Aihe: Kesän 2007 soundielämykset
1
Dunga
31.08.2007 15:08:32
Olin kauppaamassa ekaa vahvistintani Fender Frontman 15:ta ja ennen kauppapäivää päätin vedellä viimeisen kerran tuolla. Kliini oli todella hyvän kuuloinen, en edes muistanut kuinka hyvältä se kuulosti. Kai se hämäsi kun silloin joskus tuli tuutattua pelkällä täydellä säröllä jotain Nirvanaa ja kliinejä ei kaivannut. Tuli silti myytyä, uusien hankintojen alta.

Testasin myös äsken Zoomin multipenaa pitkästä aikaa, on toiminut vain virittimenä viimeiset pari vuotta. Aika kamalaltahan tuo kuulosti, vaikka junnuna tuo oli aivan ykköspeli lukuisien särösoundien takia.

Niin vain se soundikorva muuttuu, toisaalta olisi vieläkin tosi jees vetää nuoruuden innolla frontmanilla ja squjulla höystettynä zoomin 707:lla soundeista välittämättä :)
"Rocket engines burning fuel so fast - Up into the night sky they blast"
futhermucker
31.08.2007 15:16:02
Hämeenlinnan Wanajafestissä kuulin ensimmäistä kertaa ruåtsalaista Dollhouse- nimistä soitin- ja lauluorkesteria. Pojilla oli lavalla Rickenbackeria, Fenderiä, Marshallia ja Ampeggia (rummuista en muista).

Täytyy kyllä sanoa, että livenä (pienessä kaljassa) kuulosti toodella hyvälle. Toimii mielestäni paremmin livenä kuin levyllä, minkä hommasin hetikohta keikan jälkeen.

Jos kiinnostus heräsi, vieraile ihmeessa osoitteessa http://www.mc5.org/dollhouse
"Se tekee siitä sen" - Matti Nykänen
Sammo
31.08.2007 15:38:37
Palaillessani hakemaan uutta olutta minusta tuntui ehkä enemmän kuin koskaan siltä, että soundi todella lähtee sormista.

Jos mä esitän kolme väitettä (eli mielipidettä):

1) Ben Granfelt soitti viime viikolla Naylorin Combolla ja mun mielestä siinä oli parempi soundi kuin Benin soundi koskaan ENGLin vahvistimilla
2) Mä olen tyytyväisempi mun soundiin Fuchsin kanssa kuin Mesa Boogien kanssa
3) Ben Granfeltilla on aivan sairaan paljon parempi soundi kuin mulla

Ainoa missä soundieron selittää sormet on mun mielestä väite 3. 1:ssa ja 2:ssa erot, suuntaan jos toiseen, selittää käytettävät laitteet.

Mä valkkaan mun soundielämykseksi just Ben/Naylor yhdistelmän -- maailmanluokan soittaja ja maailmanluokan soundi!
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
Artist
31.08.2007 16:00:45
Nine Inch Nailsin keikka Ankkarockissa oli melkoinen soundielämys. Varsinkin kitaristi Aaron Northin soundi miellytti; vanha Twini plus midisysteemi ohjaamassa tod. näk. melko suurta pedaaliläjää.

Toki tässä on muutakin tullut, mutta tuo tuli nyt mieleen.
"I wish life could be Swedish magazines."
LaXu
31.08.2007 16:14:51
Ankkarockissa Amorphiksen setin aikana totesin, että ei tuollaiseen hevimenoon se Krank Revolution ihan pahalta kuulostanut, varsinkin kun kaverina oli toisen kitaristin Koch pino. Yksinään itse kokeiltuna inhosin Krankia suuresti ja on se mielestäni edelleenkin ylihintainen yhden soundin mööpeli.

Samalla lavalla soittaneen Dir En Grayn Diezel VH4 + Mesa Dual Recto yhdistelmästä lähti kuitenkin ehkä minun makuuni jytkympi soundi, vaikka bändinä Amorphis on mielestäni selvästi parempi.
SH1THEAD
31.08.2007 17:17:43
Kesän 2007 saundielämys oli, kun sain ensimmäistä kertaa kuulla oman bändin soittoa ilman miksausta ja efektiä. Se kuulosti kamalalta, laulaja läksi vaihtoon.
äsh :/
terry
31.08.2007 17:38:47 (muokattu 31.08.2007 18:21:12)
Useammanlaisia bändejä ja sen myötä soundeja on kesän aikana kuultu.
Kaverin Mesa Boogie MK1:n tykittäminen oli yksi hieno hetki. On se tykki!
Toinen oli Ismo Haaviston soitto Fender Hot Rod Deluxe 40 W Limited Edition - vahvistimella. Se oli niin vaikuttava soundielämys, että oli hankittava kyseinen vahvistin.
Tinmo
31.08.2007 18:39:44
...Jos kiinnostus heräsi, vieraile ihmeessa osoitteessa http://www.mc5.org/dollhouse

Katos pirua, älyttömän kova meno!
Traditional
31.08.2007 18:50:01
Stamina 27.8 Rockcockin Teltassa, Infernaalisen kuuma mutta mahtavaa.
Jumaleishön. Hyvä huomio. -saastara Hei. Olen allekirjoitusvirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi allekirjoituksesi jatkeeksi.
mrk
31.08.2007 23:30:35
Seisoin Tukholmassa Smashing Pumpkins keikalla eturivissä suoraan Billy Corganin kahden half-stackin tulilinjalla. Juuri mitään muuta ei sitten äänekkäämpien biisien aikana kuullutkaan (rumpuja ja bassoa jonkin verran), mutta hyvät skittasoundit oli. Vahvistimet olivat piilossa kaappien takana, mutta ilmeisesti Diezelit siellä murisivat.
"Short On Long Term Goals"
Ben_D
31.08.2007 23:34:14

Tuskassa Legion Of The Damnedin skittasoundi, joka lähti Dual tai Triple Rectifierista. En mä edes tiennyt, että siitä laitteesta saa turboahdetun Marshallin soundin. Nyt tiedän ja omistan 2-kanavaisen Dual Rectifierin.
FIERCE etsii intensiivista Thrash vokalistia!!!
Jupi57
31.08.2007 23:53:53
Riihivuorirockisssa Gary Moore ja Brian Downey Yamaha rummuissa.
Kamoista on kysyttävää....?
Quot capita tot sensus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)