ushimir 26.08.2007 10:05:22 (muokattu 27.08.2007 15:41:56) | |
---|
Alternate pikkauksen voi aloittaa joko up tai down strokella. Ja tekniikka harjoitukset, skaalat, mikä tahansa missä käytetään alternate pickingiä pitäisi vetää ensin metronomin tahtiin aloittaen down strokella ja sitten metronomin tahtiin aloittaen up strokella. (John Petrucci) Tosin legaton jälkeen (hammer-on/pull-off) voi tehdä miten haluaa. (Paul Gilbert kertoi) Voi aloittaa miten haluaa... Näitä PITÄÄ treenata. |
oiva tumpeloinen 26.08.2007 10:26:03 | |
---|
Kannattaisiko, Ushimir, miettiä hetken itse, mitä kannattaa tehdä ja miksi, eikä vain laittaa jotain absoluuttisia "totuuksia" joistain musiikkivideoista? Jos mietit, miksi esim. legaton jälkeen voi iskun lyödä kumpaan suuntaan tahansa ja kerrot sen tänne, niin kirjoituksissasi alkaisi olemaan huomattavasti enemmän järkeä. Sillä legaton jälkeisellä iskullakin meinaan voi olla merkitystä, sekin riippuen täysin, mitä on soittamassa. |
ushimir 27.08.2007 15:38:54 (muokattu 27.08.2007 15:41:36) | |
---|
No kunhan GW:ssä luki...=) Ja ei ole pikkauksessa mitään absoluuttista totuutta. Pikkaa vaikka economyllä. Ja toi nyt oli vain gilbertin alternate likissä siin GW:ssä. Minä en sano mitään kirjoittelen mitä näen/kuulen... Tai olen jostain MENESTYVÄSTÄ KITARA lehdestä LUKENUT. Ja legaton jälkeen voi pikata ihan minne haluaa ja koko soitossa voi pikata ihan miten haluaa... Mutta se ei sitte taida alternatea olla. Kertokaapas mulle miten alternate picking tehdään sormin. |
Harvestman 27.08.2007 16:38:05 | |
---|
Kertokaapas mulle miten alternate picking tehdään sormin. Heti kun sinä kerrot kuinka otetaan D6/add9 plektralla. Ja itse topikkiin. Ei sillä suunnalla oikeasti hirveästi ole väliä. Tee miten tykkäät... Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä. |
ankkiz 27.08.2007 19:28:52 | |
---|
Ja itse topikkiin. Ei sillä suunnalla oikeasti hirveästi ole väliä. Tee miten tykkäät... Jos ei opettele toisella tavalla, niin silloin EI VOI tehdä kuten tykkää, vaan vain siten miten on PAKKO. Tosin jos syvällisemmin ajatellaan, niin tuokin voi olla sitten sitä miten tykkää. Myy mulle kitaravahvistin! (ks. Tori-ilmoitukseni) |
ushimir 27.08.2007 21:34:01 | |
---|
Heti kun sinä kerrot kuinka otetaan D6/add9 plektralla. Kutta merkki tuossa soinnussa on turha (varmaankin) mutta tässä tulee :lol:
E-12- H-12- G-11- D-12- A--x- E--x-
priimi+terssi+6+lisätään (add) ysi. D6add9 Ja plektralla alas alas alas alas... Eli rämps rämps. Ja yleensä kun tämmöisen viestin kirjoitan en odota että alla lukisi pelkästään näin:Ei se noin mee witu pelle Vaan siinä tulisi lukea: Ei se noin mee witu pelle... Vaan näin:... No aiheeseen mennään vasta nyt. (joo et ollu sointu asian kanssa tosissas) Niin mitä väliä sillä sitten on sillä legaton jälkeisellä pikkaus suunnalla? Pitäisikö mennä ylös alas koko ajan. |
SomethingWild 28.08.2007 19:35:12 (muokattu 28.08.2007 19:35:35) | |
---|
Kutta merkki tuossa soinnussa on turha (varmaankin) mutta tässä tulee :lol:
E-12- H-12- G-11- D-12- A--x- E--x-
priimi+terssi+6+lisätään (add) ysi. D6add9 Puuttu kvintti? tämä on Bsus4/D tai jotain. E:typo Ei oleee! |
Puuttu kvintti? tämä on Bsus4/D tai jotain. E:typo Ei, kyllä tuo on se mikä sen on tarkoituskin olla. Puhdas kvintti soinnussa ei yleensä vaikuta sen harmoniseen tehoon paljoakaan. Siispä sen voi usein jättää pois, ja kitaristien pitääkin jättää se pois, jos soitetaan isompia sointuja. Kitarassa kun on vain kuusi kieltä kvartin välein viritetty, ja soittajalla neljä (tai viisi) sormea käytettävissä. Kun kitaralla soitetaan laajempia sointuja, jos soinnusta tulee mahdoton soitettava, niin ensimmäisenä voidaan tiputtaa puuhtaat kvintit ja perusäänet pois. |