samic 16.08.2007 12:54:00 (muokattu 16.08.2007 13:26:02) | |
---|
Loppuviikosta pitäis lähettää uusi sinkku painoon. Kuunnelkaahan ja antakaa palautetta molemmista biiseistä. Ehtii vielä viime hetken nysväykset tehä tarvittaessa. Tää oli jo tuolla aiemmin mut kukaan ei vissiin huomannu. Grand Manoeuvre : The Latest Greatest Thing Grand Manoeuvre : Before www.grandmanoeuvre.com Yritin pitää tietyn lämminhenkisyyden soundissa, mut pitää harjotella vielä lisää ennenkö saavuttaa sen Cardigans osaston :) On tää miksaus raakaa hommaa... parasta pitkiin aikoihin täällä näytteissä. fanitelen äijjän tekemisiä... http://www.sn-audio.com |
Cape 16.08.2007 14:37:49 | |
---|
Mun mielestä sä oot onnistunut hienosti. Kiitän. Näitä ku täälä yksin pyörittelee, niin ei oo varma enää mistään. Näitä paria pikkujuttua itse vielä vähän vääntäisin: ... 2) tokan biisin kertseissä on wah- skitta / synakomppi (skitta + syna?) joka kuulostaa siltä, että se on mennyt vähän särölle äänitettäessä. Lienee kuitenkin soundihommia, eli tarvittaessa säädettävissä... Pitääpä tarkistaa. Wah saattaa särön kanssa käyttäytyä oudosti. Ei onneksi oo clipannu äänitettäessä... Yhen häiritsevän huomion silti tein. samplerumpukompressio on niin raju, että tuo peltien pumppaus on aika... epämiellyttävä. Nää on hyviä huomioita. Voi olla että tuo swooshh ilmiö tulee mun huonosta masteroinnista :) Latasin just tuon URS CSP demon. On kyllä vakuuttava. Kokeilen kompuroida tuon rumpuryhmän sillä vähän iisimmin. Tukisample on vain basarissa, muuten on luomua. |
Notefix 16.08.2007 14:49:43 (muokattu 16.08.2007 14:49:57) | |
---|
Grand Manoeuvre : The Latest Greatest Thing Grand Manoeuvre : Before
Täytyy sanoa, että on kyllä virkistävää kuulla musaa, jossa ei ole särökitaravallia eikä nykyrock-kliseitä. Hyvin raikkaan kuuloista ja eroaa massasta. "Layers of layers of shit!" |
CryptoFib 16.08.2007 15:09:22 (muokattu 16.08.2007 15:17:22) | |
---|
Nää on hyviä huomioita. Voi olla että tuo swooshh ilmiö tulee mun huonosta masteroinnista :) Latasin just tuon URS CSP demon. On kyllä vakuuttava. Kokeilen kompuroida tuon rumpuryhmän sillä vähän iisimmin. Tukisample on vain basarissa, muuten on luomua. Tuo minun kommentti koski Torniojawsin tuotosta, vaan heti heräs mielenkiinto, että onko grand manouverilla samaa havaittavissa. Sillä korvalla, kun kuuntelee, niin kyllähän siitä kai peltipumppausta löytää, mutta piti olla jo vähän vainoharhasella peltipumppauskorvalla liikenteessä. ;) Upeat nuo sinun miksaus/masteroinnit, minun mielestä. =) E: MUTTA!, jos pitää vikoja hakemalla hakea (?), niin ite en välittäny oikeen tuosta - anteeksi termi - siljalinesyntsasta kummassaki biisissä oikeassa laidassa. Sen siljalinemäisyys sai sen kuulostamaan siltä, että se on liian pinnassa. Siksi vaan, ettei synapresetti miellytä. :) Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua. |
samic 16.08.2007 15:33:15 | |
---|
Täytyy sanoa, että on kyllä virkistävää kuulla musaa, jossa ei ole särökitaravallia eikä nykyrock-kliseitä. Hyvin raikkaan kuuloista ja eroaa massasta. heh juurikin näin. http://www.sn-audio.com |
stone_cold_soul 16.08.2007 22:49:37 | |
---|
Finnish Thrash! |
Tietysti Pauligin 17.08.2007 11:44:48 | |
---|
http://formus.kapsi.fi/index.php?in … loads&op=entry_view&iden=18 siitä sitten kuunteluun. Kuten asiaan kuuluu, niin klippejä laitetaan vaan maistiaiseks tulevalta. Eli kyseessä ei ole koko biisi. kertokaa mielipiteenne, tällä tavalla vaan oppii virheet välttämään... =D "Sorry Sinulla ei ole oikeuksia" Ei oikein innostaisi liittyä forssalaisiin muusikoihin jotta saisin kuunneltua, saatko mihinkään muualle? Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
PwrChordAccent 17.08.2007 11:58:42 | |
---|
Tukisample on vain basarissa, muuten on luomua. Aika upea miksaus ainakin näin purkkiskobeilla kuultuna. Olisin voinut vaikka vannoa, että snaressa on samplea enemmän kuin luomua...Upeeta. Ei se haittaa, setä korjaa... |
FenkkuLine6 20.08.2007 17:35:23 | |
---|
Noniin, oman bändin kokopitkä alkaa olla masterointia vaille valmis, mutta vielä on aikaa tehdä viimeiset korjailut/muutokset miksaukseen. Tässä on yksi biisi tulevalta levyltä: http://koti.mbnet.fi/fenkku/RR/Venus_and_the_Moon.mp3 Koska koko projekti ollut amatööri-puuhastelua alusta loppuun, olisi oikein jees kuulla kokeneempien mielipidettä. Häiritseekö miksauksessa jokin tietty elementti/soitin, tai onko vaikkapa EQ tai balanssi kummallinen? Haukkukaa niin paljon kun lystäätte, kunhan teette sen rakentavasti, kiitos :) |
Timo JM 20.08.2007 18:18:58 | |
---|
Häiritseekö miksauksessa jokin tietty elementti/soitin, tai onko vaikkapa EQ tai balanssi kummallinen? Ensivaikutelmat ihan pikaisen kuuntelun perusteella: - Laulu liian takana - Basson nykäisyt puskee pahasti läpi - Bassari liian hevi muuhun settiin verrattuna Muuten suht terve. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
FenkkuLine6 21.08.2007 21:32:42 | |
---|
- Laulu liian takana - Basson nykäisyt puskee pahasti läpi - Bassari liian hevi muuhun settiin verrattuna
Joo, tuohon laulun tasoon ei olisi tullut kiinnitettyä huomiota. Basari tosiaan on turhan hevi ja onkelma onkin ollut taistelu leikkaavuuden ja "heviyden" välillä. Onko kenelläkään antaa vinkkiä miten saada basari erottumaan korostamatta liikaa napsua? Basso nykii itseasissa tarkoituksellisesti välillä lujaa esim. kertsin släppäilyissä, mutta tasoa voi kyllä pudottaa, jos ne tulevat häiritsevästi läpi. Timo JM tarkoititko juuri niitä vai basson yleisbalanssia?
|
Timo JM 22.08.2007 01:06:34 | |
---|
Basso nykii itseasissa tarkoituksellisesti välillä lujaa esim. kertsin släppäilyissä, mutta tasoa voi kyllä pudottaa, jos ne tulevat häiritsevästi läpi. Timo JM tarkoititko juuri niitä vai basson yleisbalanssia? Jep, just niitä läpsyjä. Kompuroi tai limitoi reilusti. Nyt ne tulee aivan luonnottoman kovaa. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | Cupido | DIVARi | |
drlecter 27.08.2007 21:37:29 | |
---|
|
Moro kaikille! Tässä eka viestini tänne, keskusteluja on tullut seurailtua jonkin aikaa jo. Oon hommannu äänityslaitteet tässä puolen vuoden sisällä ja tässä toinen biisi jonka olen äänittänyt ja miksannut: http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=290702 Soitan kyseisessä bändissä rumpuja ja biisi on tyylilajiltaan lähinnä deaththrashmetallia. Älkää olko liian ankaria jos mahdollista :) |
MrGuitarist 29.08.2007 12:44:33 | |
---|
Maybe there's no such thing as a perfect cup of coffee.. |
Säätäjä 29.08.2007 16:23:56 | |
---|
Lainarahalla saa ja vuokrahevosella pääsee |
Triskal 02.09.2007 21:16:10 | |
---|
Your love came down / and it turned me around / Your love came down / and it saved me - kalamies#33 >-)))>
Gospelin Suomenmestarit 2007!!! http://koti.mbnet.fi/sjkok/etappi - 2 biisiä imutettavana! Sinne hus. -> |
Nitrodelay 04.09.2007 16:24:16 | |
---|
Saundeista en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta hyviä kopselipiisejä ootta tehnä. Hyviä sävellyksiä ja soittoja missä osastossa tahansa. ...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... |
Hornanturska 04.09.2007 22:41:34 (muokattu 04.09.2007 22:46:29) | |
---|
http://www.myspace.com/lithuria Tuoltapa kuunteluun vähän turboahdettua death metal vääntöä! Toisen biiseistä saa näköjään ladattuakin, jos ei myspace laatu uppoa. Kahdessa ylimmässä olin nappulaa vääntämässä. Äänitys, miksaus ja "masterointi." Vähän on tukossa ja lytyssä, ens kerralla sit paremmin. Palkaksi sain Pizzan ja kartongin röökiä! Loistosessiot siis! Edit: Ja ylipitkistä sampleista turha märistä. "Niin ne on muillakin." "...jos mättöä kaipaat ja sulla on alle 50 vattine paska vahvari ni unohda mätöt, mikit ei vaa joteki anna sitä säröö?itteki jouduin hankkii 50 wattise ibanezi" - MEGA_DETH |
Danko 11.09.2007 17:33:35 | |
---|
Mystisesti hintahtavat romantikot #3 studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP |