Ja tämäkin halus nimenomaan Simo Silmun "On hetki"- kappaleen. Siihen nuotin päälle oli oikein präntättynä Simo Silmun nimi. Oliko se hyvä biisi? "Aika vaikeaa on kuulla taakse miltä edessä kuulostaa" |
KoskPaavo 28.08.2007 20:21:04 | |
---|
Oliko se hyvä biisi? Kyllä siinä R.Lehtinen sentään tekijäksi oli laitettu vaikka olikin pienellä präntillä. "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
tiina62 29.08.2007 13:45:51 | |
---|
Ja tämäkin halus nimenomaan Simo Silmun "On hetki"- kappaleen. Siihen nuotin päälle oli oikein präntättynä Simo Silmun nimi. Minäkin olen laulanut On hetki-kappaleen ja edesmennyt herra Rauno Lehtinen tuli luokseni ja otti käsistäni kaksin käsin sanoen: "Kiittää sanoittaja-säveltäjä". Ja polvet meni sillä hetkellä alta, kun tajusin, kuka tämä herra oli. Se oli se minun On hetki. Aurinkua päivään ja kuuta yöhön! |
Sertzo S 29.08.2007 14:02:44 | |
---|
Minäkin olen laulanut On hetki-kappaleen ja edesmennyt herra Rauno Lehtinen tuli luokseni ja otti käsistäni kaksin käsin sanoen: "Kiittää sanoittaja-säveltäjä". Ja polvet meni sillä hetkellä alta, kun tajusin, kuka tämä herra oli. Se oli se minun On hetki. Kuningashetkesi koit. Lehtinen on yksi lempparisäveltäjistäni ja tuo "On hetki"-sävellyksensä yksi helmistään ja ikivihreä tietenkin. |
Jalmus 29.08.2007 21:34:24 | |
---|
MOI Virvelikomppia, niin kuin Lutu, Kullervo Linna, aikoinaan soitti. Nuo hi-hat louskutukset eivät minusta missään tapauksessa kuulu oikeaan Humppaan. Tästä olen tismalleen puoliksi samaa mieltä. Ehdottomasti noissa 20-40 -luvun humpissa (Keltaiset banaanit, Kaksi kolpakkoa, Tahiti jne.) toimii virvelikomppi! Basistina tarjoaisin niihin vielä ns. tuubabassoa (lyhyt ääni ja nasaali soundi joka tuotetaan jazzbasson takamikillä). Näitä yhdistelemällä saa siihen sellaisen mukavan tyylinmukaisen "kulmikkaan kuuloisen poljennon", en oikein osaa sitä sanoiksi pukea. Vanhaa humppaa kuunnelleet kuitenkin luultavasti ymmärtävät, mitä tarkoitan. Uudempia humppia (Jätkän humppa, TV:n kokoinen hanuri, Merimies jne.) ainakin minä toivoisin rumpalin soittavan sitten sillä nykyaikaisemmalla tyylillä, jossa ei tarvitse haikkaakaan piilotella. Itse soitan niihin taas puolestaan paljon legatonpia bassoääniä molemmat jazzbassomikit avattuina. Kokeilkaapas ensi keikalla sijoittaa humppapariksi jokin vanhempi ja uudempi humppa. Soittakaapa ne sitten tyylinmukaisesti! Tulette itsekin varmasti yllättymään, ettei se humpan soitto oikeastaan ole ollenkaan tylsää! Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää. |
Sertzo S 29.08.2007 22:50:11 | |
---|
Tästä olen tismalleen puoliksi samaa mieltä. Ehdottomasti noissa 20-40 -luvun humpissa (Keltaiset banaanit, Kaksi kolpakkoa, Tahiti jne.) toimii virvelikomppi! Basistina tarjoaisin niihin vielä ns. tuubabassoa (lyhyt ääni ja nasaali soundi joka tuotetaan jazzbasson takamikillä). Näitä yhdistelemällä saa siihen sellaisen mukavan tyylinmukaisen "kulmikkaan kuuloisen poljennon", en oikein osaa sitä sanoiksi pukea. Vanhaa humppaa kuunnelleet kuitenkin luultavasti ymmärtävät, mitä tarkoitan. Uudempia humppia (Jätkän humppa, TV:n kokoinen hanuri, Merimies jne.) ainakin minä toivoisin rumpalin soittavan sitten sillä nykyaikaisemmalla tyylillä, jossa ei tarvitse haikkaakaan piilotella. Itse soitan niihin taas puolestaan paljon legatonpia bassoääniä molemmat jazzbassomikit avattuina. Kokeilkaapas ensi keikalla sijoittaa humppapariksi jokin vanhempi ja uudempi humppa. Soittakaapa ne sitten tyylinmukaisesti! Tulette itsekin varmasti yllättymään, ettei se humpan soitto oikeastaan ole ollenkaan tylsää! Sait multa plussan. |
KoskPaavo 30.08.2007 10:05:27 | |
---|
Plussa tuli minultakin Jalmukselle. Lahdesta muistan Niemivaaran Joken, joka taisi olla ensimmäisiä näitä "tuubabasso"miehiä. Könösen Eskon haitarilevyjen taustalla tuota kuulee. Nuoremmista Lahtelaisista okabass hoitaa hommaa tyylikkäästi ( tästä napsahti kaljat) "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta |
okabass 30.08.2007 18:40:58 (muokattu 30.08.2007 18:42:33) | |
---|
Nuoremmista Lahtelaisista okabass hoitaa hommaa tyylikkäästi ( tästä napsahti kaljat) MOI Ilman muuta. Ja vaikka nelosta. Ceterum censeo moderator esse delendam |
Ukko 31.08.2007 20:28:06 | |
---|
Kuningashetkesi koit. Lehtinen on yksi lempparisäveltäjistäni ja tuo "On hetki"-sävellyksensä yksi helmistään ja ikivihreä tietenkin. Se on kieltämäti aika hyvä. |
half 01.09.2007 15:44:40 | |
---|
Esitämme tämän On hetken nimellä It's time Hollantilaisen pienlevy-yhtiön suomalaista "rautalankaa" käsittelevällä CD:llä nimelta Finn Twang II. |
Sir Härö 02.09.2007 03:12:17 | |
---|
Voiko Fintrollin tahtiin tanssia? Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa! |
sutikomppi 02.09.2007 11:18:20 | |
---|
Otsikon musiikinlaji on kirvoittanut mielipiteitä eri palstoilla. Olisiko paikallaan avata oma otsikko humpalle? No tässä nyt yritän. Avaukseksi oma vaatimaton mielipiteeni: "Humpaksi alettiin nimittää uuslämmitettyä Dallape-musiikkia." Tämä lämmitys tapahtui yleisradion "Kankkulan kaivolla"-ohjelman myötä. Kuuskytluvun alussa humpaksi kelpasi kaikki iskelmät; valssit, tangot, jenkat (alunperin humpan laji oli foxtrot). Tässäpä aluksi. Alkaako mielipiteenvaihto, vai pannaanko kiinni?? Vaikka humpansoittajaa, Ehkä katsellaan vähän hymyillen. " agents ei sentään humppaa soita" lainaus Esa Pulliaiselta, niin oma osaamisensa siinäkin on. Humppakin pitää saada kulkemaan ja toimimaan. Surullisen usein kuulee humppaa soitettavan vähän sinnepäin. Imu ja rytmi puuttuvat. Tanssivat ihmiset kyllä tulevat sanomaan, kun homma toimii. Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. |