JohnBoner 13.08.2007 23:25:23 | |
---|
Olis tarkoituksen vaihtaa vanha digiraituri läppäri/firewire systeemiin, esim. alesis io/26, presonus firepod tms. Eli rumpuäänityksissä menis 10 raitaa kerralla tai mahd. enemmänkin jos adatilla laajentaisi. Kiinnostaa että minkä tehoinen läppäri pitäisi olla,että äänitys sujuu jouhevasti? Olen nykyään ihan pihalla eri prosessoreista ym. vaikuttavista tekijöistä. Perusmuistia pitäis ilmeisesti olla reilusti mutta mitä prossuja kannattaisi kattoa? Pöytäkoneessa on amd athlon 64 3500+ 2.20 ghz, ja sillä on ainakin jotenkuten onnistunut miksaaminen, viime hommassa oli raitoja yli 30, ja vielä onnistui jotenkin kutenkin. Mites äänittämisen kanssa, riittääkö tuon tasoinen läppis, ja mitkä prossut vastaa tuota tehoa? Auttakee! |
Krister 15.08.2007 19:45:11 | |
---|
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
Cornflake 21.08.2007 21:41:16 | |
---|
Kiinnostaa että minkä tehoinen läppäri pitäisi olla,että äänitys sujuu jouhevasti? Tuntuu olevan kovalevy se pullonkaula noissa. Vuosi pari vanhoilla perushyvillä läppäreillä + 2x Firepodilla ei ole ollut muuta ongelmaa. Eli teho on piisannut (nauhoituskäytössä siis). Ulkoisella USB-kovalevyllä onkin saanut enempi romua talteen kuin läppäreiden omilla. Ihan perusromu ulkoinen USBilätty ottaa tuon +10 raitaa mun kokemuksen mukaan helposti vastaan (44,1 / 16). Muistaakseni jo ihan tuollainen 5500 kiertävä halpisvehje otti 12 raitaa kivuitta. p.s En ole ihan tänvuoden mallien / tykkien läppärien kanssa ollut tekemisissä. Voipi olla että kovalevytkin kiertää jo rivakampaa... I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
jonza 29.08.2007 01:16:28 | |
---|
Pöytäkoneessa on amd athlon 64 3500+ 2.20 ghz, ja sillä on ainakin jotenkuten onnistunut miksaaminen Ittelläni on läppärissä athlon xp-m 2400+ prosessori, ja silläkin menee parikymmentä raitaa efekteineen ihan kevyesti. Kyllä tämänhetken kaikki läppärit jaksaa homman hoitaa. Pidä windowsi vaan siistinä.. Muistia on hyvä olla ainakin giga. Itselläni tosin on vaan puolet siitä, mut hyvin pärjään. Suosittelen silti että gigan tai kaksi tota muistia laittais, jos ei jaksa säätää liikaa. Audiokäytössä kannattaa varoa widescreen-näyttöjä. Minimi resoluutio on mun mielestä 1024x768, mut vastaavissa widescreen-monitoreissa se resoluutio on jotain 1024x600 paikkeilla, eli widescreen ruuduissa minimi on 1280×720. Lisäksi voi osoittautua käteväksi jos siinä on joku liitäntä mihin voi kytkeä ulkoisen monitorin. Kaksi työpöytää on yllättävän näppärä juttu. --------------
http://pohjalla.net/music/hetki.mp3 |
rintapek 29.08.2007 02:11:27 | |
---|
Auttakee! Nyt, ensi vuonna vai viiden vuoden päästä? Potkua pitää olla tänään tarpeeksi, ensi vuonna enemmän ja viiden vuoden päästä voit heittää nykyisillä laitteillasi vesilintua. Jos en väärin muista, niin vuonna -89 digitaaliäänitykset olivat jo arkipäivää. Lisäksi 386- mikro maksoi noin 30- 40 000 mk. Noita ei löydä edes etsimällä enää kirpputoreiltakaan. Edessäni on yksi, joka toimii edelleen. Ei ole musakäytössä, mutta tuo ikivanha Wp on aina vaan se simppelein teksturi, mihin olen törmännyt. One kind of music only - the good kind |
PIM 29.08.2007 07:16:10 | |
---|
Audiokäytössä kannattaa varoa widescreen-näyttöjä. Minimi resoluutio on mun mielestä 1024x768, mut vastaavissa widescreen-monitoreissa se resoluutio on jotain 1024x600 paikkeilla, eli widescreen ruuduissa minimi on 1280×720. Eikös toi 1280x800 ole aika standardi 12" ja 15,4" laajakuvaruuduissa ja 1440x900 isommissa? En ainakaan muista koskaan törmänneenin näissä pienempiin resoihin. |
jonza 30.08.2007 03:02:30 | |
---|
Eikös toi 1280x800 ole aika standardi 12" ja 15,4" laajakuvaruuduissa ja 1440x900 isommissa? En ainakaan muista koskaan törmänneenin näissä pienempiin resoihin. Olen nähnyt ite pari missä on ollut nykyistä wxga-standardia pienemmät resot, mut saattaapa olla että niitä ei enää ole ainakaan uutena markkinoilla. Väittäisin että 4:3 näyttö on joka tapauksessa hyötykäytössä parempi. Jos läppäri ei ole ihan megakokoinen, ni jotkut ikkunat, webbisivut ja ainakin pdf-tiedostojen skaalautuminen ottaa kaaliin jos pystysuunnassa ei ole tilaa --------------
http://pohjalla.net/music/hetki.mp3 |
Tässä kelailin että kai se on parempi hankkia samantien kunnollinen masiina, gigantissa nyt kaupattaisiin toshiban läppistä intelin dual core prossulla aikas edulliseen hintaan. Tollasella luulis jo pärjäävän,vai? Cubase käsittääkseni tukee tota tuplaprossua.Interfaceksi tulee focusriten saffire pro 26 i/o. Mitäs näissä nykykoneissa kannattaa välttää? Onko jotain ilmeisiä pullonkauloja mihin juuttua? Kone tulee aika pitkälti vain äänitys/miksauskäyttöön. |