t-termiitti 01.09.2007 00:32:26 | |
---|
Onko kellään ollut koskaan samaa ongelmaa? Mitä tahansa yrität tehdä niin kohta kaikki se kuulostaa joltain hiton trancelta. Pudotat tempoa ja kikkailet, teet voitavasi pelastaaksesi alukuperäisen idean, jos sitä olikaan - ja taas päädyt sen verran tarttuvaan trance-tykitykseen, ettet edes raaski tuhota sitä koneelta.. En edes pidä trancesta, niin miksi kaikki mitä teen alkaa liian usein, enemmän tai vähemmän kuulostamaan joltain teini-ikäisten huumehörhöjen ibizapaskalta? dipidipidiuudou..boom.. Onko tällainen ongelma yleistä vai vain ihan allekirjoittaneen henk.koht. ongelma? Onko siihen lääkettä? Pitäsikö näitä biisejä yrittää tehdä säädyllisempiinn kellon aikoihin vai mitä pitäisi tehdä? Pitäisikö noiden efektien - ja laillisten päihteiden - käyttöä jotenkin rajoittaa..? Jos tää on yleinen ongelma, niin se selittänee osittain trancen ylitarjontaa markkinoilla - eihän siitä kukaan oikeasti pidä.. eihän? ;-) Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
Milkop 01.09.2007 14:15:48 | |
---|
eihän siitä kukaan oikeasti pidä.. eihän? ;-) Myhiökin huomioon ottaen, vastaan että silti että pidän. Infected Mushroom ja Astral Projection ovat koveutta kumpainenkin. Itse ongelmaa lähtisin ratkomaan vaikka niin, että kuuntelisin jotain ihan muuta kuin yleensä ja nappailisin sieltä ideoita. Tuskin sitä kaikesta trancea tulee tuon jälkeen :) "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
xulu 01.09.2007 17:50:00 | |
---|
Älä tee four to the floor biitin päälle äläkä käytä presettejä. Helpotti itellä tollein. the purity of German electronic music |
MKDELTA 01.09.2007 18:09:20 | |
---|
Älä tee four to the floor biitin päälle äläkä käytä presettejä. Helpotti itellä tollein. Arpeggioiden välttely auttaa kanssa. Itse kun rupean säätämään jotain johon ei liity särö niin helposti rupean vääntämään jotain psytrance/house-crossover-epäsikiötä. Ellen sitten väännä tempoa ylös. Psytrancea kuuntelen, housesta ainoastaan jotain vanhoja acid house biisejä. Ihmeellistä. |
JPQ 02.09.2007 00:46:53 | |
---|
mä taas en pysty tarttuvaa peruspop rallia tekemään kaikesta tulee kauhean progea. ps. sellaista musaa pitäs tehdä mitä syntyy ja tauko voi auttaa huom. arpegioiden käyttö ei oo ongelma.. |
ganesha 02.09.2007 15:42:02 | |
---|
arpeggiaattoreista saa vänkää shittiä ulos kun laittaa tahtilajeiksi esim. 5/4, 7/8, 9/8, 15/16 hehe...viisnepa toimii jopa sillä saatanallisella "four to the floor"-meiningilläkin, seiska-kasi pelaa hyvin kolmijakoisten biittien kanssa ja tuo viimeinen on jo niin zappaa, että ei taatusti kuulosta trancelta. viina. hanuri. ja naiset. |
JPQ 02.09.2007 18:21:21 | |
---|
arpeggiaattoreista saa vänkää shittiä ulos kun laittaa tahtilajeiksi esim. 5/4, 7/8, 9/8, 15/16 hehe...viisnepa toimii jopa sillä saatanallisella "four to the floor"-meiningilläkin, seiska-kasi pelaa hyvin kolmijakoisten biittien kanssa ja tuo viimeinen on jo niin zappaa, että ei taatusti kuulosta trancelta. Lisäksi mä arpegioiksi laskettavia kuvioita rytmitän joskus oudosti eikä taatusti oo trancea vaan sinfoniaa... |
t-termiitti 03.09.2007 10:47:07 | |
---|
Kiitoksia vinkeistä. Rytmityksen ja rytmipuolen monipuolisuudesta ja epätavanomaisuudesta olen yrittänyt pitää huolta - ainakaan lähtötilanteessa minulla ei ole mitään "four to the floor" meininkiä. Kyse on kai jostain salakavalasti ajautumisesta kohti yksinkertaisempaa ja itseääntoistavampaa tyyliä ja rytmitystä ja kohti trancelle tyypillistä äänimaailmaa. Kun tekee aina yhden muutoksen kerrallaan, niin se voi vielä kuulostaa hyvältä - mutta kun näitä tulee lisää samanlaisia, niin muutokset kertautuvat... Joo, onhan sitä hyvääkin trancea, en minä sillä. Ehkä pitäisikin kuunnella sitä enemmän ja yrittää tehdä perästä - luultavasti sitten päätyisin johonkin muuhun. :) Ainakin voisi oppia välttämään juuri niitä tyypillisimpiä piirteitä. Temposynkatuissa efekteissä monissakaan ei voi valita erikoisempia tahtilajeja - se on vähän harmi, sillä se ei vaatisi efektin tekijältä kovinkaan paljoa laittaa vain lisää niitä vaihtoehtoja. Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
Mohla 03.09.2007 11:39:47 | |
---|
Hmm... Jännä juttu. Mä en edes osaisi tehdä trancea. en ole oikein koskaan tehnyt mitään tasabiittiin. Joskus kun olen koittanut, niin en koskaan ole ollut tyytyväien grooveen, en varmaan vaan osaa. Mut jos nyt käsitin oikein niin T-ermiitin saundimieltymykset saattaa olla yksi asia joka ajaa biisejä tuohon suuntaan. Ei siinä varmaan mitään pahaa siis ole, mutta se saattaisi olla syynä tuohon 'ongelmaan'. Mulla lähtee nykyään biisit aika monesti semmoselta Rhodes, Akustisetrummut ja sähkö-/kontrabasso linjalta, ehkä tuolla kokoonpanolla ei sitten eksy niin tranceen kovin helposti :) Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McChartyHousut. |
no en minäkään osaisi menee aina liian progeksi ja klassiseksi/soundtrackiksi tai ambientiksi... |
Torniojaws 06.09.2007 10:17:23 | |
---|
Kokeile pistää bigbeat-rytmisektio ja mukaan vaikka särökitaraa. Johan on trance kaukana :) |
xulu 06.09.2007 16:56:06 | |
---|
Kokeile pistää bigbeat-rytmisektio ja mukaan vaikka särökitaraa. Johan on trance kaukana :) kuulostaa aika hirveeltä.. :( the purity of German electronic music |
MKDELTA 07.09.2007 19:39:52 | |
---|
Kokeile pistää bigbeat-rytmisektio ja mukaan vaikka särökitaraa. Johan on trance kaukana :) Mut sitten siitä tulee breaktrancea säröskittalla jos siihen laittaa vaikka squarepimputuksia. |
JPQ 09.09.2007 01:04:18 | |
---|
kuulostaa aika hirveeltä.. :( riippuu tekijästä ihan vissi. Toinen outo idea heviä näin: oboen ja viulun yhdistelmällä tilukset ja komppikitarana cello ja cembalolla kosketin osuudet... ja rumpuja tarvi muuttaa paitsi vähän maustaa patarummuin... ps. painun pois häiriköimästä. |
krushing 09.09.2007 14:37:43 | |
---|
kuulostaa aika hirveeltä.. :( Kuulostaa Foetukselta :) |
MKDELTA 09.09.2007 16:14:45 | |
---|
Kannattaa myös kokeilla laittaa säröä kaikkeen, sitten tulee korkeintaan hardtrancea. |
sami_sumea 28.09.2007 01:09:53 (muokattu 28.09.2007 01:13:47) | |
---|
http://www.adamantiumstudios.com |
t-termiitti 28.09.2007 21:05:43 | |
---|
Kannattaa myös kokeilla laittaa säröä kaikkeen, sitten tulee korkeintaan hardtrancea. Tuskin se säröstä on kiinni, mutta voisihan tuokin jotain auttaa. Vois lähtee soundit rakentumaan eri suuntiin. Ainakaan mitään kitaroille suunniteltua särö+vahvistinmallinnosta ei ole tullut kokeiltua - kun en ole "kitaramiehiä". Oisko heittää jotain ehdotuksia tällaisista? Ilmaisia tietenkin tässä tapauksessa. Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
MKDELTA 29.09.2007 14:07:03 | |
---|
Tuskin se säröstä on kiinni, mutta voisihan tuokin jotain auttaa. Vois lähtee soundit rakentumaan eri suuntiin. Ainakaan mitään kitaroille suunniteltua särö+vahvistinmallinnosta ei ole tullut kokeiltua - kun en ole "kitaramiehiä". Oisko heittää jotain ehdotuksia tällaisista? Ilmaisia tietenkin tässä tapauksessa. Hmm, Voxengo Boogex. Joskus käytin sitä paljon mutta kitaravahvarinmallintamisesta tulee aika omaleimainen särö. :) Sillä saa muuten suht helposti radiopuhelinvokaalit ja muuta kivaa. Voisi taas vaikka leikkiä sillä joskus. Sitten Smartelectronixin (kirjoitettiinko se noin...) Antilla on se Saro joka on kiva särö, siinä ei tosin hirveästi virittämisen varaa ole. |
85423321 03.11.2007 21:35:10 | |
---|
Heii, onko mikä tahansa biitti breakbeat, jos ei ole four-to-the-floor? |