Aihe: Hybridicomboista
1 2
skriim
04.09.2007 00:28:32 (muokattu 04.09.2007 00:30:06)

Elikkä on alkanut putkivahvistin himottaa, mutta enpähän ole varakas maksamaan moisia summia, joten minkälaista putkifiilistä tommoinen hybridicombo tarjoaa? Tottakai se ei samaa anna kun oikea putkipeli, mutta voisiko tämä olla sellainen köyhän miehen ratkaisu?
Eritoten siis tää Ampegin BA115T (http://www.ampeg.com/products/bassamp/ba115t/index.html) vaikuttas hauskalta, kun enimmäkseen soittelen kämpillä, mutta toi menis myös bändin kans + keikoilla.

Ja munsta vois sitte jättää ne "osta putkinuppi ja kaappi"-kommentit pois kokonaan, koska mää tiiän että se o 100x parempi, mutta mulla ei oo semmosii rahaa, enkä ala syömää kaurapuurua ja säästämään :)

Eli siis kertauksen vuoksi kertokaa kokemuksia hybridicomboista. Sanokaa mieluiten suoraa jos se o iha perseestä! :-----)

Kiitti.
Matti
hollstro
04.09.2007 08:43:37

Mulla oli monta vuotta hybridikombi (Trace Elliott) ja hyvähän se oli. Se vaan ei saundaa putkilaitteelta. Mun mielestä on aika sama onko etunen putkella vai ei. Kombossa putki saa aika paljon tärinää, Tracessa se etuasteen putki ei ollut pitkäikäinen.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
absqua
04.09.2007 08:55:38
Mulla oli monta vuotta hybridikombi (Trace Elliott) ja hyvähän se oli. Se vaan ei saundaa putkilaitteelta. Mun mielestä on aika sama onko etunen putkella vai ei. Kombossa putki saa aika paljon tärinää, Tracessa se etuasteen putki ei ollut pitkäikäinen.

Etuasteputket ovat pääsääntöisesti varsin pitkäikäisiä (pääteputkiin verrattuna siis). Ja kyllä nuppikin saa tärinää osakseen yhtälailla, es. Svt-nupin pohjassa olevat tassut ovat kovamuovia, ei suinkaan kumia.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
skriim
04.09.2007 09:13:59 (muokattu 04.09.2007 09:15:49)

Käsitinkö oikein, että toi ei sitte käytännössä tuo sitte putkifiilistä? Että sama ostaa hyvä trankku- kuin hybridicombo?
absqua
04.09.2007 09:59:08
Käsitinkö oikein, että toi ei sitte käytännössä tuo sitte putkifiilistä? Että sama ostaa hyvä trankku- kuin hybridicombo?

Kyllähän se etuasteputki vähän "putkifiilistä" tuo, jos ei muuten niin ainakin sen tiedon kautta että siellä se putki jossain lymyilee. Täysputkivahvistimen soundista on merkittävä osa peräisin putkipäätteestä, vaikka toki etusellakin osansa on.

Itse ostaisin mielummin hyvin trankkukombon. Tuo mainitsemasi ampegin hybridikombo ei ole mun kokemusteni mukaan mainittavan hyvä vahvistin.
hollstro
04.09.2007 14:53:57

Ei tuo putkifiilistä, ei. Tämä on näittä markkinointijuttuja. Putken hehku hämää. Mulle ei olisi nyt väliä onko etupoutki vai ei. Vehjes sinällään on tärkeämpi ja miltä se saundaa.
kondensaattori
04.09.2007 16:42:27
Itse testasin kaverin Hartkea, jossa voi miksata putki- ja puolijohde-etuastetta, ja kyllä se putki omaan korvaan kuullosti muhkeammalta. Kun käytti trankkuetusta, niin tuntu, kuin ois muna hävinny saundista. Eli minusta putkietunen auttaa putkijanoon ainakin hieman.
Teijo K.
04.09.2007 16:52:14

Itse testasin kaverin Hartkea, jossa voi miksata putki- ja puolijohde-etuastetta, ja kyllä se putki omaan korvaan kuullosti muhkeammalta. Kun käytti trankkuetusta, niin tuntu, kuin ois muna hävinny saundista. Eli minusta putkietunen auttaa putkijanoon ainakin hieman.

Eikös se ollut juuri hartken joku malli missä se putki ei oikeasti ole edes signaaliketjussa mukana. Siitä putkietusnamiskasta tulee sitten sopivasti valmiiksi ruuvattu eq vain mukaan.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
kondensaattori
04.09.2007 17:14:26
Eikös se ollut juuri hartken joku malli missä se putki ei oikeasti ole edes signaaliketjussa mukana. Siitä putkietusnamiskasta tulee sitten sopivasti valmiiksi ruuvattu eq vain mukaan.

No kyllä se saundiin positiivisesti vaikutti, vaikka ei putki olisi ollutkaan. Malli 3500.
absqua
04.09.2007 17:57:25

Pahat kielet väittävät että yllättävän monessa halpis "tube-preamp-pliiplääplöö"-himmelissä on se putki pelkästään kosmeettisena elementtinä ostajia houkuttamassa.
absqua
04.09.2007 19:34:06
Jos sulla on joku vahvistin ennestään niin ebs:n putkispedu siihen eteen voi olla toimiva juttu. Se peli tosin maksaakin sitten melkein puolet ton em ampeg-kombon hinnasta.
J.Hollström
04.09.2007 21:27:04
EBS:n putkisäröstä ei ole kokemusta, mutta yksi Mesan putkipaavo oli kierrossa. Ei se kyllä hullua hurskaammaksi sitä soundia taikonut, vaikka kuinka kikkaili niiden erilaisten putkien kanssa (2 etuasteputkea oli, joita pysty vaihtamaan melekein lennosta). Samoin kuin noista Harten "putkietusista" en oo kyllä koskaan saanut mitään järkevää ulos. Voi olla tosin koko mylly semmonen että se putki ei siinä hirveesti pelasta.

Ainoa hybridilaite, jossa on ollut putki signaaliketjussa ja josta olen tykännyt oli VOXin kitaracombo AD50VT, jossa se putki ei ollut etusessa, vaan se oli etusen ja päätteen välissä simuloimassa kautinkuorman impedanssin (jes!) muutosta tms. En tiedä miten paljon se soundi oli sen putken ansiota, mutta eipä sillä ole loppupelistä mitään väliä jos toteutus toimii ja laite soundaa hyvältä.
That's it, but not shit. Paras sointu = G#majAb.
Basismi
04.09.2007 21:44:18
Yritetäänköhän nyt putkella saada hommaan jotain mystistä parhautta, jolla ei ole mitään tekemistä putkien kanssa? Tuon suuntaista henkeä on ollut pitkään havaittavissa näissä palstan jutuissa...
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
hollstro
04.09.2007 21:47:00

Vai yritetäänkö täällä väittää että putkistyrkkari saundaa samalle kuin trankkukone ja koko homma putkisaundista on tuulesta temmattu?
Basismi
04.09.2007 22:22:30
En oikeesti tiä. Toiset kun sanoo että pääteputkista lähtöö se saundi ja toiset väittää että esim SVT on kovasti kliini eikä eroaisi trankkupelistä kuin vasta aivan tajuttomalla möykällä. En sulkisi psykoakustiikkaa pois näistä saundijutuista.
absqua
05.09.2007 09:32:45
En oikeesti tiä. Toiset kun sanoo että pääteputkista lähtöö se saundi ja toiset väittää että esim SVT on kovasti kliini eikä eroaisi trankkupelistä kuin vasta aivan tajuttomalla möykällä. En sulkisi psykoakustiikkaa pois näistä saundijutuista.

Ennenkuin pistät kaiken psykoakustiikan ja höpsismin piikkiin niin suosittelen tutustumaan omakohtaisesti aiheeseen mikäli mahdollista.
Teijo K.
05.09.2007 09:44:40

No kato, soundi kun on jokatapauksessa sellainen epeli että se sinun on vain testattava itse ja päätettävä itse mitä pidät kliininä ja mitä millaisenakin. Jos kaikki olisi vain psykoakustiikkaa, niin meidänhän kannattaisi kaikkien alkaa behringeristeiksi tai harleybentonisteiksi vai mitä? Miksi turhaan maksaa enempää kun täsmälleen samaa saa halvemmallakin.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
Basismi
05.09.2007 10:08:55 (muokattu 05.09.2007 10:09:51)
Ennenkuin pistät kaiken psykoakustiikan ja höpsismin piikkiin niin suosittelen tutustumaan omakohtaisesti aiheeseen mikäli mahdollista.

Perinne-SVT on kieltämättä testaamatta, joten siinä olen kuulopuheiden varassa. SVT2 Prota (?) oon testaillut eikä siitä ole kerrottavaa. Ei kestänyt korvat luukuttaa niin paljon että pääte olisi alkanut saturoitua. Piakkoin voin ehkä kertoilla kokemuksia mesan nelisatasesta.

Erilaisia hybridietuasteita on toki testailtu. Joissain on isokin ero trankku/putkipuolen välillä (kiinteä eq) ja toisissa ei. Etuasteputkea kannatan kyllä periaatteesta, etusta kun tulee helposti ajettua vähän yli. Pääteputkien autuaaksi tekevästä voimasta en ole vakuuttunut.

Behringeristiksi en ala. Mulle on tärkeetä että kamoissa on vakuuttava logo josta saa rispektiä.

;)
hollstro
05.09.2007 10:19:35

Erilaisia hybridietuasteita on toki testailtu. Joissain on isokin ero trankku/putkipuolen välillä (kiinteä eq) ja toisissa ei. Etuasteputkea kannatan kyllä periaatteesta, etusta kun tulee helposti ajettua vähän yli. Pääteputkien autuaaksi tekevästä voimasta en ole vakuuttunut.

Putkipääte kuulostaa putkipäätteeltä koko ajan, ei se ole volyymistä kiinni. Säröytyminen on ihan eri juttu, ja silloin taas trankkukoneet kuulostavat jo ihan hirveiltä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)