Aihe: Löysittekö mitään DLX:n muuttomyynnistä?
1 2
Bacchus
04.09.2007 17:43:11
Vai on hyvä? Thomannillahan on hyvään hintaan Black Panther 10x7" maple/cherry virveli. Pitäisköhän ostaa. Sais näprättyä jonkun pikkusetin.

http://www.thomann.de/fi/mapex_12x07black_panther_snare.htm

Tarkoitit varmaankin 12"x7" Black Panther?

Itse olen skeptinen noita pikkuvirveleitä kohtaan, enkä usko hehkutusta. Sitten kun olen itse kokeillut, niin tiedän.
Floor Action!
Kärsänpuolikas
04.09.2007 18:49:13
Tarkoitit varmaankin 12"x7" Black Panther?

Itse olen skeptinen noita pikkuvirveleitä kohtaan, enkä usko hehkutusta. Sitten kun olen itse kokeillut, niin tiedän.

Niinpä tarkoitankin. Sama homma vähän, mutta nyt olisi edullista kokeilla, vähän laadukkaampaakin. Pitää miettiä.
korkuinen
Strumbali
04.09.2007 19:56:51 (muokattu 05.09.2007 20:56:05)
Mulla on tommonen 12x7 pantteri. Ainakin omani on ihan hintansa väärti. Laitoin päälle Evansin G2:sen (coated) ja soitin yhden pikkukeikankin sillä. Soundia kehuttiin kysymättäkin. Siitä saa siis ihan tukevankin soundin aikaiseksi, syvyys vaikuttanee asiaan. Itse kiinnostuin tuosta, kun MD:ssä kehuttiin ohi mennen jonkun Mapexin setin testissä. Mitään sika crakkia en ole kokeillut (yksi kerroskalvolla) ja tuskin se herkkyydeltään pääsee aivan noiden metallisten tasolle.

Laitan nyt tähän vielä lisää infoa, mitä skeptisyydessäni "pantterista" tutkin:

-Ensinnäkin kalvot pois ja tutkimaan.

Runko oli suora, viisteet ok - ei nyt ehken täydelliset. Vahasin viisteet. En muista oliko niin, että kalvot napsuivat kiristäessä, eli vahaus oli ihan tarpeen. Alakalvon viiste on minimaalinen ja mattosyvennys oli vähän hukassa.

Arvelin koko "alapään" käsittelyn unohtuneen. Hain tästä selitystä Mapexin sivuiltakin, että minkälainen snare side piti olla, mutta en löytänyt. Kuitenkin virveli pärisee ja tuntuu toimivan normaalisti ilman ylimääräisiäkin pärinöitä.

Voisin tänään vielä tarkistaa, että oliko niin, että syvennys on mutta se on pitkä ja loiva. Tästä on jonkin verran aikaa, kun tuota rassasin.
(1.)
Koneisto oli Ok, ainakin jos muistelee entisaikojen halpisvirveleiden peltisiä kääntövipuja, jotka olivat (huollon puutteen vuoksi) heti mutkalla. Matonsäätö on jopa molemmin puolin ja tuntuu toimivan. Ainakin yläkalvon lugit olivat vähän vinossa oikealle. Sitä hitusen ihmettelin, mutta eipä tuo toimintaan vaikuta, sen verran pienestä vinoudesta oli kyse.

Yläkalvon viiste on perus 45-asteinen. Lakkapinta rungossa oli Ok. Rasvat lugeihin ja soittamaan. Ei mitään hifiä, mutta kokonaisuutena yllättävänkin hyvin satasen arvoinen. Sen saa kuitenkin ihan helposti vireeseen ilman mitään vinkumisia ja vonkumisia.

(1.)
Joo, on siellä syvennys, mutta se on hienovarainen. Eli Mapex ei ole tehnyt valmistusvirheitä ainakaan tämän virvelin kohdalla. ;-)
Bacchus
05.09.2007 11:23:32
Niinpä tarkoitankin. Sama homma vähän, mutta nyt olisi edullista kokeilla, vähän laadukkaampaakin. Pitää miettiä.

Osta pois vain. Varmasti saa myytyä eteenpäin, jos ei miellytä. 12"x7" olisi kyllä itsellänikin ihan harkinnan arvoinen koko kakkosvirveliksi, 10" menee hieman liian pieneksi.
Floor Action!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)