0101978 29.08.2007 01:13:07 | |
---|
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! |
Ziggy Bubba 29.08.2007 01:36:07 (muokattu 29.08.2007 01:36:32) | |
---|
Onhan näitä laitteita joka lähtöön, juu. Ite en omaan kitaraani tuollaisia ylimääräisiä, ja suurelta osin turhia, värkkejä asentaisi. Mitä vähemmän on liikkuvia osia ja yksinkertaisempaa soittimen toiminta, sen helpompaa sitä on operoida. Se virittäminen kuulolta ei ole muuten edes kovin vaarallista, siinä kun kehittää myös omaa sävelkorvaa. Kieltämättä kapula tulee todella usein viritettyä ihan virittimellä - sillä toisella uskomattomalla keksinnöllä ;) You said a' what now? |
Murgo 29.08.2007 07:06:08 | |
---|
Näitä automaattivirittimiä taisi olla aikaisemminkin muitakin, mutta taisivat vaatia enemmän muutoksia kitaraan ja olla muutenkin kömpelömpiä. Tuohan vaikutti jo aika valmiilta systeemiltä, mutta mahtaa maksaa kohtuullisen kitaran hinnan, niin että jos tarvii esim. kahta viritysta niin voi olla parempi hankkia kaksi kitaraa :) Aika ovela ratkaisu käyttää kieliä tiedonsiirtoon tallalta virittimiin, ei tarvitse rakentaa kaapelointia kaulan sisään. Täytyy varmaan olla myös aika hyvä satula ettei haittaa vaikka viimeinen viritysliike olisikin ollut laskeva. Mitenköhän tuo selviäisi kelluvan tallan kanssa, joutuisikohan päättymättömään silmukkaan kun yhden kielen viritys vaikuttaa muihin? Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
McNulty 29.08.2007 08:45:26 | |
---|
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
J.Hollström 29.08.2007 09:06:40 | |
---|
Ihan mielenkiinotinen konsepti. Aika arvokas systeemi kuitenkin (899 EUR). Arvelutti noiden virittimien paino, mutta sivuilla kehutaan, että painaa vähemmän kuin Gotohit, eikä lisää kitaraan painoa. Yhden potikan menettää tolle säätönamiskalle, jossa noi sirkusvalot ainakin meikäläistä häiritsi, samoin stratokoneiston koko ja ulkonäkö. En ole kuitenkaan tommisia asentamassa omiin kitaroihin, ruuvaillaan vanhanaikaisesti sormipelillä. Idea oli kuitenkin mainio. That's it, but not shit. |
LamaAjanElvis 29.08.2007 09:29:35 | |
---|
Se jäi mietityttämään, että mitä kautta noi virittimet saa virtansa, kun akku, patterit tai mitkälie ovat tuolla bodyn puolella. Kokoonsa ja painoonsa nähden jaksavat kyllä vetää hyvin kireää kieltä. Hieno keksintö kyllä, mut en omiin kapuloihin noita ottais. Hikinen_Teltta_Blues
Sormet lähtee soundista. Kesä on läskien pahinta aikaa, mutta onneks se on kohta jo ohi. |
duc 29.08.2007 09:33:50 | |
---|
Se jäi mietityttämään, että mitä kautta noi virittimet saa virtansa, kun akku, patterit tai mitkälie ovat tuolla bodyn puolella. Kokoonsa ja painoonsa nähden jaksavat kyllä vetää hyvin kireää kieltä. Hieno keksintö kyllä, mut en omiin kapuloihin noita ottais. Kieliä pitkin taitaa virtakin kulkea. Kielien maadoitus kaikesta päätellen kytkeytyy pois päältä kun vehkeen laittaa toimintaan... katselin joskus noiden webistä pdf-asennusohjeita, mutta en jaksanut sitten enempää perehtyä. |
Spiral 29.08.2007 09:38:27 | |
---|
Hienoa että joku jaksaa yrittää, vaikka veikkaan, että kitaristit ovat liaan konservatiivisia tuollaiselle keksinnölle. En minäkään tuota mihinkään vintagekitaraan asentaisi, mutta jos olisi rahaa, johonkin peruskeppiin tuo ois mainio. |
SH1THEAD 29.08.2007 11:15:46 | |
---|
Mitenköhän nuo toimii matalemmissa virityksissä? En sivujen FAQ:a nopeasti selaillessa ainakaan huomannut asiasta juttua.. äsh :/ |
Socialite 29.08.2007 11:25:09 | |
---|
Hienoa! Jos ois rahaa niin asentaisin tuollaiset kitaraani asap! Kuuntele Even Stevenin demo http://www.myspace.com/evenstevengroup |
Mitenköhän nuo toimii matalemmissa virityksissä? En sivujen FAQ:a nopeasti selaillessa ainakaan huomannut asiasta juttua.. Eikö niihin voinut itse tallentaa presettejä, eli pistää referenssi A:ksi alemman, niin vääntää koko kitaran sen verran alemmas. |
StJerky 29.08.2007 11:57:41 | |
---|
Mitenköhän nuo toimii matalemmissa virityksissä? En sivujen FAQ:a nopeasti selaillessa ainakaan huomannut asiasta juttua.. Entä avoimissa virityksissä? Voisiko piisien välillä käskeä kitaraa virittymään slide-kuntoon ja sitten taas takaisin? |
duc 29.08.2007 12:03:45 | |
---|
Entä avoimissa virityksissä? Voisiko piisien välillä käskeä kitaraa virittymään slide-kuntoon ja sitten taas takaisin? Joo, tuolla on esittelyvideo missä näytetään miten tää tapahtuu käytännössä. Ei mene pitkää aikaa vireen vaihtamiseen kyllä tuolla... |
E.Q 29.08.2007 12:52:17 | |
---|
Teknisesti ihan mielenkiintoinen vehjes kyllä, mut hei haloo, kyllä soittajan täytyy osata virittää kitaransa ihan itse. K100#10 |
McNulty 29.08.2007 13:16:22 | |
---|
Teknisesti ihan mielenkiintoinen vehjes kyllä, mut hei haloo, kyllä soittajan täytyy osata virittää kitaransa ihan itse. Ei kai kyse ole osaamisesta vaan sen vaivattomuudesta, nopeudesta ja helppoudesta ajatellen esim. jokailtaisia esiintymisiä ja studio-olosuhteita. Kuinka mukavaa ja nopeaa se onkaan vaihtaa virettä esim. biisien välissä. Ei enää kitaranvaihtoja kun voi samalla vetää ekan biisin E-vireestä, toisen D-vireestä ja kolmannen avoimesta G:stä. (alkuun Foo Fightersia, perään Amorphisia ja kolmas biisi Rolling Stonesia). Kyllä mua ainakin risois vetää illasta toiseen siten, että settilistan 3 ekan biisin takia täytyisi olla kolme kitaraakin ja vaihdella niiden välillä. Siksi kai sävellänkin suurimman osan biiseistä E ja D-vireisille kitaroille. Pärjää siis parilla vaihdolla :) Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
P2 29.08.2007 13:29:20 | |
---|
Niin mitenhän vaan nuo kielet käyttäytyy jatkuvassa venytys/löysytys-kierteessä. E-vireessä sopivat, d-vireessä kuin kuminauhaa ja avoimessa g-ssä kuin kananmunaleikkurin langat? "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
J.Hollström 29.08.2007 13:29:53 | |
---|
Kyllä mua ainakin risois vetää illasta toiseen siten, että settilistan 3 ekan biisin takia täytyisi olla kolme kitaraakin ja vaihdella niiden välillä. Ne joilla on illasta toiseen keikkoja voi hankkia sen 3 kitaraa joiden välillä on nopeempaa vaihdella kuin odottaa että vireet tulee kohdalleen. Ja onhan se paljon mageempaa soittaakin monella eri kitaralla samalla keikalle jos siihen on joku hyvä syy. That's it, but not shit. |
P2 29.08.2007 13:31:32 | |
---|
Ne joilla on illasta toiseen keikkoja voi hankkia sen 3 kitaraa joiden välillä on nopeempaa vaihdella kuin odottaa että vireet tulee kohdalleen. Ja onhan se paljon mageempaa soittaakin monella eri kitaralla samalla keikalle jos siihen on joku hyvä syy. Jep, ja edellämainitsemastani syystä varmaan tatsi + hienovirekin on paljon paremmin kohdillaan, kun on eri kitara eri vireelle. Tuolla virittimien hinnalla saa jo pari kohtuullista kitaraa käytettynä nykyhinnoilla. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
pekurides 30.08.2007 01:17:05 | |
---|
Ne joilla on illasta toiseen keikkoja voi hankkia sen 3 kitaraa joiden välillä on nopeempaa vaihdella kuin odottaa että vireet tulee kohdalleen. Ja onhan se paljon mageempaa soittaakin monella eri kitaralla samalla keikalle jos siihen on joku hyvä syy. Toisaalta jos joudut itse raahaa kamppeesi niin 3 kitaraa =3xenemmän roudaamista:) ..hmm. eipä tuossa kyllä montaa sekuntia menny kun oli vireet kohdillaan. Tunteella päin vittua. |
Joees 30.08.2007 01:22:34 | |
---|
Toisaalta jos joudut itse raahaa kamppeesi niin 3 kitaraa =3xenemmän roudaamista:) ..hmm. eipä tuossa kyllä montaa sekuntia menny kun oli vireet kohdillaan. Kyllä mä ennemmin roudaan ne kolme ritsaa kuitenkin :-) Tuleepahan samalla varakitarakin roudattua. Sitäpaitsi, joku isoilla käsillä varustettu vetää helposti 3 laukkua yhdessä kädessä. ;-) Mulla menee helposti kaks. Heleppo nakki. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |