goose 23.01.2004 16:32:14 | |
---|
Kuinka paljon harrastatte elixiriä? ja kumpaa laatua? Polywebbiä vai sitä toista? Mistä ootte löytäny halvimmat setit pääkaupunkiseudulta? tuntuu tasasesti olevan se 25 ekiä. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
rainmaker 23.01.2004 18:55:02 | |
---|
Kyllähän ne hyviä kieliä ovat. Ostin nanowebit tässä marraskuussa ja vielä ovat ihan soittokuntoiset, g, h ja e kielet ovat alkaneet menettää sointiaan, mutta paksuimmat kielet ovat melkein kuin uudet. Alkuun elixireillä on miun mielestä huono soittaa, kun ovat liukkaanoloiset, mutta liukkaus häviää ajan myötä. Olen mieluummin yksin
oikeassa kuin lauman kanssa väärässä." -Professori Kari Suomalainen- |
PIM 23.01.2004 19:26:21 | |
---|
Nuo punomattamat ovatkin noissa aivan tavallisia kieliä joten ei mikään ihme että ne menevät ensin vaihtokuntoon. If the tool we have is
a hammer, make the problem look like a nail. |
goose 23.01.2004 19:43:53 | |
---|
Löytyyks noissa esim akustiselle jotain 11 tai 12 settiä, jossa olis punottu G? ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Shaft 23.01.2004 19:55:25 | |
---|
Turhan kalliita ovat, että viitsisi käyttää. Tuntuvat nuo DR:n kieletkin kestävän varsin hyvin. |
gator 23.01.2004 20:50:37 | |
---|
Mulla on akustisessa Elixirin 11-satsin kielet. G-kieli on niissä punottu. Ne on ne kielet missä on se paksumpi goretex. Varmaan neljä kuukautta on ollu ja ei oo punotut kielet mikskään menny. Vähän jäykähkö tatsi. Seuraavaks ostan tavalliset kielet. |
kulmahiomakone 23.01.2004 23:44:19 | |
---|
No kun kysytään. Kokeeksi ostin elixirit, kun niitä on niin hypetetty. Koko sen ajan kun elixirit olivat kitarassa kiinni, odotin tuskaisesti, että kuluisivat, ja saisin vaihtaa takaisin DR:iin. Kun en uusia kieliä olisi ihan heti raaskinut pois vaihtaa... Meni tovi, enkä enää malttanut - vaihdoin pois. Eivät ne varmasti huonot kielet ole, en vain tykännyt soundista enkä muutenkaan. Ja sitä paitsi kaikkea pitää kokeilla. |
Spiralmind 24.01.2004 12:36:59 (muokattu 24.01.2004 12:37:20) | |
---|
Mulla menee just punomattomat kielet muutenki eka huonoiksi... jotenki ruostuu tai jotain... pitäs kai hommata semmoset jotka on ruostumatonta terästä kun mulla on niin syövyttävät sormet..(?) If you close the door
the night could last forever
Leave the sunshine out
and say hello to never |
jj86 24.01.2004 17:55:34 | |
---|
Koko sen ajan kun elixirit olivat kitarassa kiinni, odotin tuskaisesti, että kuluisivat, ja saisin vaihtaa takaisin DR:iin. Kun en uusia kieliä olisi ihan heti raaskinut pois vaihtaa... Meni tovi, enkä enää malttanut - vaihdoin pois. Hoho! Mä taas käytän D'Addarion kieliä, ja mulla kävi sama homma kun kokeilin DR:n kieliä. Mun Äidinkieli kusee aika rankasti. |
Muhvi 25.01.2004 01:21:24 | |
---|
Ilmeisesti ovat aika hyvät. Joskus kesällä vaihdoin nanowebit enkä ole vieläkään vaihtanut kieliä kertaakaan. Soivat vieläkin aika mainiosti. Mutta en kyllä soitakkaan kun puoli tuntia jokatoinen päivä tai tjsp. Kyseessä siis sähkökitaran kielet. From the Evil forces of Skeletor! |
wilo 25.01.2004 15:00:55 | |
---|
Varmaankin päälle viisi vuotta oon käyttänny pelkästään elixiriä, sekä nano- että polywebbiä. Alussahan ei nanowebbiä ollut ollenkaan. Nanoweb on vähän kirkkaampisaundinen kuin polyweb, toisaalta polyweb on liukkaampi mistä myös pidän. Alussa polyweb on tosin liiankin liukas, meinaa olla venyttämisien kanssa ongelmia. Muutamassa päivässä sekin korjaantuu. Kieliä ei tarvitse vaihtaa usein; pari kertaa vuodessa riitää, vaikka soitankin ykköskitaroilla paljon. Muissa kitaroissa on sitten jo pitkälti yli vuoden vanhat kielet, eikä kuulosta vieläkään vanhalta. Mainittakoon, että kun ennen käytin tavallisia kieliä (yleensä merkkiä DR), vaihdoin kielet viimeistään kuukauden välein. No, nykyään tulee ehkä soiteltuakin vähän vähemmän; sanotaanko että 3-4 kertaa pitempään elixirit käytössä kestää tavallisiin verrattuna. |
Pitkän aikaa on jo pitänyt kokeilla, mut vähän turhan kalliita, joten on aina jääny ostamatta. PK-seudun hinnoista en osaa sanoo mittää, mut jos saksaan on tilausta lähössä ni T-kaupassa nuo on melkein puolta suomen hinnoista. Makkara on murha! -hjukke |