Aihe: Risuja Thomannille!!
1 2 3
M.U.
31.08.2007 08:06:39
Eipä ole Thomannilta vielä kuulunut mitään tuon avaimen/rahan suhteen.
Tinppa
31.08.2007 14:04:46
Eipä ole Thomannilta vielä kuulunut mitään tuon avaimen/rahan suhteen.

Kannattaa soittaa sinne mieluummin kuin olla pelkän sähköpostin varassa. Ainakin omalla kohdalla hommat on edenneet ihan eri malliin kun on ottanut luurin käteen.
M.U.
05.09.2007 16:03:30
Heh, kuulemma kyseinen summa ilmestyy thomann-tililleni! :D Tässä kuussa kuulemma saattaa jopa päivittyä sinne. Mielenkiintoista toimintaa.
Eicca
14.12.2007 23:40:00
Thomann on epäluotettava. Tilasin sieltä kitaran ja vahvistimen kesällä, oikeen nahkahihnaa ja luxus keissii luvattiin. No kesti reilu kuukausi ennen kuin sain kitaralaukun. Tietenkin laukku oli tyhjä... !!!! Että voi ihminen pettyä, ehtis jo sellanen kosminen valo tulla taivaasta kun availin salkkua.
_Asiaa selviteltiin siinä pari kuukautta, koska "kitaran kyllä piti olla salkussa". Kun ne sitten tutki asiaa, ne väittivät että paketti oli punnittu lähtiessä ja se kitara olis muka tullut mulle. "meillä ei oo mitään syytä olla epäilemättä et sä olet itse vienyt sen kitaran" kaikuu vieläkin päässä kun mulle sanottiin puhelimessa. Et ne ei tee asialle kuulemma mitään. Sitä sitten hoideltiin kuluttajasuojan turvin, ties monta puhelin soittoa joutusin tekee edestakas, kunnes thomann alistus antamaan uuden kitaran vaikka "kitara kyllä oli salkussa". Sitten tä isokiho lähettää saksasta mulle tän vittumaisen kirjeenkin vielä:

Dear Mr. Stenberg,
Piia Pappu told me, that you have not received the guitar RG1527-RB, only the case.
Regarding to the weight of the parcel we are sure, that the guitar must have been inside the parcel! This has also been confirmed by our supplier, that the weight of the parcel must have included the guitar.
In order to avoid further anger for both sides and as a fact for our generousness, Piia will send you a single guitar as replacement.
Mit freundlichem Gruß
Best regards
Martina Emrich

Olisin kyllä mieluusti vastannut oikeen piruillen takasin, mutta mun vahvistinta ei kuulunut kolmeen kuukauteen tän viestin jälkeen joten peruutin sen tilauksen. Siitä on taas mennyt nyt pari kuukautta ja nyt ne on vihdoin parin puhelun jälkeen luvannut jo toistamiseen lähettää rahat.

Kitara makso 888€ vahvistin melkeen 400€. Aijjoo en saanut missään vaiheessa kitarahihnaa, jonka piti kuuluu kitaran hintaan.
Guildfinger
15.12.2007 00:45:26
Noh...minä innostuin tilaamaan Kiina halpiksen ja paskanahan se oli paketissa. Pienempi paketti isommassa, kuplamuovien kera. Isompi paketti oli auennut niiteistään yhdeltä sivulta, mutta kitaran laatikko kylläkin ehjä. Itse vika näytti kylläkin siltä, että liian tuore puu oli elänyt lievää enemmän ja lakkaus & puu sanoi rits. Otelauta oli siis revennyt kaulasta oikein huolella irti. Mitä opin? Antaa sademetsien kasvaa rauhassa siellä jossakin.
Sicktoid
15.12.2007 00:49:27
Ei nyt mitään risuja tai haukkuja, mutta hassu juttu kumminkin:

Itse tilasin Thomannilta viimeksi 20 settiä D'addarion kieliä. Elikkäs kaksi kappaletta noita > http://www.thomann.de/fi/daddario_exl12010p.htm

Vaikka noiden pakettien koko on about sitä, että ne menisivät povitaskuun, niin ne tulivat silti perille ihan tajuttoman kokoisessa paketissa. Siihen lootaan olisi varmaan mahtunut kolme Microcubea tai telkkari, mutta sisällä tosiaan nökötti vain kaksi pahvirasiaa, jotka veivät varmaan jonku 2% boksin tilavuudesta. Loput 98% oli sitä Thomannin ihanaa kuplamuovia :D Jos kieletkin pakataan näin hyvin, aion todellakin pysyä T-kaupan satunnaisasiakkaana vielä pitkään ;)
Liikaa ei ole tarpeeksi.
stuugi
15.12.2007 09:35:19
"kitaran kyllä piti olla salkussa". Kun ne sitten tutki asiaa, ne väittivät että paketti oli punnittu lähtiessä ja se kitara olis muka tullut mulle. "

Jos se on lähetettäessä ollut paketissa mutta ei kun on tullut perille niin joku on vetänyt välistä. Jos joku vetää välistä niin se on lähettäjän vika, ei vastaanottajan. Ymmärrän kyllä periaatteessa Thomannin kannan koska ovat -todistetusti- sen lähettäneet.

Hyvä että kuitenkin kitara sitten tuli kuitenkin. Ilmeisesti olet päässyt sitten mustalle listalle, eikä sinulle sieltä mitään enää myydä.
Murgo
15.12.2007 09:39:48

Rautalangasta väännän: yksi jätkä suomessa on saanut kehnon paketin. Minä kostun tästä minkä verran? En voi todellakaan tehä mitään päätelmiä suuntaan eikä toiseen, yksi paketti menee vaikka huonon tuurin piikkiin. Useampikin paketti menisi tuurin piikkiin noilla tilausmäärillä.

Kyllä tämä keskustelu mielestäni on sikäli aiheellista että Thomannin toiminnassa on sekä tämän foorumin kirjoitusten että oman vähäisen kokemuksen perusteella tapahtunut melko merkittävää tason laskua sen jälkeen kun siellä henkilökunta vaihtui. Aikaisemmat (pari-kolme) tilaustani ovat tulleet erittäin täsmällisesti ja luvatussa ajassa ilman mitään sählinkejä, nyt kahdessa tänä kesänä tilaamassani satsissa on ollut kaikenlaista sähellyksen makua, tosin kaikki on lopulta tullut perille. Esimerkkinä yhdestä tilauksesta tuli ensin ilmoitus että on liian iso postin kuljetettavaksi, joten pitää maksaa tilisiirrolla ja tulee UPS:llä. Pienen pankkisähläyksen (pankissa ei oikein kukaan tiennyt miten ulkomaan tilisiirto tapahtuu) sain maksettua tilauksen. Parin viikon päästä tavara kuitenkin tuli sittenkin postissa, tosin tilauksesta puuttui suurin osa, joita pari päivää odotettuani tiedustelin sähköpostitse. Vastasivat että on pakkaamossa sattunut virhe, tavara lähetetään mahdollisimman pian. Vielä pari viikkoa meni ennenkuin loppukin tilauksesta saapui, onneksi kamoilla ei ollut kiire. Nyt sitten ilmojen kuivuttua tuo kesällä tilaamani sello ratkesi saumasta (aika tavallinen ongelma ilmeisesti sinänsä). Lähetin takuutiedustelun heidän takuuta koskevalla sivullaan annettuun osoitteseen pari viikkoa sitten, minkäänlaista vastausta ei ole kuulunut. Pitänee lähettää uudestaan, lienee joutunut hukkaan tms.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
zepeteus
15.12.2007 12:44:21
Ei kyllä, mutta kyllä jokaisesta pienemmästäkin kylästä lähtee niitä busseja isompiin kaupunkeihin. Tai ainakin sellaisiin kyliin josta niitä sitten lähtee taatusti.

Anteeksi OT, mutta ei mene metsään tarpeeksi eli liian läheltä kaupunkeja katsellaan. Katsoin juuri verrokiksi vanhan kotikyläni vuorot. Jos lähtee liikkeelle bussilla arkipäivän aamuna klo 6:40 (ensimmäinen bussi), lähimpään "isompaan kaupunkiin" saapuu klo. 17:10, samana päivänä kuitenkin. Taitaa olla ne puodit jo menossa kiinni ennen kuin ne tavoittaa, eli hotellissa tms. pitäisi vielä yöpyä jotta pääsee kamoja testaamaan. Vkonloppuisin on tietty hiljaisempaa niitten vuorojen kanssa.

Postimyynnin eduista ja haitoista voi olla montaa mieltä, entisenä syrjäkylien asukkina voin sanoa että niiden käytölle on kuitenkin vahvat perusteet. Jotta saisimme linkkiä tähän topiikkiin, joskus täytyi ihmetellä kuinka ulkomailta voi tulla tavaraa kotipostiin nopeammin kuin suomalaisista liikkeistä....tai kuinka yleensä täytyi alkaa tilaamaan ulkomailta, koska kotiliike ei aina suostunut toimittamaan.
Johann Onn
15.12.2007 13:39:03 (muokattu 15.12.2007 13:41:31)
Jos se on lähetettäessä ollut paketissa, mutta ei kun on tullut perille, niin joku on vetänyt välistä.

Ainakin, kun itse tilasin pari vuotta sitten kitaran + laukun, ne oli eri paketeissa. Ilmeisesti siihen aikaan koitettiin vielä välttää näitä tapauksia ?. Noi kun (ilmeisesti) punnitaan täälläkin päässä ja se näkyis heti, jos paketin paino olisikin 3-4 kiloa vähemmin. T-kauppa kun ilmoittaa sen alkuperäisen painon.

(Mun viimeisin painoi T-kaupan mukaan 4.2 kiloa ja postin mukaan 4.4 kiloa.)

Hmmm. Kyllähän ne tuollakin päässä pystyy tarkistamaan, kun niillä on pakettinumero, minkä painoinen paketti tonne on päätynyt. -> Jos meikäläinen ilmoittais niille nyt "paketti olikin tyhjä täynnä - rahat takaisin !", ne tarkistais ton ja vastais "eipäs se siltä näytä - ainakaan painon mukaan".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)