Marlowe 31.08.2007 21:11:24 (muokattu 31.08.2007 21:12:14) | |
---|
Samaan aikaan lafkoille jäisi enemmän rahhaa rahoittaa näitä pienempiä ja nousevia kykyjä. En tarkoita nyt mitään kommunismia, että kaikille tasapuolisesti, mutta minusta tuo olisi nimenomaan musiikin ja musiikkikulttuurin voitto, kun "levyhyllyillä" olisi muutakin kuin tusinatuotettua kertakäyttöroskaa... En tiedä, millaisia levyjä sinä kuuntelet, mutta minun mielestäni tarjolla on paljon loistavaa musiikkia, eikä koskaan ole tullut sellainen olo, että levy-yhtiöt tuottaisivat pelkkää kertakäyttöroskaa. Ja mitä levy-yhtiöiden toimintaan tulee, niin Love Recordshan toimi aikanaan periaatteella "kovilla menestyksillä rahoitetaan myös pienilevikkisempää musiikkia", ja kokisin saman toiminnan olevan jollakin tavalla voimissaan myös nykyään. "Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
jäykkis 01.09.2007 17:44:34 | |
---|
Hyvää päivää lapset. Mitäs tänne kuuluu? Maailmaltakin kuuluu. Odotettuja uutisia: "Venäläinen musiikkisivusto Allofmp3 ei ole rikkonut Venäjän tekijänoikeuslakeja - Moskovan alioikeuden ratkaisu - 21.08.2007" Ameriikan viihdeteollisuuden riiiaaa on jahdannut verkkomusiikkikaupan uranuurtajaa, Venäläistä Allofmp3'a, pitkään ja hartaasti. Hetkittäin jo näytti että viihdekartelli olisi ottamassa ainakin vieravoittoa, mutta toisin näyttää nyt käyvän. Moskovan alioikeus on todennut, että Mediaservices-yhtiön omistama Allofmp3 toimii maan lakien mukaan ja se saa jatkaa musabisnestä uudistavaa toimintaansa ilman jatkuvaa pelkoa siitä, että rhijaa koputtaa jatkuvasti ovella. Sen sijaan luottokorttiyhtiöt VISA ja Mastercard ovat toimineet solmimiensa sopimusten vastaisesti katkaistessaan maksunvälitykset kyseiselle musiikkikaupalle. VISA-yhtiö onkin aloittanut venäläisen Rosbankin kanssa selvittelytyön miten maksunvälitys uudelleenkäynnistetään. Kokonainen juttu, hela stoori: http://www.iprinfo.com/page.php?pag … ion=details&id=592&offset=0Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Thomy 01.09.2007 22:16:09 | |
---|
Moskovan alioikeuden ratkaisu kertookin kaiken olennaisen asiasta... |
aikavaikea 01.09.2007 22:19:10 | |
---|
kertookin kaiken olennaisen asiasta... Mummiälest paljon hauskempi sanapari oli "Venäjän tekijänoikeuslakeja". No, on joku nähnyt Jetinkin elävänä. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
BubbleBob 01.09.2007 23:10:59 | |
---|
Joo, mietinpä vaan korvauksetta latailua... Mielestäni kyse on moraalista, ei mistään laeista. Musiikintekijän takana vuosi(kymmeni)en harjoittelu ja aika itse kappaleiden/musiikin tekemiseen, kulut instrumenttien, vahvistimien, etc.. hankintaan. Jos tätä yhtään ymmärtää ja arvostaa, niin silloin edes miettii miten toimisi varastamatta toisten työtä. Muurahainen, joka pysyy keolla, ei ymmärrä mistä muut ovat neulaset ja ruuan kantaneet. Äärisosialismia ja öh, yltiöhumanismia on usko jatkuvuuteen korvauksetta. Joo ja se asosiaalinen maalari: Jos mä saisin tän myytyä, ees kossulla. Jos joku ystävällinen Baker-Hacker toimittaisi leipää nettiin. - En mä tätä ranskista olisi muutenkaan ostanut. - Ei nää leivät ole täältäpäin. - Hyvä leipuri saa kuitenkin jonnekin leipiänsä myytyä. - Fiksu duunari lahjoittais leipiänsä ja sithän me ostettaiskin just näitä. - Nää on vaan maistiaisia, jos mä tykkään, mä ostan myös, mutten kyllä just näitä. - Cammoon stupid, ostaksä vielä leipää, ei oo totta! - Ykskään leipuri ei ole kuollut mun ostamattomaan leipään. - Tää parisänky ja noi viinat on hankittu nettileivil. - Oli tasan yks syy hankkia tää VSOP:n kallis tieska ja se on SÄÄSTÖ, kato nyt mä olen säästänyt jo omakotitalon verran ja vuodenvaihteessa mun gigabit kustantaa jo lottovoiton JA ILMASEKSI; kun on tää marvölous citinet! Eriarvoisuutta ilmenee monin eri tavoin. Joitain autoilijoita eivät hallitse samat säännöt kuin muita (ääripääesimerkkinä kortittomat krooniset rattijuopot). Lähes poikkeuksetta on kyse vain ajattelemattomuudesta, eli ei vaan tullut mieleeni, tai enpä ollut ajatellut asiaa noin, tai vanha kunnon mantra: Näin kaikki muutkin. Toki voi eriarvotapaus olla myös poikkeuksellisista sosiaalisista oloista, tai henkisesti epävakaa ja tällaisen ihmisen tavoittaminen on äärimmäisen hankalaa, vaatien lähes poikkeuksetta ammattilaisen apua, sekä häneltäkin usein radikaaleja metodeja, tai vaihtoehtoisesti (jopa) kymmenien vuosien terapiaa :-) Uskominen siihen että olemme eriarvoisia on uskomatonta. Kyse ei ole todellakaan vapauden menettämisestä, vain toisten huomioon ottamisesta ! Floating out of the Screen.. |
möyssy 02.09.2007 00:12:18 (muokattu 02.09.2007 00:32:01) | |
---|
ei mtn ''Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille
miten menetellä helteen tullen.'' |
Hippoman 02.09.2007 17:28:01 (muokattu 02.09.2007 17:28:22) | |
---|
No, parempi latailla ilmaiseksi kuin ostaa piraatteja. Itse tosin tykkään ostaa aitoja levyjä. Mut kahdesta pahasta latailu on mielestäni parempi. Elämä auki...ja ranteet. |
jäykkis 02.09.2007 19:15:45 | |
---|
No, parempi latailla ilmaiseksi kuin ostaa piraatteja. Itse tosin tykkään ostaa aitoja levyjä. Mut kahdesta pahasta latailu on mielestäni parempi. No niin, miten päin sitäkin sitten taas ajattelee. Voihan ajatella myöskin niin, että ostamalla nyt sitten vaikka allofämpäristä osoittaa toivovansa että musapuuhan ympärillä pyörii edes jonkinlainen bisnes, mutta että ei ole valmis maksamaan aivan mitä tahansa mistä tahansa DRM-roskasta - kontra se, että ei ole valmis maksamaan yhtään mitään mistään. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
kimurantti1 02.09.2007 21:59:33 | |
---|
No, parempi latailla ilmaiseksi kuin ostaa piraatteja. Itse tosin tykkään ostaa aitoja levyjä. Mut kahdesta pahasta latailu on mielestäni parempi. Miksi pitäisi valita se toinen parempi paha, kun voi valita musiikin ostamisen aitona? |
Antero-- 02.09.2007 23:27:00 | |
---|
Ei niitä kiinnosta artisti eikä elokuvan tekijät, bisnes ja raha niitä kiinnostaa. :P Surkeita elokuvia tulee niin paljon että oikeasti hyvien elokuvien määrä on prosentuaalisesta todella pieni. Jättää ne surkeat elokuvat katsomatta ja katsoo ja maksaa niistä harvoista hyvistä elokuvista. Mikä on ongelma? Ja 10e leffa lipusta on oikeasti ihan liikaa ja 5e leffa vuokrasta vielä törkeempää ja elokuvia viitsi omaks ostaa, muuta kuin klassikoita, koska ei niitä tule kumminkaan katottua kuin se kerta. Eikös tota leffojakin "vuokrata" netistä? En tiedä missä satut asustamaan, mutta ainakin Helsingin kirjastoista löytyy noin suunnilleen mikä tahansa elokuva jonka vaan haluaa katsoa. Ilmaiseksi, tai sitten 50 sentin varausmaksulla. Antero "Tänään hän soittaa saksofonia ja huomenna hän pettää isänmaansa" |
McNulty 03.09.2007 02:44:03 (muokattu 03.09.2007 02:44:44) | |
---|
Jättää ne surkeat elokuvat katsomatta ja katsoo ja maksaa niistä harvoista hyvistä elokuvista. Mikä on ongelma? Ei kai siinä ongelmaa ole. Kurjaa vain kun useita miljoonia käytetään p*sk*n tekemiseen ja siltä odotellaan samoja myyntilukuja kuin Kummisedältä. Sitten nillitetään kun se ei menestykään ja tämä vieritetään kokonaisuudessaan kapteeni Punapartojen ja finninaamaisten kersojen niskaan, heidän ollessa yhteiskunnan vihollisia #1. En tiedä missä satut asustamaan, mutta ainakin Helsingin kirjastoista löytyy noin suunnilleen mikä tahansa elokuva jonka vaan haluaa katsoa. Ilmaiseksi, tai sitten 50 sentin varausmaksulla. Ne Stadin kirjastot ei paljoa lämmitä jos joku sattuu asumaan Kälviällä tai Perangalla. Ilmeisesti kaikkien tulisi muuttaa Kehä I:n "sille puolelle". Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
Ei kai siinä ongelmaa ole. Kurjaa vain kun useita miljoonia käytetään p*sk*n tekemiseen ja siltä odotellaan samoja myyntilukuja kuin Kummisedältä. Sitten nillitetään kun se ei menestykään ja tämä vieritetään kokonaisuudessaan kapteeni Punapartojen ja finninaamaisten kersojen niskaan, heidän ollessa yhteiskunnan vihollisia #1.
Ne Stadin kirjastot ei paljoa lämmitä jos joku sattuu asumaan Kälviällä tai Perangalla. Ilmeisesti kaikkien tulisi muuttaa Kehä I:n "sille puolelle". Joo kyllä, mutta älkää Porvooseen tulko. Tänne ei enää mahu. "Siirryn digihanuriin sinä päivänä, kun analogiset hanurilähetykset lopetetaan." -Qsine |
Lennu 03.09.2007 11:50:09 | |
---|
Joo kyllä, mutta älkää Porvooseen tulko. Tänne ei enää mahu. edit: ja kirjastotkin on aina tyhjät "Siirryn digihanuriin sinä päivänä, kun analogiset hanurilähetykset lopetetaan." -Qsine |
jäykkis 03.09.2007 14:02:05 | |
---|
Miksi pitäisi valita se toinen parempi paha, kun voi valita musiikin ostamisen aitona? Pulmuset, minä ja sinä, mehän ostetaan tietenkin kalleimmalla mitä mistään löytyy, me kun tykätään niin kovasti niistä bändeistä ja halutaan tukea. Suuremmassa mittakaavassa markkinatalous nojaa kuitenkin kohtalaisen vahvasti halvemmalla-enemmän kivijalkaan ja siinä ei paljon hyväntekeväisyys lämmitä. Muut keinot on löydyttävä ja siinä asiassa p2p-verkoilla ja allofämpäreillä on tärkeä hanurillepotkijan rooli. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Marlowe 03.09.2007 15:24:44 | |
---|
Pulmuset, minä ja sinä, mehän ostetaan tietenkin kalleimmalla mitä mistään löytyy, me kun tykätään niin kovasti niistä bändeistä ja halutaan tukea. Ei osteta kalleimmalla, vaan halvimmalla mistä löytyy - ja aika edullisesti olen pystynyt omaa ainakin hyllyäni kartuttamaan - koska tykätään niistä bändeistä. Jos ei tykätä, niin ei sitten osteta eikä kuunnella. Ja jos halutaan pelkästään kuunnella, niin lainataan kaverilta, kirjastosta tai kuunnellaan laillisia reittejä pitkin netistä. Ja hyvin on pärjätty. "Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
Feggy 03.09.2007 15:42:46 (muokattu 03.09.2007 15:45:27) | |
---|
|
Marlowe 03.09.2007 17:15:57 | |
---|
kovalevymusiikin harrastajille pitäisi hoitaa järkevä laillinen väylä hoitaa musiikkinsa. Jep. Paino sanalla laillinen. "Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane / but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
jäykkis 04.09.2007 07:42:54 | |
---|
Jep. Paino sanalla laillinen. Täh? Jos viittaat tähän alloffiin, niin miten kauppapaikka tästä enää laillisemmaski tulee? Asia on vuosien mittaan tutkittu viranomaisten toimesta useampaa kertaa ja nyt sama asia on todettu raastuvassa. Viimeistään tämän käsittelyn jälkeen tämän kaupan väittäminen laittomaksi on turhaa. Joka ostaa, se ostaa, eikä faktisesti tee mitään laitonta. Joka väittää sitä laittomaksi, niin tekee saman kuin viihdeteollisuus, tökkää sormensa rystysiä myöden korviin ja lukee jotain liturgiaa kuin äärilahkolainen. Ei ole vielä montaakaan kuukautta kun esim. Feggy vielä vakuutteli kuinka viinyylin lisäksi CD on ainoa oikea formaatti ja kuinka sen alin käyvä hinta on 15 euroa. Nyt hän sanoo, että voisihan sitä sentään jonkunlainen kovalevy-vaihtoehtokin olla olemassa... Tämä asennemuutos on tulosta siitä tärkestä sparrailutyöstä jota allof ja vertaisverkot tekevät. Kunnia sille jolle kunnia kuuluu. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |
Feggy 04.09.2007 08:24:20 | |
---|
Ei ole vielä montaakaan kuukautta kun esim. Feggy vielä vakuutteli kuinka viinyylin lisäksi CD on ainoa oikea formaatti ja kuinka sen alin käyvä hinta on 15 euroa. Nyt hän sanoo, että voisihan sitä sentään jonkunlainen kovalevy-vaihtoehtokin olla olemassa... Muistisi on lyhyt ja vääristynyt. All of Mp3 on kenen tahansa aivojaan käyttävän näkökulmasta sellainen paikka, josta on syytä pysyä kaukana. |
Chemo 04.09.2007 08:44:36 | |
---|
kovalevymusiikin harrastajille pitäisi hoitaa järkevä laillinen väylä hoitaa musiikkinsa. Just eilen latasin iTunesista Bad Religionin uuden lätyn. Ihan laillista, tietääkseni, helppoa ja jopa edullista. Lähi-Prismassa toi olis ollut cd:nä jotain 22 EUR, iTunesissahan levy maksaa 9,99. Mä sanoisin tuota siis järkeväksi lailliseksi väyläksi. Ja onhan noita kait muitakin. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |