Aihe: Gibson Les Paul Standard: mikeiksi duncan custom & alnico II ?
1
Kitarisoija.
28.08.2007 12:32:49 (muokattu 28.08.2007 12:33:47)

Moro!

Ajattelin laittaa stankun mikit vaihtoon. Hakusessa stydimpää mikkiä tallaan, joka olisi kuitenkin soinnillisesti hyvä (monenlaiseen musaan taipuva) -referenssinä voisi ehkäpä pitää Santana SE:n mikkejä. Ne ovat kuumat, mutta hieman lisää rosoa saisi olla.

Siispä ajattelin vaihtaa tallaan duncan customin, joka vaikuttaa sopivalta tehojensa ja soundinsa puolesta. Kaulamikin paikka on vielä osittain auki. Alnico II vaikuttaisi hyvältä vaihtoehdolta, mutta onko sen ja duncan customin tehoissa liian suuri ero? En haluaisi suuria vola-piikkejä vaihtaessa kaulamikistä tallamikkiin.

Lisäksi olen ajatellut myös Gibsonin Burstbucker 2 & 3. Toki muitakin ehdotuksia saa laittaa ja ennen kaikkea kokemuksia erilaisista mikkiyhdistelmistä.

Kiitos.
www.steeplecity.com www.myspace.com/steeplecity
Arabian Lauri
28.08.2007 15:43:37
Jonkin verran pystyt mikin korkeussäädöllä pelaamaan jos volume-ero tuntuu liian suurelta.

Kokeile mitä Duncanin sivuilla oleva wizardi ehdottaa. Se on aika hyvä mun mielestä, karsimaan ainakin eisopivat vaihtoehdot pois.

Mitkä mikit sulla oikein on Gibassa kiinni. Mulle ei tulisi mieleenkään vaihtaa BB Pro mikkejä muihin...
"Some people are like Slinkies... not really good for anything, but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs."
McNulty
28.08.2007 15:48:51 (muokattu 28.08.2007 15:50:49)
Onko Duncan ainoa vaihtoehto?
Itse nimittäin lähtisin DiMarzion osastolta räimimään... Esim. PAF Pro tai PAF Joe tallaan ja kaulamikiksi Humbucker From Hell (singlecoil-tyylinen humbuckerina) tai Bluesbucker (P90-tyylinen humbuckerina). Jos PAF Pro tai Joe tuntuu liian "heikolta" niin perinteinen, jo 70-luvulta tuttu Super Distortion tallaan ja taas mennään että kovaa. Itselläni oli juurikin SD ja HFH. Rokkas todella monipuolisesti.

Mitkä mikit sulla oikein on Gibassa kiinni. Mulle ei tulisi mieleenkään vaihtaa BB Pro mikkejä muihin...

Vanhemmissa Standardeissa on 490R ja 498T. 490R on lähes samoilla specseillä '57 Classicin kanssa, mutta tuo 498T voi olla monelle turhan kuuma... ja niille jotka hakee fättiä ja kuumaa soundia, se on hieman liian ohut. Vähän sellainen väliinputoaja vaikkakin ihan soitettava. Myös Lawrencen valmistamia HB-L ja HB-R on näkynyt 80-lukulaisissa.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
Iron Horse
28.08.2007 16:50:24
DiMarziolta jos täytyisi ottaa jotain, niin se ois SuperD ja Virtual Hot PAF, ja vaihtaisin A II magneetit jälkimmäiseen, laittaisin Straton tallaan = EVH.)
Customia lähimpänä on varmaan Norton DiMarzion valikoimassa, joka voisi ollakin aikas hyvä mikki.
Heavy Metal is THE LAW --+ -Kaulamikki, kompura, liikaa säröä ja kaikua -- KYLLÄ LÄHTEE !!
JR
28.08.2007 17:07:55

mul on custom tallassa ja jazz niskassa lespaul customissa ja tyytyväinen olen ollut. Custom on rock.
Uskoisin että alnico 2 ulostulon tasossa ei ole ongelmia customin kanssa, soundi on kyllä erilainen.. pehmeää samettia tuossa alnico2:ssa. Custom on selkeä siinä on hyvää trebleä ja iso soundi, botnekin sopivan tiukka, ei liian löysä ei liian kireä :)
"Milk can hurt you"
opaa
28.08.2007 19:16:34
Alnico II:sta täytyy sanoa, että ovat kyllä hyvät mikit, mikäli hakee jotain sellaista lämpöä ja pehmeyttä, mutta jonkin marsun läpi nyt viimeistään irtoaa kunnon rouheat säröt. Eikös Slashkin käyttänyt näitä?

Mulla on kyseiset mun LP Classikissa, tosin pian on tilalla kirkkaammat Lindy Fralinit. Soitan nähkääs fenkun läpi, pakko saada vähän sitä yläpäätä ja erottelevuutta lisää. Mutta hyvät mikit rokkiin ainakin jos kitarasta tai vahvistimesta löytyy sitä yläpäätä. Näistä mikeistä hienot cleanitkin.
DZN
28.08.2007 20:29:22
Sanoisin, että Custom 5 ja jazz kaulaan. Tolla kombinaatiolla ei voi mennä metsään. Jos rahaa on paljon niin sitten Lundgrenejä.
Aka. Dino and 6077dino
fuzz
29.08.2007 09:57:57
Mulla on tokain lp:ssä nuo Alnico 2 prot. On hyvät ja melko kirkas soundi, ei ollenkaan tunkkainen.
elämän tarkoitus on 42
kupteri
29.08.2007 14:05:58

Alnico II:sta täytyy sanoa, että ovat kyllä hyvät mikit, mikäli hakee jotain sellaista lämpöä ja pehmeyttä, mutta jonkin marsun läpi nyt viimeistään irtoaa kunnon rouheat säröt. Eikös Slashkin käyttänyt näitä?

Mulla on kyseiset mun LP Classikissa, tosin pian on tilalla kirkkaammat Lindy Fralinit. Soitan nähkääs fenkun läpi, pakko saada vähän sitä yläpäätä ja erottelevuutta lisää. Mutta hyvät mikit rokkiin ainakin jos kitarasta tai vahvistimesta löytyy sitä yläpäätä. Näistä mikeistä hienot cleanitkin.

Kyllähän Slash käyttää, myös tallassa, mutta sillä onkin rajusti buustia signaaliketjussa. Muuten tuo mikki itsessään on turhan pehmeä, ainakin tallamikiksi.

Eipä siinä mulla on JB tallassa ja Alnico II Pro kaulassa ja hyvin on mätsänny. Aika kermaiset liidit lähtee kaulalta :-) Bändikaverilla on vastaavassa Custom 5 tallassa ja '59 kaulassa ja se on varsin toimiva setti (se vetelee myös kaulamikillä Slashin sooloja). Mulla oli Jazz kaulassa (sehän on se "optimipari JB:lle") mutta vaihdoin tuohon. JB:n ja Custom 5:n ero ei ole kovin suuri (ei olla kovin tarkasti analysoitukaan - toki ristiin on testattu vahvistimia vasten - vaikka kitarat on väriä lukuunottamatta samanlaiset Gibsonin LP Classicit). Ehkä Custom 5 antaa pikkaisen enempi potkua mutta ei merkittävissä määrin (eikä varsinkaan niin kuumat kuin originaalit Giban keraamiset oli, niissä oli ihan liikaakin outputtia - ja terävä soundi).
Kitarisoija.
02.09.2007 16:07:05

Kiitos vastauksista!

Kesti vähän aikaa, kun en ole koneella ollut. Kyllä taidan taipua customiin tallaan ja pearly gatesiin -se oli vaihtoehtoni kaulaan, ennen kuin bongasin alnico 2:sen. Eiköhän näillä saada stankusta vielä monipuolisempi :D
www.steeplecity.com www.myspace.com/steeplecity
pekurides
02.09.2007 16:47:43

Seth lover & 59 aika toimiva setti kanssa, eipä ole tarvetta pois vaihdella.

Vertailin kaverin kanssa sethiä pearly gatesiin ja PG kirkkaampi ja ehkä hiukan ohkasempi saundiltaan kuin SL.... makuasioita.kummatkin hyviä.

Ehkäpä se burstbucker kenties voisi olla myös.... tai custom paitsi että tuo ei ehkä niin perinteisen oloinen lespassas jos sitä hakee...

Tämä seth muuten keksi humbukkerin ja teki ensimmäiset humpparit lespaan....
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)