksi levyä. Esim. Tony Iommin soololevy Iommi näkyy selaimessa kahtena levynä. Toisessa on hiukan yli puolet ja toisessa hiukan alle puolet. Olen yrittänyt muuttaa tagit ihan samoiksi, mutta mikään ei auta. Sama tapahtui myös Agentsin Laulava sydän levyllä (2cd). Yksi biisi ei jostain syystä mene kumpaankaan levyn kansioon vaan se näkyy omana erillisenä tiedostona. Pitäisikö minun tietää jotain mitä minä en tiedä? t. Köpe "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
Hei! Olen siirtänyt ison pinon cd-levyjä kovalevylle Itunesin avulla. Ongelmana ovat jotkin kokoelmalevyt (tai levyt joissa on useita eri esiintyjiä), joista Itunes jostain syystä tekee kaksi levyä. Esim. Tony Iommin soololevy Iommi näkyy selaimessa kahtena levynä. Toisessa on hiukan yli puolet ja toisessa hiukan alle puolet. Olen yrittänyt muuttaa tagit ihan samoiksi, mutta mikään ei auta. Sama tapahtui myös Agentsin Laulava sydän levyllä (2cd). Yksi biisi ei jostain syystä mene kumpaankaan levyn kansioon vaan se näkyy omana erillisenä tiedostona. Pitäisikö minun tietää jotain mitä minä en tiedä? t. Köpe Onko lisäasetukset/yleinen -valikossa ruksi kohdassa "Pidä iTunesin musiikkikansio järjestettynä"? Tuo jos on päällä, niin pitäisi tageja muuttamalla siirtyä kaiken kohdalleen (siellä hakemistorakenteessa). Suostuihan se niihin tagien editointiin kuitenkin? Eli jos laitat albumin X ja albumin Y nimiksi X&Y, niin tuon pitäisi molemmissa näkyä ja jos tuo mainittu kansion järjestyksessä pitämis -täppä on päällä, niin noiden biisien pitäisi siirtyä sinne... Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. |
t-termiitti 06.09.2007 20:49:26 | |
---|
Asia taisi selvitä, joten lainaan tätä ketjua. Mikähän on kun jotkut biisit näkyy tuplana ja kun iTunesin laittaa näyttämään "duplicate songs" ja poistaa kahdesta täysin identtisestä toisen, niin jäljelle jäävä biisi soi vain 50% varmuudella. Aivan kuin toinen olisi "toimiva linkki" ja toinen ei, paitsi että molemmat toimivat, jos kumpaakaan ei tuhoa. Kansioita selaamalla tai hakemalla (windowsilla) ei löydy kahta samaa biisiä eri paikoista vaan tuo toinen biisi iTunesissa on jonkinlainen "haamu". Ohjeita ja apuohjelmiakin löytyy "oikeiden tuplabiisien" hallintaan, mutta tässä ei ole kyse siitä... Onko kellekään tuttua? Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
krautio 06.09.2007 22:54:44 | |
---|
Itse asiassa ei selvinnyt. Kokoelmalevyt hajoaa kummasti eri osiin. Kunhan saan nuo kaikki levyt siirrettyä kovolle, alan kunnolla tutkimaan, että mistä kiikastaa. Kokeilen vielä sitä, että poistan jotkut levyt ja lataan ne uudestaan. Tuo Itunes on kyllä tuohon konvertointiin kätsä, mutta ei musan kuunteluun ei välttämättä ihan järkevin ympäristö. Esim. scrollaus ylös ja alas levynäkymässä on JÄRKYTTÄVÄN hidasta. Tuosta näytti olevankin ulkomaiden forumeissa aika paljon puhetta. t. Köpe Asia taisi selvitä, joten lainaan tätä ketjua. Mikähän on kun jotkut biisit näkyy tuplana ja kun iTunesin laittaa näyttämään "duplicate songs" ja poistaa kahdesta täysin identtisestä toisen, niin jäljelle jäävä biisi soi vain 50% varmuudella. Aivan kuin toinen olisi "toimiva linkki" ja toinen ei, paitsi että molemmat toimivat, jos kumpaakaan ei tuhoa. Kansioita selaamalla tai hakemalla (windowsilla) ei löydy kahta samaa biisiä eri paikoista vaan tuo toinen biisi iTunesissa on jonkinlainen "haamu". Ohjeita ja apuohjelmiakin löytyy "oikeiden tuplabiisien" hallintaan, mutta tässä ei ole kyse siitä... Onko kellekään tuttua? "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
t-termiitti 07.09.2007 09:42:32 | |
---|
Jos CD on sisällä ja katsoo sen biisilistaa, niin näkyykö siinäkin vaiheessa useampia levynnimiä? Entä jos kokeilisit jo ennen importtaamista muuttaa levynnimen yhtenäiseksi? -- Jotenkin tuntuu, että vanhimmat versiot toimivat erittäin hyvin, mutta päivitysten myötä on tullut vain kaikkia outoja bugeja eikä mitään oikeasti tarpeellista toimintoa lisää... Näin suurinpiirtein version 4.7 jälkeen. :) Vai 3.7... Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
krautio 10.09.2007 21:32:50 (muokattu 10.09.2007 21:33:09) | |
---|
Jos CD on sisällä ja katsoo sen biisilistaa, niin näkyykö siinäkin vaiheessa useampia levynnimiä? Entä jos kokeilisit jo ennen importtaamista muuttaa levynnimen yhtenäiseksi? Kiitoksia, tuo auttoi paljon. On muuten järkyttävän huonosti koodattu tuo ohjelma tai sitten tuo versio on aika buginen. Kun muutin biisin tageja esim. "Agents & Jorma Kääriäinen" muotoon "Agents", minulla oli jäänyt välilyönti sanan loppuun. Biisi meni omaan kansioon, koska ohjelma älysi uuden nimen muodossa "Agents ". En ole missään nähnyt vastaavaa bugia... t. Köpe "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
moscowian 10.09.2007 22:22:54 | |
---|
Kiitoksia, tuo auttoi paljon. On muuten järkyttävän huonosti koodattu tuo ohjelma tai sitten tuo versio on aika buginen. Kun muutin biisin tageja esim. "Agents & Jorma Kääriäinen" muotoon "Agents", minulla oli jäänyt välilyönti sanan loppuun. Biisi meni omaan kansioon, koska ohjelma älysi uuden nimen muodossa "Agents ". En ole missään nähnyt vastaavaa bugia... t. Köpe Tässä tapauksessa se bugi on kyllä ollut tekijän peukalossa, kun on sen välilyönnin sinne napauttanut. Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. |
krautio 11.09.2007 07:33:42 | |
---|
Tässä tapauksessa se bugi on kyllä ollut tekijän peukalossa, kun on sen välilyönnin sinne napauttanut. Höpöhöpo. Jos nimeät esim. tiedostoja Windowsissa ja sinne jää välilyönti loppuun, niin se pyyhkiytyy automaattisesti pois. Testaa vaikka itse . t. Köpe "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
moscowian 11.09.2007 08:10:18 | |
---|
Höpöhöpo. Jos nimeät esim. tiedostoja Windowsissa ja sinne jää välilyönti loppuun, niin se pyyhkiytyy automaattisesti pois. Testaa vaikka itse . t. Köpe Jos kirjoitat "Agents_" niin se on silloin universaalisti "Agents_" ei "Agents" :) Kyllähän se tietysti ottaa päähän, jos pitkään arvelluttanut ongelma lähteekin omasta peukusta... PS: Näyttäisi jäävän ainakin win2000:ssa välilyönti tiedoston loppuu, kun nimenomaan windowssin explorerissa tjsp. sen vaihtaa... Aluksi Jumala loi Maan ja lepäsi, seuraavaksi Jumala loi Miehen ja lepäsi, sitten hän loi Naisen... Ja tämän jälkeen ei ole levännyt Jumala, eikä Mies. |
krautio 11.09.2007 10:02:04 | |
---|
Huom! En laittanut sanan perään alaviivaa _ vaan sinne jäi pelkkä tyhjä väli. Vielä kerran: muutapa esim. työpöydältä jonkin kansion nimeä ja jätä lyö nimen perään välilyönti tai vaikka viisi (ei alaviivaa!!). Sen jälkeen tarkista mikä on kansion nimi. Näin ainakin XP:ssä. Muista en tiedä. Se mikä ottaa päähän tämän bugin vuoksi on se, että Itunesin tageista pitää tarkistaa erikseen, että onko siellä sitä "näkymätöntä" väliä vai ei. t. Köpe
Jos kirjoitat "Agents_" niin se on silloin universaalisti "Agents_" ei "Agents" :) Kyllähän se tietysti ottaa päähän, jos pitkään arvelluttanut ongelma lähteekin omasta peukusta... PS: Näyttäisi jäävän ainakin win2000:ssa välilyönti tiedoston loppuu, kun nimenomaan windowssin explorerissa tjsp. sen vaihtaa... "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |