Bacchus 09.05.2007 16:34:28 | |
---|
Tuota CS kalvoa ei Thomanilla ole 13'' Jordison virveliin. Onko se niin että tuo dot kohta on siis paksumpi kuin muu virvelin osa, ja jos siihen lyö niin kuuluu eri ääni kuin sivuilta ? Virvelistä kuuluu joka lyöntikohdasta eri ääni, joten sillä ei ole merkitystä. Sehän vaatii osumatarkkuutta pirusti :) No, eipä juuri.;) Shitmanekinkin suosittelema Ambassador coated toimii myös varmasti hyvin. Anti-Matter Manifesto |
MetalMancer 13.05.2007 13:00:18 | |
---|
Mites Remon Powerstroket tomeihin? Forgot my attitude? |
isoaarne 14.05.2007 19:05:43 (muokattu 14.05.2007 19:07:13) | |
---|
Mites päällystetty yksikerroskalvo (ambassador/g1 coated) 22" basariin lyöntipuolelle? Avoimempi, "soivampi" soundi basarista? Kokemuksia? :) "Don't be afraid to hit the drums. Play with authority." -Mike Terrana |
Lehtikumpu 14.05.2007 23:52:12 | |
---|
Mites päällystetty yksikerroskalvo (ambassador/g1 coated) 22" basariin lyöntipuolelle? Avoimempi, "soivampi" soundi basarista? Kokemuksia? :) Luulisi tekevän ainakin huopanuijasta selvää..? OvvOvvOvvOVooVooVoo |
Simbe 15.05.2007 00:37:44 (muokattu 15.05.2007 00:38:57) | |
---|
Mites päällystetty yksikerroskalvo (ambassador/g1 coated) 22" basariin lyöntipuolelle? Avoimempi, "soivampi" soundi basarista? Kokemuksia? :) Toimii loistavasti. Jos virittää tosi löysälle, niin vastaavaa losahdusta ei mistään demppikalvosta kaiveta. Soiva vire on tällä nätti myös. Saa olla muuten aika heikko huopanuija, jos kalvo sen syö... Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä. |
isoaarne 15.05.2007 14:11:23 | |
---|
Toimii loistavasti. Jos virittää tosi löysälle, niin vastaavaa losahdusta ei mistään demppikalvosta kaiveta. Soiva vire on tällä nätti myös. Saa olla muuten aika heikko huopanuija, jos kalvo sen syö... Niin ja onhan Falam Slam -lätkä keksitty, tiedä tosin sitten miten pysyy kiinni siinä pinnoitteessa... Rupesi vaan kiinnostamaan avoimempi/laajempi ja "soivampi" basarisoundi vanhoja rokkilevyjä kuunnellessa. :) "Don't be afraid to hit the drums. Play with authority." -Mike Terrana |
oikkeli 31.08.2007 17:41:26 | |
---|
Moroo Rumpuihin uusia kalvoja olen ostamassa ja tarvitsisin apua niiden valitsemisessa. Thomannilta olen tilaamassa ja lähinnä remon kalvoja olen katellu. Tosiaan ongelma on etten tiedä kalvoista paljoakaan ja toinen "melko" suuri ongelma on etten tiedä vanhojen rumpujeni tuumakokoja :D Mitataanko ne sivusta sivuun ilman kalvoa? 10" splash menee just pikkutomin vanteen sisäpuolelle. Onko tomi siis 10 tuumainen? :) Auttakaa kun tiedätte asioista kiitos!:D Musiikki.. se on hyvin jännä. |
Nolte 31.08.2007 18:00:15 | |
---|
Moroo Tere! Rumpuihin uusia kalvoja olen ostamassa ja tarvitsisin apua niiden valitsemisessa. Thomannilta olen tilaamassa ja lähinnä remon kalvoja olen katellu. Itse ottaisin tomeihin lyöntikalvoiksi joko Remo Emperorit tai Evans G2:set. Resokalvoiksi sitten joko kirkas Remo Ambassador tai kirkas Evans G1. Lyöntikalvot siis 2-kerroskalvoja, resokalvot 1-kerroskalvoja. Tuollainen kombinaatio (kumpi tahansa noista kahdesta) on hyvin yleispätevä ja sillä saa rummut jytisemään (tai lätisemään, riippuu virityksestä) jossain määrin, mutta silti niihin jää sopivasti sointiakin. Oikein hyvä. :) Jos haluat enemmän soivuutta rumpuihisi, ota lyöntikalvoiksikin 1-kerroskalvot. Siis samat, kuin esimerkin resokalvot. Mitataanko ne sivusta sivuun ilman kalvoa? Kyllä. 10" splash menee just pikkutomin vanteen sisäpuolelle. Onko tomi siis 10 tuumainen? On. .fhgkjlsdfgnakjlrghkjdf!!! |
Musiikki.. se on hyvin jännä. |
Nolte 31.08.2007 19:58:57 (muokattu 01.09.2007 10:37:10) | |
---|
Ok mitäs suosittelisit virveliin? Tämä virveliin alle: http://www.thomann.de/fi/remo_ambacl14reso.htm Tämä olisi se kaikkein yleisin valinta päälle: http://www.thomann.de/fi/remo_ambaco14.htm Tätäkin moni käyttää, jos haluaa vähän lyhyempää ja jytäkämpää sointia: http://www.thomann.de/fi/remo_csco14.htm Noilla kalvoillahan on ilmeisesti kappale hinta? http://www.thomann.de/fi/remo_pin_stripe_coated_10_fell.htm esim jos tuommosen tilaa niin tulee yksi kalvo, eikä kahta? Meinaan ylä- ja alakalvoa. Jep. Ala- ja yläkalvot myydään erikseen niin virveleihin, tomeihin kuin basariinkin. Jos basarin kalvoista kysyisit, niin sanoisin, että ainakin nuijapuolelle kirkas Remo Powerstroke3 http://www.thomann.de/fi/remo_powerstroke_clear_22.htm. Etupuolelle sitten maun mukaan vaikkapa myös Powerstroke3 http://www.thomann.de/fi/remo_power_stroke_black_fell_22.htm(väri maun mukaan) tai Ambassador http://www.thomann.de/fi/remo_ambassador_coated_22_fell.htm. Powerstroket molemmin puolin on aika kallis ratkaisu, mutta soundi on jytisevä ja hyvä. Ambassador etukalvona basari soi pidempään, joten demppaaminen (tyyny rummun sisään tjs.) voipi olla paikallaan. EDIT. Nyt kun katoin, niin samat suositukset oli jo tämän keskustelun ekalla sivulla toisessa kirjoituksessa, heh. Nojoo, on paljon muitakin vaihtoehtoja, mutta itse lähtisin noilla liikkeelle. Jotkut tykkäävät esim. Remon Pinstripesta tomeissa. Yksi virvelin yläkalvo, jonka lisäisin listaan on Evans Power Center Reverse Dot, joka toimi oikein hyvin, kun sellainen oli minulla Tamburon 6,5" vaahteravirvelissä. .fhgkjlsdfgnakjlrghkjdf!!! |
Bacchus 02.09.2007 15:08:49 | |
---|
Floor Action! |
Nolte 02.09.2007 16:08:20 | |
---|
Hyvät, ja kattavat suositukset Noltela, komppaan valintoja. Kiitos vahvistuksesta. ;) Nojoo, aika itsestäänselvyyksiä luettelin, mutta jonkun pitää jaksaa. Kaikista mainituista on kyllä myös jossain määrin kokemustakin... Jos rahaa olisi reilummin, olisi mielenkiintoista ostella monentyyppisiä kalvoja ja vertailla kerrankin kunnolla niitä yksissä ja samoissa rummuissa. Tiedä, mitä oivalluksia toisi tullessaan. Basariin jos vielä haluaa hieman tymäkämpää soundia, niin lyöntikalvoksi voi laittaa esim. Remon PS4:n tai Evanssin EQ3:n. Remon Powerstroke 3 on kyllä varmempi ja monipuolisempi valinta. Joo, vaikka olenkin Ps3:een oikein tyytyväinen, jytkympiäkin kalvoja olisi ilman muuta mukava kokeilla, koska tulee dempattua nytkin basaria isohkolla pyyhkeellä, vaikka on Ps3 molemminpuolin. Ja kun ne ameriikkalaisetkin kerta tykkäävät... .fhgkjlsdfgnakjlrghkjdf!!! |
oikkeli 03.09.2007 12:09:07 | |
---|
Kiitos vaihtoehdoista! Ite mietin tomeihin juuri noita pinstripe kalvoja. Thomannilta ei löytynyt 13 tuumaseen virveliin tuota REMO AMBASSADOR COATED -kalvoa. Minkäslainen soundi ja minkalainen kalvo tämä olis? http://www.thomann.de/fi/remo_power_stroke_coated_13.htmBasariin olen suht. tyytyväinen joten en siihen ala uutta kalvoa pistämään. Mietin tomeihin juuri noita pinstripe kalvoja. Vaikuttaako alakalvo soundiin paljonkin(virvelissä ja tomeissa)? Musiikki.. se on hyvin jännä. |
joravuo 03.09.2007 12:13:04 | |
---|
"We've done four already but now we're steady
and then they went: One, two, three, four" |
Nolte 03.09.2007 15:05:00 | |
---|
Minkäslainen soundi ja minkalainen kalvo tämä olis? http://www.thomann.de/fi/remo_power_stroke_coated_13.htm Kokemusta ei ole, mutta Ambassadoriin verrattuna sointi on varmasti lyhyempi ja ylä-ääniä tulee vähemmän. Se Remo CS tai Evans Power Center Reverse Dot olisivat minun valintani, jos Ambassador tuntuu liian soivalta vaihtoehdolta. Mietin tomeihin juuri noita pinstripe kalvoja. Toiset tykkäävät, toiset eivät. Henkimaailman hommia. Jos tykkää siitä, että rummut soivat mahdollisimman avoimesti ja pitkään, ei Pinstripe ole hyvä vaihtoehto. Se tarjoaa vähemmän soivaa ja jytisevämpää soundia, suositeltu Emperor taas vähän pidempään soivaa, mutta myös jytisevää soundia. Makuasia. Vaikuttaako alakalvo soundiin paljonkin(virvelissä ja tomeissa)? Käsittääkseni alakalvo vaikuttaa vähemmän soundiin, kuin lyöntikalvo. Jos virvelissäsi on oikeanlainen (alakalvoksi tarkoitettu, hyvin ohut) ja ehjä, eikä aivan ikäloppu alakalvo, anna sen olla vaan. Sama tomeissa. Yleensä käytetään kirkkaita 1-kerroskalvoja tomien alakalvoina. Remo Clear Ambassador tai Evans G1 vaikkapa. Joo, tulee heiteltyä näitä kommentteja välillä muutenkin, kuin kokemuspohjalta. Siis yleistieto-pohjalta. Älköön kukaan siitä pahastuko. On vaan näinä muutamana vuotena kertynyt järjetön määrä rumputietoutta päähän ihan ohimennen, ja sitä tulee valutettua sitten välillä mielellään muillekin. Oletan, että joku kaiken nähnyt kehäkettu korjaa, jos menee metsään (tokkopa). ;) Oujee! .fhgkjlsdfgnakjlrghkjdf!!! |
joravuo 03.09.2007 19:29:45 | |
---|
Käsittääkseni alakalvo vaikuttaa vähemmän soundiin, kuin lyöntikalvo. Kyllä alakalvo vaikuttaa soundiin lähes yhtä paljon kuin lyöntikalvokin. varsinkin jos tomissa jos se soi pitkään. munsta.
"We've done four already but now we're steady
and then they went: One, two, three, four" |
Nolte 05.09.2007 21:03:29 | |
---|
Kyllä alakalvo vaikuttaa soundiin lähes yhtä paljon kuin lyöntikalvokin. varsinkin jos tomissa jos se soi pitkään. munsta. Niin, ehkäpä. Onhan se alakalvo 50% kalvopinta-alasta per rumpu. Toisaalta, alakalvoa ei lyödä, joten se on passiivisempi osa, eikä ehkä siten niin tärkeä soundin kannalta, kuin lyöntikalvo. .fhgkjlsdfgnakjlrghkjdf!!! |
oikkeli 07.09.2007 10:48:40 | |
---|
Mulla on nuo alakalvot suht hyvässä kunnossa niin vois jättää ne ostamatta. Tuleehan se halvemmaksikkin:) Musiikki.. se on hyvin jännä. |