Crimsomnia 30.08.2007 21:31:57 | |
---|
Otsikossa mainittu vehje on ollut käytössä kohta viikon. Homma meinaa mennä vähän epätoivoiseksi, kun en millään saa vehkeestä revittyä irti miellyttäviä soundeja. Soolosoundeissa on sama muovinen, tehdasmaiselta kuulostava perusääni. Olen kokeillut suunnilleen joka ikistä vahvistin + kaappi + mikrofoni -yhdistelmää, ja nyt alkaa kärsivällisyys loppua. Ensinalkuun vehje oli vahvistimessa(H&K Switchblade + peaveyn 4x12 kaappi) kiinni, mutta kokeilin äsken laittaa sen tietokoneen perään. PC:n kautta soittaessa soundin muovisuus tuli vain entistä paremmin esiin. Tarkoitus olisi saada vanhan liiton hard rock -menoon sopiva Rainbow-tyylinen rokkisärö ja hevimpään kamaan jotain Iron Maidenin kaltaista. Tiluspedeilyyn sopiva soundi jo löytyykin, vaikka em. tehdasmainen soundi vähän korvaan sattuukin. Vai hankinko Bossin GT-8:n? |
Antti1 30.08.2007 21:34:42 | |
---|
Ruuvaa nyt vähän kauemmin ja kokeile kaikkea mahdollista. Se muovisuus on ikävä tosiasia kyllä, mä en päässyt siitä puolessa vuodessa eroon --> laite kiertoon. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
jpaa 30.08.2007 21:40:05 | |
---|
Se muovisuus on ikävä tosiasia kyllä, mä en päässyt siitä puolessa vuodessa eroon --> laite kiertoon. Sama homma, mulla riitti kärsivällisyyttä tasan kuukauden verran. Pahinta koko vehkeessä on se loputon oravanpyörä että pitää vaan säätää ja säätää, eikä kunnon soundia tunnu löytyvän. Menee soittohommat ihan potikanpyörittelyks. Tai sitten mä en vaan osaa. Pettynyt olin kuitenkin koko laitokseen. |
En mä tiedä onko GT8 ratkaisu... Ainakin mun on ollut paljon vaikeampi säätää siitä aidon kuuloisia saundeja kuin podeista. Koita nyt vielä säätää. Niillä säröpedaaleilla kannattaa buustata. Esim Tubescreamer + Mesa. 1,5 vuodessa ehdin oppia hiukan säätämään, sitten vaihdoin GT8:n tilalle käytännön syistä (parempi jos käyttää pelkkiä efektejä vahvistimen oman saundin kanssa) |
LamaAjanElvis 30.08.2007 21:49:18 | |
---|
Kyllä se parin vuoden ruuvailun jälkeen rupeaa helpottamaan. Ainakin nyt mulla. Hikinen_Teltta_Blues
Sormet lähtee soundista. Kesä on läskien pahinta aikaa, mutta onneks se on kohta jo ohi. |
Lancelot 30.08.2007 21:58:03 (muokattu 30.08.2007 21:58:17) | |
---|
No ei kai viikossa saada mitään aikaan.. Ite oon sen verran laiska et oon käyny line6 sivuilla pöllimässä muitten patchejä ja hieman muokkailut makuni mukaan. Vahingos olen parit hyvät saundit saanu aikaan. Kannattaa muistaa se että saundien ruuvaaminen itse podista käy hermoille joten kannataa tosiaan pc:n kautta hoitaa ruuvaaminen. Itse en tätä heti aluksi hoksannut ja tuntui jotenkin toivottomalta säätää podista saundit. |
Johann Onn 31.08.2007 00:11:47 (muokattu 31.08.2007 00:12:56) | |
---|
Omissa (DigiTech RP250 & Line6 TonePort UX2 -> GearBox 3.1) olen huomannut: Kitaralla ja sen mikeillä voi olla huomattavia vaikutuksia. Kuten myös soittotyylillä. Hyvä soundi yhdellä, plekulla soitellen, särähtääkin pahasti korvaan toisella. Cortilla ton ehkä omistani huomaan parhaiten. "Pelkkää digimössöä!" soundi voikin toimia, kun puolittaa humpparit. Tai heittää plekun menemään ja soittaa sormin. Kiinan tele oli noitten kanssa lähinnä "sameaa mössöä" linjalla, kunnen otin ton "kaikki sormin" jutun käyttöön. Eli jos se olis mun ainoo kitara, vois mielipide noista vehkeistä olla varsin negatiivinen. |
Ziggy Bubba 31.08.2007 01:28:19 | |
---|
Kannattaa tosiaan liittää masiina netillä varustettuun tietokoneeseen ja latailla alkuun niitä muiden ruuvaamia patcheja. Niistä saa ainakin, jos ei muuta, niin osviittaa siitä miten tuosta ne omat lempparisoundit saa irti. Ite oon omistanut laitteen jo useamman vuoden, eivätkä laitteen rajat ole vieläkään tulleet vastaan. Kyllä sieltä saa soundia todella moneen tarpeeseen. You said a' what now? |
thejmh 31.08.2007 01:38:24 | |
---|
Mä sain vuoden säätämisen jälkeen ihan hyviä vox ac-30 clean saundeja. Säröpuolelta slo100 oli ehkä sellanen josta sain jotain käyttökelpoista irti, lähinnä soolosaundi oli ihan jees. Ruuvasin isoilla Geneleceillä. Laajempi EQ sais vielä olla niin sais enemmän ja tarkemmin ruuvattua joitai taajuuksia pois. |
SH1THEAD 31.08.2007 03:22:42 | |
---|
Niillä säröpedaaleilla kannattaa buustata. Esim Tubescreamer + Mesa. Kyllä. Itsekkin hain saundia Toneport UX1:llä kunnes tämän yhdistelmän löysin. Tämä saundi on tavoitteena _ihan oikeasta_ putkivahvistimestakin (Mesa-kaupat on alustavasti sovittu). Pistän vaikka saundiclippiä kunhan huomenissa käyn toisen koneen äärellä. äsh :/ |
Tympee Huttunen 31.08.2007 06:27:58 (muokattu 31.08.2007 06:29:25) | |
---|
Olen kokeillut suunnilleen joka ikistä vahvistin + kaappi + mikrofoni -yhdistelmää, ja nyt alkaa kärsivällisyys loppua. Ensinalkuun vehje oli vahvistimessa(H&K Switchblade + peaveyn 4x12 kaappi) kiinni, Saanko kysyä, miksi ihmeessä olet PodXT liveä Switchbladen kanssa käyttänyt? Switchbladessa oli mielestäni aika pätevät efektit jo itsessään ja mallinnusten käyttö olisi nyt tietenkin tuossa tapauksessa aika hullua. Itse en ole oikein millään saanut PodXT:stä todella hyvää soundia kitaravahvistimen kanssa, oli munuainen sitten edessä tai fx-loopissa. Ilmeisesti se hyöty tulee kytkettäessä se suoraan pa-kamoihin ja ilmeisesti se todella soundaa hyvältä. Ainakin Rasmus on kokonaan siirtynyt tuohon. Tietokoneen kanssa munainen toimii kuin unelma. Äänittäminen on todella helppoa ja vaivatonta. |
Lärvätsalo 31.08.2007 08:02:02 | |
---|
Itse olin ennen podia tottunut soittamaan sellaisilla digitaalisilla multiefektilaitteilla joissa ei ollut mallinuksia - pod kuulosti aluksi todella oudolta koska saundi oli "levyvalmis", istuu paremmin kokonaisuudessa kuin yksinään. |
JuSu 31.08.2007 09:26:02 | |
---|
En mä tiedä onko GT8 ratkaisu... ...vaihdoin GT8:n tilalle käytännön syistä (parempi jos käyttää pelkkiä efektejä vahvistimen oman saundin kanssa) Aikalailla sama kokemus kuin yllä. Mutta mä kyllä saan GT-8:sta mukavampia soundeja etusenakin ja luureihin, kuin PODista. Makuasioita, epäilemättä... JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |
Antti1 31.08.2007 09:46:25 | |
---|
Mun mielestä PODissa on soundissa pari suurta ongelmaa, jotka aiheuttivat myymisen: humiseva ja löysä alapää, joka seuraa läpi linjan (lienee laitteen ominaissoundi), sekä olematon yläpää. Sellaista puukkoa saa kyllä eq:lla, mutta se kaikki kirkkaus puuttuu ihan joka mallinnuksesta. Kilinää pystyy luomaan, vaan ei heleyttä ja raikkautta. Samat ongelmat vaivaavat lähes kaikkia muitakin mallintavia purnukoita, Tonelabilla tähänastisista laitoksista on toi ongelma ollut pienin. Siitä tosin ei mitään hirveää äärihevanderia revitä, joten se rajoittaa aika monien ostopäätöstä. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
losli 31.08.2007 12:06:17 (muokattu 31.08.2007 12:19:06) | |
---|
Mikäs se pääasiallinen syy tällä hetkellä on että POD:lla ei vedetä keikoilla suoraan tiskiin? Tai siis tekeväthän monet näin, mutta mikä tällä enemmistöllä joka niin ei tee, on pääasiallinen syy? Valistakaa - itse en nimittäin ole koskaan kokeillut bändin kanssa PA:n läpi mitään mallintavia. Ilmeneekö livetilanteissa jotain problematiikaa vai onko vaan yksinkertaisesti liian huonot soundit? Onhan tästä ennenkin keskusteltu että olisi näppärää kun kamat saisi roudattua selkärepussa. Mutta mikäs tämän hetken tilanne on? Onko homma edes yleistymässä vai mitä - hä? |
Crimsomnia 31.08.2007 12:16:50 | |
---|
Saanko kysyä, miksi ihmeessä olet PodXT liveä Switchbladen kanssa käyttänyt? Switchblade tuuppaa liikaa alapäätä esiin ja soundi on vähän tukossa. Ja kuten aloitusviestistä kävi ilmi, välillä tekisi mieli saada sitä hevimpää ääntä irti. |
Ben_D 31.08.2007 12:18:14 | |
---|
En käyttäisi Podia ikinä livenä, mutta himassa paras mahdollinen työkalu. Syy...isoilla volyymeilla soundi muovinen kuten mun mielestä kaikissa mallintimissa...toisissa enemmän ja toisissa vähemmän, mutta aina se muovisuus paistaa läpi. FIERCE etsii intensiivista Thrash vokalistia!!! |
Tami 31.08.2007 12:20:41 | |
---|
Mikäs se pääasiallinen syy tällä hetkellä on että POD:lla ei vedetä keikoilla suoraan tiskiin? Tai siis tekeväthän monet näin, mutta mikä tällä enemmistöllä joka niin ei tee, on pääasiallinen syy? Valistakaa - itse en nimittäin ole koskaan kokeillut bändin kanssa PA:n läpi mitään mallintavia. Ilmeneekö livetilanteissa jotain problematiikaa vai onko vaan huonot soundit? Mun kohdalla on ainakin suurin syy monitorointi. Eli monitoroinnin pitää oikeasti olla kunnnossa jotta itse ja muu orkesteri kuuluu mitä kitara soittaa. SOundeissa ei sinänsä ole ongelmaa ainakin mä saan ihan siedettävät soundit ulos PA:n kautta, mutta kun muu orkka astuu kuvaan niin sitten on kuuntelun kanssa hiukkasen hankalaa... En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
ilopertti 31.08.2007 12:35:03 | |
---|
Vetelin 2 viimekeikkaa livestä suoraan tiskiin ja halfstack toimi omana monitorina, miksaaja totes että parhaimpia kitarasoundeja ikinä. Tiedä häntä, kovasti tykkäsivät. -alppu "xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars" |
JuSu 31.08.2007 12:43:36 | |
---|
Mikäs se pääasiallinen syy tällä hetkellä on että POD:lla ei vedetä keikoilla suoraan tiskiin? Kai jokaisella on omat syynsä. Mä en jaksa ruuvata noita vehkeitä niin paljon, että optimoisin sen parhaan linjasoundin kaappimallinnuksineen ja mikinasentoineen. Ehkä pitäisi. Mulla on kokemus ääripäästä. Tarkoituksena yhdessä proggiksessa oli vetää kaikki linjaan ja korvamonitorointi. Se vaan tuntui NIIN oudolta. Musta rokkia soittaessa pitää lahkeiden lepattaa. Kitaristit ovat umpimielisyyteen asti perinnehenkistä sakkia. Joku noissa mallintavissa tökkii, kun yhä mieluummin kanniskellaan painavia, äänekkäitä ja vika- sekä häiriöherkkiä ikivanhaan putkitekniikkaan perustuvia vahvistimia. JuSu "Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia." |