Aihe: Kaikki omat cd-levyt mp3:ksi
1 2
InYourFace90
31.08.2007 20:10:57
Sitten vielä yksi tyhmä kysymys: Miten saa noi .m4a muodot muutettua johonkin järkevämpään? En oikein tajua näistä...
Up The Irons!
jhoo
31.08.2007 23:30:50
Sitten vielä yksi tyhmä kysymys: Miten saa noi .m4a muodot muutettua johonkin järkevämpään? En oikein tajua näistä...

Vaikka sillä iTunesilla: asetukset->lisäasetukset->tuominen, valitse formaatiksi mp3, sitten vaan täytyy hakea ne m4a tiedostot iTunesiin, valita kaikki ja "muuta valinnan kohteeksi mp3". Mietin tässä, että osaisikohan se tuolla tavalla nimetä sitten ne mp3-tiedostot automaattisesti uudelleen nimen ja artistin mukaan.. kannattaa kokeilla!
"Jotta voisin paremmin syödä sinut!" sanoi isoäiti ja nauroi, kunnes halkesi.
Izer
01.09.2007 00:13:47
Kyllä ne tavallaan saa... pitää olla "näytä piilotetut kansiot" asetuksista ja jostain iPodin Music-kansiosta löytyy sit ne biisit... mutta tiedostonimenä jokasessa joku =9490afbjoarbguorbu408yfubo.mp3... id3-tagit kyllä niistä löytyy, ja niistä saa kappaleet yksilöityä, mutta onhan se vähän homma luoda musiikikirjasto uudestan tällä tavalla...

Yamipodilla (http://www.yamipod.com/main/modules/home/) nuo taisi saada siirrettyä ihan suoraan ilman kikkailua. En ole kyllä 100% varma, kun siitä on jo aikaa kun tuota kokeilin.
Ridin' with the wind!
John Titor
01.09.2007 00:47:08

Tr!!

Tänään alkoi melkoinen urakka. Ajattelin siirtää kaikki hiukan alle 400 cd-levyä ämpeekolmosiksi kotikoneelle. Paljon mukavampaa ja nopeampaa kuunnella musiikkia kovalevyltä kuin aina hakea (1 metrin päästä) kirjahyllystä levy koneelle.

Urakkaa siirsi pitkään se, että en keksinyt tapaa millä moinen projekti saataisin helpoiten tehtyä. Cool Edit Prolla olen joskus biisejä konvertoinut, mutta onnettoman hidasta touhua on se ollut. Kaverin luona kävin eilen kylässä ja avot!! I-tunesilla ei mene kuin muutama minuutti per levy ja sen lisäksi vielä nimeää kaikki biisit.

Onko muut tehneet samoin/eri tavoin/nopeammin/hitaammin?

t. Köpe

Joku jo puhuikin Media Playerista, mutta siis tosiaan, tuolla Windowsin omalla ohjelmalla on ihan helevetin näppärä ripata levyt koneelle ja se on valmiiksi jo melkein jokaisen PC:ssä. Senkun määrittää korkeimman laadun valmiiksi (wma tai mp3), pistää levyn sisään, määrittää automaatioksi levyn kopioimisen ja avot, levy siirtyy koneelle alta aikayksikön aina kun semmoisen työntää koneeseen. Netistä löytyvät levytiedotkin niin ei tarvitse kirjoitella, paitsi jos tykkää että kaikkien tiedot on merkitty samalla tavalla.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Skige
01.09.2007 10:52:48
Tähän väliin kysyn, vaikka ei liity koko aiheeseen: Voiko iPodista siirtää mitenkään musiikkia koneelle? Laitoin kaikki levyt vanhalle koneelle ja siitä iPodille, mutta sitten kone meni paskaksi ja uudelle olisi kiva saada musat. Vähän vaikeaa vaan laittaa levyjä koneelle uudestaan, kun suuri osa levyistä oli kaverin/kirjaston...

Tässä ohjelma, joka tekee tuosta siirtämisestä rahtusen helpompaa:

http://www.softpedia.com/get/IPOD-T … S/Multimedia-IPOD-tools/iDump.shtml
Ziggy Bubba
01.09.2007 11:37:44

Saahan iTunesillakin mp3-muotoon, Mutta se aac-formaatti on kehittyneempi ja pakkaa tehokkaammin äänenlaadun kärsiessä vähemmän.

Tämän olen myös ite huomannut. Alkuun nimittäin lykkäilin levyjä tyytyväisenä 128-laadulla iPodiin, enkä vieläkään huomaa oikein eroa noiden ja uudempien 192:sten välillä... Noissa ei mene ne ylimmät diskantit samalla tavalla "huojumiseksi" (kts. rumpujen pellit) kuin mp3:sissa.
You said a' what now?
Herba
01.09.2007 12:10:54
Terve.

Antakaas vinkkejä mikä olis juuri kyseiseen hommaan kätevä softa. Mulla on tollanen Creativen zen v-plus mp3-soitin ja ihan perus-pc winxp:lla. Vasta hiljattain ekan mp3-soittimeni sain ja en oo oikein perillä näistä kuvioista.

Ja tietty olis kiva, jos se osais hakea netskusta nimet ja muut automaagisesti. Ja helppokäyttöisyys on plussaa.

Itelläni on tuo sama soitin ja käytän ihan sitä soittimen mukana tullutta ohjelmaa, Zen V Series Media Explorer. Hakee levyn tiedot ja voi ite päättää haluaako ne biisit pelkästään soittimeen vai myös koneelle. Mulla on sen verran vähän tilaa koneella että laitan biisit suoraan soittimeen ja tökkään sen koneeseen kiinni kun haluan kuunnella niitä.
Miks nää laulajat kuulostaa aina siltä ku niil olis jotain ongelmia -Wahi
Chemo
01.09.2007 13:05:20

Saahan iTunesillakin mp3-muotoon, Mutta se aac-formaatti on kehittyneempi ja pakkaa tehokkaammin äänenlaadun kärsiessä vähemmän.

Niinpä joo saakin, ei oo vaan tullut käytettyä. Joskus olen kääntänyt musaa iPod-muodosta mp3:ksi Nerolla.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
krautio
01.09.2007 13:20:27 (muokattu 01.09.2007 13:21:48)

Juuri tein A/B testiä Pink Floydin Comfortably Numbilla mp3:en (320kbit) ja cd:n välillä. Kaiuttimina Genelcin 8030A:t. Vaikka kuinka tarkasti kuuntelen, en huomaa mitään eroa kummankaan tallennusmuodon välillä. Kummankin perusteella voin kuitenkin sanoa, että "Gilmour is God".

Jos tätä ketjua lukee alan ammattilaiset, niin laittakaa lyhyt referaatti, mitä eroa te kuulette ämpeekolmosen ja cd:n välillä.

t. Köpe
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
lxi
01.09.2007 15:29:21
Itse olen tehnyt saman projektin koko levyhyllylle joitakin vuosia sitten, työvälineinäni CDex, LAME-enkooderi ja kohtuullisen kovan luokan variable bit rate -äänenlaatu. MP3:ksi sen takia, että kannettava soitin ei syö kovin montaa tiedostoformaattia. Olen sen verran puurokorva, etten kuule vähänkään korkeampien bitratejen välistä eroa yhtään missään. Toisaalta paskalla enkooderilla ei kovakaan bitrate auta.

Sittemmin jokainen uusi levy on käynyt läpi saman käsittelyn heti kotiin kantamisen jälkeen, joten "kovalevyhylly" on aina ajan tasalla.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
-Henri-
01.09.2007 16:34:42
Nimimerkki "80-luvulla tekniikan kehityksen kärryiltä pudonnut" maaseudulta kysyy, että onko Media Playerilla ämpeekolmosten tekeminen jotenkin ratkaisevasti vaikeampaa tai hitaampaa kuin noilla muilla ohjelmilla ja voiko Media Playerilla tehdyt ämpeekolmoset siirtää mp3-soittimeen?

Itse ainakin käytän WMP kun kopioin levyt koneelle. Sen nopeudesta muihin verrattuna en tiedä, koska en joudu koskaan kovinkaan montaa levyä kopioimaan, koska laitan ne levyt koneelle heti, kun olen tullut kaupungilta kotiin niiden kanssa, enkä osta yleensä kolmea levyä enempää kerralla.

Ja tietenkin ne saa laitettua mp3-soittimelle. Ei ne eroa mitenkään jollain toisella ohjelmalla ripatuista mp3:sista.

(Ja mainittakoon vielä, että vasta WMP:n kymppiversiossa on mahdollista ripata mp3-muodossa.)
Etsivä löytää, käytä Hakua! || Ostapa tästä Sabian AA 16" Rock Crash!
Torniojaws
01.09.2007 18:24:13 (muokattu 01.09.2007 18:26:36)

Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal]
Mika Antero
01.09.2007 18:25:51
Ja tietenkin ne saa laitettua mp3-soittimelle. Ei ne eroa mitenkään jollain toisella ohjelmalla ripatuista mp3:sista.

Minä kiitän.
...rusahteli särkyessään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)