Progressor 14.08.2007 17:07:35 | |
---|
Aika hyvin olet sinnitellyt... savottaa on vielä edessä, ottaen huomioon että Helsingin keikka on kiertueen viimeinen. ;) Ei tämä minun osaltani tee vielä edes tiukkaa. Ongelmana on vain se, että kun kiertue etenee, niin spoilereita voi tulla jostain aivan odottamattomasta suunnasta. Tässä jokin aika sitten tuolla Yleistä-palstan keikkamokaketjussa avasin pahaa aavistamatta erään linkin, ja siellä olikin vaarallista sisältöä. En onneksi ehtinyt nähdä ihan kaikkea, mutta jotain pientä sieltäkin sattui silmään. Tässä ei kohta uskalla lukea enää mitään Rushiin liittyviä uutisia. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Dirk 24.08.2007 19:18:50 (muokattu 24.08.2007 19:19:10) | |
---|
Huomasin juuri, että youtubesta löytyy nykyisin runsaasti materiaalia Roll The Bones / Counterparts kiertueilta... käykäähän kuuntelemassa mm. Cold Fire ja Where's My Thing. |
Newsted85 30.08.2007 14:47:30 | |
---|
Varmaan aiheesta keskusteltu aiemminkin, mutta mitäs jengi pitää Power Windowsista? Ensin tuntui, että ei aukea sitten millään. Vähän aikaa sitten tajusin kuinka kovia biisejä levyllä on, kuten esimerkiksi Marathon, Emotion Detector, Manhattan Project ja Mystic Rhythms. Levyn äänimaailma on kokonaisuudessaan jotenkin täyteläinen kaikkine syntikoineen ja pienet nyanssit erottuvat vähitellen. "Reality leaves a lot to the imagination." - John Lennon |
Mystic Rhythms on yksi bändin suurista loistomestariteoksista, ja loppulevy (siis alkulevy siihen johtaen) myös kauttaaltaan oikein hyvää kamaa, joskin jokainen biisi kalpenee pahasti tuon yhden ylivoimaisen helmen rinnalla. Tällä kappalejärjestyksellä levy toimii kuitenkin kokonaisuutena erinomaisesti, kun huippuhetkeä saa odotella hyvien biisien merkeissä. Toisin voisi olla, jos kovin paukku laitettaisiin heti alkuun, ja loppulevyn ajattelisi, että onpas nämä huonoja biisejä verrattuna tuohon ekaan. Väsyneen mielen tajunnanvirta on puhunut. Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Basismi 31.08.2007 10:11:37 | |
---|
Levyn äänimaailma on kokonaisuudessaan jotenkin täyteläinen kaikkine syntikoineen ja pienet nyanssit erottuvat vähitellen. Tässä on tuon syntsakauden hienous! Biiseissä on syvyyttä. yksityiskohtia jotka avautuvat vasta useammalla kuuntelulla josta johtuen ne myös kestävät kuuntelua hyvin. Itse näen tuon kauden Rushissa tiettyä yhtäläisyyttä alkupään Depeche Mode -tuotantoon. Nykytyylillä, eli kitarariffi, basso, laulu ei oikein pysty isoja kuunteluelämyksiä tuottamaan. Mystic Rhythms taistelee Subdivisionsin kanssa maailman parhaan biisin tittelistä. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
J.Hollström 31.08.2007 10:36:03 | |
---|
Nykytyylillä, eli kitarariffi, basso, laulu ei oikein pysty isoja kuunteluelämyksiä tuottamaan. No itse olen täysin eri mieltä. Tuli vaan mieleen tossa kun kävin toista pitkän ajan nuoruussuosikkiani Policea katsomassa ja bändi latas käytänössä triona ilman mitään syntsä / kovalevykamaa, jonkun kerran taidettiin polkasta jalkiosta jotain pitkää ääntä. Jos Rushkin palaisi pelkistettyyn 70-lukulaiseen äänimaisemaan, niin musta olis hieno juttu. Ainakin edellisellä keikalla Globenissa musta niillä on ihan liikaa "makua" soundeissa. Kitaroissa varsinkin. Trioformaatti on hemmetin hieno ja ilmava kun siihen ei työnnä sekaan ylimääräistä tauhkaa. That's it, but not shit. |
zombywoof 31.08.2007 11:42:12 | |
---|
Nykytyylillä, eli kitarariffi, basso, laulu ei oikein pysty isoja kuunteluelämyksiä tuottamaan. Pystyy, kun vaan osaa :) Siinä on muusikoille itselleenkin mukavasti haastetta. "Welcome Back My Friends To The Show That Never Ends" |
kyseinen 31.08.2007 12:23:40 | |
---|
Jos Rushkin palaisi pelkistettyyn 70-lukulaiseen äänimaisemaan, niin musta olis hieno juttu. Toivottavasti ei koskaan palaa. Syntsat ja efektipuurot tekee Rushista erikoisen ja kauniin. Muuten se olis vaan yks ruma ledzep-kopio muiden joukossa. It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt. |
aksiom 31.08.2007 12:47:22 | |
---|
Toivottavasti ei koskaan palaa. Syntsat ja efektipuurot tekee Rushista erikoisen ja kauniin. Muuten se olis vaan yks ruma ledzep-kopio muiden joukossa. Minusta Rush voisi palata omaan 70-lukulaiseen soundiinsa. Kukaan ei varmaan pidä esimerkiksi. 2112-levyä zeppelinkopiona. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
Skebaholikko 31.08.2007 13:07:00 | |
---|
Varmaan aiheesta keskusteltu aiemminkin, mutta mitäs jengi pitää Power Windowsista? Ensin tuntui, että ei aukea sitten millään. Vähän aikaa sitten tajusin kuinka kovia biisejä levyllä on, kuten esimerkiksi Marathon, Emotion Detector, Manhattan Project ja Mystic Rhythms. Levyn äänimaailma on kokonaisuudessaan jotenkin täyteläinen kaikkine syntikoineen ja pienet nyanssit erottuvat vähitellen. Manhattan Project about yksi Rushin parhaita biisejä, eikä seura osiaankaan kalpene, se on vaan niin suatanan kova! Big Moneykin on yksi parhaita levyn avauksia ikinä, eikä ainoastaan siksi että miulla on fetissinomainen into kasarisyntikoihin. Koko levy muutenkin todella tykkiä matskua ja kasarisoundit hellivät kaltaiseni hifi-perverssin korvia ja mieltä. M.A.C.H.O. # 1
Don't break radio silence until they see this strike force.
"Wimpy, non-strike force person: How will I know?"
Because all fucking hell is going to break loose. |
Timetokill 01.09.2007 15:16:19 | |
---|
Power Windows on aivan uskomaton levy. Levyn paras biisi on kyllä Marathon, joka toimii erityisesti liveversiona aivan h-tisti (katso ASOH keikka Replay-dvd:ltä). Heti perään tulevat upeat Middletown Dreams ja Manhattan Project. PoW on loistava levy. |
Brian May jr. 16.09.2007 19:16:06 | |
---|
Nyt harmittaa, että Rushin kuuntelu alkoi vasta sen jälkeen kun keikan liput oli myyty loppuun, täytyy metsästellä ylihinnoitettuja lippuja huuto.netistä jos sinne haluaa ja niitäkin taitaa mennä aika tahdilla :( Rush on ilmeisesti niitä bändejä joista on vaikea olla samaa mieltä, mielipiteitä löytyy joka lähtöön. Mitä nyt keskustelua selasin, niin Presto on ilmeisen kiistelty levy; itselleni tuo kuitenkin kolahtaa. Biisimateriaalissa ei sinänsä vikaa(heikkoa "Scarsia" lukuunottamatta) mutta ymmärrän toki miksi soundit eivät kaikille kolahda. Itse pidän niistä. Noh, täytyy seurailla tuota huutokauppa-tilannetta noiden lippujen suhteen. Kyllä mä olen valmis ostamaan lipun vaikka sitten ylihintaisenakin. Vettä! |
texjazz 16.09.2007 19:18:49 | |
---|
Nyt harmittaa, että Rushin kuuntelu alkoi vasta sen jälkeen kun keikan liput oli myyty loppuun, täytyy metsästellä ylihinnoitettuja lippuja huuto.netistä jos sinne haluaa ja niitäkin taitaa mennä aika tahdilla :( Rush on ilmeisesti niitä bändejä joista on vaikea olla samaa mieltä, mielipiteitä löytyy joka lähtöön. Mitä nyt keskustelua selasin, niin Presto on ilmeisen kiistelty levy; itselleni tuo kuitenkin kolahtaa. Biisimateriaalissa ei sinänsä vikaa(heikkoa "Scarsia" lukuunottamatta) mutta ymmärrän toki miksi soundit eivät kaikille kolahda. Itse pidän niistä. Noh, täytyy seurailla tuota huutokauppa-tilannetta noiden lippujen suhteen. Kyllä mä olen valmis ostamaan lipun vaikka sitten ylihintaisenakin. http://www1.ticketservicefinland.fi … VNT=FIN11953HAR10292&CL_ORIGIN= Eikös tuolla vielä ole lippuja? Reino-tossut! Pelastakaa ne! |
Brian May jr. 17.09.2007 18:25:28 | |
---|
^Tarkistettu on, siellä on ilmeisesti tasan yksi ja sekin näkörajoitteinen. Ei paljoa inspaa. Vettä! |
Timetokill 18.09.2007 13:13:23 | |
---|
^Tarkistettu on, siellä on ilmeisesti tasan yksi ja sekin näkörajoitteinen. Ei paljoa inspaa. Joku väitti, että tuonne Lippupalvelun sivulle ilmestyy aika-ajoin yksittäisiä vapaita paikkoja. Kannattaa klikkailla sitä: http://www.lippupalvelu.fi/html/artist.htmI?l=FI&artist=Rush PS: Presto on tosiaankin loistava albumi... mutta myös vahvasti mielipiteitä jakava sellainen. |
Capman 18.09.2007 20:14:27 | |
---|
PS: Presto on tosiaankin loistava albumi... mutta myös vahvasti mielipiteitä jakava sellainen. Todellakin jakaa mielipiteitä. Mun mielestä jakaa Test For Echon kanssa toiseksi huonoimman levyn pallin heti Vapor Trailsin jälkeen. Kaikki muut Rushin levyt onkin sitten reilusti plussan puolella. |
Progressor 18.09.2007 21:36:43 | |
---|
Jos saisi Preston Counterpartsin soundeilla, niin siinä olisi kyllä tiukka levy. Onhan Presto sitä nytkin, mutta se käsittämätön yläkireä miksaus hivenen häiritsee. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
tommijk 18.09.2007 22:41:47 | |
---|
Jos saisi Preston Counterpartsin soundeilla, niin siinä olisi kyllä tiukka levy. Onhan Presto sitä nytkin, mutta se käsittämätön yläkireä miksaus hivenen häiritsee. Jep. Ja ihmeen vähän on remasteroinnilla saatu parannettua. Alkuperäistä ja remasteria kun soittaa peräkkäin, niin ei sitä eroa oikeastaan edes huomaa. Roll The Bones ja Presto kaksikosta Presto vie omissa kirjoissa voiton, hyvä levy! Beware of the fish people, they are the true enemy. - Frank Zappa |
Timetokill 20.09.2007 15:21:53 | |
---|
|
Brian May jr. 20.09.2007 22:16:40 | |
---|
Soitin lippupalveluun ja tarjolla oli pelkkiä näkörajoitteisia, mutta varasin kumminkin. Sain paremman paikan kuin mitä lippupalvelun nettisivut mainostavat, omani on alakatsomossa ja on mahdollista että lavan jopa näkee... Lisäksi mulla on "voittava huuto" huuto.netissä paremmalle paikalle. Jos tilanne pysyy samana huomiseen saakka niin lippu on minun. Niin tai näin, keikalle olen menossa :) Vettä! |