Aihe: Laulukamat vai pikku PA?
1 2
Pieni rumpalipoika
27.08.2007 13:48:46

Mä en tarkkaan tiedä kaikkia metal musan lajeja, mutta eihän sellaisessa "ÖY ÖY ÖYÖYÖY ÖÖÖÖ" örinähevissä ainakaan watteja voi paljonkaan tarvia sillä örinä vaan parantuu kun ääni sopivasti säröytyy. Vanhalla putkivahvarilla pitäs sujuu sellaisen laulaminen maan mainiosti.

Sait plussan!

Hoho.
Rummut nurin ja nussimaan!
Simo78
27.08.2007 14:15:33
Mä en tarkkaan tiedä kaikkia metal musan lajeja, mutta eihän sellaisessa "ÖY ÖY ÖYÖYÖY ÖÖÖÖ" örinähevissä ainakaan watteja voi paljonkaan tarvia sillä örinä vaan parantuu kun ääni sopivasti säröytyy. Vanhalla putkivahvarilla pitäs sujuu sellaisen laulaminen maan mainiosti.

megafoonikin varmaan toimisi hyvin?
Kefiiri
27.08.2007 14:20:41
megafoonikin varmaan toimisi hyvin?

Semmoinen sähkötön peltitötterö olisi örinäjehuille vallan omiaan. Suotta törsätään watteja turhanaikaiseen moikinaan, jota sitten joudutaan kuuntelemaan korvatulpat päässä.
ruudex
31.08.2007 18:00:15
Arvioni mukaan noin 80% palstan riidoista käsittelee sanoja ja miten ne ymmärretään. Loput on itse asiaa.

Jeps, täällä on osa niin kurkoa porukkaa jotka luulevat olevansa audion ylimpiä guruja että valitettavasti liian iso osa menee paskanjauhamiseen. Kas kun kunnia-asiat pitää hoitaa aina ennen varsinaista asiaa :)
LHU
31.08.2007 20:12:57
Jeps, täällä on osa niin kurkoa porukkaa jotka luulevat olevansa audion ylimpiä guruja että valitettavasti liian iso osa menee paskanjauhamiseen. Kas kun kunnia-asiat pitää hoitaa aina ennen varsinaista asiaa :)

Ne "gurut" sentään puhuu nimillään täällä. Ja allekirjoittaa sanomansa. Ja vastaa sanomisistaan.
multipaavo
01.09.2007 00:46:24

Arvioni mukaan noin 80% palstan riidoista käsittelee sanoja ja miten ne ymmärretään. Loput on itse asiaa.

Voi olla, voi olla...mutta :-)
Termistö on melko tärkeetä tälläkin alalla. Juu eihän tässä aivokirurgeja olla, mutta jos kysymyksessä oleva termi on väärä niin se johtaa näennäisesti vääränlaiseen vastaukseen. Joten sitten selvitellään, että mitä oikeastaan kysyttiin. Tämä ketju ainakin ottaa kantaa juuri siihen hommaan, ikävä kyllä laulukamojen ja pikku-pa:n ero on veteen piirretty viiva...

-Paavo
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein
ruudex
01.09.2007 07:03:46 (muokattu 01.09.2007 07:05:09)
Ne "gurut" sentään puhuu nimillään täällä. Ja allekirjoittaa sanomansa. Ja vastaa sanomisistaan.

Eipä se paljon viestin asiasisältöä paranna oli nimimerkki mikä tahansa ja omalla nimellä eli ei. Edelleenkin kyse on asioista eikä nimimerkeistä - toivottavasti. Tosin ilmeisesti joillekin nimimerkki on tärkeämpi.
ruudex
01.09.2007 07:08:12 (muokattu 01.09.2007 07:54:27)
Voi olla, voi olla...mutta :-)
Termistö on melko tärkeetä tälläkin alalla. Juu eihän tässä aivokirurgeja olla, mutta jos kysymyksessä oleva termi on väärä niin se johtaa näennäisesti vääränlaiseen vastaukseen. Joten sitten selvitellään, että mitä oikeastaan kysyttiin. Tämä ketju ainakin ottaa kantaa juuri siihen hommaan, ikävä kyllä laulukamojen ja pikku-pa:n ero on veteen piirretty viiva...

-Paavo

Olen samaa mieltä ja kun puhutaan vielä äänestä joka on aikas subjektiivinen asia koska jokainen kuulee sen miten kuulee ja mieltyy siihen eri tavalla eli ei niin arviointi on helvetin vaikeaa. Mutta silti ja tästä syystä ei kenenkään kannattaisi minusta aukoa poskeaan liian jumalalliseen sävyyn ja jakaa absoluuttisia totuuksia jos kyse ei ole fysikaalisista faktoista.
Reddie
01.09.2007 12:11:08
Kyllä se näin on, että alalla kuin alalla on hyvä hallita alan termit, ettei tule väärinkäsityksiä. En ole vielä jonkun alan koulua käynyt, missä ei varta vasten opettetaisi termistöä.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
sormunen
01.09.2007 13:09:35
ruudex:Mutta silti ja tästä syystä ei kenenkään kannattaisi minusta aukoa poskeaan liian jumalalliseen sävyyn ja jakaa absoluuttisia totuuksia jos kyse ei ole fysikaalisista faktoista.

No tsekkaapa huviksesi toi sun itsesi aloittama ketju, missä sä hait kamoja playbacktoistoon. Vasta sivulla neljä käy ilmi, että sä et tarkoita ollenkaan playbackia vaan ihan tavallista baarin taustamusaa. Siihen asti jengi oli yrittänyt neuvoa sulle PA-kamoja, kun sä oikeesti tarvitsisit vain läjän tannoytyyppisiä stereokajareita ja ehkä dj-soittimet, jos haluat vaihtelua tietsikan kovalevyltä dj Rick Randomin soittamaan MP3-musaan. Kaikki tää turha sälä olisi jäänyt välistä pois, jos sä olisit hallinnut sen verran termejä, että olisit osannut kertoa tarpeesi heti etkä tinkaamisen jälkeen.
ruudex
01.09.2007 13:22:52 (muokattu 01.09.2007 13:25:48)
ruudex:

No tsekkaapa huviksesi toi sun itsesi aloittama ketju, missä sä hait kamoja playbacktoistoon. Vasta sivulla neljä käy ilmi, että sä et tarkoita ollenkaan playbackia vaan ihan tavallista baarin taustamusaa. Siihen asti jengi oli yrittänyt neuvoa sulle PA-kamoja, kun sä oikeesti tarvitsisit vain läjän tannoytyyppisiä stereokajareita ja ehkä dj-soittimet, jos haluat vaihtelua tietsikan kovalevyltä dj Rick Randomin soittamaan MP3-musaan. Kaikki tää turha sälä olisi jäänyt välistä pois, jos sä olisit hallinnut sen verran termejä, että olisit osannut kertoa tarpeesi heti etkä tinkaamisen jälkeen.

Heh heh, olishan se kivaa jos kaikki olis näin helppoo. Mutta onneksi sä hallitset termit. :)
Hulkko
01.09.2007 14:35:34
Tavallaan offtopikkia.

Kandee kans muistaa, että poskisolistille on harvemmin hommia. Et josko pidettäis kuitenkin edes jonkinnäkönen toisen kunnioitus mukana näissä teksteissä. Vaikka netissä voikin kirjoittaa mitä tahansa, ainakin nimimerkin turvin, niin sama ei päde IRL. Et sä voi mennä aukomaan päätäs omista mieltymyksistäs kellekään, oli ala mikä tahansa.

Heh, ei edes sitä 0,2c, mut jotain.
Reddie
01.09.2007 14:43:45
Hulkko speaks the truth
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
sormunen
01.09.2007 19:32:02 (muokattu 01.09.2007 19:33:03)
Heh heh, olishan se kivaa jos kaikki olis näin helppoo. Mutta onneksi sä hallitset termit. :)

Niin, toi oli vain yksi konkreettinen esimerkki. Ei kannata tehdä asioista turhan vaikeita. Jää enemmän aikaa ja energiaa fiilistelyyn. Enkä mä(kään) automaattisesti ole mitään hallinnut. Mutta mä olen opetellut ja jos olen tiennyt, etten tiedä, olen kysynyt. Sen voin kumminkin sanoa, että tolla hihittelyllä eivät asiat sullekaan aukee.
ruudex
01.09.2007 20:36:28
Niin, toi oli vain yksi konkreettinen esimerkki. Ei kannata tehdä asioista turhan vaikeita. Jää enemmän aikaa ja energiaa fiilistelyyn. Enkä mä(kään) automaattisesti ole mitään hallinnut. Mutta mä olen opetellut ja jos olen tiennyt, etten tiedä, olen kysynyt. Sen voin kumminkin sanoa, että tolla hihittelyllä eivät asiat sullekaan aukee.

vaan ne aukee sitten...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)