Aihe: Epiphone G400
1
epiphonesg
02.09.2007 20:19:23
Olen ostamassa toisen kitaran. Ensimmäisenä oli/on hyvin palvellut Wasburn X-series X22. Haluaisin kuitenkin kitaralta hiukan enemmän soitettavuutta, enemmän säätöjä ja titenkin hienon ulkonäön, joka lisäisi soitonhalua. Kysyn teiltä viisaammilta, mitä kokemuksia tiellä on Epiphonen SG kopiosta?

http://soitinlaine.fi/index.cfm?act … p;pid=6829&mgid=6&sgid=311#

Onko tuo hintansa veroinen?
--Tomppa--
02.09.2007 20:21:18
Olen ostamassa toisen kitaran. Ensimmäisenä oli/on hyvin palvellut Wasburn X-series X22. Haluaisin kuitenkin kitaralta hiukan enemmän soitettavuutta, enemmän säätöjä ja titenkin hienon ulkonäön, joka lisäisi soitonhalua. Kysyn teiltä viisaammilta, mitä kokemuksia tiellä on Epiphonen SG kopiosta?

http://soitinlaine.fi/index.cfm?act … p;pid=6829&mgid=6&sgid=311#

Onko tuo hintansa veroinen?

Mun mielipide: On.
Käy kuitenki testaamassa noita eri vaihtoehtoja ja katso mikä sopii parhaiten käteen, mut mulle SG on ollu just passeli.
Up to Eleven!!
epiphonesg
03.09.2007 13:57:14
OK
Onkos muilla jotain kokemusta tuost skitasta?
ministeri
04.09.2007 11:15:13
Mulla oli tuollainen hetken aikaa. Siinä oli puolensa ja puolensa. Mulla sattui olemaan vissiin heikohko yksilö koska soi vähän epävireisesti jostain kohtaa kaulaa vaikka oli hyvissä säädöissä. Myös kaula oli hiukan lepsun tuntuinen, liekö kaulaliitoksesta kiinni. Nyt on Gibson SG special tilalla mulla. SG noin ylipäänsä on kyllä mainio kitaramalli.
ELVIS LOVES YOU!
duc
04.09.2007 11:18:02
Nythän saa Gibsonin SG specialeja aika halvalla myöskin:
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=c81c0a

745 euroa, ja voi saada tuostakin pois vähäsen.
ministeri
04.09.2007 11:22:40
Juu. Kyl vois tollaista fadedia harkita epin tilalle..itsellä on se perus special ei siis faded..se kunnon lakka tuo jo aika paljon sellaista "oikeaa" tuntua enemmän..Mulla oli yksi Gibson faded, ei kylläkään sg, mutta siitä lähti se maalipinta pelottavan helposti irti.
ELVIS LOVES YOU!
duc
04.09.2007 11:29:47 (muokattu 04.09.2007 12:30:41)
Juu. Kyl vois tollaista fadedia harkita epin tilalle..itsellä on se perus special ei siis faded..se kunnon lakka tuo jo aika paljon sellaista "oikeaa" tuntua enemmän..Mulla oli yksi Gibson faded, ei kylläkään sg, mutta siitä lähti se maalipinta pelottavan helposti irti.

Itselläni on Les Paul Special faded-viimeistelyllä, ja ei ole maalipinta vielä vuodessa lähtenyt. Lähinnä se mattapinta alkoi muuttua kiiltäväksi niistä kohdin missä oli ihon kanssa kosketuksissa, ja siksi vahasin ja kiillotin koko kitaran niin tuli sellainen tasainen kiiltävä pinta. Pikkunaarmuja vastaanhan tuo ohut lakkapinta ei suojaa yhtä hyvin kuin paksu kiiltävä lakka, niitä on tuohon omaankin tullut. Kitara soi akustisesti hyvin, tosin tuo oma normaalilla lakalla varustettu Gibsonin Standardi lespa soi ehkä vielä paremmin, joten tiedä sitten kuinka paljon tuo lakka vaikuttaa siihen :-)
ministeri
04.09.2007 12:25:32
Joo just pikku kolhuja vastaan se ei anna suojaa se faded. Ei siinä muuten mitään vikaa sinänsä ole. Se vaan kun pitää vähän olla varovaisempi ihan vaikka kun kieliäkin vaihtaa tms. Sellaisessa operaatiossa mä esim. naarmutin mun les paul doublecutin kaulaan skraadun.
ELVIS LOVES YOU!
2randpo
04.09.2007 17:56:37

Ostin noin viikko sitten SG fadedin, vaihdoin tehdaskielet pois ja säädin intonaatiot kohdalleen. Lähes välittömästi tuli tuossa kieltenvaihdon yhteydessä lapaan ensimmäinen skraade eli enpä suosittele keikkakitaraksi fadedia, muuten kyllä. Tiesin tietenkin etukäteen, että ao. keppi on herkkä kolhuille, mutta silti tuli vähän yllätyksenä. Oikeastaan mitään varsinaista vikaa en ole löytänyt omasta yksilöstäni. Perinteinen Klusonin virityskoneisto ei tosin ole paras mahdollinen.

... ja siksi vahasin ja kiillotin koko kitaran niin tuli sellainen tasainen kiiltävä pinta.

Millä aineella muuten kiillotit?
Kalm
04.09.2007 18:49:41
Ostin noin viikko sitten SG fadedin...

Löytyikö heti mieleinen, vai seuloitko useampaa yksilöä?

Itse kun noita käpistelin, niin löytyi samasta kaupastakin melko vaihtelevat yksilöt. Toisessa body kolmesta "ei niin hyvin keskenään mätsäävästä" palasta ja toisessa body kahdesta palasta sauma nätisti keskellä. Painoero myös oli melko huomattava, ja kevyempi "kaksipalainen" soi enemmän omaan makuun akustisesti voimakkaammin & resonantimmin.

Molemmat olivat kuitenkin otelaudaltaan yms. samalla tavalla passelissa trimmissä, eli valinnaisena lähinnä vain nuo runkopökkelöiden vivahteet.
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
duc
04.09.2007 19:04:17
Millä aineella muuten kiillotit?

No itseasiassa tuollaista käytin, en mitään erillistä kiilloitusainetta:
http://www.thomann.de/fi/dunlop_carnauba_wax.htm
2randpo
04.09.2007 20:32:04

Löytyikö heti mieleinen, vai seuloitko useampaa yksilöä?

Itse kun noita käpistelin, niin löytyi samasta kaupastakin melko vaihtelevat yksilöt. Toisessa body kolmesta "ei niin hyvin keskenään mätsäävästä" palasta ja toisessa body kahdesta palasta sauma nätisti keskellä. Painoero myös oli melko huomattava, ja kevyempi "kaksipalainen" soi enemmän omaan makuun akustisesti voimakkaammin & resonantimmin.

Molemmat olivat kuitenkin otelaudaltaan yms. samalla tavalla passelissa trimmissä, eli valinnaisena lähinnä vain nuo runkopökkelöiden vivahteet.

Kokeilin ensin yhtä fadedia, joka oli ok., mutta tuntuma jäi vähän epämääräiseksi. Ehkä osittain siksi, että kaula oli säätämättä eli ihan luotisuora. Sen verran tuo kitara teki vaikutuksen etenkin soinniltaan, että alkoi kaasutella mahdollinen hyvä yksilö. Sain sitten tuosta viime viikolla Suomeen tulleesta erästä kaksi keppiä varaukseen, joista ostin toisen. Tässä on body yhdestä palasta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)