oiva tumpeloinen 09.08.2007 14:31:01 | |
---|
Ajattelin, että jos vakuutus korvaa hyvin, niin pistetään vimpan päälle ja otetaan custom-maali jos kerta koko vehje pitää maalata uudestaan kuitenkin ;) Jos ei korvauksia juuri tipu, niin sitten otetaan halvemmalla remontilla. Ilmottelen Harrille jahka jotain kuuluu vakuutusyhtiöstä. Jos sulla on vakuutus sille soittimelle, niin tottakai se korjataan niin, ettei jälkiä jää. Ne varmasti aluksi ehdottaa sitä halvempaa, mutta älä suorilta suostu siihen. |
varakeef 09.08.2007 15:38:37 | |
---|
Aika kovia hintapyyntöjä on rempasta esitetty - tietysti paha arvioida näkemättä ja vailla mitään puutyötietämystä - mutta aina olen halvemmalla päässyt. Suosittelen kysäisemään Findlandia Instrumentsista Hämeenlinnassa. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
oiva tumpeloinen 09.08.2007 15:42:32 | |
---|
Aika kovia hintapyyntöjä on rempasta esitetty - tietysti paha arvioida näkemättä ja vailla mitään puutyötietämystä - mutta aina olen halvemmalla päässyt. Suosittelen kysäisemään Findlandia Instrumentsista Hämeenlinnassa. Niin väärin kuin se onkaan, en ainakaan henkilökohtaisesti alkaisi paljoa näkemään vaivaa hintojen eteen, jos vakuutuyhtiö sen maksaa. He voivat halutessaan tehdä sen. Siksi sinne niitä maksuja maksellaan. Jos taas vakuutus ei korvaa, on asia eri..... ....ja tiedän, eihän näin saisi sanoa, mutta sanottu mikä sanottu. =) |
Mando 09.08.2007 21:20:07 | |
---|
Kitaran nähtyään heitti hinta-arvioks 400-500e. Että näin. EDIT: Jos halutaan näkymätön, niin pitää kuulemma koko kaula ja jopa bodykin pintakäsitellä uusiks. Minkä tähden tuo vaurio pitäisi saada kokonaan näkymättömiin...? Vaikka sauma olisi kuinka piilossa, niin myyntitilanteesta tuosta korjauksesta on kuitenkin kerrottava, imho. Korjattu mikä korjattu. Näin ollen 400-500 € on hirmuinen hinta. Mutta jos kyse on omasta rakkaasta soittimesta, jonka haluaa ulkonäöltään virheettömäksi, niin siitä sitten vaan. |
bliikki 09.08.2007 21:53:03 | |
---|
Minkä tähden tuo vaurio pitäisi saada kokonaan näkymättömiin...? Vaikka sauma olisi kuinka piilossa, niin myyntitilanteesta tuosta korjauksesta on kuitenkin kerrottava, imho. Korjattu mikä korjattu. Näin ollen 400-500 € on hirmuinen hinta. Mutta jos kyse on omasta rakkaasta soittimesta, jonka haluaa ulkonäöltään virheettömäksi, niin siitä sitten vaan. Eipä sitä kokonaan tarvitse saada välttämättä, mutta jos vakuutusyhtiö sen haluaa maksaa, niin mikäs siinä sitten. Ilman muutahan se sillon tehdään vimosen päälle. Vakuutusyhtiölle korjaaminen tarkoittaa sitä, että se saadaan alkuperäistä vastaavaan kuntoon niin toiminnaltaan kuin ulkonäöltään. Onhan sitä kotivakuutusta aika monta vuotta maksettukin ilman mitään havereita, joten niiden puolelta lienee aika tulla vastaan. "Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |
Eemil 10.08.2007 11:01:30 | |
---|
Korvaako kotivakuutus tällaisen vahingon ja millä ehdoilla tai missä tapauksessa? Korvaa jos ehdot on sen mukaiset. Vakuutukset on yksilöllisiä. Jos mä vaikka istuisin kitarani päälle kotona ja noin kävisi niin se korvaisi kyllä. Vapaa kieli ja seuraavan kielen 8 ääni pitää päristä samaan, eli tuuttiin tää tehtiin...
Samoin vapaa ja toisekielen 20ääni tuuttiin tää tehtiin. -k.sln
K100#2 |
McNulty 10.08.2007 11:04:03 | |
---|
Korvaa jos ehdot on sen mukaiset. Vakuutukset on yksilöllisiä. Jos mä vaikka istuisin kitarani päälle kotona ja noin kävisi niin se korvaisi kyllä. Jeba... miulla on kotivakuutuksessa erikseen huomioitu soittovehkeet. Maksan pari euroa vuodessa enempi, mutta onpahan tiettyyn euromäärään asti kamat vakuutettuja. Vakuutukset ovat juuri sellaisia, joista maksaa ja toivoo ettei koskaan tarvitsisi käyttää. Hyvä bisnesidea, pakko myöntää :) Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
varakeef 10.08.2007 11:09:47 | |
---|
Vakuutuksen omavastuut on hyvä tarkistaa etukäteen ennen kuin sopii tekevänsä ylihintaisen remontin. Esimerkiksi peruskotivakuutuksessa 150 euroa on ihan tyypillinen omavastuu. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
bliikki 20.08.2007 16:01:41 (muokattu 20.08.2007 16:03:24) | |
---|
Ja sitten vähän matematiikkaa. Korjauskustannusarvio kun oli 400-500 euroa + alv 22%, niin pohjola maksoi tilille 400 x 1.22 - 100e (omavastuu), eli 388e. Käytännössä siis koko remontin alveineen poissulkien 100 euron omavastuun olettaen, että remppa maksaa 400 euroa. Nyt vielä odotellaan niitä postissa saapuvia papereita. Elän vielä toivossa, josko siellä lukisi että jos rempan veroton hinta ylittää 400 euroa, niin tositteella pohjola maksaa vielä loputkin, jolloin maksettavaksi jäisi mulle vain 100 euroa. Onhan se kotivakuutus ihan kiva. "Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?" |
Werihukka 28.08.2007 15:42:59 (muokattu 28.08.2007 15:43:43) | |
---|
Muistimpa, että oli tällainen topikki jo olemassa. Elikkäs, meninpä tilaamaan tuossa Gibsonin Flygarin Musik-schmidt nimisestä liikkeestä. Hyvin meni asiointi heidän kanssaan ja soittelivatkin ja ilmottelivat asioita. No jokatapauksessa varmaan arvaatte mistä on kyse kun katsotte tuota otsikkoa. Elikkäs perille tultuaan kitarasta oli lapa poikki. Sydänhän siinä meinas pysähtyä. Täytyy lukasta aiheen kirjotukset läpi ja voisitte antaa vähän ohjetta myöskin. Kitaraa on kaikenlisäksi tehty vain rajoitettu erä ja tuo oli kyseisen liikkeen viimeinen, joten jos sen palauttaa, niin ei ehkä saa uutta vastaavaa tilalle. Muuten kitara vaikuttaisi juuri siltä mitä halusinkin. ps. vituttaa |
McNulty 28.08.2007 15:46:26 | |
---|
Muistimpa, että oli tällainen topikki jo olemassa. Elikkäs, meninpä tilaamaan tuossa Gibsonin Flygarin Musik-schmidt nimisestä liikkeestä. Hyvin meni asiointi heidän kanssaan ja soittelivatkin ja ilmottelivat asioita. No jokatapauksessa varmaan arvaatte mistä on kyse kun katsotte tuota otsikkoa. Elikkäs perille tultuaan kitarasta oli lapa poikki. Sydänhän siinä meinas pysähtyä. Täytyy lukasta aiheen kirjotukset läpi ja voisitte antaa vähän ohjetta myöskin. Kitaraa on kaikenlisäksi tehty vain rajoitettu erä ja tuo oli kyseisen liikkeen viimeinen, joten jos sen palauttaa, niin ei ehkä saa uutta vastaavaa tilalle. Muuten kitara vaikuttaisi juuri siltä mitä halusinkin. Oliko se kovassa keississä? Järkyttävää ja huolestuttavaa kuinka nuo pakettikuskit ja muut heittelee/paiskoo tavaroita joista joku muu on maksanut! Tekisi mieli käydä hieman ojentamassa kyseisiä vässyköitä! Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin! |
Ei se huono kova keissikään mitään auta. Jos lapa nojaa pohjaan ja kolahtaa, on lapa auttamatta poikki. Ei muuta kuin takaisin vaan, tai ainakin yrittää saada kuljetusyhtiön/myyjän korvaamaan korjauksen. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
duc 28.08.2007 15:58:52 | |
---|
Tuossa tapauksessa voisi toivoa kyllä, että liike korvaisi korjauksen lisäksi myös arvon alennuksen. |
Werihukka 28.08.2007 16:01:32 | |
---|
Kyllä se oli hyvässä keississä ja vielä hyvin pakatussa pahvilaatikossa... Ihan kun olis polkastu lapa paskaks. |
Les Fender 28.08.2007 16:03:19 | |
---|
Ei se huono kova keissikään mitään auta. Jos lapa nojaa pohjaan ja kolahtaa, on lapa auttamatta poikki. Ei muuta kuin takaisin vaan, tai ainakin yrittää saada kuljetusyhtiön/myyjän korvaamaan korjauksen. Ei kyllä auta hyväkään jos laukku saa kunnolla lentoa. Parasta ois jos näissä lapakulmallisissa kitara tulisi kielet löysättyinä ja vielä jotain fylliä tuohon tyhjään tilaan missä lapa on. Se lapa on melkoinen moukari Groverin virittimien kanssa jos laukulla tehdään lentoharjoituksia. Eli, kitaran hinta kaiketi 1.299,00 EUR (?) jotta kaikki menis ostajan kannalta parhain päin myyjän/kuriirin pitäis korvata korjauksen n.300 (?) hinnan lisäksi se n.10%-? arvon lasku. Jos siis kitaran haluaa pitää. Uskoisin että tuo on niin suuri musiikkiliike että ottavat kitaran mukisematta takaisin ja palauttavat rahat tahi samanlaisen kitaran tilalle. Näitä sattuu, ei tuo mitenkään ainutkertaista ole. "Living is easy with eyes closed!" |
Werihukka 28.08.2007 16:16:12 (muokattu 28.08.2007 16:17:05) | |
---|
No täytyy kysästä, jos ne vielä sais noita samaisia kitaroita jostain. Jos ei, niin kai se on otettava rahana sitten. Ensin järkyttävä GAS, sitten helpotus, joka kesti sen vajaa 10 sekunttia kunnes iski masennus. Eikä oo eka kerta kun itelle käy tällälailla. Aina se on vaan yhtä perseestä. |
Metal90 28.08.2007 16:28:41 | |
---|
Meillä on amiksella kans Gibson LP stankku josta on mennyt kaula poikki(huom, ei lapa vaan kaula) neljä kertaa samasta kohtaa ja aina vaan pelittää :) Vain 4x12" -kaappi kuulostaa 4x12" -kaapilta. The holy truth |
Werihukka 28.08.2007 18:44:57 | |
---|
Jännä kyllä, että pahvilaatikossa ei ole mitään jälkiä, laukussa ei ole mitään jälkiä, eikä kitarassakaan ole missään muualla mitään. Lapa vaan katki. Sori avautuminen. |
Joees 28.08.2007 18:47:49 | |
---|
Jännä kyllä, että pahvilaatikossa ei ole mitään jälkiä, laukussa ei ole mitään jälkiä, eikä kitarassakaan ole missään muualla mitään. Lapa vaan katki. Sori avautuminen. Se on sit saanut taktisen osuman jossain vaiheessa, just oikeeseen kohtaan. Tai sitte laittoivat sulle jo paskana olevan tulemaan... Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Werihukka 28.08.2007 19:25:52 | |
---|
Se on sit saanut taktisen osuman jossain vaiheessa, just oikeeseen kohtaan. Tai sitte laittoivat sulle jo paskana olevan tulemaan... Niin, onhan se mahdollista, että ne on siellä liikkeessä sen vaikka vahingossa kaatanut laukussaan ja sitten eivät ole edes kattoneet, että tapahtuiko mitään. |