Aihe: Korg Trinity
1 2 3
Katajama
29.08.2007 18:48:23

Tuli sitten hankittua tollanen Trinity Pro 76..
Pikkuvikainen tosin on.. diskettiasema ei toimi. Vinkkejä?

Entä mites tohon saa palautettua tehdasasetukset ja tehdassoundit?
Ile-
29.08.2007 21:14:13 (muokattu 29.08.2007 21:14:32)
Huom! tämä ei ole aivan varma tieto, mutta tiettävästi Korg teki ton V3:n juuri siksi, että se sai myytyä varastossa olleita laajennuksia näppärästi pois ennen Tritonin tuloa. Eli pitäisi pystyä purkamaan.

Okei. Tällaista mäkin olen saanut selville ja voisin uskoakin tähän.

edit. virhe
Doh!
Puppet
29.08.2007 23:43:31
Eikö ennemmin noilla hinnoilla kannattaisi ostaa Triton.

Itse en kokenut, että saisin Tritonista niin paljon enemmän hyötyä, että oisin maksanut siitä 400e enemmän, kuin Trinitystä.. kai nää on aika henkilöstä kiinni olevia juttuja.
And surely we'll have such good time
HK
30.08.2007 04:04:49 (muokattu 30.08.2007 04:05:30)
Henk koht taas koin Trinityn soundin aina paljon miellyttävämmäksi kuin Tritonin. Nyt taas harmittaa että oli pakko myydä tuo TR-Rack pois. (fantomin edeltä)
Peltikorva puupäässä.
kamikko
31.08.2007 14:31:24
tyhmähkö kysymys... :(
sain trinityn koskettimet koekäyttöön..

Kertokaas lyhyesti rautalangalla mikä ero on Combi / Programmeilla?

Käyttelisin soitinta bändikäytössä.. eli tehdäänkö programmella soudit joita sitten soitellaan combilla?
Katajama
31.08.2007 15:31:27

Onko S-bank sama kuin M-bank?

Omassa 76prossa pitäisi olla MOSS, mutta M-bankkia ei näy.
Janus
31.08.2007 17:11:32
Onko S-bank sama kuin M-bank?

Omassa 76prossa pitäisi olla MOSS, mutta M-bankkia ei näy.

En ole 100% varma, mutta S-bank saattaa viitata SOLO-TRI -optioon, kun taas M-bank puolestaan MOSS-TRI -optioon. Nämä taas ovat erilaiset (lähinnä polyfonialtaan): SOLO-TRI on nimensä mukaisesti monofoninen soolosyna/mallintava à la Korg Prophecy, ja MOSS-TRI taas 6-ääninen vastaava à la Korg Z1.
Katajama
31.08.2007 17:28:49

En ole 100% varma, mutta S-bank saattaa viitata SOLO-TRI -optioon, kun taas M-bank puolestaan MOSS-TRI -optioon. Nämä taas ovat erilaiset (lähinnä polyfonialtaan): SOLO-TRI on nimensä mukaisesti monofoninen soolosyna/mallintava à la Korg Prophecy, ja MOSS-TRI taas 6-ääninen vastaava à la Korg Z1.

Mistäs tiedän mitkä ominaisuudet soittimesta löytyy?
WanhaWetäjä
01.09.2007 01:52:27 (muokattu 01.09.2007 02:04:13)

Mistäs tiedän mitkä ominaisuudet soittimesta löytyy?

No paina sitä programnappia ylös tai alas...pitäs näkyä A,B ja se S-pankki, jos soolosyntikkalisäkortti on asennettu joskus.

Jos on vaan A ja B pankit, sulla on se perusmalli.

Siellä voi olla toki vielä C ja D pankitkin, jos siihen on asennettu lisäkortti joka mahdollistaa tiettyjen ulkopuolistenkin samplejen lataamisen(Akai ja jotain muitakin), se on joku sample rom / flash player -optio tuo...eli siihen saa pirusti lisää saundeja verrattuna perumalliin.

Mulla on noi A,B,C,D -pankit, kuin myös tuo S-pankki löytyy!Moss taasen on multioscillator saundsystem tms eli se noissa vehkeissä lienee kaikissa?...mulla on kyllä suomenkieliset manuaalit jossain...

Samassa synassa ei sensijaan voi olla yhtäaikaa tuota 6 äänistä soolosynaa tai sitten tuota monofonista soolosynaa, näin olen ymmärtänyt...

Variations
Any of the models could have the following variations:
Plus: is any of the above keyboards with the SOLO-TRI Prophecy card installed, using any Trinity OS below 3.00
V3: is not only OS 3.x, but shipped with the "MOSS-TRI" Z1 board installed.
SOLO-TRI: only works with OS 1 - 2.x and NOT 3.x, and the MOSS-TRI only works with 3.x and above. These cards cannot be installed at the same time as they occupy the same expansion bay.
HDR-TRI: and SCSI-TRI cannot be installed at the same time as they occupy the same bay. (The HDR-TRI has all the feature of the SCSI-TRI)
Any Trinity can have OS 3.x installed even if the MOSS-TRI is not installed but #3 applies. (The OS is user up and downgradable using floppies)
The Rack could be fitted with the DI-TRI Option

Tollasta tietoa löysin pikasesti...mulla on muistaaksi tuo 2.0 käyttis, eli tähän ei saiskaan tuota MOSS-TRI- korttia.

EDIT mitä tulee tuohon diskettiaseman toimimattomuuteen ja tehdassaundien palauttamiseen...Hesassa lienee Korg-huoltoa,Mika Helle...? ja noita tehdassaundeja voi siirtää toisesta koneesta midi dump- systeemillä, jos tuo asema ei kerran toimi tai sitä ei saa korjattua.Mulla on ainakin noi alkuperäset disketit olemassa.
Katajama
01.09.2007 11:56:26

Kiitos..

Soittimesta löytyy ABS -bankit.

Sain noi tehdasasetukset syötettyä helposti midillä (myös ne alkuperäiset disketit pystyy syöttämään midillä Trinitro ohjelmalla).
Diskettiasemaa en ole vielä tutkinut, mutta jostain luin että joissain malleissa on samanlainen asema kuin PC:ssä eli sopisi suoraan uusi tilalle.

Suomenkielisiä manuaaleja oon koittanut metsästellä..
teroyk
07.09.2007 16:38:40
MOSS-TRI taas 6-ääninen vastaava à la Korg Z1.

Jos tarkkoja ollaan, niin se on vain Z1:n puolikas.
Katajama
11.09.2007 22:41:53

Vinkiksi muille, jos diskettiasema temppuilee/ei toimi. Niin omani sain kuntoon kun vaihdoin suoraan PC:stä diskettiaseman. Hyvin alkoi toimimaan. Aikas homma vaan purkaa soitin..

Sitten uusia ongelmia... tai uuden käyttäjän tietämättömyydestä johtuvia juttuja.
Eli kun teen omia Combinaatioita niin ne ovat äänenvoimakkuudelta huomattavasti hiljaisempia kuin originaali combit, vaikka äänet on täysillä. Mikä avuksi?

Entä onko pc:lle ohjelmaa millä voisi "esikuunnella" .pcg filejä ennen soittimeen lataamista?
JPQ
12.09.2007 00:04:17

Vinkiksi muille, jos diskettiasema temppuilee/ei toimi. Niin omani sain kuntoon kun vaihdoin suoraan PC:stä diskettiaseman. Hyvin alkoi toimimaan. Aikas homma vaan purkaa soitin..

Sitten uusia ongelmia... tai uuden käyttäjän tietämättömyydestä johtuvia juttuja.
Eli kun teen omia Combinaatioita niin ne ovat äänenvoimakkuudelta huomattavasti hiljaisempia kuin originaali combit, vaikka äänet on täysillä. Mikä avuksi?

Entä onko pc:lle ohjelmaa millä voisi "esikuunnella" .pcg filejä ennen soittimeen lataamista?

Ohjelma juttuun en usko ja kombi juttuun vaikuttaneet efektit koska joskus tukevuus lienee esimerkiksi equun käyttöä. Tosin novationin va synassahan myös kokosoundin gain mutta en usko että tässä synassasi sellaista on. Ja mulla taas omat patchit on usein niin kovaa että klippaa paha säätää niin ettei tekis.
teroyk
12.09.2007 12:21:38 (muokattu 13.09.2007 15:28:27)

Veikkaampa eriä efektejä tai EQ-säätöjä.

Pitäis olla virtuaali Trinity-plugari, että tuommonen onnistuis. Eli ei ole ohjelmaa ja tuskin koskaan tuleekaan ja jos tuleekin, niin ei soundaa aivan samalta. Mutta vaihtoehtona on, että midi-editorilla lähettää midin-välityksellä Trinityyn soundin, jolloin ei tarvi levykkeellä siirtää pcg-filejä.

-EDIT: huolimattomasti kirjoitettu viimeinen kappale kirjoitettu uudestaan-
Sorgan
12.09.2007 16:05:20
Hesassa lienee korg-huoltoa?
Itse olen käyttänyt Soundataa, ja on toiminut. Mutta huomatkaa että Soundatan liike ja huolto sijaitsevat eri paikoissa.
Life without music isn't a life.
Katajama
11.10.2007 10:14:33

Millasia polkimia teillä on käytössä?

Itsellä olis tarve polkimelle soundin vaihtoa varten.. onko Trinityssä mahdollista jollain polkimella hypätä soundia "ylös" ja "alas"
rainmaker
08.01.2008 19:23:48
Hankin tässä muutama päivä sitten trinityn. Tämä on ensimmäinen kiiparini, joten en tämän säätämisestä ole vielä ihan perillä. Kysymykseni liittyykin soundeihin, muut soundit kyllä miellyttää, mutta pianosoundit tuntuu jotenkin kehnoilta. Onko tästä vehkeestä mahdollista saada edes siedettävää pianosoundia, jos on niin mitä säätöjä minun pitäisi tehdä? Tai tietääkö kukaan jotain valmiita, kelvollisia pianosoundeja, joita voisi vaikka netistä ladata ja asentaa tuohon vermeeseen?

Olen tottunut yamahan digipianon soundiin, niin tämän laitteen valmiit pianosoundit olivat melko pettymys:)
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
keyboardplayer
08.01.2008 20:02:58

Trinityn pianot on kyllä aika huonot, mutta saa siitä ihan välttävää bändisoittoon pienellä muokkauksella.
Pari linkkiä trinity saundeihin. Google tietää enemmän.
http://www.geocities.com/my_korg_trinity/keys.html
http://www.planet-groove.com/korg/patches/trinity-bonus.zip
Black_Adder
09.01.2008 16:50:45
joo toi on kyllä totta, että ne trinityn vakio pianot on huonot. Mä löysin joskus netistä trinityyn piano soundin joka on jo ihan siedettävä. En vaan nyt muista millä sivulla se oli. Yritän etsiä sen ja laitan sitten linkkiä tänne.
Putosin kellarista vinttiin, polveen meni roska ja silmään tuli haava.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)