Aihe: Tom Petty - Highway Companion
1
axl_rose
30.06.2006 09:30:00
Onkos kenelläkään ollut tilaisuutta kuunnella Tom Pettyn uutta albumia? Käsittääkseni julkaistiin 25. kesäkuuta jenkeissä. Kiinnostaisi tietää minkälaista kamaa miehen kynästä on tällä kertaa tullu ja onko Jeff Lynne-tuotanto taas pilannut hyvän albumin.

Pettyn virallisilla internet sivuilla pystyy katsoa ekan sinkun "Saving Grace" musavideon. Sen perusteella tuotanto vaikuttaisi olevan hyvin eri tyylistä kuin Full Moon Fever ja Into the Great Wide Open -albumeilla.
Flash
30.06.2006 09:53:58

Ilmestyy vasta ensi kuussa. Hyvältä kuulosti ainakin ne pari biisiä mitä keikalla tuli. Kovasti olen odottanut tuota levyä jo viimeiset puoli vuotta (levy oli jo periaatteessa valmis silloin).
Live Music Is Better!
Ronnie James
28.07.2006 18:04:40 (muokattu 28.07.2006 18:58:53)

Onkos joku jo hankkinut Pettyn uusimman levyn? Olisi kiva saada vähän arviota. Edellinen albumi, Last DJ, oli minulle pienoinen pettymys, joten suhtaudun hieman varauksella hänen uuteen tuotantoonsa.

E: Googlettamalla sain selville, että Petty saattaa olla jo lopettelemassa uraansakin. Ainakin kiertueet ja haastattelujen antamisen hän on jo sanonut lopettavansa.
"Let's sing another song, boys! This one has grown old and bitter."
texjazz
29.07.2006 10:39:34 (muokattu 29.07.2006 10:47:57)

Onkos joku jo hankkinut Pettyn uusimman levyn? Olisi kiva saada vähän arviota. Edellinen albumi, Last DJ, oli minulle pienoinen pettymys, joten suhtaudun hieman varauksella hänen uuteen tuotantoonsa.

E: Googlettamalla sain selville, että Petty saattaa olla jo lopettelemassa uraansakin. Ainakin kiertueet ja haastattelujen antamisen hän on jo sanonut lopettavansa.

Guitar Playerin (7/06) jutussa mainitaan, että Tom Petty Heartbreakerseineen suunnittelee kiertuetta lämmittelijöinään mm. Pearl Jam ja Allman Brothers. Kunnon duunarin tavoin Tomppa on myös kiireinen pitäessään omaa radioshowtaan Tom Petty's Buried Treasure ja antaessaan äänensä King of the Hillin Lucky-hahmolle. Ahkera mies.

Lehden Petty-jutun avausaukeama saa mielen mustumaan kateudesta: mitkä kitarat, mitkä vahvarit. Oi miks mä köyhänä synnyinkään...

30-vuotisen touhuilun kunniaksi on tulossa Peter Bogdanovichin (ohjannut mm. Paperikuun ja Naamion, TV-sarja Sopranosissa psykiatri Melfin terapeutti) dokkari Pettysta ja HB:sta. Ilmestymispäivästä ei ole tietoa.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
axl_rose
29.07.2006 10:58:54
Arviota tosiaan olis kiva saada nyt kun se albumi on viimein tullut. Mä olin vähän aikasessa kun pistin ketjun liikkeelle.:)

Allmusic.comissa on ihan mielenkiintonen levyarvostelu Highway Companionista. 3½ tähteä antavat eli lienee aika perus-Tomppaa.

Fanien juttuja pääsis lukemaan heartbreakers foorumista mut mulla on usko menny niiden hard core fanien arvostelukykyyn sen jälkeen kun kuuntelin niiden kehuja The Last DJ:sta. Se oli tosiaan floppi, mutta onneksi Pettyn ainoa tähän mennessä.
Flash
04.08.2006 16:21:10

Noniin, nyt on tullut levy kuunneltua kolmesti läpi. Todella hyvä levy, reilusti edellistä parempi (joka sekin oli mun mielestä ihan kohtalainen levy). "Perus Tomppaa". Suosikki biisejä yms. on vielä vaikea nimetä tässä vaiheessa, mutta mainittakoon että Square One on niitä kauneimpia Petty balladeja ikinä.

Aika samoilla linjoilla ton allmusicin arvostelun kanssa, tosin antaisin itse levylle neljä tähteä viidestä.
Live Music Is Better!
drumm
04.08.2006 18:12:12
kiriminni
05.08.2006 09:49:55
Sanokaas joku missä tämän vuoden guitar player numerossa on Tom Pettyn ja Mike
Cambellin haastattelu?
texjazz
06.08.2006 21:28:03

Sanokaas joku missä tämän vuoden guitar player numerossa on Tom Pettyn ja Mike
Cambellin haastattelu?

Heinäkuu 06.
Surullisilla talonmiehillä on melankolia. Ja kohta on syksy.
pliksu
07.08.2006 11:10:30
Viimeinen hyvä on mielestäin ollut Wildflowers. Hyvältä vaikuttaa mielipiteitten valossa. Enköhän hanki mid priceen tultua.
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
BaariMikko
14.08.2006 03:37:21

Tom Petty on itselleni melko uusi tuttavuus, mutta Highway Companionin avausraita "Saving Grace" miellyttää yllättävän paljon ottaen huomioon, etten ole ko. musatyylistä hirveästi jaksanut vähään aikaan innostua. Lauluhan tässä taitaa eniten miellyttää.
"Taide on kyllä hirveetä. Mopot, ne on jotain." -Zarmo
Roberto
19.08.2006 17:56:02

Ensikuulemalta olin vähän pettynyt (I write my own material!), mutta sittemmin levy on alkanut miellyttää enammän ja enemmän. Square One on hieno biisi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)