Aihe: Roland SRX-11 laajennuskortti
1
Petrucciani
01.09.2007 10:39:54
Tervehdys. Onkohan kellään kokemusta suht uudesta pianokortista SRX-11 ja varsinkin verrattuna Roland RD-700SX:n pianosoundeihin. 700SX:n pianot on hyviä (ja parantuneet vanhaan 700:een nähden) mutta esim. keikkakäytössä niihin liittyy tiettyä problematiikkaa. Antaako tuo kortti jotain parannusta?
Nakkiso
02.09.2007 12:12:20
Tervehdys. Onkohan kellään kokemusta suht uudesta pianokortista SRX-11 ja varsinkin verrattuna Roland RD-700SX:n pianosoundeihin. 700SX:n pianot on hyviä (ja parantuneet vanhaan 700:een nähden) mutta esim. keikkakäytössä niihin liittyy tiettyä problematiikkaa. Antaako tuo kortti jotain parannusta?

Mä oon käsittänyt, että 700SX:ssä on hyvin pitkälti samat pianosoundit. Mulla on toi SRX-11, mutta jotenkin en livenä silti saa ihan hirveen hyviä pianosoundeja, vaikka kuulokkeilla kuulostaakin hyvältä. Se on mulla XV-3080 modulissa, mikä kai saattaa myös vaikuttaa siihen soundiin.
Petrucciani
02.09.2007 18:54:48
Mä oon käsittänyt, että 700SX:ssä on hyvin pitkälti samat pianosoundit. Mulla on toi SRX-11, mutta jotenkin en livenä silti saa ihan hirveen hyviä pianosoundeja, vaikka kuulokkeilla kuulostaakin hyvältä. Se on mulla XV-3080 modulissa, mikä kai saattaa myös vaikuttaa siihen soundiin.

Hmm. Voisko olla samantapaista ongelmaa jonka havaitsin hankittuani RD-700SX:n ja koskee nimenomaan akustisia pianosoundeja: 700SX:n multisamplatut pianosoundit vaativat stereomonitoroinnin jotta kuullostavat hyvältä. Aiemmin (RD-600 tai RD-700) pärjäsin aivan hyvin yhdellä monitorilla. Ja kuten todettu, toi ongelma koskee ainoastaan ac.pianoja, ei muita soundeja. Eli ilmeisesti tuo SRX-11 kortti ei tätä ongelmaa poista. (Toisaalta oon todennut että 700SX:n pianot kuullostavat hyviltä ulospäin eli ongelma on tuo oma monitorointi)
JPQ
02.09.2007 20:05:56

No alesis qs6.1 ja yamaha s30 stereo pianot kun kuutelee vain toista kanavaa on tosi p*s*an kuuloisia sillain. alkaa kuulostaa kotikosketin soittimelta sillain vaikka eräs niistäkin sisälsi stereopianon mutta sitä ei samalla tapaa stereoksi tajunnu.
5player
03.09.2007 01:08:39

Ostin Rolandin XV-2020 modulin ja siihen SRX-11 kortin tarkoituksena laittaa ne Yamaha S30:n perään ja siinä se mulla parhaiten toimiikin, paremmin kuin PSR-3000 lla. Ihme kyllä Yamaha P-120 pianolla joutuu hakkaamaan tosi lujaa että saa ne kolmos- ja nelos-samplet soimaan. Normaalisti soitetttaessa saundaa liian pehmeältä. Luureilla kuulostaa parhaalta.
Bronks
03.09.2007 09:15:20

Ostin Rolandin XV-2020 modulin ja siihen SRX-11 kortin tarkoituksena laittaa ne Yamaha S30:n perään ja siinä se mulla parhaiten toimiikin, paremmin kuin PSR-3000 lla. Ihme kyllä Yamaha P-120 pianolla joutuu hakkaamaan tosi lujaa että saa ne kolmos- ja nelos-samplet soimaan. Normaalisti soitetttaessa saundaa liian pehmeältä. Luureilla kuulostaa parhaalta.

Säädä koskettimiston herkkyyttä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)