oka1093 30.08.2007 09:18:23 | |
---|
Onko kokemusta katkaisijoiden vaihtamisesta parempaan, eli toimivaan ? Tarkoitan niitä pieniä kaksiasentoisia muovinamiskuukkeleita. Nyt menee jo S@@t@n@ p€rk€l€ hermo. En voi millään ymmärtää, että Fender ei ole kaikkien näiden vuosikymmenten aikana oppinut tekemään toimivia katkaisijoita. Mulla on 1966 Jaguar, 1989 Jaguar ( japan ), 1977 Jazzmaster, 2006 Jazzmaster , 1970 Mustang. Kaikissa p€rk€leissä sama juttu. Katkaisijat pitää vaihtaa kerran vuodessa joka kitaraan. Niiden pienien P€rk€leid€n ei tarvitse saada edes kolhuja tai mitään mutta ne ei kestä. Muutaman kerran kun katkaisijaa käyttää niin johan lähtee ne "kiskoilla liikkuvat messinkiliuskat irti". En ole jaksanut enää vuosiin tekohengittää katkaisijoita yrittämällä korjata niitä. Ajattelin hommata tällä kertaa jostain muualta kuin fenderiltä ja jotain muuta merkkiä kuin fenderiä. Onko kokemuksia vastaavista ongelmista ? |
Jungleman 30.08.2007 10:10:41 | |
---|
Hmm. Aika raa'alla kädellä taidat noita mäiskiä :-) Minulla ei ole samaa ongelmaa ilmennyt itse omistamissani peleissä (Jazzmaster, 2 Jaguaria, Jagstang) eikä myöskään huoltamissani kavereiden kitaroissa, paitsi yhdessä '63 Bass VI -kepissä jonka keskimikin kytkin oli katkennut vanhuuttaan. Japanilaisissa kyllä välillä on hiukan nihkeämmän oloisia liukukytkimiä. Millbrookilta saa Switchcraftin kytkimiä jotka sopivat noihin. Hintaa en muista, olisikohan 5-7 € / kpl. Ostin taannoin muutaman varalle, ei ole vielä tarvinnut vaihtaa yhteenkään. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
oka1093 30.08.2007 10:39:56 | |
---|
Siis sehän siinä outoa onkin, että niitä ei ole edes mäiskitty. Ihan normaali käytössä on menneet. Sillonhan ne pelaa jos niitä ei käytä ( toisinsanoen jos soittaa vaan samalla soundilla / kytkinasennoilla ). Mutta vähääkään kun niitä käyttää niin jo ovat pa$kana. BTW.., minkä ikäisiä sun jaguarit / jazzmaster on ? Kiitoksia vinkistä katkaisijoiden suhteen. Täytyy tilata |
Jungleman 30.08.2007 11:07:56 | |
---|
Outoa kyllä. Ilmeisesti noita kytkimiä on sitten varsin monenlaatuisia markkinoilla. Jos Fenderinkin varaosia tehdään nykyään Kiinassa... Minä taasen mäiskin noita kytkimiä aika surutta - siksi ostinkin niitä varalle jo valmiiksi. Jazzmaster on -03 CIJ, Jaguar on -00 US Vintage. Toinen, jo edesmennyt Jaguar oli -02-03 CIJ. Jagstang oli myös japanilainen, -95-96, siinä oli valmiiksi jo Switchcraftin kytkimet. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
jösse 30.08.2007 11:20:08 | |
---|
Minulla on yksi japanin Jaguar. Se on kyllä toiminut moitteetomasti. Ainoa huono puoli oli kitaralla ensi alkuun soitettaessa se, että kompatessa tuppasi osumaan katkaisijoihin ja täten sointi maailma vaihtui. P.S Ei teistä kukaan olisi valmis luopumaan Jazzmasteristaan? |
Hoho, mäpä poistatin omasta Jaggestani ne perkeleen nipukat kokonaan, koska ne häiritsi mun komppikättä :) Nyt on vaan tyhjät kolot jäljellä... |
keskiorv 30.08.2007 21:01:25 | |
---|
P.S Ei teistä kukaan olisi valmis luopumaan Jazzmasteristaan? Etukäteisvinkkinä voin ilmoittaa, että olen luopumassa omasta japsi-jazzmasteristani tuossa noin parin viikon päästä. Paa pikaviestiä, jos kiinnostaa. Ja aiheeseen: En ole huomannut mitään kyseisenkaltaisia oireita (omistuksessa em. jazzmaster ja vm. 1969 mustanki). |
terry 08.09.2007 20:40:24 | |
---|
Kiitos Keskiorv! Oli ilo ostaa sinulta upea Jazzmaster! Todella hieno soitin ja hyvä yksilö. Ja kaupanteko kävi sujuvasti. Päivitän oman kuvan pikapuolin, niin saadaan yksi lapsi lisää joukkoon... |
keskiorv 08.09.2007 21:12:28 | |
---|
Kiitos Keskiorv! Kiitos itsellesi. Mukavasti män kaupat. Toivottavasti tykkäät soittimesta! |