Aihe: Kitaran kielistä vol.666
1 2
merirosvokissa
04.09.2007 17:09:23
Paksummat kielet on yksi ratkaisu, sitten kannattaa kokeilla Skull Stringsejä, ne Drop-C setti oli ihan jämäkän tuntonen meikästä B:ssä.

Jos kirkkautta hakee soundiin niin mikeilläkin on tekemistä asian kanssa, samaten siitä minkälaisiin asetuksiin vahvari on ruuvattu.

Itselläni on seitsemän kielinen missä 0.09 - .52 ja .60 B:nä, ennen oli .70 B:ssä mutta tatsi oli vähän liiankin jämäkkä, pinchejä oli kovin vaikeaa tehdä, mutta rytmyytyksessä toimi hyvin.
http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal
kipu69
04.09.2007 17:19:02 (muokattu 04.09.2007 17:22:41)
paksumpaa settiä on aina ollukin käytössä. Se on nykyisin vakiintunut suurinpiirtein näin: 60/58/56, 46, 36, 17, 13, 11.
Ghs:n kielet menee tukkoon aika nopeasti, vaikka paskaisilla käsillä ei tule soitettua ja otelaudan puhdistan yleensä kielten vaihdon yhteydessä.

Lähinnä kaipaisi sitä uuden kielen "akustista" soundia joka paistaa särön läpi. Toki tuollainen saundi pysyy jos vaihta joka viikko kielet, tyyristä vaan.
Jotain uutta siis voisi kokeilla. Kokemuksien pohjalta ottaisin ehdotuksia vastaan...
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
DZN
04.09.2007 17:23:37
Elixirit on jäykimmät ja soundiltaan hyvin kirkkaat.
Aka. Dino and 6077dino
oiva tumpeloinen
04.09.2007 17:29:04 (muokattu 04.09.2007 17:30:02)
Elixirit on jäykimmät ja soundiltaan hyvin kirkkaat.

Niistä ei vain sopivaa settiä löydy, jos ei punottu G-kieli kiehdo. Toisaalta, eipä näköjään ole ennenkään mikään paksu setti luutussa ollut kiinni. Mahtaa tuntua löysältä .11-setti b-vireessä. =)
kipu69
04.09.2007 17:33:21
Niistä ei vain sopivaa settiä löydy, jos ei punottu G-kieli kiehdo. Toisaalta, eipä näköjään ole ennenkään mikään paksu setti luutussa ollut kiinni. Mahtaa tuntua löysältä .11-setti b-vireessä. =)
Itse asiassa ei ollenkaan löysä, kun jaksoi muutaman tunnin säätää niin ei edes kielet rämise ja soittotuntuma on helvetin hyvä
"idiootteja on helpompi sietää, jos heitä ei ajattele typerinä ihmisinä vaan poikkeuksellisen lahjakkaina apinoina."
LamaAjanElvis
04.09.2007 17:48:21
Mulla oli joskus pari settiä niitä halpoja rotosoundeja. Ne tuntu suunnilleen yhtä kokoa jäykemmiltä, mitä vaikkapa GHS:ät joita käytän yleensä aina.
Hikinen_Teltta_Blues Sormet lähtee soundista. Kesä on läskien pahinta aikaa, mutta onneks se on kohta jo ohi.
Jaqqi1991
04.09.2007 19:34:20
Kauanko noissa elixireissä pysyy se uuden kielen saundi? Oon noita GHS yleensä ostanut kun ovat niin halpoja 3.29 per setti saitenkatalogissa. Juuri laitan tilausta ja voisi koittaa elixiriä saas nähdä onko se tuon melkein nelinkertaisen hinnan arvoinen
We may be humans, but were still animals
masterhat
04.09.2007 20:01:59
I never dream that I met somebody like you...
Snails against humanity
Humanoid
04.09.2007 20:16:26 (muokattu 04.09.2007 20:18:18)
Vai 11-setti B-vireeseen? Huh. Aika löysää. Kyseessähän on sentään normivire+b-kieli. Eli 10-48 -satsista kun nakkaa ohuimman pois ja lisää pakkaan 0.60-narun, luulisi olevan sopiva tatsi 25,5" -skaalalla :) Mielipideasioita toki.

nimim. dropped-b -vire & baritoniskaala: 13-66.

edit: http://pato.vaala.fi/~humanoid/HumTension02.zip
siitä omatekoinen jännitelaskuri kielille, jos on tarvetta :)
Sami / Ääniportti
LaMotta
04.09.2007 20:27:20

Minun mielestäni ainakin Fenderin ja D'Addarion kielet on GHSsää kirkkaampia soinniltaan.
Levyä on soitettava pirun lujaa, pitäähän naapurinkin kuulla, ei ne seinät siitä hajoo.
darrell
04.09.2007 21:55:03
Kauanko noissa elixireissä pysyy se uuden kielen saundi? Oon noita GHS yleensä ostanut kun ovat niin halpoja 3.29 per setti saitenkatalogissa. Juuri laitan tilausta ja voisi koittaa elixiriä saas nähdä onko se tuon melkein nelinkertaisen hinnan arvoinen

Mulla kesti .11-setti Elixiriä Lespassa päivttäistä soittoa valehtelematta vajaan vuoden. Aluksi epäilytti, mutta miksikäs niitä vaihtamaan, kun soundi kelpaa.

... jotkut Rotot lopetti helähtämisen viikossa.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
M Hossa
04.09.2007 22:00:31
Kandee kokeilla että polttaa vaikka sormenpäät hellan levyllä, niin sen jälkeen Kasitkin on kumman jäykät.
nim. Kokemusta. ;D
Räbbänä
05.09.2007 15:53:13
Vai 11-setti B-vireeseen? Huh. Aika löysää. Kyseessähän on sentään normivire+b-kieli. Eli 10-48 -satsista kun nakkaa ohuimman pois ja lisää pakkaan 0.60-narun, luulisi olevan sopiva tatsi 25,5" -skaalalla :) Mielipideasioita toki.

nimim. dropped-b -vire & baritoniskaala: 13-66.

edit: http://pato.vaala.fi/~humanoid/HumTension02.zip
siitä omatekoinen jännitelaskuri kielille, jos on tarvetta :)

Eipä ainakaan omalla koneellani toimi tuo.
"Te epäuskoiset! Te etsitte saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist." "Ekke Ekke Ekke Ptang Zoo Boing!"
Retard1
05.09.2007 17:01:48
Mulla kesti .11-setti Elixiriä Lespassa päivttäistä soittoa valehtelematta vajaan vuoden. Aluksi epäilytti, mutta miksikäs niitä vaihtamaan, kun soundi kelpaa.

... jotkut Rotot lopetti helähtämisen viikossa.

Itsellä myös Elixirit, en saundien perusteella voi mennä paljoa kehumaan, kokemusta vain näistä ja D'Addarioista enkä mitään eroa ole huomannut tatsissa tai äänessä. Kaksi paksuinta kieltä on jo vaivaisen kuukauden soiton jälkeen jumalattoman rumat noista kohdista mihin pleku yleensä osuu (pinnoite alkaa vissiin kulumaan pois). Eli en nyt oikein muuta tässä voi omien kokemusten perusteella sanoa, kuin että jos "rispaantuneen" näköiset alakielet eivät haittaa niin kokeile Elixiriä. Kehuttuja nämä ainakin ovat.
Se on menoks sano Annie Lennox
Vapour
05.09.2007 17:47:41
Elixireistä vielä sellasta, että jos olet joskus valtakunnan pääkaupungissa vierailulla, niin pistäydy rahatukku kourassa Kitarapajalla Kruunuhaassa. Myyvät eliksiiriä Thomannin hinnoilla, ja saat sieltä mieleisesi kokoonpanon valittua. Itselläni on käytössä custom -setti 11-52, eli normi 11-49, mutta alakerta päivitetty 52:en. siis samaan hintaan 12 euroa mun oma Elixir -custom -setti.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
kipu69
05.09.2007 18:41:10
Elixireistä vielä sellasta, että jos olet joskus valtakunnan pääkaupungissa vierailulla, niin pistäydy rahatukku kourassa Kitarapajalla Kruunuhaassa. Myyvät eliksiiriä Thomannin hinnoilla, ja saat sieltä mieleisesi kokoonpanon valittua. Itselläni on käytössä custom -setti 11-52, eli normi 11-49, mutta alakerta päivitetty 52:en. siis samaan hintaan 12 euroa mun oma Elixir -custom -setti.

saakohan sieltä tilattua haluamaansa kielisettiä? ei nimittäin ole hesassa päin käyntiä tiedossa. Elixirit vaikuttaa kyllä lupaavalta. täältä kuopion paikallisista liikkeistä ei vaan saa irtona ostettua.
kid ego
05.09.2007 18:42:00
Itsellä myös Elixirit, en saundien perusteella voi mennä paljoa kehumaan, kokemusta vain näistä ja D'Addarioista enkä mitään eroa ole huomannut tatsissa tai äänessä. Kaksi paksuinta kieltä on jo vaivaisen kuukauden soiton jälkeen jumalattoman rumat noista kohdista mihin pleku yleensä osuu (pinnoite alkaa vissiin kulumaan pois). Eli en nyt oikein muuta tässä voi omien kokemusten perusteella sanoa, kuin että jos "rispaantuneen" näköiset alakielet eivät haittaa niin kokeile Elixiriä. Kehuttuja nämä ainakin ovat.

Mulla D'Addariot menivät aina ihan tukkoon. En osta niitä enää ikinä ennen kuin mulla on oma kitarateknikko vaihtamassa keliä. Sama Elixirin setti ollut nyt toisessa kitarassa jo joulusta eikä ole huonoksi mennyt. Toki jos vaihtaisin uuden setin, huomaisin varmasti eroa.
"Myös letaali alleeli saattaa olla olemassa heterotsygoottina, homotsygoottina se johtaa yksilön kuolemaan." -Wikipedia
kipu69
05.09.2007 20:35:26
Mulla D'Addariot menivät aina ihan tukkoon. En osta niitä enää ikinä ennen kuin mulla on oma kitarateknikko vaihtamassa keliä. Sama Elixirin setti ollut nyt toisessa kitarassa jo joulusta eikä ole huonoksi mennyt. Toki jos vaihtaisin uuden setin, huomaisin varmasti eroa.

vaikuttaa pitkäikäisille nuo Elixirit. Kestääkö ne siis jokapäiväisessä soitossa noin pitkään??
JR
05.09.2007 21:28:46

Elixirit on kyllä parhaita mitä on tullut testattua. Rispaantuminen tapahtuu about viimeistään kuukauden kahden jälkeen riippuen tatsista ja soittokertojen määrästä.

Noita napsuu poikki vähemmän kuin muita merkkejä mutta napsuu silti joskus.

Ois vielä Clearsound, Snake Oil ja Maxima:t testaamatta kyllä.
"Milk can hurt you"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)