Timo JM 30.08.2007 19:35:53 | |
---|
Mikähän mahtaa olla vikana kun Logitechin optinen USB-hiiri on alkanut takkuamaan? Kursori liikkuu välillä erittäin tahmeasti, eikä näppäimetkään tahdo lähettää käskyjä ilman useampaa painallusta. Pattereiden vaihto ei auta ja yhteys on tsekattu. Kyse on tästä hiirulaisesta: http://www.logitech.com/index.cfm/4 … /150&cl=us,en?osid=1&file=1 Käyttis on Windows XP Pro. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
Antti1 30.08.2007 19:37:20 | |
---|
Ootko asentanut hiljattain jotain uutta koneeseen? Softaa, rautaa? "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Timo JM 30.08.2007 20:17:10 (muokattu 30.08.2007 20:51:03) | |
---|
Ootko asentanut hiljattain jotain uutta koneeseen? Softaa, rautaa? Rautaa en mutta joitakin plugareita olen tainut asentaa, en kyllä muista mitä. Hmm, mahtaakohan ajureiden uudelleen asennus auttaa kun järjestelmän palautuksesta ei ainakaan ollut apua. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
Minusta nuo langattomat hiiret on toimivinakin niin epätarkkoja että ei tahdo millään osua klikkaukset kohdilleen. Näppäimistö on langattomana ok, mutta hiiri ei. En tiiä auttoiko nyt tuohon itse ongelmaan kuinka tyhjentävästi. |
JPQ 30.08.2007 22:09:05 | |
---|
Minusta nuo langattomat hiiret on toimivinakin niin epätarkkoja että ei tahdo millään osua klikkaukset kohdilleen. Näppäimistö on langattomana ok, mutta hiiri ei. En tiiä auttoiko nyt tuohon itse ongelmaan kuinka tyhjentävästi. Hiiri oli optinen ja tuli mieleen ei kait se "katselu" tekniikka ole pölyyntynyt ? ps. nimenomaan hiiri höytyis langattomuudesta enempi tosin mä en halua langatonta lainkaan. |
-septimisti- 31.08.2007 00:04:20 (muokattu 31.08.2007 00:08:09) | |
---|
Periaatteessahan tässä on nyt kaksi varteenotettavaa vaihtoehtoa. Joko vika on itse hiiressä/vastaanottimessa tai sitten vika liittyy itse tietokoneeseen ja sen sisältämään softaan. Jos kerran olet koittanut jo hiiren ajureiden uudelleen asennusta (oletko koittanut ilman ajureita?) ja käyttöjärjestelmän palauttamista vanhaan pisteeseen, niin vahvastihan se viittaisi siihen, ettei vika ole softapuolella. Varmuuden vuoksi voit tietenkin koittaa toimiiko hiiri ongelmitta jossain toisessa koneessa. Tuollainen optinen hiiri on ihan älyttömän monimutkainen vehje verrattuna vanhan malliseen rullahiireen. Sille ei voi oikein muuta tehdä kuin putsata sen alapinnan siinä mahdollisesti olevasta töhnästä ja tsekata ettei siellä painikkeiden välissä ole mitään. Ainakaan omaa mikkihiirtä ei edes saa varsinaisesti avattua, eikä siitä mitään hyötyä siis olisikaan, ellei nyt satu olemaan hiiri-insinööri. Jos hiiri ei suostu toimimaan toisessa koneessa, niin vaihtoehdoiksi jäljelle jää lähinnä hiiren museoiminen tai kimmoke vesilinnun kautta lähimpään sekajätepisteeseen. Tietty patterit niille kuuluvaan lootaan, ja jos hiiri sattuu olemaan varustettu kiinteällä akulla, niin sitten koko laitos ongelmajätteeksi. Sorsastuskausi lienee edelleen käynnissä? Ennen hiirikaarta pitkämäen hengessä kannattaa tietty uhrata ajatus sille, että missäs se takuulappu nyt olikaan. Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki. |
WanhaWetäjä 31.08.2007 01:25:16 (muokattu 31.08.2007 11:41:05) | |
---|
Mikähän mahtaa olla vikana kun Logitechin optinen USB-hiiri on alkanut takkuamaan? Kursori liikkuu välillä erittäin tahmeasti, eikä näppäimetkään tahdo lähettää käskyjä ilman useampaa painallusta. Pattereiden vaihto ei auta ja yhteys on tsekattu. Kyse on tästä hiirulaisesta: http://www.logitech.com/index.cfm/4 … /150&cl=us,en?osid=1&file=1 Käyttis on Windows XP Pro. Tismalleen samaa vikaa oli pojan Microsoftin vastaavassa hiirulaisessa, no se oli kyllä hiiriporttiosastoa, toimi aiemmin loistavasti puunvärisellä työpöytätasolla, sitten alko yhtäkkiä tahmaileen, toimi enää valkoisen paperin päällä, siinäkin huonosti. Ajurien uusiksi asentelu ei auttanut, olis kai pitänyt vehje poistaa laitehallinnasta ja rekisteritkin putsata ennen ajurien uusimista, ohjeet ois löytyneet Microsoftin tukisivuilta, ehkä Logitechiltakin löytyy vastaavat...? Tulin kuitenkin siihen tulokseen että hiiri lienee nyt matkansa päässä, ostin uuden, tällä kertaa Microsoftin langattoman usb/laser-hiiren, se oli kympin kalliimpi kuin optinen, eli 39.90€, hyvin pelaa ja on paljon herkempi liikkeissään kuin tuo optinen oli ikinä.Ja kolmen vuoden takuu! Mulla on ollut jo vuosia langattomat systeemit käytössä, ainakin nuo laserhiiret toimii alustalla kuin alustalla, itellä on Macissa Logitechin osastot, hyvin on pelanneet nekin. EDIT just nyt alko näppiksen patterivalo vilkuttaa, taitaa olla toinen kerta, ostin nää joskus viime syksynä...eli ei nää hirveesti vie patteireita, jos sitä joku pelkää. |
Timo JM 19.09.2007 13:29:57 | |
---|
Ei prkl! Voisiko syypää olla sittenkin mun Sennheiser HD 600 kuulokkeet? Ne kun on pöydällä niin hiiri takkuaa selvästi enemmän. Mitkähän kaikki vehkeet oikein vaikuttaa näihin optisiin USB-laitteisiin? ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
Jaz 19.09.2007 18:15:50 | |
---|
ei mittään hättää, jos konneet jummii.tässäpä korjaasohojeet: Jos hiiri ee liiku. Pistä kissan vierreen yöksj. Eeköhän ala vaahti maestuu. Mitään en oo ottanu.. enkä mitään ottanu.. Jaz(z)ia |
Kukkis 77 21.09.2007 00:14:18 | |
---|
Ei prkl! Voisiko syypää olla sittenkin mun Sennheiser HD 600 kuulokkeet? Ne kun on pöydällä niin hiiri takkuaa selvästi enemmän. Mitkähän kaikki vehkeet oikein vaikuttaa näihin optisiin USB-laitteisiin? Voisihan ne olla. Mulla oli joskus samaa ongelmaa, hiiri tahmasi vitusti. Sitten kun siirsin hiiren ja itse vastaanottojutun välissä olevan kilometrin piuhaviidakon toisaalle, ongelma katosi. Tuo hiirihän käyttää radioaaltoja tai mitä helevataa nyt ovatkaan, niin taisivat nuo piuhat häiritä signaalin kulkua. Elikkä kokeiles laittaa vastaanottopää mahdollisimman lähelle hiirtä. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
Jaz 21.09.2007 08:36:35 | |
---|
Voisihan ne olla. Mulla oli joskus samaa ongelmaa, hiiri tahmasi vitusti. Sitten kun siirsin hiiren ja itse vastaanottojutun välissä olevan kilometrin piuhaviidakon toisaalle, ongelma katosi. Tuo hiirihän käyttää radioaaltoja tai mitä helevataa nyt ovatkaan, niin taisivat nuo piuhat häiritä signaalin kulkua. Elikkä kokeiles laittaa vastaanottopää mahdollisimman lähelle hiirtä. Aihetta sivuten itselläni on logitechin wireless music system, eli ääni siirtyy ilmoja pitkin läppäriltä stereoihin. Muuten hyvä systeemi, mutta kyykyttää usein Wlanin täysin. Mitään en oo ottanu.. enkä mitään ottanu.. Jaz(z)ia |
mynthon 24.09.2007 12:38:22 | |
---|
Mulla oli muuten samanlainen ongelma, eikä siihen auttanut vaikka siirsin johtoniput ym. kauemmaksi ja lähetin oli aivan hiiren vieressä. Ostin uuden Microsoftin langattoman jossa on usb-palikka lähetin ja nyt taas toimii moitteettomasti. Hiiri oli kai tullut vain tiensä päähän. www.markkutouronen.com
www.mikseri.net/divari |